Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSnap het niet!

Snap het niet!

29 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een nieuwsgierig naar Hero-gevoel

Je weet maar nooit wanneer je begint met die zooi! Als het ''je tijd'' is, dan is het je tijd om ermee te beginnen. ''Een nieuwsgierig naar Hero-gevoel''.

de eend
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat een kut topic is dit.

Waarom strik jij je veters, kam je je haar en poets je je tanden?
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik snap echt niet waarom mensen hier in godsnaam aan beginnen. Het is algemeen bekend dat het zwaar verslavende rotzooi is en het vaak gegarandeerd je leven verneukt! waarom zou je hier dan aan beginnen. Hoe wasted ben je dan vraag k me af helemaal bij het spuiten.
Kan dit gewoon niet snappen :confused:




moest t ff kwijt :rolleyes:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#4
Inderdaad, ik heb het eens gerookt ( 2 keer gerookt en 1 keer gesnoven ), toen het op was nooit meer gehaald. Ik lag de 1e keer een uur lang te kotsen, 2e keer niet maar ook beetje misselijk gevoel, laatste keer was overigens wel heel relaxt, maar toen het op was niet meer gehaald, gewoon beetje discipline.

Overigens is spuiten natuurlijk nóg verslavender.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Waarom rookt iemand sigaretten ?

Omdat ze verslaafd zijn .....
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#6
nieuwsgierigheid en de situatie, mensen raken in de foute kringen, zien andere mensen spuiten, krijgen een spuit aangeboden en denken ach, een keertje kan toch geen kwaad? en zo begint het :wave:
f
flipkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#7
lysergine25 zei:
Waarom rookt iemand sigaretten ?

Omdat ze verslaafd zijn .....
Klik om te vergroten...
na maar met sigaretten kun je wel nog een perfect leven opbouwen zoals werken en voor jezelf en eventuele kinderen zorgen

ipv alles te moeten doen voor je beetje bruin
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maar hij bedoelt waarom ze eraan beginnen als ze weten dat het verslavend is / net zoals sommige met hero beginnen
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#9
omdat al die andere soorten drugs misschien geen verslavingsgevaar opleverden? waarom dan heroine wel ...

je bent niet gelijk na 1 keer echt lichamelijk en geestelijk hooked .. dus het gevaar is dat 1 keer proberen twee keer word .. en dan zit het zaadje wel in je geest ..........

het is dus vaak, zo niet altijd, pure overschatting van eigen persoon en pure onderschatting van die bruine troep dat mensen ertoe aanzet om het toch eens te proberen. En blijkbaar zijn er maar al teveel mensen die hen die kans nog geven ook :confused:

:sunglasses:
]
]-[IG]-[Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Groepsdruk is denk ik wel de voornaamste reden. Daarbij komt misschien nog wel nieuwsgierigheid naar voren, en dan vooral bij mensen die alles al eens geprobeerd hebben.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ewaa Bdk :P haha zomaar reageren in mijn topic :grin: wanneer komt de dmt er nou is van??
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#12
TrippyShit zei:
Ewaa Bdk :P haha zomaar reageren in mijn topic :grin: wanneer komt de dmt er nou is van??
Klik om te vergroten...

zodra ik weer me loonstrookje heb gehad gaan we erop trippen :hearteyes:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#13
onderschatten i.c.m. overschatten

]-[IG]-[ zei:
Groepsdruk is denk ik wel de voornaamste reden. Daarbij komt misschien nog wel nieuwsgierigheid naar voren, en dan vooral bij mensen die alles al eens geprobeerd hebben.
Klik om te vergroten...

Wat betreft groepsdruk ben ik het echt niét met je eens! Dit zal jij misschien als zodanig ervaren hebben.

A.K.A. komt toch wat dichter bij mijn waarheid: Het onderschatten i.c.m. overschatten.

De meesten hebben toch het één en ander geprobeerd en zijn nergens verslaafd aan geraakt. Met bruin gaat het allemaal heel geleidelijk. Pas wanneer je voor het eerst ziek wordt van het niet gebruiken, merk je dat je hooked bent. Dit kan gerust een half jaar tot een jaar duren.
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#14
nieuwsgierigheid in het begin.. daarna kunnen problemen en een uitzichtloze situatie ervoor zorgen dat je hooked raakt ja
m
maare dusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik denk dat de meeste mensen het uit nieuwschierigheid proberen.

Verder kan ik melden dan bruin bij mij de uitwerking had van een serieuse waterpijp met goede hasj. :grin:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#16
flipkonijn zei:
lysergine25 zei:
Waarom rookt iemand sigaretten ?

Omdat ze verslaafd zijn .....
Klik om te vergroten...
na maar met sigaretten kun je wel nog een perfect leven opbouwen zoals werken en voor jezelf en eventuele kinderen zorgen

ipv alles te moeten doen voor je beetje bruin
Klik om te vergroten...

Jep Flip JIJ snapt het nog niet helemaal he .....

EEN PERFEKT LEVEN MET NICOTINE !!!

WIJ kunnen voor je kinderen gaan zorgen als jij aan een longapperaat ligt.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#17
ik had toen mazzel ...... ik was hevig afgeleid op de mdma maar naast me waar ik bij stond gvd ...

werden mijn broers langzaam bruiner en bruiner

Ik had ze toen al meteen in elkaar moeten stompen ook al was ik 4 jaar jonger.

DE KANKERKAFFERS hebben het leven van mijn moeder ondraaglijkgemaakt ..

De Doodstraf aan ALLE heroinedealers !!

:hearteyes:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#18
flipkonijn zei:
lysergine25 zei:
Waarom rookt iemand sigaretten ?

Omdat ze verslaafd zijn .....
Klik om te vergroten...
na maar met sigaretten kun je wel nog een perfect leven opbouwen zoals werken en voor jezelf en eventuele kinderen zorgen

ipv alles te moeten doen voor je beetje bruin
Klik om te vergroten...

Van sigaretten kun je anders ook dodelijk ziek worden.....

Vaak denkt men bij heroinegebruikers ook direct aan de junkies van de straten, maar men vergeet dat er ook nog een heleboel gebruikers zijn onder de zgn. "Elite". Die mensen gaan gewoon naar hun werk en zorgen voor hun kids zonder dat er ook maar iemand merkt dat ze heroineverslaafd zijn. De enige reden waarom zij niet op straat belanden, is omdat ze het geld voor heroine nog steeds gewoon kunnen betalen.
Junkies op straat zijn ook heel vaak van heroine overgestapt op crack. Dat is een stuk goedkoper namelijk, maar wel met nog een grotere verslavingswerking dan hero. Dat zij altijd zo gehaast en desperate op zoek zijn naar drugs, komt omdat crack ook nog eens heel opgefucked werkt.
(Heb een tijdje in de verslavingszorg stage gelopen en heb deze verhalen van gebruikers gehoord, ik heb zelf nog nooit heroine en crack gebruikt en ben het ook niet van plan.)
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#19
normaal gesproken is base-coke en coke in het algemeen minimaal 2 x duurder dan bruin.

maar als je eenmaal naar het niveau van bolletjeskoper bent afgezakt, dan betaal je ongeveer evenveel voor slechte bruin en wit .. namelijk nog net een streep voor een tientje ... soms als je mazzel hebt 2 strepen voor bruin, bij wit zeker niet ...

maar per gram gesproken betaal je rond de 50 voor een gram wit en rond de 25 voor een gram bruin .. hoe meer hoe goedkoper en dus zal dat bij bruin ' in het groot' waarschijnlijk nog meer verschil op gaan leveren met de prijs van wit 'in het groot' ..

daar verkijken al die mensen zich ook enorm op met dat bruin .. want in het begin is dat tientje of die 25 echt vet zat voor een tijdje . na een tijdje zul je helaas dan toch bemerken dat dat gewoon niet lang duurt en dat je steeds meer nodig hebt .. tot aan grammen per dag ... en dan ga je enorm ziek worden als je zelfs maar geen tientje hebt ..
met coke als habbit voel je je ook niet happie hoor, maar je wordt niet zo ziek dat je amper nog kan lopen ..

verschil tussen een voornamelijk lichamelijke drang en een voornamelijk geestelijke drang ( al heeft bruin uiteraard ook een fikse geestelijke drang cq craving ..

'het' grote gevaar met coke ( crack is btw heeeel iets anders dan basecoke, zeg maar nog chemischer en nog vertiefder :wink: ) is dat je nooit genoieg hebt .. heb je een gram dan gaat die op maar heb je tien gram dan gaat dat ook op .. terwijl je met bruin roken gewoon aan je grens komt en je ogies dicht gaat doen zeg maar ..

veel mensen die van de bruin zijn afgekomen zijn er gewoon bang voor geworden .. door dat ziek zijn .. maar omdat ze nog steeds in een sterke roes 'moeten' verkeren, gaan ze gewoon over op andere middelen die lichamelijk gezien ietsje minder impact hebben op dat vlak ..

helaas kun je eigenlijk wel zeggen dat als je eenmaal aan de basecoke of aan de bruin zit, dat je gewoon minimaal polyverslaafd bent, al heb je wel een voorkeur ,,, namelijk wit en/of bruin .. maar als dat niet mogelijk is, komen de benzo's, andere opiaten, softdrugs of wat dan ook gewoon in beeld hoor ...

grijnz ik geloof dat ik hier 1 van de wenigen zal zijn die én ervaring heeft als hulperlenende in deze en andere zooi én ervaring heeft als hulpbehoevende in die dopezooi .. dubbel he :wink:

en ja ik ben dus zo'n heroinegebruiker met stropdas ... dan hoor je af en toe eens van arie, gaat het wel goed je wordt zo mager .. en dan verzin je smoesjes ( ik heb ook nogal wat lichamelijke aandoeningen, waardoor dat nog geloofwaardig is ook, tot op bepaalde hoogte uiteraard ...

opmerkbaar trouwens .. gisteren had ik nog gezegd van ex-heroinegebruiker .. maar heb het vandaag zo moeilijk gehad met die 'craving' naar bruin lichamelijk is de ellende allang over namelijk ( coke is ook lekker, maar alleen als extraatje, omdat ik dan verander in precies het tegenovergestelde dat ik ben .. nml een geheel introvert iemand in zn eigen wereldje die geen woord kan zeggen .. tewijl zonder coke kan ik mezelf uren horen lullen bij wijze van spreken.

nu ik erover zit te tiepen ben ik verder wel trots op mezelf ... 6 dealers gezien, 3 bij wie ik zo kan poffen ( weet inmiddels wel beter dan veel geld en of pinpassen mee te nemen als ik naar de grote stad moet :wink: .. en toch elke keer nee zeggen met de moed der wanhoop ... majah bij de laatste toch voor gaas gegaan toen die zei van wil je dan een valiumpje ..

en die ligt nu hier voor me .. zoals een maand geleden die methadonpil voor me lag ... voorlopig is mn bier toch nog niet op dus vooralsnog ga ik ervanuit dat dat 'blauwtje' er morgen nog ligt ..

en zo niet .. morgen weer een dag en dan heb ik nog lekker geslapen ook.




:wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#20
Marla Singer zei:
Dat is een stuk goedkoper namelijk, maar wel met nog een grotere verslavingswerking dan hero.

(Heb een tijdje in de verslavingszorg stage gelopen ...
Klik om te vergroten...

Crack is niet bepaald goedkoper, eerder het omgedraaide! Zeker ook omdat crack niet bepaald lang werkzaam is én het effect veel sneller vervaagd dan met hero. Qua verslavingsrisico ligt het wat meer aan 'you're mind' dan aan het middel. Gelukkig is crack niet echt een lichamelijke verslaving.

Meestal zijn de verlaafden waar jij het over hebt, niet overgestapt. Het zijn in de meeste gevallen poly-drugsgebuikers.

De eend

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."