Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpium

Opium

39 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#1
Okay, ik zal de collandiance-kaart alvast uit het stof halen. Nog eventuele laatste wensen...op de Hero na dan :sunglasses:

edit:

Bekeren heeft vooralsnog bij u geen zin, zal het dan ook niet proberen. Indien wel gewenst, dan horen wij dat natuurlijk graag! MvG., Stichting ''red de Kut"
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind je lief :)
Ik wil de spot niet gaan drijven met heroine junkies ofzo.
Ik weet dat het genot wat hero je geef; een vergif is voor je geheugen, maar ik denk dat het iets toevoegt aan mijn persoonlijkheid. Het is gewoon iets wat ik moet proberen voordat ik dood ga :)
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#3
eend zei:
jcutter zei:
...
Ik wil de spot niet gaan drijven met heroine junkies ofzo.
Ik weet dat het genot wat hero je geef; een vergif is voor je geheugen...
Klik om te vergroten...

Op zich komt er zo nu en dan behoorlijk wat wijsheid uit... voor uw leeftijd, mag ik aannemen?

De Kut is zo slecht nog niet :wink: misschien ietwat in een 'leerfase, zal ik maar zeggen' :wink:
Klik om te vergroten...
Geloof mij dat ik een persoon in mijn leven ben tegengekomen die mij alles heeft geleerd op het sex gebied.

Ik zit vol met wijsheden.
Je moest eens weten :sunglasses:
Het probleem is dat DF een soort van uitlaatklep is voor mij..
Een plek waar ik mijn misantropische gevoelens kan botvieren op andere keyboard rockers :rock:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#4
Drugsforum zei:
Dit bericht is geplaatst door jcutter, deze gebruiker zit momenteel in je vijandenlijst. Toon dit bericht.
Klik om te vergroten...

Drugsforum zei:
Dit bericht is geplaatst door jcutter, deze gebruiker zit momenteel in je vijandenlijst. Toon dit bericht.
Klik om te vergroten...

Drugsforum zei:
Dit bericht is geplaatst door jcutter, deze gebruiker zit momenteel in je vijandenlijst. Toon dit bericht.
Klik om te vergroten...

speeseend zei:
MvG., Stichting ''red de Kut"
Klik om te vergroten...

Maar aan de posts van de eend te zien is het de moeite niet waard om uit te klappen :beer:

Verder heb ik al vaker gepost dat ik niet zomaar een "afkeer" tegen heroine heb, maar ik ben eerder bang dat ik zo'n persoon ben die er direct aan verslaafd is als ik het eenmaal probeer, ik ben namelijk nogal een downer type. Ik zou eerder zeggen een fascinatie ervoor. Maar daarom lijkt opium me een goede tussenweg, niet de enorme flash, maar wel een beetje het gevoel. Kan ik toch een beetje mee proeven :)
e
eendLid
01-01-2024, 00:00
#5
jcutter zei:
...
Ik wil de spot niet gaan drijven met heroine junkies ofzo.
Ik weet dat het genot wat hero je geef; een vergif is voor je geheugen...
Klik om te vergroten...

Op zich komt er zo nu en dan behoorlijk wat wijsheid uit... voor uw leeftijd, mag ik aannemen?

De Kut is zo slecht nog niet :wink: misschien ietwat in een 'leerfase, zal ik maar zeggen' :wink:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#6
^héél af en toe, kan ook haast niet anders als je bijna 4000 posts hebt in die tijd :wink: als ie alleen maar poep had gepost had ik onderhand nog knapper gevonden :wink:
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#7
ik moest misantropisch gewoon opzoeken zeg :sunglasses:

Misantropie is een levenshouding die zich kenmerkt door het wantrouwen van mensen en een pessimistische visie op de samenleving. Een misantroop kan humaan en sociaal gedrag vertonen en is dus niet per definitie anti-sociaal of het tegengestelde van een humanist. Het woord misantropie komt van het Griekse miseo ("haat") en anthropos ("mens"). Een synoniem voor misantropie is mensenhaat.

Misantropie was reeds een levenshouding in het Oude Griekenland, die zich veelal uitte in een afzondering van de samenleving, uitgelokt door desillusie en een ongeloof in de mogelijkheid van mensen om op harmonieuze wijze met elkaar om te gaan. Veel misantropen leidden een bestaan als heremiet.

In veel gevallen is misantropie een gevolg van negatieve ervaringen met andere mensen, en dikwijls gaat ze met cynisme, arrogantie en/of onverschilligheid ten opzichte van de maatschappij gepaard. De hedendaagse industriële samenleving, die de klemtoon op sociale vaardigheid en teamwork legt, heeft het vaak moeilijk om met misantropische levenshoudingen om te gaan, temeer daar misantropen dit alles slechts als een hypocriete façade beschouwen en zich weinig van de sociale omgangsregels aantrekken.

Een misantroop beschouwt vaak niet enkel de maatschappij, maar ook zichzelf als onbelangrijk, wat zich kan uiten in een onvriendelijk, nors voorkomen. Het opzettelijk mijden van mensen versterkt die indruk.

:rock:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mwa, ik ben vriendelijk tegen mensen hoor..
Als ze vriendelijk tegen mij zijn.

De sociale omgang met mensen is puur een kwestie om naar interacties toe te gaan werken.
Daarom zie ik het sociale omgang; meer als een soort van teamsport.
Ik gebruik mensen om mijn genot te bevredigen :)
Als ik bev. opzoek ben naar een bepaalde drug; dan open ik een weg voor mezelf.
Een weg wat pas eindigt als ik mijn drug gevonden heb.
Dus wanneer ik mijn doel heb bereikt.
Dat kan je met zoveel aspecten van het leven zien.
De reden waarom ik zoveel thuis zit, is omdat bewust wil worden van inzichten.
Inzichten kan je verder ontplooien.
Op ten duur kan je het langzaam in je realiteit laten groeien.
:sunglasses:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tripper zei:
Opium is niet echt geweldig. Ik had ooit een groot stuk liggen. Ik heb dat puur gerookt. Ik had zoiets van, is dit het nou. Ik heb echt flink zitten roken om er nog een beetje wat van te voelen. Het uiteindelijke effect vond ik zeer tegenvallen. Het voelt als stoned, maar dan zonder het down gevoel. Die meid van spuiten en slikken vond het geweldig, maar ik weet beter. Ik heb wel daarna 18 uur liggen pitten, dat was wel heerlijk. Na 12 uur dacht ik: "Zo, ik heb al lang geslapen". Ik heb me eigen omgedraaid en sliep heerlijk verder. Je kan beter wiet roken, daar voel je nog wat van.

btw. het was zeer goeie opium.
Klik om te vergroten...

Op welke manier heb je het gerookt? Als je het direct puur uit een pijpje rookt, zal veel van je opium namelijk gewoon verbranden en voel je ook niet veel effect..... Het beste is om de opium te verhitten, bijvoorbeeld met een verbogen paperclip die je een tijdje in het vuur houdt (brandertje of gasfornuis). Vervolgens houd je het heet geworden metaal tegen je opium aan, de rook die er dan vanaf komt inhaleer je via een waterpijp (die kan je zelf maken met een leeg colaflesje en een rietje...).

P.S. Goede opium zwelt direct op en gaat een beetje "borrelen".
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#10
Marla Singer zei:
Tripper zei:
Opium is niet echt geweldig. Ik had ooit een groot stuk liggen. Ik heb dat puur gerookt. Ik had zoiets van, is dit het nou. Ik heb echt flink zitten roken om er nog een beetje wat van te voelen. Het uiteindelijke effect vond ik zeer tegenvallen. Het voelt als stoned, maar dan zonder het down gevoel. Die meid van spuiten en slikken vond het geweldig, maar ik weet beter. Ik heb wel daarna 18 uur liggen pitten, dat was wel heerlijk. Na 12 uur dacht ik: "Zo, ik heb al lang geslapen". Ik heb me eigen omgedraaid en sliep heerlijk verder. Je kan beter wiet roken, daar voel je nog wat van.

btw. het was zeer goeie opium.
Klik om te vergroten...

Op welke manier heb je het gerookt? Als je het direct puur uit een pijpje rookt, zal veel van je opium namelijk gewoon verbranden en voel je ook niet veel effect..... Het beste is om de opium te verhitten, bijvoorbeeld met een verbogen paperclip die je een tijdje in het vuur houdt (brandertje of gasfornuis). Vervolgens houd je het heet geworden metaal tegen je opium aan, de rook die er dan vanaf komt inhaleer je via een waterpijp (die kan je zelf maken met een leeg colaflesje en een rietje...).

P.S. Goede opium zwelt direct op en gaat een beetje "borrelen".
Klik om te vergroten...

Die tip had ik gekregen. Ik heb de Opium verhit met veertje uit een pen, iets uitgetrokken en het spiraaltje verhit en op de Opium gehouden. Met een buisje gerold van papier. Die methode ging te langzaam en de instrumenten werden groter en groter. Op het laatst een grote toeter van gerold papier om de Opium op te zuigen en meerdere spiraaljes gedraaid om grotere stukken Opium te laten smelten. Ik heb een aantal keer mijn vingers verbrand van te hete aanstekers.
Nogmaals het Opium effect is niet heftig zelfs al rook je meer. Ik had op een gegeven moment een verzadigd gevoel alsof ik tien keer de in de achtbaan was geweest. Het kwam mijn oren uit zeg maar... Tuurlijk was het wel een chill gevoel, maar wat ik ervan verwacht had was een tegenvaller.

Heb jij wel eens Opium gerookt Marla?
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb opium gerookt, een paar weken geleden nog.... Wij hebben een Iranese kennis die ons zo nu en dan wat laat proeven.

Ik vind dat het effect best heftig kan zijn, de een na laatste keer dat ik het rookte ging ik nog bijna tegen de vlakte. Het is namelijk nogal bloeddrukverlagend en als je er niet voldoende suikers bij nuttigt, kun je nog wel eens licht in je hoofd worden en neergaan.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb zo het gevoel dat, wat Marla betikt meer in de buurt komt met de werkelijkheid.

Dat wil niet zeggen dat de Tripper Jokt :wink: Waarschijnlijk komt er een hoop techniek bij kijken.


Marla de Zangeres zei:
...Het is namelijk nogal bloeddrukverlagend en als je er niet voldoende suikers bij nuttigt, kun je nog wel eens licht in je hoofd worden en neergaan.
Klik om te vergroten...

Dit is zeer typerend voor Opiaten. Wanneer ik verzadigd ben van Hero of de Bupe, dan heb ik écht een enorme drang naar zoetigheid. Een hele zak met mini-M&M's is gewoon niets :wink:

Overigens lopen de "street-junks" met staafjes suiker om aan hun behoefte op dit vlak te voldoen.

Groet,

Eend
4
4 fmpLid
01-01-2024, 00:00
#13
Een keer ruwe opium die zelf uit 5 papaverbollen gehaald had opgerookt.
Een klein bolletje van 4mm doorsnede in een reageerbuisje gedaan. Deze met een aansteker verhit en de rook door een rietje geïnhaleerd. Dit werkt perfect!

Het effect leek erg op dat van uitgekookte Coke, allee hield het veel langer aan. Ik heb heerlijk geslapen :grin:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#14
4 fmp zei:
Een keer ruwe opium die zelf uit 5 papaverbollen gehaald had opgerookt.
Een klein bolletje van 4mm doorsnede in een reageerbuisje gedaan. Deze met een aansteker verhit en de rook door een rietje geïnhaleerd. Dit werkt perfect!

Het effect leek erg op dat van uitgekookte Coke, allee hield het veel langer aan. Ik heb heerlijk geslapen :grin:
Klik om te vergroten...

Je#us man, je noemt twee uitersten. Minimaal één daarvan was niet hetgeen jij dacht, naar mijn mening.
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#15
proest .. had ik maar zo'n effect van uitgekookte coke .. alhoewel, eigenlijk ook weer liever niet .. dan had ik nu nog steeds paranoia na elk pijpje door het raam zitten kijken of er geen invasie van politie of ander hersenspinselachtig gedoe aan het binnenvallen was :sunglasses: iets wat ik zeker niet had met opiaten :)

ik noemde base coke na een tijdje ' instant-paranoia' zelfs al was het 'lekkere' blijkbaar een lange tijd zwaarwegender dan het 'para' gedeelte :wink: dat haalde ik tenslotte toch wel weg met het dempende effect van de opiaten :)

:wave:
R
RokertjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
J0rrit zei:
Ik denk dat die doseringen sowieso van pure heroïne zijn, ik heb zelf een keer bruine heroïne gerookt ( zag er net uit als hash, ga er nog steeds vanuit dat het hero was, maar nooit laten testen ). Heb toen een joint gedraaid met ongeveer een hoeveelheid hash voor een normale joint erin, dit met nog een vriend opgerookt. Was toen kotsemisselijk en heb een uur lang moeten :kots:
Klik om te vergroten...

Dat kotsen komt mij in ieder geval erg bekend voor van mijn begintijd, dus wat dat betreft zou het wel Hero geweest zijn ja... :wink:
4
4 fmpLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik doelde meer op de roes die je even hebt van coke roken, Na het uitblazen van de rook krijg je zo'n heerlijk wreedzaam gevoel, dat na een kwartier ofzo omslaat in drang naar meer en paranoia.
Maar met opium voelde ik me heerlijk relaxt en ontspanen, maar dit hield veel langer aan. Die vergelijking doelde ik op.
k
knurftLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het roken van opium heeft mij altijd al interessant geleken. Is de roes enigzins te vergelijken met die van een stevige dosis GBL ? Zo te lezen lijkt mij namelijk van wel maar ben benieuwd of iemand die beide gebruikt dat nader kan toelichten..
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#19
Opium roken hoort met een Chinese hoed. Dat kan niet anders.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb 1 keer opium gerookt, maar vond het niet heel erg boeiend. Ik voelde me raar en licht en een beetje slaperig. Waarschijnlijk heb ik te weinig gepakt. Maar ik vond het heel smerig en had geen behoefte aan meer. Misschien maar beter ook :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."