Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBupe in NL, wat een ellende

Bupe in NL, wat een ellende

59 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#1
zowel ggz als vnn lijken niet naar situatie vnan client tekijken , maar naar situatie van medicatie-sponsor.

kwalijke zaak...
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Afghaan-Gek zei:
zowel ggz als vnn lijken niet naar situatie vnan client tekijken , maar naar situatie van medicatie-sponsor.
Klik om te vergroten...

Zo werk het helaas wel ja :(
Bij mij in de regio zijn ze op dit moment bezig om afspaken te maken met een fabricant/leverancier van subutex. Ik ben erg benieuwd wat het resultaat word.
Mijn verslavingsarts heeft in ieder geval goede hoop dat hij op zeer korte termijn ook subutex voor kan schrijven. Hij vind het ook belachelijk dat wij in dit toch wel vooraanstaande land van Europa op dit gebied achter lopen op onze buurlanden. Hij heeft wel hoop dat we een inhaalslag gaan maken.
Ik denk zelf dat Nederland wel zo gefixeerd is op Methadon dat er wenig ambitie is om over te stappen op iets anders.
We zullen zien...
C
CigogneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor de reacties allemaal!

Ja Eend, ik kende de beste man dus niet, maar begrijp wel dat hij zeer gemist zal worden, prive en zeer zeker ook in zijn vakgebied....
Ik kreeg/krijg zeer veel begrip van zijn vervanging bij de Brijder dus wie weet wordt zijn werk voortgezet.
Met dat afbouwen, ik zit te denken om om de 2 dagen 0,2 mg eraf te halen, wat dus betekent dat ik na 20 dagen op 2mg zit. Is dit handig denk je? Het lijkt me best makkelijk en haalbaar.

Yoro zei:
Maintenant t'as ce qui faut pour t'en débarrasser de cette putain d'addiction.
Klik om te vergroten...
Hehe, mooi gezegd :wink: . Hoef me nu daar alleen maar op te concentreren.
Wat mijn ervaringen zijn met Bupe kan ik je nu ook wel vertrellen, het bevalt me zeer goed!
Zelf heb ik nooit Meet gehad dus kan je niets vertellen ter vergelijking, Eend kan dat dan weer beter denk ik. Ik hoop wel voor je dat het zover komt dat je die overgang kan maken en ze hier in NL wat volwassener gaan worden in deze vorm van behandeling.

Afghaan-Gek zei:
zowel ggz als vnn lijken niet naar situatie vnan client tekijken , maar naar situatie van medicatie-sponsor.
Klik om te vergroten...
Daar sla je de spijker op z'n kop denk ik, een argument wat ik 1 keer hoorde bij de VNN was dat het gewoon te duur was. Ik hoorde dat die mevrouw zich versprak, want andere keren houden ze je hele andere smoesjes op.

Sarori zei:
De aanhouder wint, Ooievaar!
Klik om te vergroten...
Ja inderdaad, zolang moeten klooien hiermee dat 't bijna als een overwinning voelt :grin:
Aan de andere kant, was ik nooit op dit forum geweest had ik nooit van 't bestaan van de Brijder geweten en was dit waarschijnlijk niet zo gegaan.... Dus bedankt iedereen!!

Mvg Ooievaar
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Cigogne zei:
Wat mijn ervaringen zijn met Bupe kan ik je nu ook wel vertrellen, het bevalt me zeer goed!
Zelf heb ik nooit Meet gehad dus kan je niets vertellen ter vergelijking, Eend kan dat dan weer beter denk ik. Ik hoop wel voor je dat het zover komt dat je die overgang kan maken en ze hier in NL wat volwassener gaan worden in deze vorm van behandeling.
Klik om te vergroten...

Dat is mooi, stelt me gerust te horen dat de meesten toch goede ervaringen hebben met buprenorfine. :)

Ik heb inderdaad begrepen dat ze nog niet graag buprenorfine voorschrijven hier in Nederland. Bij mij in de regio heb ik in ieder geval het geluk dat ze het wel voor willen en kunnen schrijven bij mijn ambulante afkick. Dat is ook al geregeld met mijn verslavingsarts. Maar als onderhoudsdosis mag hij het (nog) niet voorschrijven hoor.

Voor subutex zijn ze ook druk in onderhandeling.
Ze zijn er hier in ieder geval al mee bezig.
Dat soort dingen moeten jammergenoeg wel altijd zo lang duren.
Zoals je zegt, het duurt lang voordat ze hierin wat volwassener worden :wink:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#5
Buprenorfine is een middel dat bij mij super werkt. Met de Methadon hield ik altijd nog trek, tenzij ik mezelf suf liet doseren.

Met de Buprenorfine is mijn ervaring dat minder zelfs beter werkt. Na nu zo'n drie jaar non-stop Buprenorfine te hebben gebruikt, kan ik gerust stellen dat ik met een kwart pil van 0,2 mg. Buprenorfine totaal geen zucht meer ervaar. Het lijkt er dus op dat mijn geleidelijke afbouw SUCCESVOL is. Want die kwart tablet slaat volgens de dokter nergens op; het zou alleen nog psychisch zijn, toen ik eenmaal onder de 1,0 mg. per dag kwam.

Wanneer het zo goed blijft gaan, wil ik de komende een á twee weken volledig abstinent zijn van Opiaten. Jullie horen tegen die tijd wel weer of er nog trek om de hoek komt kijken, je weet immers maar nooit :)

Groet,

Eend
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nog nieuws van de Ooievaar?
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zit ook weer aan de Tem (=Temgesic= Buprenorfine). Na implantaat van oktober na 3 maanden weer aan de opiaten. Om 8 uur straks neem ik nog een halve van 0,2 en morgenochtend de laatste kwart pil.

De artsen kunnen zoveel zeggen ("das een lachertje die 0,2 mg, zit tussen je oren" etc.), maar het bewijs is geleverd.

Mijn man had me placebo gegeven en mooi dat ik ziek werd, ik laat ze maar kletsen.

Iedereen is anders, iedereen reageert anders op (afbouw van ) medicatie, maar als het om verslaving gaat wordt ineens elke patiënt over één kam geschoren...

Moest ik ff kwijt... het wordt een lange nacht...

Maarre.. inderdaad: SUPERMIDDEL!!! Ik werd altijd van afkick bruin depressief, van methadon afkick ronduit psychotisch en gestoord, maar van Tem niet, is echt geweldig middel; lichte afkick, opiatentrek gaat weg en gewoon super!!!
Groetjes! :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#8
speeseend zei:
Want die kwart tablet slaat volgens de dokter nergens op; het zou alleen nog psychisch zijn, toen ik eenmaal onder de 1,0 mg. per dag kwam.
Klik om te vergroten...

Idd, heb ik ook last van... geeft me een kut gevoel.

Je schreef ook dat je zelf ook weer van de opiaten af wilt, hoe gaat dat nu, Eend? (Kunnen we een hug-afkick-groepje beginnen :mrgreen: ).

Ff serieus, zou dat niet een geweldig idee zijn?

Ok, bij deze: wie mee wil afkicken met mij, geef je op, kunnen we elkaar motiveren bij craving, moedeloosheid, agressie, zinloos gelul, zelfmedelijden, etc. Ik ben nu 2 dagen en 9 uur clean (nou ja, op wat Oxazepam na dan)... SLUIT JE AAN!!! (Net als dat lied van Kinderen voor Kinderen :grin: )

Groet, R@r@ :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Probeer anders de Buprenofine te regelen bij Parnassia. Vraag naar Dokter de Bruin (ja, zo heet 'ie echt :grin: ).

Er zijn er meer, maar hij is degene die je moet hebben. Luistert naar je, vraagt WAT WIL JIJ?, staat open voor Temgesic en ja, hij schrijft het ook voor.

Hij was mijn verslavingsarts toen ik zelf daar zat.

Suc6! :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Jullie zullen nu wel helemaal gek worden van al mijn reacties, sorry, ben beetje manisch bij afkicken, gaat vanzelf over als ik ervanaf ben enne... gewoon niet lezen als het je irriteert...

Groetjes! :wave:
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#11
waarom ga je niet chatten rara :wink:

ik heb geen last van je ofzo dus leef je lekker uit :) beetje manisch doen kan best helpen je gedoe ff te vergeten, lekker toch zolang je dr nie in blijft hangen ofzo, want dan wordt het wel vermoeiend lezen op den duur denk ik :grin:

:wave:
gewoon volhouden meer hoef je niet te doen dus zet hem op :)

:wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#12
Olievaarrrrr, waar bent U???
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#13
speeseend zei:
Olievaarrrrr, waar bent U???
Klik om te vergroten...

Begrijp m niet helemaal... :wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ík dacht dat rara wel van een rararaadseltje op z'n tijd hield :wink:

Ooievaar is TS. Ik vraag me al enige tijd af hoe het met 'm gaat.

Groeten, Eend
C
CigogneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zo!!! Kijk eens aan, excuses dat ik even niets heb laten horen!

Beetje raar denk ik, maar omdat het vorige week Q-day was en mn contactpersoon van de Brijder vrij was, heb ik even aan hele andere dingen aandacht gegeven dan dit Bupe verhaal (je leven gaat er bijna om draaien!).

Bedankt voor de aandacht trouwens :)

iig, eergister moest ik me weer meldden bij de huisarts voor een vervolgrecept Tem, hij keek me een beetje raar aan, want hij had eigenlijk verwacht dat in de tussentijd VNN het wel zou overnemen en hij er niets meer van doen had.

Dit is nog niet gebeurt, omdat ze me weer een dikke nee hebben verkocht en ik meteen de persoon van de Brijder heb laten bellen. Die gaan nu waarschijnlijk morgen om tafel (vorige week kon dus niet wegens bovenstaande reden). Ben benieuwd...

Verder heb ik van het weekend het geluk mogen hebben van een dikke keelontsteking. Eergister en gister waren het allerergste, kan me niet herrinneren ooit zo'n pijn te hebben gehad in de keel. Heb wel anderhalf tot 2 uur(eerlijk, zonder te liegen) met die tabletten onder mijn tong gezeten, gister zelfs weer in slaap gevallen, alleen maar uit angst te slikken!

Maar goed, sinds maandag een antibioticakuur en het gaat al iets beter.

Behalve dat er nog niets uit de VNN is gekomen (echt hoe incapabel kun je zijn) is er nog niets te meldden. Mevrouw van de Brijder heeft er goede hoop in dus we zien wel.

Nogmaals bedankt voor de aandacht!

Niemand wordt gek van je hoor RaRa, veel succes bij het afkicken en laat weten hoe t gaat!

Mvg de Ooievaar.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nice, stelletje eikels daar zeg!

Goed om van je te horen. Okay, ''geen bericht, goed bericht'', zeggen ze. Maar met (ex)verslaafden geldt dit veelal niet (ik weet het, de kam is groot :wink:.

Fijn dat je arts voorlopig blijft uitschrijven, dat zal je vast een hoop rust geven.
C
CigogneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hehe, ja ik begrijp je wel hoor Eend. Er is echter geen sprake van terugval geweest, maar dus idd "geen bericht, goed bericht".

Net weer email contact gehad met de Brijder, ze hebben nog niets vernomen van de VNN (ik weet 't, ik weet 't, 2 weken de tijd is wel heeeel erg kort).
Dus morgen maar weer naar hen toebellen.
Ik hou nu maar op, voor ik op een openbaar forum mijn mening ga verkondigen over zo'n geweldig instituut als de VNN (kuch).

Ik laat ´t weten wanneer er nieuws onder de zon is!

Mvg de Ooievaar
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#18
Allereerst veel sterkte!
Zoals dat hier allemaal gaat in NL is echt niet te doen, dit soort dingen zouden niet mogen gebeuren.

Is volledig afkicken (onder begeleiding) niet 't beste? Mij lijkt het beter om overal vanaf te zijn dan je afkick maar uit te stellen en je heroïne verslaving om te zetten naar de verslaving van een ander middel (wat waarschijnlijk nog zwaarder is).

Maar hierbij moet ik wel vermelden dat ik geen ervaring met heroïne heb, en ook maar weinig mensen ken die dit überhaupt gebruikt hebben. Ik ken helemaal geen heroïne verslaafden en moet eerlijk toegeven dat ik daar liever iets meer uit de buurt van blijf. Ik doe ze niet minachten, echter is beter voor mijn gezondheid om niet teveel in aanraking daarmee te komen en ook niet in de verleiding te komen. Ik heb gemerkt met andere drugs hoe snel het gaat, en voor heroïne pas ik liever.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hey Debris,

Vooralsnog lijkt Buprenorfine niet een middel dat verslavender is dan Hero, laat staan Methadon.

Op zich is jouw gedachte okay; beter zo snel als mogelijk clean zijn. Maar daar zit 't 'm nu net in. zo snel mogelijk is voor één ieder een ander tijdsbestek. En wat is de bedoeling? Afkicken, terugvallen, dan maar weer een keer afkicken? Net zolang tot je de puf niet meer hebt om een ''jojo-er'' te zijn?

Wanneer je tien jaar verslaafd bent geweest en er dan uiteindelijk vier jaar over doet om er definitief vanaf te komen, is dat mijns inziens een goed resultaat. Natuurlijk weet je pas op je sterfbed of je er definitief vanaf bent gebleven.. het gaat tot die tijd dan om het gevoel; hoe voelt het om steeds minder verdovende middelen naar binnen te werken..

Volgens mij leert de ervaring dat snel afbouwen over het algemeen sneller een terugval teweeg zal brengen.
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zoals ik gisteren ook in onderstaand topic al gepost heb:

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=19&t=20823&p=623613#p623613

Ik vond het eigenlijk ook wel toepasselijk bij dit topic.
Bij mij in de regio (Noord-Brabant) gaan ze bij Novadic-Kentron over een paar weken al over tot het voorschrijven van subuxone (mix van subutex = buprenorfine, en naltrexon). Daar waar eerst enkel methadon werd voorgeschreven, en voor korte afbouw ook zeldzaam temgesic.
Nu wordt er dus een alternatief aangeboden voor zowel de korte afbouw, maar...
ook als onderhoudsdosis

Nederland is weer een klein stapje verder :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."