Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsI failed.

I failed.

52 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#1
dat is wel erg kort door de bocht.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#2
Fnea heeft het niet voor elkaar gekregen om diamorfine weekendgebruiker te worden, aka weekendmorfinist.

Nu: Meer dagen per week wel dan niet.

Als ik door de straten loop, met een flink schuldgevoel over het gestolen geld in m'n binnenzak, terwijl m'n vaste dealer onderweg is, zie ik een hoop mensen.

Mensen van mijn leeftijd.

Lelijke mensen, knappe mensen. Losers, vechters, succesvollen...

Ik zie knappe jongens en meisjes van mijn leeftijd, eind puberteit / begin volwassenheid, die er gelukkig uit zien.

Ik kijk in de mooie ogen van een knappe jongen van mijn leeftijd en zie dat hij gelukkig is.

Waarom kunnen hun wel gelukkig zijn zónder dope?

Ik heb periodes dat ik gelukkig ben zonder dope, maar van tijd tot tijd voel ik me zo ongelukkig dat ik dope nodig heb om me gewoon... normaal... te voelen.

Waarom kunnen hun gelukkig zijn zonder dope? Het zal toch echt niet alleen zijn dat ze simpelweg niet weten hoe het voelt, niet weten wat ze missen? Mensen zoals mij gaan op zoek naar dope, als een impuls, op een bepaalde leeftijd. Ik heb heel sterk het gevoel dat ik een dope persoon ben, dat drugs altijd een belangrijk onderdeel van mijn leven zullen zijn

Ach, het is waarschijnlijk gewoon... Fate, karma, destiny...

Maar dan nog. Mits ik er geen geld voor zou hoeven stelen, wat zou er dan mis zijn om vaak onder invloed te zijn van een opiaat?

Waarom is het wel toegestaan om fluoxetine of amitriptyline te slikken tegen depressieve en angstklachten en methylfenidaat bij adhd-klachten, maar niet codeïne of methadon bij bepaalde klachten in het leven? Net zoals een ssri is een opioïde heel breed werkzaam voor zo veel verschillende kwaaltjes - lichamelijk en geestelijk.

Grtz,
fnea.
s
sick_pervertLid
01-01-2024, 00:00
#3
im glad, im not like you
maar succes met de dope
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#4
ja je hebt zeker je punten fnea, hoop ook dat je het zelf zo op de reels krijgt zoals je het wil, zolang je maar blijft werken, ritme houden en je je gebruik bij 's avonds houd maakt het toch ook helemaal niet zoveel uit? maar dit moet je wel kunnen en blijven volhouden, ons experimentje is wel aardig mislukt he?

heel veel sterkte jongen en maak je goede keuze.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
fneawognfkgln zei:
Fnea heeft het niet voor elkaar gekregen om diamorfine weekendgebruiker te worden, aka weekendmorfinist.

Nu: Meer dagen per week wel dan niet.
Klik om te vergroten...

Wat niet is kan altijd komen! Bekijk het eens positief: je doet het niet elke dag! Dat is ook wat waard. Van daaruit ga/kun je weer opnieuw beginnen.

Nobody is perfect!
M
MarklarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Keuzes maken. Je kiest. Of het nu is voor de drugs of voor een wandeling in een park, je kiest om iets te doen. Als ik lees hoe jij het hebt over Karma, lijkt alles je te overkomen. Ik denk echt dat je er voor kiest. Los van waarom en wat voor “baggage” je in je leven allemaal hebt mee gekregen om het tot hier te laten komen, heb je hier ook voor gekozen. Het klinkt heel hard, en ik kan me ook niet in jou situatie verplaatsen. Ik heb zelf een paar jaar lang psycho therapie gehad, met medicijnen. Een SSRI (fluoxetine) ter ondersteuning van mijn therapie process. Zonder deze medicijnen was het me niet gelukt om naar mezelf te kunnen kijken, kritiek te verdragen, en wat in mijn patroon van leven te veranderen.

“Bepaalde klachten in het leven” zijn niet met een wonder middel te bestrijden. Codeïne en methadon lijken mij bij uitstek geschikte “medicijnen” tegen lichamelijk klachten, maar verder eigenlijk alleen recreatief gebruik (ik kan er helemaal naast zitten sinds ik hier niet veel van weet). Tuurlijk hebben ze invloed op de geest, maar niet op een “stabiele” basis en tijds duur zoals b.v. anti-depressiva. Als je je eigen problemen verder onderzoekt kom je vaak uit bij dingen als angst, depressie, ptss, PM klachten, enz. Dit zijn concrete dingen waar je hulp/medicijnen bij kunt vragen.

“wat zou er dan mis zijn om vaak onder invloed te zijn van een opiaat?” Helemaal niks imo. Het is jou keuze om dit te doen, net zo goed als dat iemand iedere dag naar de Burger King kan gaan om te eten. Het feit dat je dit vraagt laat zien dat je je zelfbeeld spiegeld aan wat anderen van je vinden, zonder verantwoordelijkheid te nemen voor de keuze die je uiteindelijk maakt.

Ik hoop niet dat je dit als aanvallend ervaart, ik wil echt alleen mijn mening laten horen in de hoop dat iets je kan helpen. Ik weet dat je niet hebt gezegd dat je hulpt nodig hebt, maar als ik jou verhaal lees kan ik niet anders. Ik kan me niet verplaatsen in jou situatie mbt drugs en verslaving (een wiet verslaving lijkt me niet te vergelijken hiermee). Maar ik weet hoe het is om overal om je heen mensen te zien die schijnbaar iets in hun leven hebben gevonden wat hun gelukkig maakt. Je kan jezelf helemaal gek ermee maken, alsof iedereen om je heen met een masker rond loopt, en jij geen idee hebt waar ze die dingen verkopen.

Als ik dit nu terug lees voel ik me net mijn therapeut die iemand de les leest, maar ook wetend dat zijn woorden mij uiteindelijk verder hebben geholpen. Ik hoop dat jij steun kan krijgen uit jou omgeving, want dat is uiteindelijk het geen waar je het meest aan hebt, geen drugs, geen medelijden, geen schijn. Alleen steun en begrip. Heel veel sterkte de komende tijd

Groeten

Marklar

“Where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.” – T. Gray
"Nobody is perfect!" - Caatje
b
bas410Lid
01-01-2024, 00:00
#7
fneawognfkgln zei:
Ach, het is waarschijnlijk gewoon... Fate, karma, destiny...
Klik om te vergroten...

even heel zwart-wit: niemand dwingt jou om het te nemen, behalve jijzelf

fneawognfkgln zei:
Maar dan nog. Mits ik er geen geld voor zou hoeven stelen, wat zou er dan mis zijn om vaak onder invloed te zijn van een opiaat?
Klik om te vergroten...

hmm...dat je zonder niet eens normaal kan functioneren?


heel veel sterkte toegewenst
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#8
bas410 zei:
fneawognfkgln zei:
Ach, het is waarschijnlijk gewoon... Fate, karma, destiny...
Klik om te vergroten...

even heel zwart-wit: niemand dwingt jou om het te nemen, behalve jijzelf

fneawognfkgln zei:
Maar dan nog. Mits ik er geen geld voor zou hoeven stelen, wat zou er dan mis zijn om vaak onder invloed te zijn van een opiaat?
Klik om te vergroten...

hmm...dat je zonder niet eens normaal kan functioneren?


heel veel sterkte toegewenst
Klik om te vergroten...


je hebt gewoon mensen met junkcells, sommige weten op jonge leeftijd al dat ze ooit eens aan drugs gaan beginnen. Misschien zijn dit soort mensen wel "te zwak" voor het leven om het zomaar te zeggen, ik ben erzelf ook 1 van, en veel heroine gebruikers denk ik ook wel, iig degene die ik ken.
M
MarklarLid
01-01-2024, 00:00
#9
BillyBilo zei:
je hebt gewoon mensen met junkcells, sommige weten op jonge leeftijd al dat ze ooit eens aan drugs gaan beginnen. Misschien zijn dit soort mensen wel "te zwak" voor het leven om het zomaar te zeggen, ik ben erzelf ook 1 van, en veel heroine gebruikers denk ik ook wel, iig degene die ik ken.
Klik om te vergroten...

Je hebt gewoon mensen. Mensen die tot nu toe weinig verdriet hebben geleden. Mensen die iedereen om hun heen zijn verloren. Mensen die realiteit en fantasie niet meer uit elkaar kunnen halen. Mensen die verliefd zijn. Mensen die thuis zitten en weken lang niet naar buiten gaan.

Mensen, en de keuzes die ze maken. Net zo goed als niemand sterker is dan de dood, is niemand te zwak voor het leven. De oorzaak van problemen zit hem niet in het heden (de symptomen wel), het zit in keuzes en de omgang van het verleden.
M
MarklarLid
01-01-2024, 00:00
#10
BillyBilo zei:
de omgang van het verleden is toch eigenlijk dat je het niet aankan? je hebt gewoon gevoelige mensen die eerder vluchten dan een ander.
Klik om te vergroten...

Ja klopt, ik probeer alleen duidelijk te maken dat je daar invloed op hebt, en dat het je niet alleen overkomt
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#11
Marklar zei:
BillyBilo zei:
je hebt gewoon mensen met junkcells, sommige weten op jonge leeftijd al dat ze ooit eens aan drugs gaan beginnen. Misschien zijn dit soort mensen wel "te zwak" voor het leven om het zomaar te zeggen, ik ben erzelf ook 1 van, en veel heroine gebruikers denk ik ook wel, iig degene die ik ken.
Klik om te vergroten...

Je hebt gewoon mensen. Mensen die tot nu toe weinig verdriet hebben geleden. Mensen die iedereen om hun heen zijn verloren. Mensen die realiteit en fantasie niet meer uit elkaar kunnen halen. Mensen die verliefd zijn. Mensen die thuis zitten en weken lang niet naar buiten gaan.

Mensen, en de keuzes die ze maken. Net zo goed als niemand sterker is dan de dood, is niemand te zwak voor het leven. De oorzaak van problemen zit hem niet in het heden (de symptomen wel), het zit in keuzes en de omgang van het verleden.
Klik om te vergroten...

de omgang van het verleden is toch eigenlijk dat je het niet aankan? je hebt gewoon gevoelige mensen die eerder vluchten dan een ander.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#12
Marklar zei:
BillyBilo zei:
de omgang van het verleden is toch eigenlijk dat je het niet aankan? je hebt gewoon gevoelige mensen die eerder vluchten dan een ander.
Klik om te vergroten...

Ja klopt, ik probeer alleen duidelijk te maken dat je daar invloed op hebt, en dat het je niet alleen overkomt
Klik om te vergroten...


nee oke op die fiets, dat is ook wel zo, maar het is denk ik wel gewoon een bepaalde aanleg.
]
]-[IG]-[Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Het kan gewoon niet, op de lange termijn kan niemand het. Je klonk heel zelfverzekerd altijd, en nu is het toch weer misgegaan. Conclusie: Door ermee te beginnen heb je jezelf in een moeilijke keuze gebracht. Of je stopt en vecht voor de rest van je leven of je gebruikt tot je erbij neervalt. Een tussenweg bestaat niet, voor niemand.
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#14
fneawognfkgln zei:
Ik heb periodes dat ik gelukkig ben zonder dope, maar van tijd tot tijd voel ik me zo ongelukkig dat ik dope nodig heb om me gewoon... normaal... te voelen.

fnea.
Klik om te vergroten...


Zo misbruik je de dope en geraak je in een levensgevaarlijke vicieuze cirkel; maar daar vertel ik jou waarschijnlijk helemaal niets nieuws mee.

Gewoon radicaal proberen te stoppen; en dat je daarbij een keertje in de fout gaat, so be it!
Rome is ook niet in één dag gebouwd.


Incidenteel gebruik is pas mogelijk na een lange periode van onthouding!

Succes en sterkte.
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#15
leven is kut iedereen is slecht als je dat aanvaard kun je ook leven netzogoed als de anderen, word ook slecht en kun je met hun omgaan, word ergste je bent koning

en als je niet aanvaard om slecht te worden word je asociaal
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#16
What the fuck zeg jij?
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#17
yellowmoon zei:
leven is kut iedereen is slecht als je dat aanvaard kun je ook leven netzogoed als de anderen, word ook slecht en kun je met hun omgaan, word ergste je bent koning

en als je niet aanvaard om slecht te worden word je asociaal
Klik om te vergroten...

Op wat slaat dat in godsnaam?
f
frapannnLid
01-01-2024, 00:00
#18
MetaalKonijn zei:
What the fuck zeg jij?
Klik om te vergroten...

De waarheid, slechten zijn altijd de sterken geweest en dat gaat zo blijven denk ik
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zal allemaal best, is ook wel geloofwaardig, maar past nou niet direct in de context van een opiaatverslaving.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#20
bas410 zei:
fneawognfkgln zei:
Ach, het is waarschijnlijk gewoon... Fate, karma, destiny...
Klik om te vergroten...

even heel zwart-wit: niemand dwingt jou om het te nemen, behalve jijzelf
Klik om te vergroten...

Je begrijpt me verkeerd. Ik noemde niet mijn GEBRUIK karma/destiny/fate, maar mijn AANLEG en AANTREKKING tot drugs.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."