Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswanneer staan je pupillen weer goed

wanneer staan je pupillen weer goed

16 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
m
malibuLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn partner is nu al 2 jaar drugsverslaafd, We leven nu een paar maand niet meer samen,
Nu zegt hij dat hij aan het afkicken is en op de meth staat.
Ik weet dat je van heroine kleine pupillen krijgt en er erg grauw uitziet.
Nu is mijn vraag als hij daadwerkelijk gestopt is met heroine wanneer zijn pupillen dan weer goed staan zoals het behoord te zijn. En verder zijn andere tips ook welkom,
Het is niet zo dat ik het voor de voeten gooi als ie nog wel gebruikt want ik weet uit ervaring
dat hij behoorlijk agressief kan worden, en als ie echt wil afkicken maar het nog niet kan ik hem daar ook de tijd in gun. Ik hoop dat ik hier wat meer info over kan krijgen.
J
JokkelshizzleLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik gebruik te weinig voor kleine pupillen, en ik voel nog steeds pijn zeg maar :(.
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#3
Volgens mij krijg je van methadon ook kleine pupillen. Verder lijkt me een relatie met een verslaafde zeer moeilijk, je moet echt onthouden dat jijzelf op de eerste plaats staat want voor hem staan de drugs waarschijnlijk op nummer één.
M
MilosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jokkelshizzle zei:
Ik gebruik te weinig voor kleine pupillen, en ik voel nog steeds pijn zeg maar :(.
Klik om te vergroten...

jij gebruikt nep-hero man, ga nog maar lijntje bruine suiker doen
J
JokkelshizzleLid
01-01-2024, 00:00
#5
hey je behandelt me slecht :( hoe haal ik nu ooit 20 jaar?
M
MilosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jokkelshizzle zei:
hey je behandelt me slecht :( hoe haal ik nu ooit 20 jaar?
Klik om te vergroten...

nee maar serieus man, ik heb mensen zien doodgaan van hero,
en geloof me; het laatste wat je wilt is heroine... maar het is jou leven man, jij doet ermee wat je wil..
m
malibuLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nou m`n partner is nu 2 jaar verslaafd, maar je wilt niet weten wat zijn gebruik is en je staat er versteld van dat hij nog op zn benen staat, ik verwacht ook niet dat hij er weer afkomt, hij is vroeger ook verslaafd geweest en was er 7 jaar vanaf.
Nu gebruikt hij bruin, wit, benzo`s en alle andere troep die je maar verzinnen kunt.
Maar sinds een week alleen aan de meth wat ik dus nog steeds niet geloof, die ogen zeggen genoeg, Vandaag bij hem geweest met de kids die ziet hij dus onder toezicht van mij en een 3de persoon, wat trof ik in zn kamer aan diverse kokertjes en folie, basepipe en een aantal blikjes lege frisdrank met allemaal gaatjes erin, in opdracht van hem mocht ik alles weg gooien en heb dat dus ook gedaan, hij zag er wel iets beter uit en hij beweerd dat ie nog een halve strip meth nodig is, hij had nog wel steeds een vieze lucht oud zweet en hij klaagde over spierpijn maar dat zie ik tegenwoordig als aanstellerrij het geloof op beter is weg. we wachten af hoe het verder gaat. Zijn er nog meer methodes om te gebruiken dan alleen folie Bpipe en blikjes? Ik weet hij is geen shotter en dat zal hij na mijn weten ook niet doen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. groetjes....
J
JokkelshizzleLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik voel me vaak sterker en overmoedig waarneer ik heroïne gebruik. Ik ben dan ook vaak sterker dan normaal en kom meer voor mezelf op. Dit kan ook echter agressie veroorzaken. Maar van coke wordt ik alleen maar slapper en minder fit.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dit lijkt me beter passen tussen de opiaten, dus heb het bericht even verplaatst.
J
JokkelshizzleLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nu kan Malibu zijn topic niet meer vinden...
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben geen arts, maar wat ik er van weet, is dat van (fors) heroïnegebruik de pupillen erg nauw worden (speldenknopjes). Tijdens de afkick van hero (de cold turkey) worden ze daarentegen sterk verwijd, maar dan is hij verder ook doodziek en heeft hij heel wat meer klachten.

Bij gebruik van methadon duiden nauwe pupillen op een te hoge dosering.
Als hij goed is ingesteld op de methadon zullen zijn pupillen dus ook normaal overkomen.

Kortom, als jouw partner geen hero meer gebruikt en de goede dosis methadon neemt zullen zijn pupillen normaal moeten zijn.

Wel jammer dat je er met je partner eigenlijk niet over kunt praten, omdat hij dan zo agressief wordt. Ik zou niet graag in jouw schoenen staan. Zo te zien heb je wel een beetje afstand genomen omdat jullie niet meer samenwonen. Je komt er dan snel genoeg achter of hij de waarheid spreekt of niet. Van afstand kun je er toch iets nuchterder naar kijken tenslotte.

Als het hem eerder is gelukt om af te kicken, dan geeft dat toch hoop dat het een andere keer ook kan lukken...

Sterkte!
:wave:
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#12
Denk je er wel aan dat je in zonlicht of zelfs binnen bij een goed verlichte kamer ook erg kleine pupillen kan hebben?
En dat jij die spierpijn 'aanstellerij' vindt.. tja, ik kan je vertellen dat het voor mij een hel is geweest: ik ben 25 jaar verslaafd geweest, waarvan de laatste 8 alleen aan methadon. In die 8 jaar ben ik 5 keer afgekickt van de methadon (want ik wil natuurlijk van alles af omdat ik al jaren een doodnormaal burgermans leventje heb sinds ik van de dope af ben) maar ik kreeg telkens zó ontzettend veel pijnklachten waaronder zenuwpijn aan darmen maar ook hevige rug/spierpijn als ik op een lage dosering (of helemaal geen) methadon stond, dat was echt niet te harden. En het ging niet weg, ook niet toen ik al bijna een jaar van de methadon af was. Dus vanwege de pijnklachten moest ik telkens weer terug aan de metha om mijn baan te behouden en ook om een beetje een leuk leven te hebben.
Bij de Brijderstichting werd me verteld dat mijn lichaam door langdurig methadongebruik waarschijnlijk niet normaal meer functioneert zonder...
Ik weet niet of dat waar is - zelf weiger ik het te geloven en probeer ik dus telkens opnieuw om weer af te bouwen - en zo te lezen heeft jouw vriend ook veel korter gebruikt dan ik, maar ik zweer je: je kunt zó veel rug- en spierpijn krijgen dat je echt niet meer weet waar je het zoeken moet van de pijn. Dus ik betwijfel of het aanstellerij is.
Als hij het echt meent zou een beetje steun welkom zijn lijkt me.
Ik hoop dat het goed komt...
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik denk niet dat je alleen door naar iemands pupillen te kijken kunt vaststellen of iemand wel of niet methadon gebruikt. Ik denk zelf dat je het meer aan zijn gedrag af moet kunnen lezen.
Of voorwerpen die je in huis of op zijn kamer vind.

Leeg blikje met gaatjes = om coke mee te basen.
Kokertjes = waar de methadon in zit.
Rol Folie = meestal voor bruin. Kan ook om wit op te roken, of om een laagje folie over je basepijpje te leggen. Omdat je ook veel lege blikken gevonden hebt zal hij zijn coke waarschijnlijk eerder basen dan op een folietje roken.
Als je stukjes folie vind met een grote bruine streep erop is dat natuurlijk bruin geweest.

Zoals de zilveren vis zegt, er zijn ook andere factoren die de vorm van je pupillen kunnen beinvloeden. Maar dit soort voorwerpen in zijn kamer vinden zegt veel meer.
Maar omdat hij pas een week gestopt zou zijn weet je natuurlijk nog niet hoe lang die spullen daar al gelegen hebben...

Wat betreft de spierpijn, geloof iedereen hier, het is echt geen aanstellerij.
Het is bijna onvoorstelbaar voor iemand die dit niet zelf ervaren heeft, maar de lichamelijke klachten kunnen echt haast ondragelijk zijn.

Het is wel goed dat je nu jezelf en je kinderen op de eerste plaats zet.
Zoals Sarori al zegt, kun je er op een afstandje wat nuchterder tegen aankijken.
Je kunt hem proberen te steunen, want dat zal hij waarschijnlijk nodig hebben wil hij echt stoppen. Maar stel jezelf en je kids voorop!

Ik wens je heel veel sterkte!
m
malibuLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoi iedereen,
Bedankt voor jullie info en tips, ik ben dit weekend weer 3enhalf uur bij hem geweest van wege de kids en zoals ik al had vermeld dat ik dacht dat hij zich aansteld tot zo ver had ik dus wederom gelijk helaas, zn acteerkunsten kijk ik dus dwars door heen, hij gebruikt dus nog steeds en ik heb er tegen moeten praten dat hij de waarheid zou vertellen, hij bleef maar liegen en liegen, Ik ben misschien fout geweest want ik heb tegen hem gezegt als jij nu niet de waarheid verteld dan pak ik de kids op en ik ga weer weg. Toen dat dus tot hem door drong kwam het hele verhaal er uit, hij was wel gestopt met de coke en hij gebruikt nu nog metha en bruin. Hij was de hele week bezig geweest om het te proberen maar het lukt hem niet, Hij was ook al een tijdje bezig geweest om zich te laten opnemen hier in groningen maar een opname voor hem zat er niet werd hem verteld!!! Nu kon hij wel in aanmerking komen voor een meth programma maar ook daar voor zit hij in de molen en zal nog enkele weken duren voordat hij met dat programma kan beginnen, belachelijk na mijn idee. Onze relatie zal niet weer goed komen, maar ik wil hem helpen vanwege de kids van 1 en 3 die hebben recht op hun vader en die recht wil ik hem niet ontnemen het zijn ook zijn kids en ik weet hij houdt van ze,
Hij vroeg aan mij hoelang de afkick duurd, Hij is bang bang om ziek te worden en bang na de trek die hij gaat krijgen, hij weet dat de drang naar de drugs te groot is, maar hij wil echt stoppen waar kan hij zich laten opnemen? en wie kan hem helpen?
groetjes....
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alleen hij is degene die 'm van de dope af kan krijgen. Zodra hij werkelijk gaat inzien wat belangrijker is, jullie kinderen dus, kan de omwenteling pas komen, mijns inziens.

Gestopt met de Coke is wel erg logisch in deze situatie. Dat is het minst pijnlijk om te bewerkstelligen. Uiteraard zal iedereen hier weer iets anders over kunnen denken.

Ik hoop voor jullie als gezin dat er een nuchtere tijd aan mag breken.
GRoet,

Eend
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#16
malibu zei:
Hij is bang bang om ziek te worden en bang na de trek die hij gaat krijgen, hij weet dat de drang naar de drugs te groot is, maar hij wil echt stoppen...
Klik om te vergroten...

Hi Malibu,

Als ik je verhaal zo lees denk ik dat hij wel wil stoppen, maar hier simpelweg zowel geestelijk als lichamelijk niet sterk genoeg is. Waar dit door komt? Maar het is volgens mij wel zo!
Zo iemand is in mijn ogen niet geschikt om ambulant af te kicken.
Hij zal daar veel begeleiding bij nodig hebben. In dit geval lijkt me de beste optie een opname in een kliniek. Ik kom zelf uit de andere kant van ons kikkerlandje dus ik kan er zo gauw geen opnoemen, maar ik zou bij het CAD informeren of even googelen naar klinieken bij jullie in het hoge noorden. Of misschien dat anderen op dit forum je hiermee op weg kunnen helpen.
En in plaats van dat hij zelf tegen jou zegt dat er een opname voor hem niet in zit zou ik dit zelf controleren bij betreffende kliniek.
Gewoon uitleggen dat je voor je man wil informeren naar de mogelijkheden tot opname.
Je weet inmiddels zelf dat hij bedreven is om een leugentje voor zijn eigen "bestwil"...

heel veel succes!
p
paddosoftyLid
01-01-2024, 00:00
#17
dat er geen plaats voor hem is of wat is onzin als je naar de brijder gaat in alkmaar bijv. of de jellinek of parnassia in den haag hebben ze zeker wel een plaatsje voor je. heeft hij geen begeleider? toen ik verslaaft was had ik 1 begeleider die ik kon bellen als het nodig was en die regelt dan weer een plaats in de kliniek. ik zou zeggen kijk eens op www.brijder.nl of google parnassia sucses in elk geval

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."