Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBuprenorfine ipv methadon om aftekicken?

Buprenorfine ipv methadon om aftekicken?

33 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
A
AkA_1Lid
01-01-2024, 00:00
#1
:grin:
K
KetaboyLid
01-01-2024, 00:00
#2
haha, jezus over offtopic gesproken xD
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, hoe gaat het met SAMBALBIJ??
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als ik het zo teruglees is het inderdaad aardig off topic uitgedraaid :grin:

Met vriendelijke groet, Sambalbij bye bye. :tearsofjoy:

Als er nog serieus op het topic ingegaan wil worden is het misschien beter een nieuw topic aan te maken. Gaat anders aardig verwarrend worden voor de meeste. :confused:
A
AkA_1Lid
01-01-2024, 00:00
#5
als je in de indoctrinatie gelooft die de kerken je over jezus wijs willen maken, dan bestaat er geen off topic eigenlijk :) als jezus ontopic had gweest had die arme man nooit aan het kruis gekomen tenslotte ...

sterker nog .. hij hangt bij menig huishouden nog steeds te lijden aan zn kruis ... je zou toch zeggen dat je je redder iets anders toewenst dan met zn kop aan zn kruis genageld te zijn :sunglasses:
lijkt me toch rot zo'n doornenkrans in je kruis :tearsofjoy:

:wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tja, jezus en offtopic in dezelfde zin gebruiken vraagt om zo'n antwoord van onze kanariepiet, Mooi ingekopt :grin:
e
eaglefedderLid
01-01-2024, 00:00
#7
hey hallo allemaal ,is een beetje verwarrend hier wand waar gaat het nou eigenlijk om ? ben zelf 23 jaar aan de bruin geweest !! ben nu 2 en een half jaar clean ,op de methadon na dan !! en geloof me , je komd er zo maar niet van af ik heb in deze tijd de tabletten achter wegen gelaten , drinken doe ik zo wie zo niet een groot voordeel geloof me nou maar .alleen ja buprenofine , eerder nooit van gehoord . is het dan echt zo veel beter en makelijker dan om hier mee je problemen op te lossen of ga je dan ook weer op je bek als je daar eenmaal van af bent ?? echt kongcrete dingen zie ik ook hier niet eelijk gezecht . en die , iboga dan wel , ibogaine . hoe kan je zeker zijn dat je daar dan goed aan doet ?? , vind het allemaal tog een beetje onduidelijk !! heb een afspraak met de arts gemaakt , maar weet uit ervaring dat alles wat eindicht op iene of het nou cook is herione of morfine ,NEE je krijgt het gewoon niet .
zelf gaan expirimenteren kan ik jullie ten zeerste afraden , wand daar door ben ik zo n beetje al mijn vrienden kwijd geraakt , ze hebben het niet overleefd . zelf hoop ik dan ook niet de zelfde fout te maken . alleen die methadon is ook echt rotzooi ben er nou dus 2 en een half jaar aan maar nee dit brengt het ook niet merk dat ik erg onstabiel ben , en vaak tog echt nog moet vechten om niet naar de dealer te gaan !! erg moeilijk allemaal , heefd er iemand dan echt al eerder met deze middellen sucses gehad en is er echt van af ??, daar zouden we tog echt meer aan hebben denk ik dan , en sorry dat ik het tog ff kwijd moet maar welke naam je gebruikt enz doet er tog niet toe kom op zeg , elkaar proberen te helpen daar hebben we veel meer aan .
de grts en heel veel sucses voor allemaal !!!! eaglefedder uit limboland . :rockband:

Cheers![/quote]
pencil zei:
Hallo allemaal!
Daar ben ik weer eens...
We zijn nu een aantal weken verder en zijn eigenlijk nog geen haar verder gekomen. Een aantal pogingen gedaan om te stoppen, maar nog geen succes. De lichamelijke pijn is gewoon te groot om doorheen te gaan voor haar.
Nu wordt het dus tijd voor een andere aanpak.

Ik heb me een beetje in gelezen over methadon en daar wordt ik nou niet echt vrolijk van.
Maar ik lees ook af en toe iets over Buprenorfine. Maar ik kan er nog niet helemaal wijs uit worden hoe dat nou concreet zit.
Is het inderdaad beter dan Methadon om mee af te kicken? Hoe zit het met de overstap van bruin naar Buprenofine? En hoe lang duurt zon afbouw periode dan gemiddeld?
Ik ga graag goed geinformeerd naar de arts of zorgverlener, voordat ze inderdaad met Methadon aankomen terwijl er misschien iets beters is.
Mijn excuses voor alle vragen, maar ik heb het idee dat ik hier beter kan worden geinformeerd dan bij de arts. :)

Alvast heel erg bedankt!
Klik om te vergroten...
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#8
ik vind je bericht een beetje onduidelijk eagle, maar zal proberen erop te reageren.

ik heb ook weinig geloof in die ibo zooi en al helemaal als je zoiets zou gaan nemen zonder begeleiding van iemand die weet wattie doet. Het blijft natuurlijk een zeer sterke psychedelic, dus er kan nog flink wat mis gaan. De theorie erachter lijkt me niet eens erg onlogisch, maar of het in de prakijk zo werkt? ik betwijfel het ten zeerste eigenlijk. Zeker gezien het feit dat je mentaal al niet altijd de sterkste bent, anders zou je niet zomaar aan de heroine gaan en iets wat zware psychedelica nu eenmaal vereisen is een redelijk stabiele mentaal-emotionele basis.

verder lijkt het me dat er hier in het opiatensubforum nogal enorm veel is geschreven over buprenorfine en naltrexon en methadon en weet ik het wat allemaal inmiddels en dat de mensen hiero elkaar juist zeer goed bijstaan met hun gezamelijke ervaringen, dus ik zou gewoon eventjes alle topics goed of beter doorlezen dan dat je gedaan hebt hier eagle :) Want er staat echt heel veel zeer duidelijke informatie over zowat alles wat met heroine en afkicken en de bijbehorende middelen hier op het forum, het staat alleen in de verschillende topics in dit subforum. Gewoon even goed zoeken ( zoekfunctie van de site) en bv de afkick verhalen van r@r@ en yoro lezen, duidelijker info dan dat kom je volgens mij zelden tegen.

bij wat voor arts heb je je afspraak gemaakt dan eigenlijk, want voor zover ik weet zijn de enige artsen die bupe voorschrijven, verslavingsartsen en zelfs dan nog maar een paar, bupe is nog niet zo bekend als methadon dat is.

En gelukkig maar dat de meeste artsen niet zo maar van alles voorschrijven he :wink: .. zou wat zijn als ze voor ieder wissewasje maar opiaten of andere zware middelen voorschrijven :sunglasses:
het zou te zot voor woorden zijn om iemand die een heroineverslaving heeft, morfine voor te schrijven als dat niet noodzakelijk zou zijn door bv pijnklachten of operaties... verder zou ik geen idee hebben waarom een arts coke zou voorschrijven aan iemand.

En waarom is die afspraak eigenlijk? om te kijken of er een ander vervangend middel is, in plaats van meet? Wat dat betreft is meet eigenlijk een klasse apart ( das niet noodzakelijk positief ) die andere middelen werken dus ook heel anders en hebben andere effecten ( oa het trekremmende effect, wat methadon in feite amper of niet heeft.

hEt is niet zoals methadon het algemeen bekende middel om voor te schrijven bij een verslaving aan heroine. Van wat ik hier heb gelezen is het misschien wel een beetje die kant aan het opgaan, want methadon is overduidelijk niet het beste middel bij een opiaten verslaving. Of bupe dat wel is. moet nog blijken op de lange termijn natuurlijk, maar vooralsnog lijkt het er zeker op dat de toekomst meer richting bupe en naltrexon opgaat dan dat men bij methadon blijft
Hoeveel methadon gebruik je eigenlijk eagle en ben je daarmee aan het afbouwen?
Bupe is pas te gebruiken als je meet inname erg laag ligt en dan nog na een paar dagen niet nemen, dus je weet zelf wel hoe je je dan gaat voelen denk ik :wink:

waaraan zijn al jouw vrienden dan overleden door het experimenteren eigenlijk ? HEt enige waar k iemand dood aan kan zien gaan die aan de heroine zit, s door bij te blijven gebruiken bij methadon en zo een keer een overdosis te nemen. Of door middeltjes te nemen die het gevoel van heroine dempen en zo dus ook aan een od te komen..

Verder kan ik zo weinig verzinnen over dat onderwerp duis daar ben ik eigenlijk wel erg beneiwud naar eagle

:wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hopelijk heeft Arie je met zijn uitgebreid en heldere reactie antwoord gegeven op je vraag.
Ik heb daar op dit moment weinig aan toe te voegen.

Als je er dieper op in wilt gaan probeer ons dan even duidelijk te schetsen wat jouw situatie precies is. Hoe lang sta je nu op welke dosis methadon.
Al eerder gestopt?
Al aan het afbouwen met de methadon?
Zo niet, al wel eens geprobeerd? en hoe heb je dat ervaren?
Wat voor Arts ga je naar toe?
Welke regio woon je?
Wat voor soort werk doe je?

Je kunt wel anoniem blijven, maar schets dan wel zo duidelijk mogelijk hoe je er voor staat.

Door een helder beeld te krijgen van jouw persoonlijke situatie, kunnen we proberen gericht antwoorden te geven op je vragen.

En anders zoals ArieKanarie zegt: verdiep jezelf nog meer in de posts die al in dit forum staan.
neem de tijd om er eens een paar uur, een paar avondjes zoveel mogelijk van te lezen.
Ik denk dat er dan al best een hoop van je vragen beantwoord zullen worden.

En natuurlijk kun je altijd een concrete vraag stellen waarop altijd gereageerd wordt.

We lezen het wel hé!

Groeten, Yoro :wave:
S
SAMBALBIJLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hallo mensen,

Voordat ik on-topic ga wil ik even met klem benadrukken dat ik dus niet die js, jokersnikkel of timo wolkenroos of hoe ie ook mag heten ben dat hebben we nu toch wel gehad hoop ik. Mochten er toch nog mensen (de meesten?) zijn die denken dat ik hem ben of persee verbanden willen leggen ivm hem houd dat dan aub voor jezelf. Want ik heb daar niks mee te maken en ik ben op dit forum omdat ik serieuze vragen heb en serieuze info wil.

Ik ben 30jaar en gebruik nu +- 9 maanden H. en wil er binnenkort mee stoppen ik ben bezig voor een opname.

Nu on-topic: Ik ben wel geinteresseerd in buprenorfine omdat het volgens mij en anderen voordelen heeft ten opzichte van methadon.
-hoe wordt bepaald hoeveel je ervan krijgt? (ik gebruik +- 15 euro per dag)
-wordt het qua dosering eerst opgebouwd of krijg je gelijk de max. dosering
-gaat het in het begin gepaard met afkickverschijnselen? (ivm stoppen H.)
-hoelang duurt het voordat je stabiel erop bent?
-wordt het ook voorgeschreven als onderhoudsdosering? (net als methadon)


Dan over methadon: Ik heb een paar pillen (van 50mg?, die lila) gekocht voor als ik geen bruin heb of aan kan komen; ik neem daar dan 1/4 van en later op de dag nog een 1/8.

Ik heb op dit forum gelezen dat er voor methadon een insteltijd staat van 21 dagen; waarom is dat?
Is het wel nuttig om het voor een keer of zeg maar 2a3 dagen te nemen als je even geen bruin hebt? Volgens mij heb ik de indruk dat het niet erg helpt (terwijl ik een redelijke dosering neem?) Ik zit in ieder geval niet te wachten op een methadonverslaving hoever kan je er eigenlijk mee gaan? Moet je dit eerst 3 weken elke dag slikken voordat je verslaafd bent?


Mijn voorkeur gaat dus uit naar buprenorfine maar mijn contactpersoon bij bouman wil het me niet ambulant geven maar wil dat ik ermee wacht tot ik opgenomen ben. (dit probeer ik te regelen).

Ik heb tot nu toe goede ervaringen met H. maar ik heb geen zin om al te diep in de sien te raken en het is klote als je niet hebt DUS STOPPEN!



Alleen SERIEUZE reacties welkom en iedereen die sterkte nodig heeft: STERKTE!!! :mrgreen:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#11
Okay Jokkie-boy, ik ga werkelijk waar mijn best doen om jouw berichten serieus te zien. Voorlopig zie ik vooruitgang, morgen waarschijnlijk een reactie, na wat filosofisch denkwerk betreffrende jouw worden. Tot ziens, Het eendje
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#12
SAMBALBIJ zei:
-hoe wordt bepaald hoeveel je ervan krijgt? (ik gebruik +- 15 euro per dag)
-wordt het qua dosering eerst opgebouwd of krijg je gelijk de max. dosering
-gaat het in het begin gepaard met afkickverschijnselen? (ivm stoppen H.)
-hoelang duurt het voordat je stabiel erop bent?
-wordt het ook voorgeschreven als onderhoudsdosering? (net als methadon)
Klik om te vergroten...

Hoi Timo (geintje! :grin: ),

Ik zit verd*mme net heel uitgebreid antwoord te schrijven, verbinding even weg, alles weg.

Maar goed, nu nog een keer in het kort:

Allereerst zou ik zaken als dosis met verslavingsarts bespreken, die zijn daar het beste in, wij zijn het beste in het uitwisselen van ervaringen.

Volgens mij kan je bij 15,- euro p.d. bruin gelijk overstappen op Bupe, minimaal 6 uur na laatste trek volgens artsen, bij mij echter was het 8 uur. Een lichte reactie (afkick dus) krijg je sowieso door de overgang van Meet/bruin (opiaat) naar Bupe (half antagonist, dus zeg maar opiaat en Naltrexon in één). Niet van schrikken dus!

Hoe lang het duurt voor je er stabiel op bent, hangt helemaal af van de dosis die je gewend was in vergelijking met de dosis die je gaat slikken.

Ja, het wordt zeker als onderhoudsdosering voorgeschreven.

Je kan op internet ff googelen en intikken dossier Buprenorfine, daarin staat alles over Bupe als vervanger van Meet, bij afkick van bruin én als laatste staartje bij volledig afkicken.. (= PDF, ik probeerde hem net als bijlage toe te voegen, maar lukte niet)

Suc6!
.
Groetjes, R@r@ :wave:
S
SAMBALBIJLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bedankt voor de info ik ga dat ns ff opzoeken. :rockband:
e
eaglefedderLid
01-01-2024, 00:00
#14
hallo luitjes ,hier nog ff een reaktie terug van eagle !! ik kom uit het zuiden van het land geleen
ja zo als jullie dus al weten 22 jaar verslaafd ,nu dan 2 en een half jaar aan de meet !! en heb wel afgebouwd maar mijn ervaring is dan tog als je bij de 20 ml gram in de buurd komd het erg zwaar word en je gewoon weer zin krijgt om hero te scoren . vandaar dat ik dus ben gaan zoeken naar alternatieven metoden omer van af te komen , ik heb er met mijn huisarts over gesproken en zij heefd me door verwezen naar de arts van het cad ,!! daar zijn ze wel bezig met het nieuwe middel , beprenorfine . en ze zijn er aan het werken om het betaald te krijgen door het ziekenfonds .maar ok daar zijn we nog niet .
waar het mij om gaat is tog om zo goed en zo kwaad als het gaat van die methadon af te komen ,het is gewoon erg zwaar .en als je het al red dan heb je helemaal geen garantie dat je er dan ook bend .wand je blijfd denk ik de rest van je leven een zwak houden voor !!!
maar je moet er zelf voledig achter staan om niet meer te willen gebruiken , dat je van die meet nog veel zieker word dan de heroine dat mag duidelijk wezen .maar wat kan je dan doen om je er tegen te beschermen . zeker als je niet helemaal sterk in je schoenen staat , ik heb een aantal operaties gehad doordat ik mijn benen verbrijzeld heb gehad , om daar dan alle ijzer ja shirurgies staal enz weer er uit te laten halen was geen pretje nee .
daar door ben ik met de methadon begonnen .wand eerdfer heb ik me daar altijd ver van gehouden omdat je wel een beetje hoord dat het rotzooi is enz ,dus ja dan wil je het liever niet ,maar ok dan komd er een tijd dat je dus niet anders kan en je het tog maar gaat nemen inderdaat omdat ik toen geen keus had naatuurlijk ,maar dan nu er van aaf komen is niet zo eenvoudig als je je meschien voor steld ,vandaar dan ook dat ik nu aan het zoeken ben naar alternatieven om tog weg te komen van die meet , hoop dan ook een betere weg te vinden dat je best wel ziek zal worden ja daar kan ik me wel wat bij voorstellen maar in hoe verre heefd het zin om er aan te beginnen ?? en het heefd dus voor iedereen een anderee uitwerking ?? ik weet het dus nig steedsniet of je er dan goed aan doet om van het ene naar het andere over te stappen ,een beetje moeilijk allemaal om eerlijk te wezen maar ok inderdaat heb ik me wat tijd moeten nemen om het een en ander door te lezen ,maar echt concreeete belevenissen zijn er niet ,ja steeds weer verschilende verhalen ,dat je er wel goed aan doet ,maar dan tog ook weer niet dus voor ieder heefd het een anderre uitwerking geloof ik ?? hoop dat we er tog van af kunnen komen he
wens ieder heel veel sukses en sterkte natuurlijk met zijn of haar weg om van de verdovende midellen af te komen en gewoon weeer een normaal leven kunnen leven mens waardig en zonder drucks . van begin af aan was het wenselijk geweest als er veel meer aan voor lichting gedaan zou zijn was er 20 jaar terug niet !! jammer genoeg ,maar ok dank jullie wel voor jullie aandacht en hulp door middel van elkaars ervaringen te leren wat je nog niet wist of weet dank je wel e we horen elkaar nog wel doeii doeiiii eagle !!!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."