Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSnap het niet!

Snap het niet!

29 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een nieuwsgierig naar Hero-gevoel

Je weet maar nooit wanneer je begint met die zooi! Als het ''je tijd'' is, dan is het je tijd om ermee te beginnen. ''Een nieuwsgierig naar Hero-gevoel''.

de eend
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#2
lysergine25 zei:
Waarom rookt iemand sigaretten ?

Omdat ze verslaafd zijn .....
Klik om te vergroten...
na maar met sigaretten kun je wel nog een perfect leven opbouwen zoals werken en voor jezelf en eventuele kinderen zorgen

ipv alles te moeten doen voor je beetje bruin
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Maar hij bedoelt waarom ze eraan beginnen als ze weten dat het verslavend is / net zoals sommige met hero beginnen
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#4
omdat al die andere soorten drugs misschien geen verslavingsgevaar opleverden? waarom dan heroine wel ...

je bent niet gelijk na 1 keer echt lichamelijk en geestelijk hooked .. dus het gevaar is dat 1 keer proberen twee keer word .. en dan zit het zaadje wel in je geest ..........

het is dus vaak, zo niet altijd, pure overschatting van eigen persoon en pure onderschatting van die bruine troep dat mensen ertoe aanzet om het toch eens te proberen. En blijkbaar zijn er maar al teveel mensen die hen die kans nog geven ook :confused:

:sunglasses:
]
]-[IG]-[Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Groepsdruk is denk ik wel de voornaamste reden. Daarbij komt misschien nog wel nieuwsgierigheid naar voren, en dan vooral bij mensen die alles al eens geprobeerd hebben.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ewaa Bdk :P haha zomaar reageren in mijn topic :grin: wanneer komt de dmt er nou is van??
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#7
TrippyShit zei:
Ewaa Bdk :P haha zomaar reageren in mijn topic :grin: wanneer komt de dmt er nou is van??
Klik om te vergroten...

zodra ik weer me loonstrookje heb gehad gaan we erop trippen :hearteyes:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#8
onderschatten i.c.m. overschatten

]-[IG]-[ zei:
Groepsdruk is denk ik wel de voornaamste reden. Daarbij komt misschien nog wel nieuwsgierigheid naar voren, en dan vooral bij mensen die alles al eens geprobeerd hebben.
Klik om te vergroten...

Wat betreft groepsdruk ben ik het echt niét met je eens! Dit zal jij misschien als zodanig ervaren hebben.

A.K.A. komt toch wat dichter bij mijn waarheid: Het onderschatten i.c.m. overschatten.

De meesten hebben toch het één en ander geprobeerd en zijn nergens verslaafd aan geraakt. Met bruin gaat het allemaal heel geleidelijk. Pas wanneer je voor het eerst ziek wordt van het niet gebruiken, merk je dat je hooked bent. Dit kan gerust een half jaar tot een jaar duren.
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#9
nieuwsgierigheid in het begin.. daarna kunnen problemen en een uitzichtloze situatie ervoor zorgen dat je hooked raakt ja
m
maare dusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik denk dat de meeste mensen het uit nieuwschierigheid proberen.

Verder kan ik melden dan bruin bij mij de uitwerking had van een serieuse waterpijp met goede hasj. :grin:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#11
flipkonijn zei:
lysergine25 zei:
Waarom rookt iemand sigaretten ?

Omdat ze verslaafd zijn .....
Klik om te vergroten...
na maar met sigaretten kun je wel nog een perfect leven opbouwen zoals werken en voor jezelf en eventuele kinderen zorgen

ipv alles te moeten doen voor je beetje bruin
Klik om te vergroten...

Jep Flip JIJ snapt het nog niet helemaal he .....

EEN PERFEKT LEVEN MET NICOTINE !!!

WIJ kunnen voor je kinderen gaan zorgen als jij aan een longapperaat ligt.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#12
ik had toen mazzel ...... ik was hevig afgeleid op de mdma maar naast me waar ik bij stond gvd ...

werden mijn broers langzaam bruiner en bruiner

Ik had ze toen al meteen in elkaar moeten stompen ook al was ik 4 jaar jonger.

DE KANKERKAFFERS hebben het leven van mijn moeder ondraaglijkgemaakt ..

De Doodstraf aan ALLE heroinedealers !!

:hearteyes:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#13
flipkonijn zei:
lysergine25 zei:
Waarom rookt iemand sigaretten ?

Omdat ze verslaafd zijn .....
Klik om te vergroten...
na maar met sigaretten kun je wel nog een perfect leven opbouwen zoals werken en voor jezelf en eventuele kinderen zorgen

ipv alles te moeten doen voor je beetje bruin
Klik om te vergroten...

Van sigaretten kun je anders ook dodelijk ziek worden.....

Vaak denkt men bij heroinegebruikers ook direct aan de junkies van de straten, maar men vergeet dat er ook nog een heleboel gebruikers zijn onder de zgn. "Elite". Die mensen gaan gewoon naar hun werk en zorgen voor hun kids zonder dat er ook maar iemand merkt dat ze heroineverslaafd zijn. De enige reden waarom zij niet op straat belanden, is omdat ze het geld voor heroine nog steeds gewoon kunnen betalen.
Junkies op straat zijn ook heel vaak van heroine overgestapt op crack. Dat is een stuk goedkoper namelijk, maar wel met nog een grotere verslavingswerking dan hero. Dat zij altijd zo gehaast en desperate op zoek zijn naar drugs, komt omdat crack ook nog eens heel opgefucked werkt.
(Heb een tijdje in de verslavingszorg stage gelopen en heb deze verhalen van gebruikers gehoord, ik heb zelf nog nooit heroine en crack gebruikt en ben het ook niet van plan.)
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#14
Marla Singer zei:
Dat is een stuk goedkoper namelijk, maar wel met nog een grotere verslavingswerking dan hero.

(Heb een tijdje in de verslavingszorg stage gelopen ...
Klik om te vergroten...

Crack is niet bepaald goedkoper, eerder het omgedraaide! Zeker ook omdat crack niet bepaald lang werkzaam is én het effect veel sneller vervaagd dan met hero. Qua verslavingsrisico ligt het wat meer aan 'you're mind' dan aan het middel. Gelukkig is crack niet echt een lichamelijke verslaving.

Meestal zijn de verlaafden waar jij het over hebt, niet overgestapt. Het zijn in de meeste gevallen poly-drugsgebuikers.

De eend
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#15
speeseend zei:
Marla Singer zei:
Dat is een stuk goedkoper namelijk, maar wel met nog een grotere verslavingswerking dan hero.

(Heb een tijdje in de verslavingszorg stage gelopen ...
Klik om te vergroten...

Crack is niet bepaald goedkoper, eerder het omgedraaide! Zeker ook omdat crack niet bepaald lang werkzaam is én het effect veel sneller vervaagd dan met hero. Qua verslavingsrisico ligt het wat meer aan 'you're mind' dan aan het middel. Gelukkig is crack niet echt een lichamelijke verslaving.

Meestal zijn de verlaafden waar jij het over hebt, niet overgestapt. Het zijn in de meeste gevallen poly-drugsgebuikers.

De eend
Klik om te vergroten...

Ok, zou best kunnen als jij dat zegt. Ik heb zelf helemaal geen verstand van de heroine- en crack prijzen, had deze verhalen ook alleen maar gehoord van (ex)gebruikers toen ik een aantal jaar geleden stage liep bij het Leger des heils.......
t
teeboLid
01-01-2024, 00:00
#16
ken je het 3dag van een festival weg van de wereld, geen normen en waarden meer gevoel?
ik denk dat een kraakpand gevoel nog wat verder gaat. niet dat iedereen daar begint maar toch,
ik ben trouwens vreselijk nieuwsgierig naar hero
ik begin eraan als ik een cronische ziekte heb
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nieuwschierigheid is wat dat betreft een vervelende eigenschap van de mens. Bij mij speelt ook de vraag waarom mensen zoveel op het spel willen zetten voor iets dat begint met een experiment uit nieuwschierigheid, maar het gebeurd. En het "verslaving? Dat overkomt mij niet!" gevoel zal hier ook vast een rol in mee spelen. Soms is het nieuwschierigheids gevoel sterker dan de mens. Mij zal het niet overkomen, en ik hoop dat er zo nog velen meer rondlopen.
M
MindTravelerLid
01-01-2024, 00:00
#18
BillyBilo zei:
Wat een kut topic is dit.

Waarom strik jij je veters, kam je je haar en poets je je tanden?
Klik om te vergroten...

- zo zitten de schoenen strak rond de voeten en verlaagt struikelkans
- zo voorkom je knopen, warboelen en foute "out-of-bed"-looks
- een stinkende bek is slecht voor het zelfvertrouwen
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik denk dat bij veel mensen een (soms onbewuste) zelfdestructieve kant ook een rol speelt. Het leven kan klote zijn waardoor je je sowieso afvraagt wat je hier doet. Het zelfbeeld kan zo laag zijn dat hoe je eruit ziet, of je gezondheid weinig meer uitmaakt, je voelt je toch al vertieft.

Dus dan is niet de vraag, heroine waarom wel, maar eerder waarom niet?
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#20
MindTraveler zei:
BillyBilo zei:
Wat een kut topic is dit.

Waarom strik jij je veters, kam je je haar en poets je je tanden?
Klik om te vergroten...

- zo zitten de schoenen strak rond de voeten en verlaagt struikelkans
- zo voorkom je knopen, warboelen en foute "out-of-bed"-looks
- een stinkende bek is slecht voor het zelfvertrouwen
Klik om te vergroten...

Hm ik draag schoenen zonder ze ooit te strikken, struikel nauwelijks.
Kam mn haar nooit .. heb echter ook geen warboelen of zogenaamde 'foute' looks.

Tanden poetsen ben ik het mee eens, niet relaxt om uit je bek te stinken, bovendien is het slecht voor je gebit, niet poetsen.

(om even een totaal overbodige en nutteloze toevoeging achter te laten)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."