Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKan dit Heroine zijn geweest ?

Kan dit Heroine zijn geweest ?

27 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
b
bezorgdLid
01-01-2024, 00:00
#1
Onlangs logeerde een vriend van mij hier- die misschien weer aan de heroine is.

Het was een uur of 7 sávonds, hij was aan het koken en ik zat in de woonkamer en bereidde mezelf een waterpijp voor van het restant van de nacht daarvoor (hij gaat altijd later naar "bed" soms zelfs helemaal niet, of pas smorgens vroeg) Het was maar een heel klein beetje, maar dat vond ik niet erg- waterpijp is eigenlijk niet mijn ding, gewoon jointje vind ik fijner.

Ik had net op toen het eten geserveerd werd :grin: Ik kon maar weinig binnen krijgen, was erg relaxed. Het eerste (uur denk ik) was ik nog wel "gezellig" maar had moeite me op de tv te concentreren, maakte rare opmerkingen- eigenlijk niet het gebruikelijke hoe ik normaal op weed reageer. Toen begon het beeld steeds waziger te worden. Ogen sluiten hielp niet erg- ik werd misselijk, nog niet zo erg dat ik moest overgeven, maar helemaal niet fijn !! Kort daarop ben ik naar bed gegaan omdat ik dacht dat het echt fout ging. Bed kon ik nog net halen, ben met kleren en al erop gaan liggen en kon me vrijwel niet meer bewegen, maar ook niet slapen. Dit duurde tot een uur of 2 snachts ! daarna ben ik pas opgestaan en heb me uitgekleed.

Ik heb hier nooit mee bij nagedacht, gewoon slecht gevallen dacht ik....maar door het andere topic (sexdrive voorgoed weg ?) ben ik na gaan denken.

Uit jullie ervaring...zou ik weed met Heroine hebben gerookt zonder dit te weten ????

Als ik teveel blow wordt ik slaperig- da's ook de reden dat ik het al jaren doe- ik slaap heel slecht!
M
MindcontrollerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je denkt dus dat die vriend je per ongeluk hero heeft gegeven?
Of per ongeluk wat achter heeft gelaten in de waterpijp?
Praat er eens met hem over, echte vrienden kunnen elkaar vertrouwen!
b
bezorgdLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindcontroller zei:
Je denkt dus dat die vriend je per ongeluk hero heeft gegeven?
Of per ongeluk wat achter heeft gelaten in de waterpijp?
Praat er eens met hem over, echte vrienden kunnen elkaar vertrouwen!
Klik om te vergroten...

Dit verhaal is niet zo simpel :) dit is even een "hulp" topic om van jullie te horen of dit H heeft kunnen zijn.
b
bezorgdLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het was dezelfde weed die we al een week dagelijks rookten :) (we laten die altijd op de verwarming staan om goed te drogen)en waterpijp ben ik wel gewend, alleen prefereer ik een ouderwetse joint :grin:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#5
heroine proef je wel..(ik heb het slechts 1 keer gedaan, dus tenzij ik was opgelicht ruikt het naar medicijnen).

Ik ben ooit ook eens hard out gegaan na tijden niet te hebben gerookt en te vochtige wiet door een waterpijp had gerookt... trillen, bleek wegtrekken, zweten, en uiteindelijk op een stadsbankje in de binnenstad gecrashed..huis haalde ik niet meer.
het kan allemaal dus..waarschijnlijk was het gewoon sterk spul en ben je, zoals je al zei gewoon geen waterpijp gewend.
M
MindcontrollerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Misschien heeft het niks met drugs te maken?
Misschien iets verkeerd gegeten (voedselvergiftiging)?


bezorgd zei:
Mindcontroller zei:
Je denkt dus dat die vriend je per ongeluk hero heeft gegeven?
Of per ongeluk wat achter heeft gelaten in de waterpijp?
Praat er eens met hem over, echte vrienden kunnen elkaar vertrouwen!
Klik om te vergroten...

Dit verhaal is niet zo simpel :) dit is even een "hulp" topic om van jullie te horen of dit H heeft kunnen zijn.
Klik om te vergroten...

Begrijp ik.
Een extra stimulans om wat dieper aan het probleem te gaan werken, lijkt me nooit overbodig :wink:

pipoxyz zei:
heroine proef je wel..(ik heb het slechts 1 keer gedaan, dus tenzij ik was opgelicht ruikt het naar medicijnen).

Ik ben ooit ook eens hard out gegaan na tijden niet te hebben gerookt en te vochtige wiet door een waterpijp had gerookt... trillen, bleek wegtrekken, zweten, en uiteindelijk op een stadsbankje in de binnenstad gecrashed..huis haalde ik niet meer.
het kan allemaal dus..waarschijnlijk was het gewoon sterk spul en ben je, zoals je al zei gewoon geen waterpijp gewend.
Klik om te vergroten...

Dit kan inderdaad ook gebeuren, maar lijkt me nu niet het geval.
b
bezorgdLid
01-01-2024, 00:00
#7
Voedselvergiftiging kan ik eigenlijk uitsluiten, we hebben hetzelfde gegeten ....en geloof het of niet, de enige keren dat ik vers eet (en niet uit de magnetron :flushed: ) is als hij hier eventjes "woont" en echt ouderwets kookt :grin:

Uiteindelijk heb ik niet overgegeven, en ook geen diarree. Ook heb ik alles behalve een gevoelige maag, heb eigenlijk nooit ergens last van.

Het gevoel van te moeten overgeven kan ik het best vergelijken met onlangs teveel 70%coke te hebben gesnoven. Maar daarbij was ik helder, zeker niet draaierig of kotsmisselijk zoals toen, kon ook maar moeilijk het "beeld" scherpstellen.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#8
maar goed..het feit blijft dat je volgens mij een de geur van de rook Direct herkent of iets heroine, en geen hasj of wiet is..
als mijn beeld klopt, ruikt het naar verbrande chemicalien, alsof je een paracetamolletje verbrand, en dat herken je meteen mocht je toevallig het verkeerde in je pijp getopt hebben.
Misschien dat een wat bekender persoon met heroine chinezen dit punt kan rechtzetten of bevestigen.....
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb één keer brandende heroine geroken en die geur is zo anders dan hasj of wiet. Dat moet je eigenlijk gelijk merken aan de geur alleen al. Ik vond het toen heel zoetig en weeig ruiken, een beetje zoals als je een plofje coke rookt maar dan nog erger.
b
bezorgdLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik kan me niets speciaals aan de geur herinneren....maar vraag me uberhaupt af of ik het wel geroken zou hebben al zou ik een referentie hebben (want ik heb zover ik weet nog nooit H geroken) Het was een heftig coke-weekend (zaterdag en zondag gebruikt), en dit was de maandag erop. Mijn neus had een behoorlijke beating gehad en je kent dat wel, druipneus en verstopt :grin:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#11
bezorgd zei:
Ik kan me niets speciaals aan de geur herinneren....maar vraag me uberhaupt af of ik het wel geroken zou hebben al zou ik een referentie hebben (want ik heb zover ik weet nog nooit H geroken) Het was een heftig coke-weekend (zaterdag en zondag gebruikt), en dit was de maandag erop. Mijn neus had een behoorlijke beating gehad en je kent dat wel, druipneus en verstopt :grin:
Klik om te vergroten...

Zoals al gezegd, je ruikt het heel erg goed, hero heeft 'zon' bepaald geurtje, en ook echt een bepaalde smaak. Verder had het je moeten opvallen dat je hero echt instant voelt, het moment dat je begint met inademen begint de rush te komen.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het water in de waterpijp kon wel eens vies zijn, als je die niet ververst, na gebruik, kan je wel wat viezigheid binnekrijgen, vooral als jhet er een tijdje instaat. restjes verbrandde hasj, in combinatie met wiet, geven ook een apart effect. Ik denk eerder aan een bacterie, of verkoudheid, de symptomen lijken daar meer op, en een niet te merken verkoudheid, in combinatie met wiet of hasj, geeft een onprettig gevoel..

Ik zou het gewoon vragen, dan weet je het zeker.
b
bezorgdLid
01-01-2024, 00:00
#13
waterpijp stond er , die heb ik niet gebruikt, heb emmer water met colafles en aluminiumfolie gebruikt...die stond er ook. Ik vind dat altijd iets beter als een echte waterpijp, brand m'n keel niet zo erg.
Water was schoon, weet ik zeker omdat die dag mijn schoorsteen geveegd is en ik hele zooitje smorgens op had geruimd voordat dat bedrijf kwam :grin:

Zoals iemand in het andere topic al zei, kan ik er niet vanuit gaan dat hij de waarheid spreekt- gezien die ongeloofelijke "trip" die hij zelf had en waarbji ik hem gebaby-sit heb. Ex-H verslaafde, zijn vaste dealer is vrijdag bij mij thuis geweest (2 dagen daarvoor) ik ben niet overal bij geweest omdat hij (vanwege het adres-moeilijk vindbaar) hem in mijn auto heeft opgehaald, opgewacht bij de rotonde. Toen hij thuis kwam was de coke al in zijn bezit en de deal dus al gedaan.

vrijdag: de coke gehaald, uitgegaan
zaterdag: smorgens van 9uur tot 12.30uur een hele zware trip, compleet van de wereld, weet er ook niets meer van
verder die dag zelfs geen alcohol, alleen blowen
zondag: restantje coke 1gr ongeveer
maandag: mijn mini-tripje of wat het ook was.

Misschien was samen naar naaldprikken kijken op zijn lichaam maar een afleidingsmaneuvre :(
t
tooozLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat misselijk gevoel in je kop en dat liggen en niet bewegen had ik ook.....is wel degelijk h psies
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb bij de 1e keer hero in 1 uur zeker 10 keer over moeten geven.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#16
pipoxyz zei:
maar goed..het feit blijft dat je volgens mij een de geur van de rook Direct herkent of iets heroine, en geen hasj of wiet is..
als mijn beeld klopt, ruikt het naar verbrande chemicalien, alsof je een paracetamolletje verbrand, en dat herken je meteen mocht je toevallig het verkeerde in je pijp getopt hebben.
Misschien dat een wat bekender persoon met heroine chinezen dit punt kan rechtzetten of bevestigen.....
Klik om te vergroten...

Bij mij gaf de rook van Hero geen herkenning met verbrande medicijnen zoals Paracetamol.

Een geur omschrijven is iets heel persoonlijks natuurlijk! In het begin vonden wij het altijd stinken. Gekscheerend zeiden we dan dat het zo'n stank heeft als een hond die in de regen is uitgelaten. Slaat nergens op maar wat hieruit naarboven komt is, dat het een zeer typische geur heeft.Voor mijn gevoel een wat muffe geur dus.

M
MindcontrollerLid
01-01-2024, 00:00
#17
bezorgd zei:
zaterdag: smorgens van 9uur tot 12.30uur een hele zware trip, compleet van de wereld, weet er ook niets meer van.
Klik om te vergroten...

Misschien heb je toen iets anders gebruikt? Wat je niet meer weet?
Misschien weet je vriend het nog wel.

En kan je anders niet bloed laten prikken ofzo? Kijken of je hero o.i.d. hebt binnen gekregen.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#18
@ TS

Klinkt overigens niet als Hero. Dit rook je, voor zover ik weet, niet op een waterpijp. Dan zou het misschien om een ander Opiaat gaan. Maar als je schrijft dat je wakker hebt gelegen / niet direct kon slapen, dan is dit in geen geval een effect van Hero. Hiervan ga je namelijk héérlijk slapen. Ook je eerste keer, ondanks de misselijkheid en het kotsen.

Indien je vriend stiekum Hero gebruikt, zal hij dit mijns inziens eerder op een stukje folie doen. Dit gaat sneller en is zodoende eenvoudig mee te nemen.


Gr.,

De eend
b
bezorgdLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindcontroller zei:
bezorgd zei:
zaterdag: smorgens van 9uur tot 12.30uur een hele zware trip, compleet van de wereld, weet er ook niets meer van.
Klik om te vergroten...

Misschien heb je toen iets anders gebruikt? Wat je niet meer weet?
Misschien weet je vriend het nog wel.

En kan je anders niet bloed laten prikken ofzo? Kijken of je hero o.i.d. hebt binnen gekregen.
Klik om te vergroten...

dat was zijn trip- zie het andere topic (sexdrive voorgoed weg) maar omdat ik dat bij nader inzien ook niet vetrouw + mijn eigen reactie op een waterpijp (1e keer die dag) met wiet die ik al een week rookte + dat het de eerste was van die dag + dat ik dat al 20 jaar doe ( en nog nooit eerder heb meegemaakt !!!) zette me aan het denken.....
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#20
bezorgd zei:
omdat die dag mijn schoorsteen geveegd is
Klik om te vergroten...


weet je wel wat een rommel daarmee vrijkomt? dit is je probleempje, hierdoor werd je ziek.. vooral als die vaak gebruikt is, en dat fijnstof dat ongeveer 72 ur blijft hangen, dat trekt ook door de hasjpijp heen en verbrandt dan. (koolmonoxide ontstaat ook uit zeer fijne kooldeeltjes, die veelvuldig in de schoorsteen voorkomen)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."