Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom doen bruinjunkies vaak zo raar over Chinezen?

Waarom doen bruinjunkies vaak zo raar over Chinezen?

34 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ben ik even blij dat jij nu je eigen creatieve moment van de dag hebt gecreëerd, dan hoef ik dat niet meer te doen voor jou :wink:
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als jij met moeite je huur van 300€ bij elkaar schooit elke maand, en een maat komt langs en die steekt zijn joint aan met een briefje van honderd (zoals bij de simpsons), begin jij toch ook te flippen dat dat verspilling is...
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik werk met de scene en je ziet inderdaad dat in bepaalde groepen / steden mensen die spuiten veel meer geaccepteerd worden dan mensen die chinezen. Je ziet het echter ook andersom!
Bij chinezen gaat inderdaad wat bruin verloren en de werking is minder heftig. Een echte heroine junk zal dit moeilijk kunnen verkropen en verkiest zelf dus voor spuiten, vaak wordt gedacht dat andere dat dan ook moeten doen zodat hen ook niks van het bruin verliezen.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nou ja, die vriend van mij bomt heroine niet echt, hij doet van "ja is lachen soms". Soms gebruikt die het helemaal niet voor een paar maanden. Hij neemt drugs niet echt serieus of zo.
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ikzelf vind shotten esthetisch onaanvaardbaar.

Smerig dus; en dan spelen ze vaak ook nog met die pomp; weer ff terughalen, en dan weer drukken, en dan weer terughalen... Kicken man!
Getverrrdrrie.

Smeerpijpen.

Grr.
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#6
ik 'ken' uit elke gebruikersgroep (van rijke kakker tot ranzige straatjunk) waarover je hier las wel een paar mensen en de verwijten in dit topic zijn, alhoewel ze best bekend zijn en regelmatig door me gehoord werden, toch wel heel erg ver gezocht en opgedreven. Want het gros van de gebruikers gebruikt gewoon .. niets meer en niets minder. al die ingewikkelde beredeneringen die erbij worden gehaald .. zie je het voor je ... alsof jantje junk dat wat kan schelen ... het boeit ze voor geen meter wat een ander gebruikt, zo lang ze maar hun eigen gebruik zeker kunnen stellen. het boeit pas wat een ander wel of niet heeft, als je zelf niets hebt .... en dus natuurlijk is het zonde als een ander zn zooi zit te vernaggelen, maar als je zelf genoeg hebt zal het je geen hol schelen.... Maar als je zelf niet genoeg hebt en je ziet een ander die zooi verspillen alsof het zandkorreltjes zijn, sjah dan willen veel mensen nog wel eens hun slechtste zelf laten zien :wink: met alle gevolgen van dien :)

Excessen als in dit topic zijn niet vaak voorkomend. Maar alhoewel het de absolute excessen zijn, is het honderd procent zeker dat het inderdaad wel eens zo voorkomt ... wat je in dit topic leest over de verschillende soorten gebruikers en hun onderlinge verschillen is dus ietwat vergezocht, maar zeker geen leugen :)

ik ken 'levende lijken', die toevallig alleen maar basecoke gebruiken, maar tegelijkertijd toch volop tegen bruingebruikers zijn, vanwege de lichamelijke verslavingsellende van bruin. maar o wee als ze een keer geen base kunnen roken als ze dat wel willen .... dan zie je toch dat geestelijke verslaving net zo goor kan zijn als lichamelijke verslaving. En andersom zie ik precies hetzelfde natuurlijk. allemaal dopey's met dezelfde vage verwijten en 'beterweetsels' ..

allemaal ego van een mens dat een zelfbeeld van nix heeft en door een ander wat te verwijten nog een beetje hoop in zichzelf probeert op te bouwen.. ook al doe je zelf net zo dom, je voelt je beter als in jouw ogen die ander toch nog wat dommere dingen doet en dus zal je ze zo duidelijk mogelijk proberen aan te wijzen ... In feite gewoon een geval van de pot die de ketel verwijt dat ze zwart ziet natuurlijk, want of je nou troep gebruikt die je vernaggeld of troep die je verneukt ... het is gewoon niet zo heel er goed voor je zeg maar :wink:

ik had eigenlijk nog veel meer willen zeggen, maar dat ben ik alweer vergeten geloof ik ach ja :wave:
R
RokertjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
ArieKanariE zei:
Allemaal ego van een mens dat een zelfbeeld van nix heeft en door een ander wat te verwijten nog een beetje hoop in zichzelf probeert op te bouwen.. ook al doe je zelf net zo dom, je voelt je beter als in jouw ogen die ander toch nog wat dommere dingen doet en dus zal je ze zo duidelijk mogelijk proberen aan te wijzen ... In feite gewoon een geval van de pot die de ketel verwijt dat ze zwart ziet natuurlijk, want of je nou troep gebruikt die je vernaggeld of troep die je verneukt ... het is gewoon niet zo heel er goed voor je zeg maar :wink:
Klik om te vergroten...

:flushed:
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#8
'Tis de enige overtreffende trap waar ze nog zelfwaarde uit kunnen halen. Want zeggen dat ze het maatschappelijk beter hebben gedaan, een dikkere wagen hebben, een duurdere lacoste, een glanzerende wagen, of mooiere schoenen, of er beter uit zien zit er niet meer in.

Zelfs opscheppen over hun leven wat ze daarvoor hadden kan niet meer wat de horse neemt alle toegang tot opvraging van herrineringen in de hersenen weg.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#9
? zei:
...schien ligt het aan de mensen die ik ken, maar waarom doen bruingebruikers zo moeilijk aan hoe je je bruin wil gebruiken? What's the deal?
Klik om te vergroten...

Generaliseer je nu om te provoceren? Volgens mij ben jij pienter genoeg om te zien dat deze vraag erg dom overkomt!

Indien ik het mis heb; de vrienden van jouw vriend vertegenwoordigen nu De Bruinjunkies...

None taken :wink:

Groeten,

Eend
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Angramar Temenos zei:
Tja, dat snap ik, maar bij andere drugs hoor ik wel eens dat het zonde is, bruingebruikers flippen bijna door..
Klik om te vergroten...

Je snapt natuurlijk zelf ook wel dat dit ontzettend generaliserend is, en daarom dus eigenlijk gewoon niet waar te noemen is? Misschien een paar specifieke heroine gebruikers in jouw omgeving, maargoed, dat is natuurlijk niet gelijk de standaard he. Je geeft zelf al aan dat je nauwelijks zulke mensen kent, en vervolgens stel je zo'n over één kam scherende vraag.

Ik ken zelf ook geen mensen die kampen met een heroine verslaving, dus wellicht zit ik er zelf wel naast. Maar de heren die ik hier op het forum vaak zie posten schat ik totaal anders in dan dat jij net beschreef.

Right me if I'm wrong though.

Edit: zie dat ik nu eigenlijk hetzelfde heb neergezet als speeseend, met iets meer woorden dan. Nouja, jammer dan. :)
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nee, ik bedoelde het niet op die manier, sorry :P
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ken helemaal niemand die heroine gebruikt, of gebruikt heeft, dus heb het allemaal nog nooit zien gebeuren. Maar ik moet wel zeggen dat toen ik laatst op mijn zoektocht naar de werking van opium voor het eerste gechineest heb en dat me direct opviel hoeveel er verloren ging. Met een base pijpje was het veel efficienter.

Dus kan me er wel ergens iets bij voorstellen. Zelf zou ik er neit zo heftig op reageren, ieder wat wils natuurlijk
W
WromtraxLid
01-01-2024, 00:00
#13
Maar mensen niet meer reageren op dit topic want er staat het woord Bruinjunkies in (toch Speeseend?)
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#14
^ :grin: eerst dacht ik het die heeft het tegen mij, en kon het al niet helemaal plaatsen maar toen ik wromtrax' sign las snapte ik m :wink:
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#15
jij hebt heroine gerookt in een basepijpje spor ?

en dat was efficienter dan chinezen? ... normaal gesproken zou dat gewoon niets moeten doen... in zo'n pijpje :wink:

dat kan ik me dus gewoon echt niet voorstellen he :)

als het om coke ging dan weer wel, maar bij chinezen denk ik eigelijk altijd aan bruin ... zeker gezien je opiaten zoektocht :) en bruin vliegt in de fik als je er vuur bij houdt .... geen idee hoe je dat dan in een pijpje zou willen roken :)

:wave:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nee, het was opium... heroine begin ik niet aan. maar het werkte allemaal niet echt geweldig moet ik zeggen hoor. ik had het idee dat het in het base pijpje beter werkte als chinezen, maar bij beide manieren kon ik geen duidelijk effect onderscheiden. In het pijpje was het wel zeker efficienter, kon meer van de vrijgekomen rook inademen als bij chinezen met de zelfde hoeveelheid.
O
Opium&RumLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je kent EEN heroïne-gebruiker die moeilijk doet over chinezen en je trekt meteen conclusies over alle 'bruinjunkies'. Dat is al achterlijk genoeg op zich. Dat in combinatie met de denigrerende toon van je bericht maken dit topic complete bullshit.

Eerst kijken, dan vragen. Anders blijft je wereld zo klein.
P
Psych0nautLid
01-01-2024, 00:00
#18
Beetje oud topic, van een jaar geleden, maar ik reageer toch maar aangezien ik wel van belang vind. Ik heb zelf ook een tijd lang in de Rotterdamse Hero scene gezeten, zaten we bij iemand (die een huis via de GGZ had weten te krijgen) met een aantal man/vrouw binnen, iedereen bezig z'n dope te nemen, cigaretje te roken, onderling wat te lullen etc. De meeste shotte hun bruin en wit en andere dingen, maar een paar deden daar niet aan en wouden er ook niks van weten, maar er was onderling gewoon vrede en niemand die commentaar gaf over een ander's gebruikwijze.

Het valt dus allemaal ontzettend mee, waarschijnlijk is het toevallig nou net wat de OP alleen van hetzelfde groepje mee gemaakt heeft, maar de manier waarop je het zegt is wel erg generaliserend en bevooroordeelt. De praktijk is heel anders als hoe jij het over probeert te laten komen.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#19
'peilen' heet dat.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Opium&Rum zei:
Je kent EEN heroïne-gebruiker die moeilijk doet over chinezen en je trekt meteen conclusies over alle 'bruinjunkies'. Dat is al achterlijk genoeg op zich. Dat in combinatie met de denigrerende toon van je bericht maken dit topic complete bullshit.

Eerst kijken, dan vragen. Anders blijft je wereld zo klein.
Klik om te vergroten...

En hoe langer hij in de spiegel keek, hoe duidelijker alles werd! :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."