Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslag herione

Verslag herione

40 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#1
Even off topic. gNuxx ik heb niks tegen jou, je posts dragen meestal bij aan een leuke discussie over drugs. Wat me echter wel ergert is dat telkens als AT iets post jij hem gaat afzeiken, ik snap dat je z'n posts irritant vindt (ik erger me er zelf ook wel eens aan) maar zou je a.u.b. willen ophouden met hem iedere post te flamen?

Live and let live.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#2
pies brothers
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#3
speeseend zei:
pies brothers
Klik om te vergroten...



En Wromtrax, anders zou je misschien het boek Christiane F. eens moeten lezen.
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Deze topic moet gewoon dood, ik voel me al van binnen doodgaan namelijk
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik voel me soms van binnen doodgaan door jouw posts.
W
WromtraxeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gemini zei:
speeseend zei:
pies brothers
Klik om te vergroten...



En Wromtrax, anders zou je misschien het boek Christiane F. eens moeten lezen.
Klik om te vergroten...
whahaha :P heb moeten lachen om deze! Maar welk boek van Christiane want ik lees het graag via Google Books
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Er is maar 1 boek over haar, dus die zal niet moeilijk te vinden moeten zijn. De titel van het boek is gewoon Christiane F. en het is geschreven door Kai Hermann & Horst Rieck.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gemini zei:
Ik voel me soms van binnen doodgaan door jouw posts.
Klik om te vergroten...
:grin:
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik wil wel een verslagje voor je schrijven maar dan moet je eerst wel wat naar mij toesturen met weegschaal, en iemand paraat voor als het foutgaat
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als je het zo graag wilt loop dan gewoon de stad in en spreek een willekeurige zwerver/junk aan. Ik zal er geen minuut minder om slapen hoor :confused: Je bent iig al gewaarschuwd.
g
germanaaizerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gemini zei:
Er is maar 1 boek over haar, dus die zal niet moeilijk te vinden moeten zijn. De titel van het boek is gewoon Christiane F. en het is geschreven door Kai Hermann & Horst Rieck.
Klik om te vergroten...

Dit boek is ook verfilmd geweest. Zelf heb ik em nog niet gezien, maar het moet wel een aangrijpende prent zijn is me verteld.
W
WromtraxeLid
01-01-2024, 00:00
#12
geen minuutje zelfs.. tss
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vind de film 3 keer niks in vergelijking tot het boek.
Het boek is veel aangrijpender en gaat er veel dieper op in dan de film, wat je vaker ziet bij verfilmingen van boeken. Bij deze is het cruciaal voor het verhaal, vind ik. Er worden hele stukken over geslagen en dat is zonde.
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heb boek is inderdaad stukken stukken mooier dan de film. Daarbij heb je bij het boek ook je hele eigen beeldvorming en bij een film worden die beelden voor je gemaakt. In in de film worden inderdaad heel veel stukken overgeslagen die in het boek juist zo mooi staan beschreven.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het boek is idd goed, is wat gedetailleerder. Maar de film vond ik toch ook niet slecht.
P
Psych0nautLid
01-01-2024, 00:00
#16
Even voor alle aanstellers en propagandaslikkers in dit topic, Hero valt best mee. Ik ken genoeg mensen die zich tot "weekendwarriors hebben kunnen beperken", en niet vaker zijn gebruiken dan een of twee keer per maand een weekendje. Dat "een keer Heroïne gebruiken en je bent meteen verslaafd voor de rest van je leven" is dikke bullshit. Sommige mensen hebben een genetische aanleg voor verslaving aan opioïden, net zoals sommige mensen dat hebben voor benzo's, wiet, alcohol, coke of speed, die zijn na de eerste keer inderdaad meteen mentaal verslaafd. Maar dat is slechts een zeer klein percentage, het aantal normale mensen dat Heroïne probeert en daar na af en toe nog gebruikt en uiteindelijk toch verslaafd raakt is ongeveer 10%. De overige 90% weet het af en toe te gebruiken zonder er verslaafd aan te raken. Bij mij duurde het een maand van meerdere keren per dag roken voor ik pas lichamelijk afhankelijk was geworden, ik ben toen cold turkey gestopt omdat ik het wel genoeg vond, en de ontwenning viel best mee, alleen slapeloosheid, maar voor de rest geen ernstige craving naar meer bruin, aangezien ik het na een maand er wel mee had gehad. Als je vrouw er van door gaat, je je baan en alle bezittingen of gewoon je huis kwijt raakt, dan ben je inderdaad een stuk gevoeliger om verslaafd te raken (mits je er uberhaupt al aan kan komen, vrijwel altijd zijn het mensen die al eerdere ervaringen hadden met Heroine maar er verder nooit meer door zijn gegaan, en er toen aan verslaafd raakten toen zoiets gebeurde als dat ze hun huis verloren. Maar als je kijkt naar het aantal mensen dat naar de fles grijpt, tot lichamelijke verslavingen en delirium tremens aan toe, valt Heroine in het niets.

Dus praat niet over iets dat je helemaal niet kent, alleen maar omdat je vooroordelen hebt of een of ander artikel in de Telegraaf gelezen hebt. Als je op andere, grotere fora komt en mensen in de opiaten forums spreekt zitten er heel vaak mensen tussen die gewoon zo nu en dan Hero of vergelijkbare farmaceutische opioïden gebruiken, zoals Fentanyl of Oxycodon, en het allemaal behoorlijk meevalt wat verslavingsfactor betreft. Ook de bullshit dat Heroïne zulk gif zou zijn en versneden is met van alles en nog wat valt ontzettend mee. In sommige anderen, sclecht gestelde landen zoals Amerika of Australië is het soms wel zo gesteld, maar echt niet in België en al helemaal niet in Nederland, waar ze waarschijnlijk de beste en zuiverste Heroïne uit de geindustraliseerde wereld hebben. Er zijn mensen die 80 of 90 zijn geworden terwijl ze dagelijks heroine spuitte, behalve dat ze niet zo veel aderen meer over hadden waren ze fysiek nog goed in orde. Dus, lees voortaan de feiten voor je ergens een conclusie over trekt ...
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#17
Check ook eens dat 'trip report' van Berbatov genaamd 'morfine/heroïne' als ik mij niet vergis. Dat is voor mij het beste verslag tot nu toe over deze drug, op deze site.
O
Opium&RumLid
01-01-2024, 00:00
#18
^ Deze man slaat (bijna een jaar na dato) wel even de spijker op zijn kop. Niet gaan lopen mekkeren en oordelen over wat je nog nooit geproefd hebt. Het is sowieso een ontzettend kansloos verschijnsel bij drugsgebruikers om een soort die ze zelf niet aan durven te raken als Duivels te bestempelen om dan iets te hebben om zich nog enigszins goed over te voelen. Met alcohol bijvoorbeeld.

De vraag was een 'verslag' over heroïne. Het is inderdaad niet echt een trip, maar de ervaring valt zeker te beschrijven. Zelf heb ik het alleen gerookt en gesnoven. Bij het roken, chinezen, heb ik de meest positieve ervaring. Het eerste wat ik voel is een soort van lichamelijke en geestelijke verlichting, ontspanning. Er komt een algehele rust en warmte over je heen. Vooral de eerste paar keren wordt het lichamelijk daarna wat minder prettig, je wordt misselijk en krijgt overal jeuk. Het is lastig om je ergens op te concentreren en je kan het beste gaan liggen, dan zak je lekker weg in een soort van halve droom/roes waarin het leven simpel en aangenaam is. Maar dit is bij iedereen anders.

Voor mij is het (tot nu toe) zo geweest dat ik het elke keer niet lang genoeg achter elkaar doe om echt lichamelijk afhankelijk te worden. Meestal krijg ik er na een tijd weer genoeg van omdat ik er uiteindelijk niks mee kan. Ik word niet creatiever, meer geconcentreerd of echt vrolijker. Integendeel, mijn concentratie is slecht, ik speel geen mooiere stukken muziek en ik ga me snel irriteren aan mijn sociale omgeving. Het is gewoon lekker ontspannen.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#19
@ psychonaut

Denk je niet dat het misschien verstandiger is om een potentieel gevaar te mijden?

Even de feiten zoals ik die heb gevonden: Geen genetische aanleg voor verslavende producten en ook niet binnen een keer gebruiken verslaafd geraakt. Toch heb ik er jaren aan gehangen.

Het kan zo zijn dat je onbewust kiest voor een leven zonder zorgen of pijn. Wanneer je weet hoe dit te bereiken valt, is de ratio vaak ver te zoeken, lijkt mij. Een ieder heeft zo nu en dan wel eens last van een mentaal instabiele periode, toch?

Nou, genoeg gekwaakt. Groeten,

Eend
O
Opium&RumLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat ik ook weleens heb, is het volgende. Na een avondje flink roken lig ik in bed om te gaan slapen, als ik dan mijn ogen dicht doe en probeer te ontspannen komen er allerlei chaotische en zeer sterk aanwezige gedachtes door mijn hoofd. Met name keiharde gesprekken. Dan moet ik echt even bewegen of diep ademhalen omdat ik anders het idee krijg dat ik psychotisch aan het worden ben. Het stomme is dat ik het niet meer precies kan terughalen.

Wie kan hier wat in herkennen? Mijn 'probleem' is dat ik op eigen initiatief, alleen ben gaan gebruiken en dat bewust ook zo heb gehouden. Mijn ervaringen heb ik dus nooit met iemand kunnen delen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."