Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumszoon bijstaan bij het afkicken van heroine?

zoon bijstaan bij het afkicken van heroine?

88 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
p
pamelaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Even kort mijn verhaal. Ik ben een moeder van 4 kinderen waarvan de oudste zoon(24 jaar) heroine gebruiker is sind ongeveer 2 jaar. Daarvoor heeft hij al de nodige andere middelen gebruikt.
Hij heeft al eerder een afkick opname gehad in een kliniek hier in zwolle en morgen gaat hij via de metha post beginnen met afkicken op Suboxone.
Zelf heb ik zo een 10 jaar geleden wel enige tijd softdrugs, xtc en coke gebruikt maar met heronie heb ik geen ervaring.
Heb wel van dichtbij meegemaakt dat een vriendin afkickte van heroine op methadon maar ik heb het idee dat Suboxone anders werkt?
Ik heb me hier geregistreert omdat ik graag meer info zou willen over hoe ik en ons gezin het beste met hem om kan gaan de komende tijd.( we hebben nog 2 kids in huis van 10 en 16) en de oudste is sind kort weer bij ons in huis.
Ik ben met hem meegeweest naar de dok op de methadon post en naar het intake gesprek.
Ook om voldoende voorbereid te zijn en ter ondersteuning van hem.
Ik moet zeggen dat ze wel goede informatie geven maar het is denk ik toch anders info te krijgen van mensen van "de andere "kant zeg maar.
Als moeder zijnde ben ik bang dat ik te veel zal gaan moederen ook al zijn we zo open mogelijk naar elkaar en maken we afspraken over dingen. Ik wil hem graag de ruimte geven en een veilige omgeving om te doen wat hij gaat doen.
Dus wie heeft er tips voor hem??? En ook voor mij! Alles is welkom!

IK heb me ook aangesloten bij de LSOVD maar daar komen over het algemeen alleen ouders van gebruikers die andere middelen gebruiken zoals ghb, coke, blowen ed. Jammer want er blijkt weinig te zijn voor ouders zoals ik tewijl het mij lijkt dat er wel degelijk behoefte aan is.

Heb hier op het forum ook gelezen over Subutex? zou graag het verschil weten tussen dat en Suboxone?
Ook de vraag of er mensen zijn met ervaring van thuis afkicken op Suboxone?

Alvast bedankt en iedereen veel liefde voor 2010
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#2
nvt
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Geen ervaring hiermee hoe dan ook, maar ik zou zeggen:

Blijven opletten dat je hem alleen positief steunt en er voor hem bent als hij dat wil. En niet dat jij er voor hem denkt te zijn als jij dat wil (en dus niet jij er voor hem bent, maar hij er voor jou is).
Opletten dat je hem niet het gevoel geeft dat je verwachtingen van hem hebt voor jou geluk en hij het voor jou doet, maar laat het hem altijd voor hemzelf blijven doen.
Laat bij tegenslag geen teleurstelling zien, maar vertrouwen.
En dat zal waarschijnlijk heel moeilijk zijn gezien ik ervanuit ga dat zijn succes jou byzonder veel waard is.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#4
nvt
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#5
nvt
n
neboeLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik doe mijn best zei:
sorry,..ik bedoel dus aan neboe,..
Klik om te vergroten...

een van de weinige instanties die 99% scoren in mijn kennissen kring.
In Nederland zijn de voor mij bekende detox-instellingen, Jellinek en-of Breider de enige echte
methadon dealers waar je door pubers in je nek aan-gekeken ipv hulp-verlening,

En de tip , je zoon moet het willen om zes-weken af te zien.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#7
pamela zei:
Ik heb me hier geregistreert omdat ik graag meer info zou willen over hoe ik en ons gezin het beste met hem om kan gaan de komende tijd.( we hebben nog 2 kids in huis van 10 en 16) en de oudste is sind kort weer bij ons in huis.
Klik om te vergroten...

Hoi Pamela,

Wat goed van je dat je je zoon zo wil steunen; petje af!

Het zal heel moeilijk worden: als moeder wil je je kind het liefst alle pijn en teleurstelling besparen, je zal je vaak heel machteloos voelen. Rationeel weet je dat hij zijn eigen strijd heeft en dat het uiteindelijk allemaal van hemzelf en zijn innerlijke motivatie afhangt of hij clean zal worden en blijven, maar dat is allemaal maar ratio; ondertussen voel jij nu eenmaal wat je voelt en dat is gewoon erg moeilijk.

Wat je in elk geval kan doen (en evt. opschrijven) is bedenken wat jij precies/concreet voor hem wilt betekenen. Wat wil je allemaal voor hem doen? En welke dingen zal hij zélf moeten doen? Dat is erg belangrijk: jij kan en moet niet alles voor hem willen oplossen.

Als hij dingen zélf doet, zal dat zijn zelfwaardering ook goed doen als het hem lukt! Dan is het écht ZIJN prestatie. Dan is het niet: "Dankzij mij is het jou gelukt", maar kan je zeggen: "Ik ben apetrots op je, dit heb je helemaal zélf gedaan!"

Verder: waar liggen jouw grenzen voor jezelf én voor hem? Denk daar over na, bespreek het met hem (en waar het de andere gezinsleden ook aangaat: ook met hen) en heel belangrijk: houd daar consequent aan vast. Niet alleen voor jezelf erg belangrijk, maar minstens zo belangrijk voor hem én de andere gezinsleden!

Ik denk dat die duidelijkheid al een goed begin is. Natuurlijk wil je er voor hem zijn en dat is ook heel goed van je, maar het kan en mag niet ten koste van jezelf of de andere gezinsleden gaan! Want als het dan fout gaat, zal je hem de schuld geven en dat moet je voorkomen.

Goed om ook met lotgenoten te kunnen praten.

Ik wens je veel suc6!

Groetjes,
Ra :wave:
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jij bent de allerliefste mama ooit. Mijn moeder zou me buitengooien. Dit is echt ontzettend aangrijpend. Ik verdiep me hard in heroïne laatste tijd, nooit de drang gehad om het te proberen tho. En per dag dat ik bijleer over de drug besef ik meer en meer dat ik er vér, héél erg ver vanaf moet blijven.

Maar jij, of beter jullie, want ex-hero gebruikers zijn gewoon allemaal onzettend lief en begripvol, verdienen écht écht écht een standbeeld. In elk land. Als voorbeeld, dat je elkaar echt niet in de steek mag laten.

En je zoon mag, zonder enige twijfel en, hoe moeilijk hij het ook heeft, echt áltijd wel beseffen hoe ongelooflijk veel hij (en ontzettend veel andere ex-verslaafden) aan jou heeft. Of je nu zelf soms andere spullen gebruikt of niet.
Dit heeft écht m'n dag ontzettend veel beter gemaakt, wetend dat er écht zo'n ouders bestaan.

Onthou altijd, hoe zwaar je dag ook is, dat jullie écht ontzettend TOP zijn, en het ook altijd, wat er ook gebeurd, áltijd zullen zijn.
p
pamelaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hallo allemaal,
Hallo irez,
Ik wil toch even zeggen dat ik echt niet zo lief ben hoor!!!Ik kan echt wel hele hoge eisen stellen aan mensen omdat ik ervan overtuigd ben dat een ieder het aan zichzelf verplicht is zich te ontwikkelen. Dat vindt ik omdat ikzelf wel het een en ander meegemaakt heb en je alleen door jezelf te ontwikkelen op elk niveau( emotioneel,inteligentie,spiritueel) kan leren van je fouten!

Zijn het fouten kan je je dan afvragen? Wat me opvalt is dat bijvoorbeeld..... Erick steeds schrijft dat hij het zwarte schaap in zijn gezin was. Maar wat betekend dat nu eigenlijk?
Is dat de mening van zn familie leden of is dat zijn eigen mening???
Als het zijn eigen mening is dan klopt zijn advies naar ons ( lees degene die deel nemen aan dit forum) niet!!!Omdat hij zelf steeds aangeeft dat je van je fouten moet leren en iedereen fouten maakt, maar intusseen bestempeld hij zichzelf als het zwarte schaap???? (meet kennelijk dus veel fouten?)
Wie heeft bepaald dat de dingen die hij gedaan heeft in zn leven "zwart"zijn?
Is hij daarom slechter of anders?
Omdat hij afweek van de normen die in dat gezin werden gehandhaafd?
Wat is een "zwart schaap"? Sorry erick maar ik moest het toch ff kwijt!!!! :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

Ik beschouw mn zoon niet als het zwarte schaap van ons gezin eerlijk gezegd.
Ik bekijk hem als een eigen persoonlijkheid die een andere weg heeft gekozen om zichzelf te leren ontdekken.
Dat ik het niet eens ben met die manier is helaas jammer voor mij en de rest van ons gezin maar het is niet anders.
En ondanks dat hij die weg heeft gekozen kan ik ook weer op mijn beurt daarvan leren!
Natuurlijk vindt ik het niet altijd leuk om dingen te zien waar ik het niet eens mee ben!
Ik vind het moeilijk om hem te zien vechten!
Maar ik heb soms wel het idee dat mensen vergeten dat ook al praten we over gebruik van drugs ( hard) er altijd een persoon achter zit!!!!!!! :hearteyes: :hearteyes:
Het is in mijn ogen niet alleen de drugs waar al die mensen problemen mee hebben.
Het zijn mensen met een verhaal!!!Een leven, een persoonlijkheid, een achtergrond!!!!!een toekomst!!!
En lieve mensen hier allemaal wat ik toch ook nog eens wil zeggen: praat vooral over wat je aan het doen bent!!! Ook al ben je nog aan het gebruiken, sluit je zelf niet af! sluit je naasten niet buiten!probeer kontact te maken door te vertellen wat je doet elke dag!!! Dit maakt het voor je naasten zoveel makkelijker om je te begrijpen! om je in jouw wereld te begeven! Dat kan de weg zijn om een stapje te zetten in het afkicken, openheid, begrip, maar in de eerste instantie begrip van beide kanten!!!
Ik zelf heb veel geleerd door de dingen die ik gehoord heb van mn zoon!
Over hoe hij aan zn geld kwam, waar hij zn spul haalde, hoe hij zich voelde als hij niets had,de stres, de personen van dichtbij zien waar hij van kocht. Raar misschien maar ik was nieuwsgierig naar zn leventje! Ik wilde weten wat hij deed! ging me erin verdiepen. En vervolgens realiseren hoe moeilijk het voor hem was en hoe zwaar!!!Met eigen ogen heb ik gezien hoe een mede gebruiker in de problemen kwam en heb hem geholpen door kleine praktische dingen voor diegene te regelen. Laat mensen zien wat jullie wereld is! Dan komt er veel meer begrip!Zie jezelf niet als een aaneenschakeling van fouten!!!Of als ( zoals erick zegt) het zwarte schaap!Het is absoluut géén verwijt hoor erick!!!! Maar je moet volgens mij wel iets positiever worden!!!! :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

En voor wat mn zoon betreft: het gaat GOED !!!Zijn werk doet hij echt heel goed en zijn relatie neemt hij onder de loep. kontact met zn kinderen wordt steeds beter. Financieel begint hij steeds meer interessen te tonen. maakt plannen voor zn vakantie. komt iets meer in kontact met andere mensen.gaat weer regelmatig naar de post want hij heeft nog wel medicijnen.slaapt over het algemeen redelijk goed.
Dus eigenlijk zijn we allemaal heeeeel tevreden!!!
Nu voor iedereen; veel liefs en geluk!!!! en voor degen die ook afkicken of al vrij zijn VOL HOUDEN!
:hearteyes: Pamela
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#10
nvt.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoi Pamela,

Hoe gaat het nu met jou en je gezin/zoon? Nog steeds lekker?

Lieve groet,
R@ :wave:
E
EricLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ook`n motor-gek...Ik ook,ik moet ze alleen links laten liggen,ik rijd n.l. een tikkie te "sportief".
Heerlijk met dat mooie weer,naar Zandvoort of zo,lekker de wind in je haar ! (DAN weet je weer waarvoor je`t doet !).Het zijn toch die "kleine" dingen in`t leven(Wat ik vroeger altijd simpel en burgelijk noemde)die`t`m doen ! Lekker koken is ook zo leuk/lekker(`t is alleen niks als je alleen bent !),glaasje wijn,goed eten....MMmmmmmmm....Wel lekker dat je op 0 staat ! Ik sta nu na jaren vechten ook op 0,alleen ben ik nog vaak deprie en zuip/blow me dan`n slag in de rondte.Het standaardgevoel;Waar doe ik`t voor,niemand begrijpt me......enz...enz...Ik ben er nog lang niet en ik weet dat ik gewoon altijd "anders" zal zijn !
Na......`t mooie weer komt eraan.....Joolie-ah...en alle andere "vechters" maak er wat moois van ! Ga lekker BBQ`n of zo,pluk de dag,een ander doet`t niet voor je !!!
Aan iedereen;Heel veel liefs,geluk en gezondheid;Eric...

PS;Pamela,Ik hoop dat alles goed is met jou en je gezin...Hoe dat met mij en m`n familie zit is iets te pijnlijk om dat uit te leggen(+ze zijn allemaal dood en ik praat niet slecht over iemand die zich niet kan verweren).Ik probeerde je alleen positief te ondersteunen in een moeilijke tijd.Er zijn gewoon dingen die je er op zo`n forum niet zomaar uitgooit.Ik wens jullie allemaal niets dan goeds toe;Eric.
PS:Irezzzz;Je bent een goed/lief mens...Blijf indendaad zo ver mogelijk bij die rotzooi vandaan.
Over heroine zeg ik altijd;Het is een "warme deken" voor de korte termijn.Het is alleen een vuile deken.Denken dat je lekker "slaapt" alleen laat de deken vuil en sporen achter.Wat ik probeer te zeggen is;Er zijn geen "quick fixes",alles "kost" iets ! (Het laatste klinkt misschien wat zweverig ik hoop alleen dat je het een beetje begrijpt !!!).
p
pamelaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hai allemaal en rara,

Tijdje niets laten weten hier maar geen bericht is goed bericht !
Maar het gaat dus goed hier! :hearteyes: We zijn allemaal druk met veel dingen en een daarvan is mn zoon natuurlijk. Hij gaat echt met stappen vooruit! Is bezig met zn relatie, werk, sociale kontacten,andere manier van ontspanning zoeken ( vissen) voetbal kijken i.p.v gamen, nieuwe kleren gekocht!, enz, enz ...
Hij moet nu nog 34 uur werkstraf doen in zn vakantie en dat is dan weer ff lullig omdat ie dan weer ff terug wordt geworpen op dat gene wat er allemaal gebeurt is maar daardoor kan hij ook weer nadenken over hoe het was met hem en hoe het nu is met hem!
Ik was van de week jarig en de mensen die op visite kwamen zeiden allemaal dat hij er goed uit ziet!Nou beter compliment kan hij niet krijgen!
ook kontact met zn kinderen vind ik erg vooruit gegaan! Zelfs zo goed dat toen we ze terug gingen brengen naar hun moeder de jongste zei dat hij niet naar mama wilde! Dus duidelijk een positiefe vooruitgang gezien alles wat er gebeurt is in het verleden.
De andere kinderen gaan ook goed met alles om. Het is leuk om te zien hoe hij met mn jongste zoon omgaat. Ze gaan af en toe samen op pad en gamen wat samen en dat vind ik dan leuk om te zien dat ze elkaar weer kunnen vinden ook al was er een zeg maar even afwezig door zn drugs problemen.
Nou dit was het even kort want ik moet nog het een en ander doen voor vandaag.
groetjes aan iedereen en veel liefs.
a
alternativeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoi hoi, ik ken de PKD ook wel,
eerst CAD en nu Tactus,
wat een zooitje daar, hetgene wat zegoed kunnen is het aan de
methadon en die shit houden.
Afbouwen daar.......dat snappen ze helemaal niet.
Afbouwen met suboxone daar tussen de methadonklanten die staan te dringen
om hun methadon te halen en vervolgens op straat weer aan je proberen te verkopen???
Hoe halen ze het in hun hoofd om mensen die clean willen daar te laten komen met afbouw plannen.
Kijk wat verder om je heen, er zit in amersfoort een kleine kliniek miroya geloof ik die ook afbouw suboxone doet met een 24 uurs begeleiding met een 06 nr die je kan bellen.
Ook helpen ze je met ondersteunende medicatie als het nodig is.......en na de afbouw krijg je daar naltrexon die je hersenen claen houden.
Kijk maar wat op internet...........een bekende van me heeft het daar prima gered!!!!!

Alto
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#15
alternative zei:
Kijk wat verder om je heen, er zit in amersfoort een kleine kliniek miroya geloof ik die ook afbouw suboxone doet met een 24 uurs begeleiding met een 06 nr die je kan bellen. Ook helpen ze je met ondersteunende medicatie als het nodig is.......en na de afbouw krijg je daar naltrexon die je hersenen claen houden.
Kijk maar wat op internet...........een bekende van me heeft het daar prima gered!!!!!
Alto
Klik om te vergroten...

Inderdaad Miroya: Bergstraat 8, 3811 NH Amersfoort, telefoonnummer: 033-4220970, [email protected].

Naar mijn mening, ik zit er nog even nu, hele goeie instelling. Het gsm- nummer kan je 24 uur p.d. bellen bij noodgevallen, maar dat krijg je alleen als je eenmaal in behandeling bent. Na het afkicken onder narcose of met Suboxone krijg je individuele therapie.

Suc6!

Groetjes,
R@ :wave:
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#16
nvt
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#17
ik doe mijn best zei:
nou,nou,.alsof dat ergens anders niet gebeurd,in andere steden.Dit is gewoon verkapte spam.Oh ja nog wat,ik woon in zwolle,en heb hele andere ervaringen en dat na 20-jaar gebruik.Heb je jouw ervaring daar zelf ook ondervonden,of maar gehoord!!
Klik om te vergroten...

Even offtopic:

Verkapte spam? Nee hoor, volgens mij gewoon wat info.
Zie: viewtopic.php?f=41&t=24090

Er werd 2 posts geleden gepraat over Miroya. Bedoel je dat jij daar ook ervaringen hebt? Zo ja: vertel erover.

Daar is een forum toch voor: elkaar 1. info geven en 2. ondersteunen.
Voor beide geldt dat je onderscheid kan maken tussen subjectieve objectieve posts .

Als iets echt een feit is kan je er verder weinig over lullen, behalve dan dat je hoopt dat iemand wat aan die info heeft.

Subjectief betreft ervaringen/meningen. Ik veegde de vloer aan met de Emilie Hoeve (haha... letterlijk daar, ik heb alle vloeren wel 1000 keer gehad :grin: ). Dat was mijn beleving, mijn ervaring. Dat vind ik geen spam. Dat IS geen spam (dat ik nou een feit :P ).

Hoihoi! :wave:
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#18
nvt
n
neboeLid
01-01-2024, 00:00
#19
pamela zei:
Hallo,

Even kort mijn verhaal. Ik ben een moeder van 4 kinderen waarvan de oudste zoon(24 jaar) heroine gebruiker is sind ongeveer 2 jaar. Daarvoor heeft hij al de nodige andere middelen gebruikt.
Hij heeft al eerder een afkick opname gehad in een kliniek hier in zwolle en morgen gaat hij via de metha post beginnen met afkicken op Suboxone.
Zelf heb ik zo een 10 jaar geleden wel enige tijd softdrugs, xtc en coke gebruikt maar met heronie heb ik geen ervaring.
Heb wel van dichtbij meegemaakt dat een vriendin afkickte van heroine op methadon maar ik heb het idee dat Suboxone anders werkt?
Ik heb me hier geregistreert omdat ik graag meer info zou willen over hoe ik en ons gezin het beste met hem om kan gaan de komende tijd.( we hebben nog 2 kids in huis van 10 en 16) en de oudste is sind kort weer bij ons in huis.
Ik ben met hem meegeweest naar de dok op de methadon post en naar het intake gesprek.
Ook om voldoende voorbereid te zijn en ter ondersteuning van hem.
Ik moet zeggen dat ze wel goede informatie geven maar het is denk ik toch anders info te krijgen van mensen van "de andere "kant zeg maar.
Als moeder zijnde ben ik bang dat ik te veel zal gaan moederen ook al zijn we zo open mogelijk naar elkaar en maken we afspraken over dingen. Ik wil hem graag de ruimte geven en een veilige omgeving om te doen wat hij gaat doen.
Dus wie heeft er tips voor hem??? En ook voor mij! Alles is welkom!

IK heb me ook aangesloten bij de LSOVD maar daar komen over het algemeen alleen ouders van gebruikers die andere middelen gebruiken zoals ghb, coke, blowen ed. Jammer want er blijkt weinig te zijn voor ouders zoals ik tewijl het mij lijkt dat er wel degelijk behoefte aan is.

Heb hier op het forum ook gelezen over Subutex? zou graag het verschil weten tussen dat en Suboxone?
Ook de vraag of er mensen zijn met ervaring van thuis afkicken op Suboxone?

Alvast bedankt en iedereen veel liefde voor 2010
Klik om te vergroten...


Pamela,
Ik wil jou en je gezin heel veel sterkte toe wensen, Wat jijzelf zou kunnen doen is naar bijeenkomsten gaan van ouders met verslaafde kinderen daar kan je erg veel steun krijgen,
en inzicht. Wat ook wil helpen is zorgen dat je je zoon niet in een positie dwingt waarbij hij moet gaan liegen. Probeer in hem blijven te geloven, zeg dat de waarheid hoe heftig ook, zoveel beter is dan een klein leugentje om jou en je gezin te ontzien.
Als je de mogelijkheid heb dan zou ik aan castle craig denken die hebben resultaat. http://www.castlecraig.co.uk/castlecraig-nl/
Zwijg niets tegen over je andere kinderen oordeel niet en blijf van elkaar houden daarin zit de meeste kracht voor het positieve. Je mag je zelf niet vergeten. Praat over leuke momenten voor dat die shit er was, Heel veel sterkte voor jou allemaal gr jaap
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#20
hallo Pamela,

ik heb je berichten gelezen en ben het met de reacties van eric eens.
verder wil ik alleen maar zeggen dat ik enorm veel respect voor je heb!
zelf ben ik op mijn 16de het huis al uitgevlucht en vanaf mijn 18de tot mijn 38ste verslaafd geweest aan heroine en de eerste 15 jaar daarvan ook coke.
ik zal de rest van het verhaal maar besparen, daar word je niet echt vrolijk van.
ben nu 42 en bijna van de methadon af en mijn leven alweer een hele tijd op de rails.
ik heb een dochter van 22, die altijd gewoon bij me heeft gewoond en het is een fantastische meid, ik heb haar ook altijd geprobeerd mee te geven dat als er wat is, wat dan ook , ze altijd op mijn steun kon rekenen( dat heb ik nooit gekund nl.)
en dat is wat jij nu doet, je zoon steunen, dat is zwaar omdat hij het moet doen en jij aan de zijlijn staat van zijn leven en strijd.
ik hoop voor jullie dat jullie het redden en als je het eens helemaal niet meer ziet zitten, probeer te denken dat er altijd weer een morgen komt waarin het wel weer gaat!!!!
blijf positief en blijf praten, het klinkt misschien raar maar ik ben blij dat er mensen zijn zoals jij.
ik wens je heel veel suc6 en stop niet al je energie in je zoon, bewaar wat voor jezelf, want zonder energie ben je nergens, vergeet niet dat dit ook jouw leven is waarin jij ook happy moet zijn. :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."