Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Zelf ook met veel succes aan de Subutex, groot voordeel ook is dat het de craving tegengaat! Ik sta nu zelf ook voor een bepaalde kwestie m.b.t. de mogelijkheid van het doorzetten van de behandeling, maar doe er alles aan om vooral NIET op de methadon over te gaan. Is qua alles gewoon tien stappen terug.... Zeker aan te raden, heb je meer vragen twijfel niet! Mvg Ooievaar..."
"Dag allemaal, de vorige keer dat ik hier was is al weer even geleden en ik zou jullie nog op de hoogte houden hoe mijn zoektocht naar Subutex in NL verloopt. http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=19&t=20255 Even een geheugensteuntje... Ondertussen is er veel gebeurt en verandert, maar aan de andere kant ook geen ene moer. Heb een hele goede baan gevonden en daarvoor verhuisd naar een stad in 't noorden. Toen ik uit Frankrijk wegging zat ik nog op 8mg, maar heb dat meteen gehalveerd zodat ik langer mee kon gaan met de Sub die ik had meegekregen. Gister heb ik de laatste 4mg genomen... In de afgelopen paar weken dat ik weer in NL ben, heb ik heel veel gedaan een mogelijkheid te vinden de behandeling voor te zetten. Ik zit dus in het noorden en er gebeurde precies wat Eend me zei; ik liep tegen de 'methadondeur'. Bij de VNN (verslavingszorg noord-Nederland) heb ik maar 2 gesprekken gehad: 1 in-take gesprek en daarna met de arts. Die arts probeerde me bijna over te halen op methadon te gaan en wou (kon) me geen Buprenorphine voorschrijven. Nu ben ik sinds 1 week verhuisd naar mijn huidige woonplaats, wat een andere provincie in 't noorden is, maar heb hier nog steeds te maken met het VNN. Ik ga er dinsdag naar toe, hoop wel dat ze hier wat meer open staan. Ook heb ik iemand bij de Brijder te Haarlem die kan bemiddelen, dus denk dat het allemaal goedkomt. Ik ben bij mijn oude huisarts geweest, de arts die ik eigenlijk mijn hele leven heb gehad voor ik naar France ging en dus goed ken. Ik had nooit verwacht dat ie zo zou reageren: precies hetzelfde als de VNN arts en ook nog beweren dat ik het zou kunnen verkopen op 't station. Ik heb 'm wel duidelijk kunnen maken dat de nood erg hoog is en vervolgens wou hij me voor 1 week aan Temgesic voorschrijven, om er daarna niets meer mee te maken willen hebben. Heb 't gister ontvangen, waren erg stressvolle dagen deze week maar alles kwam precies op tijd. Elke ochtend 20 van die tabletten onder de tong t/m zaterdag, in de komende week moet ik echt een oplossing vinden hier in de stad. Ik vind die houding hier echt onbegrijpelijk, maar heb geluk dat jullie me hier gewezen hebben op de Brijder. Die kunnen me echt helpen, ook al is het maar alleen door te bemiddelen. Buiten dit alles gaat het me erg goed, ben al een hele tijd van de bruin af en weer even werken/wonen in NL bevalt me prima!! Groeten Cigogne. (oja, vrolijk pasen)."
"Ja Eend, echt onbegrijpelijk, maar ik heb er wel vertrouwen in dat het uiteindelijk (na heel veel onnodig gedoe) wel goedkomt dankzij de Brijder. De houding van de artsen hier is echt ouderwets en ik heb geen idee waarom! Ik heb nu dus voor een week Temgesic, wel een gedoe met die kleine tabletten maar uiteindelijk wel makkelijk afbouwen denk ik. Wat kun je mij aanraden: Temgesic blijven vragen of Subutex (zal wel Subuxone worden hier). Het is voor mij wel van belang dat het vergoed wordt en dat is volgens mij alleen Temgesic, klopt dat? Morgen een vrije dag, dus mooi de tijd rond te bellen enzo, komt goed uit. Groeten, Ooievaar."
"Jazeker, ik hoop het wel! Nu alleen nog zoveel te doen, buiten dat alles zo onverwachts in een week moet, ben ik ook nog elke dag gewoon aan het werk! Maar goed, zit er nooit snel met de pakken bij hoor... Trouwens, ik heb net gebeld met Verslavingszorg Noord-Nederland, meerdere mensen aan de lijn gehad, alles goed en wel, afspraak gemaakt enzo, maar...... ZE KENNEN HET HELE PRODUKT SUBUTEX/BUPRENORPHINE NIET!!! Maar goed, ze zouden eens rondkijken dus komt wel goed. Ik zal weer snel even aan de gang met dingen regelen, om straks weer zonder zorgen onder de stralende zon van Nederland te zitten !! Gr. Cigogne (die snel van nest verandert)."
"Ik heb het de beste man zo goed mogelijk uit proberen te leggen, en er ging geen belletje bij m rinkelen, denk dat het echt nieuw voor ze is ( inderdaad ook gezegd dat er op internet veel over te lezen is, en bij de brijer en jellinek veelvuldig voorkomt). Hij begreep dat het een te verkrijgen behandeling is in NL en gerustelde me dat het sowieso wel goed komt dan. Wel (maar das logisch) moet ik voor dit alles wel even bij een zorgverzekeraar zitten. Trouwens, nieuw vraagje: Hoe gaat dat te werk, bij het inschrijven van de verzekeraar; gaan ze bij voorbaat vragen welke medicijnen ik eventueel gebruik en hoe mijn gezondheidsituatie is? Ik ga er vanuit van wel. Moet ik meteen alles uitleggen en gaat dit nadelen brengen voor me of ze me willen accepteren en/of, gaat de premie dan omhoog?? Ik heb echt geen idee van dit alles, weet zelfs nog niet wat normaal gesproken de gang van zaken qua premies etc. is, aangezien alles verandert is sinds ik naar Frankrijk ben gegaan.... Met elke stap richting mijn nieuwe nest komen er weer meer vragen bij! Komt allemaal wel goed, hoop alleen wel de Sube van Schering-Plough te krijgen, die ik nu al gebruik. Maar dat zei de Eend me ook al dus dat is iig wel te verkrijgen. Gr. Cigogne, en weer bedankt voor alles reacties en hulp!"
"speeseend zei: Ben nu al enige tijd, minimaal drie weken voor mijn gevoel, abstinent van Opiaten. En het leven rolt door zonder trek. Klik om te vergroten... r@r@77 zei: Nog steeds helemaal clean (op een paar keer Oxazepam voor het slapen gaan na). Jawel: gisteren 50 dagen (was nl. zaterdag 7 weken)!!!! Klik om te vergroten... Hehe, echt geweldig nieuws!! Ik ben erg blij voor jullie. Weet zeker dat net als ik, veel mensen hier nog meer motivatie uithalen! speeseend zei: Alleen de Boezz, dat blijft iets wat ik in de gaten moet houden. Klik om te vergroten... Wat bedoel je met "boezz" monsieur Canard? Weet eerlijk gezegd niet wat ik me daarbij moet voorstellen en; is het iets wat ik kan verwachten later? r@r@77 zei: Voor mij was Bupe géén ellende (topic), want de afkick van opiaten is gewoon stukken milder met Bupe als laatste staartje (ik weet het, makkelijk voor mij om te zeggen, ik heb het al achter de rug). Klik om te vergroten... Nou R@R@, dan heb je me misschien verkeerd begrepen, of mijn topic-titel is onduidelijk maar: Bupe is voor mij zeker geen ellende. Het grote probleem (de ellende) is het verkrijgen ervan in NL en dus het doorzetten van de behandeling die ik begonnen ben in Frankrijk. De enige reden dat ik al deze moeite doe, is juist omdat het voor mij een supermiddel is en methadon zeker TIEN stappen terug is. Vandaar.... r@r@77 zei: p.s. Zomaar nieuwsgierig: wat betekent jouw naam, Cigogne? Klik om te vergroten... Heel simpel en inspiratieloos misschien : het is gewoon Frans voor ooievaar. Juist datgene wat ik zag uit 't raam toen ik mijn nick aan 't bedenken was Salut! Ooievaar."
"Okido Sarori, dat is heel duidelijk uitgelegd en dus een zorg minder! Ik zal het even rustig bekijken wanneer ik in NL ben. Vooral de grote verschillen in wat je aangaf, tussen de maatschappijen, zal ik even uitpluizen (maar volgens mij had je daar ook al een paar sites van gegeven een paar dagen geleden, zal zo even scrollen). In ieder geval is me heel veel duidelijk geworden hierover, bedankt! En Eend, ik kan er dus vanuit gaan niet meer mijn 8,0mg pillen Subutex te kunnen krijgen? En ook niet van 2,0mg? Ik heb al regelmatig dingen gelezen hier over Subuxone en nog nooit stond er iets positiefs over! speeseend zei: Je zal het dus met de pillen Temgesic moeten doen van 0,2 mg. Maar dan moet je een duidelijke reden hebben om iets anders te willen dan het gangbare middel Suboxone. Klik om te vergroten... Wat is Temgesic? En zeg je nu dat ik die alleen in 0,2 kan krijgen? Dat worden heel wat tabletjes onder de tong leggen Wat een onzin dat ze het uit de handel hebben gehaald, meet wordt ook regelmatig misbruikt zou je zeggen( Hiermee wil ik niet zeggen dat ze ook meet weg moeten halen dan natuurlijk!!). Begrijp niet dat ze het misbruik op deze manier hebben opgelost, ongelovelijk. Ik mag toch echt hopen zonder problemen de behandeling te vervolgen, en zo SNEL mogelijk af te bouwen!! Bedankt voor jullie hulp, het helpt me echt heel veel. Mvg, Cigogne."
"speeseend zei: Alcohol en dan vooral de zwaarder te verkrijgen Alcohol! Klik om te vergroten... Hehe, ok ja stom . Had ik wel moeten begrijpen, t'is alleen nu je 't zegt dat t kwartje valt! Ja dat is iets waar ik ook gevoelig voor ben, weet alleen nog niet of ik gevoeliger daarvoor wordt wanneer ik meer afbouw c.q. echt helemaal clean ben. Ik zal het in ieder geval goed in de gaten houden na het lezen van jouw ervaring. Heel veel succes ermee; maar vergeet niet dat je best wel een glaasje (of een paar op z'n tijd)kan drinken om te genieten!"
"Ah ok Sarori, een heel stuk tekst, maar zeker een hoop duidelijk voor me!! Niet alleen maar goed nieuws maar goed, we zien wel. Ik moet dus aan de Subuxone denk ik, ben sowieso van plan alles zo snel mogelijk te verlagen. En het kan dus nog een moeilijk verhaal worden dit vergoed te krijgen?!?!? Ik hoop dat van niet, denk dat de Eend hier wat meer over weet? De dagen tikken aan, nog veel dingen regelen, pfff word ik ook zo moe van, maar wanneer het goed is rij ik dinsdag die kant op. Zal dan ook meteen die zorgverzekering regelen. Ik heb er in die paar dagen dat dit topic geopend is, erg veel opgestoken door jullie. Mijn dank is groot! Ben nu alleen nog heel benieuwd naar wat mijn mogelijkheden qua zsm afbouwen zijn. Puntje bij paaltje, wanneer er geen mogelijkheid is om het vergoed te krijgen cq het uberhaupt te krijgen, ben ik toch bang alles in een keer te moeten stoppen. Denk niet dat het die kant op gaat, maar dat zijn dan wel de gevolgen! Sarori zei: Maar of het nu linksom of rechtsom moet, het zal uiteindelijk wel goed komen met de juiste instelling! Klik om te vergroten... Precies, mooi gezegd"
"Ja Eend, ik ben dus zeker van plan woensdag (kom disndag aan) meteen te beginnen met 4mg, in plaats van 8. Gewoon die eerste drie dagen een beetje moeizaam doorkomen maakt niet uit, ik moet sowieso erg veel bijkomen na een hele lange en stressvolle periode. Dat is wel mogelijk toch? Het verdere vervolg kom ik nog zeker op terug, ben nog alles aan het bedenken (buiten dit hele gebeuren om, zijn er nog veel andere zaken die me bezig houden, bijv. inkomen, verzekeringen bladiebladiebla). Die hele rompslomp vanuit Frankrijk regelen is moelijk aangezien ik al met al een week heb en dat dus best kort is. Afspraak met de kliniek VNN is al gemaakt (maandag 2 maart), maar daar wisten ze nog niet wat subutex is . Sarori gaf aan dat subutex/subuxone moeilijk vergoed te krijgen is, weet jij daar meer over? Ik ben eerlijk gezegd niet bang mezelf teleur te stellen, de doelen zijn heel hoog (met 6 mnd weer in een ander buitenland als dit verhaal over is) en ik heb nog nooit Hero geruikt in NL. Kan er denk ik wel snel aan komen maar het feit dat het weer mijn leefsituatie van vroeger wordt, waar hero nooit speelde, geeft me veel vertrouwen dat ik dit goed doorkom. Sowieso de mensen thuis even op de hoogte stellen, die zullen me alleen maar willen helpen en ik ben moe van dit alles zo alleen te moeten doen. Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte, ik merk dat ik hier (dit forum) heel veel aan heb. En er zijn/komen nog zat dingen die ik graag zou willen weten, dus ik blijf hier dagenlijks even checken. Ben heel benieuwd of ik nu wel subutex krijgen kan of uberhaupt subuxone. Is me nog niet helemaal duidelijk."