Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswaarom heroïne ?

waarom heroïne ?

34 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#1
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik (geen gebruiker) denk dat een deel het onbewust doet. Dus blowtje waar bruin inzit waar ze niks vanaf weten. Een deel omdat ze denken dat het zo erg niet is(of dat niet weten) en het toch erg lekker lijkt. Een een deel omdat ze gewoon iets extreems willen.

Maar ik weet het niet maar dit lijken me wel logische verklaringen.
d
dollegekskeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wromtraxe zei:
Ik denk uit onzekerheid. Ze willen voor zichzelf bewijzen van:
' Ik kan die drug wel aan, ik word niet verslaafd '.

Een soort zelftest. Helaas is het niet risicoloos
Klik om te vergroten...


Klopt, ik zie dit nu ook in mn omgeving het maakt me zo gefrustreerd en machteloos het liefst wil ik niks meer met heroine gebruikers te maken hebbe.. en als je dan zegt dat je je zorge maakt zegge ze; oooh nee maar ik doe het maar 1x in de week of weetik veel wat.

It really really get's me frustrated :angry:

Maar ik weet wel zeker dat ik dit NOOit zelf wil gebruiken, ook niet als zelftest.
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#4
ik d8 ook dat k het allemaal kon hebben :) en totdat ik ging basen en chinezen kon ik ook alles hebben .. erna moest ik alleen die twee per se hebben en dat kon ik eigenlijk weer niet hebben :wink:

om het hoge niveau van mijn voorgangers even te evenaren :
tegen mij zou je zoiets zeker niet zeggen in de kroeg want ik kom alleen in dozenkroegen en homobars :) ( meldt zich met flikkerig wapperend handje aan voor barfight :rock: )

alhoewel ... doe mij die britney van die ingetogen atropa maar :) met zo'n vrouw hoef je nooit bang te zijn voor je tokkiebuurman :wave:

:sunglasses:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit heroine zou proberen, maar hmm, redenen? Denk om de reden dat ik wel eens drugs heb gebruikt die ik oorspronkelijk niet van plan was (ongeteste XTC, speed een keertje tijd geleden, 2c-b snuiven wat ongelovelijk pijnlijk zou zijn); Zo naar de klote zijn na een tijd feesten dat je het er allemaal toch inmikt. Qua die speed was het trouwens niet om de speed, maar om wakker te blijven in de trein terug naar huis; Echter, nuchter had ik dus echt geen speed genomen, maar het werkte wel om niet om te vallen op de terugreis.

Bij heroine en crack zou dat echter niet gebeuren.. Heb het een keertje aangeboden gekregen (wat bruin om te chinezen), toen kickte m'n basale tripinstinct van "ontwijk alles wat levensgevaarlijk is of gevolgen heeft" in, wat ik bijv heb als iemand me in een trip bedreigt, er een gevaarlijke situatie komt, er politie komt om iets etc; Zo snel mogelijk en onopvallend in de menigte verdwijnen en zo'n groot mogelijke afstand tussen mezelf en het probleem scheppen, in zo'n kort mogelijke tijd.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tja...Heroïne...

Mijn leven bestaat uit leuke periodes, maar ook periodes waarin ik heel depressief en zelfdestructief ben. Het moet maar even gebeuren dat ik dan heroïne krijg aangeboden. Grote kans dat ik te zwak ben, of op dat moment schijt aan alles heb, dat ik het ga gebruiken :( In de goede periodes bid ik dat het leven niet slechter wordt...
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Voordat ik in een doodstil kloostertje zit voor een lange lange tijd, wil ik het zeker nog proberen maar dan zou ik het wel willen spuiten.

Ik ben en blijf nieuwsgierig maar angst heeft nog steeds de overhand in beslissingen met betrekking tot drugs.
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#8
Met een gezonde angst is niets mis. Angst is een slechte raadgever per slot van rekening :)

Mijn nieuwsgierigheid heeft overwonnen en de angst is verdwenen door mij er grondig in te verdiepen. Daarvoor in de plaats kwam wel waakzaamheid.

De tijd zal leren of dat voldoende is...

Ik doe niet aan barfights btw...
In de bars waar ik meestal kom wordt wel met de handjes gewapperd, maar daar durven ze niet mee te slaan. Slecht voor de nagels ook :wink:
Het flikkert er al genoeg :grin:
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#9
:openmouth: :grin:
M
MilosLid
01-01-2024, 00:00
#10
@deranged;
zielig knulletje toch, jij en je starwars

OT: omdat ze levensmoe zijn en alles maar de pot op kan?
h
heroboyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Waarom?
Omdat ik het echt is wou proberen.
Dit had ik achteraf beter niet gedaan. :(
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tragedie ten top!
b
biglesLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik sta voor alles op wat drugs betreft maar heroine is een domein die ik nooit of ten immer ga betreden, ik ken genoeg mense die eraan kapot gegaan zijn, ik haat dat vieze bruine tyfusheroine gedoe
k
ktjaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dit topic ging over waarom mensen heroine zijn gaan gebruiken, niet om je persoonlijke mening over herione te geven :wink:
P
Psych0nautLid
01-01-2024, 00:00
#15
greenpower zei:
Ik (geen gebruiker) denk dat een deel het onbewust doet. Dus blowtje waar bruin inzit waar ze niks vanaf weten. Een deel omdat ze denken dat het zo erg niet is(of dat niet weten) en het toch erg lekker lijkt. Een een deel omdat ze gewoon iets extreems willen.

Maar ik weet het niet maar dit lijken me wel logische verklaringen.
Klik om te vergroten...
Uhm, blowtje waar bruin inzit waar ze niks vanaf weten...? Dat is de grootste bullshit die ik in lange tijd heb gehoord. Heerlijke urban myth troep. Heroine wordt zowieso altijd op folie gerookt en nooit in een joint, en zo als ik dus al zei is wiet of hash kopen die "versneden" is met heroine dus echt absolute onzin, dat gebeurt niet, evenmin als dat heroine weleens wordt versneden met strychnine, ook al zo'n fijne urban myth. Nee, veel mensen raken aan de hero omdat weleens coke doen, snuiven of roken maakt niet uit, en daarna voor de come-down iets willen hebben om rustig te worden en te ontspannen en het vervelende na-effect van de coke tegen te gaan. Dat wordt dan vaak heroine aangezien de coke dealer vaak ook heroine verkoopt, al helemaal de base coke dealers. Het gebeurt ook weleens dat iemand weleens wat heroine heeft geprobeert en het wel leuk vond, maar niks om verslaafd aan te kunnen raken en de heroine in vergetelheid raakt en het maanden niet meer gebruikt en dan dient er ineens een vervelende periode aan waar wat emotioneele demping wel fijn zou zijn, en dat fijne effect van heroine ineens te binnen schiet. Dan volgt een korte periode heroine om de emotioneele crisis te boven te blijven, en die korte periode wordt een lange, totdat je het alleen nog maar gebruikt om geen ontwenning te krijgen. Zo is het ook bij mij gebeurt. Er zijn heel wat wegen die naar Rome leiden, en trouwens ook heel wat die naar Heroine leiden.
W
WromtraxeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik denk uit onzekerheid. Ze willen voor zichzelf bewijzen van:
' Ik kan die drug wel aan, ik word niet verslaafd '.

Een soort zelftest. Helaas is het niet risicoloos
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik vroeg me af waarom sommige van jullie heroïne zijn gaan gebruiken als ik zo hier en daar lees over heroïne is nooit iets goed, dus ik vroeg me af waarom jullie zijn gebruiken ?

Beetje raare vraag meschien maar ik vraag het me echt af >.>
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#18
snap zelf niet waarom je zou iets riskant zou doen maarja iedereen zit weer anders in elkaar :P
S
Spec87Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Waarom niet? In uitwerking valt heroïne wel wat met GHB te vergelijken, allebei geven je een lekker, sloom, gevoel. Je moet alleen wel sterk in je schoenen staan, maar het is echt niet zo dat je na 1x gebruiken verslaafd bent.
P
PaRa[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#20
nieuwschierigheid waaarschijnlijk.
of omdat vrienden het ook doen.

ik zou zelf ook nog wel een keer heroine willen gebruiken, om te weten wat het effect enzo is.-
maar weet dat ik daar nu nog niet sterk genoeg voor ben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."