Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsClean blijven, net als de reiziger

Clean blijven, net als de reiziger

60 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#1
dat je nog zo moet zweten in de nacht, dat had ik niet verwacht. of t is een reactie op die 2 10 mg. pilletjes die je moet nemen, zoals je zelf al dacht.
fantastisch dat t zo goed gaat en ik hoop dat dit t begin is van dat lang verwachte cleane leven.
zoals ik al eerder zei gebruik ik nog wel steeds, maar ook ik ken enkele langere perioden in mn leven dat ik clean was. en t is waar, in t begin is daar die opgewektheid waarmee je alles lijkt aan te kunnen. die ebt natuurlijk langzaam weg en zal plaats maken voor de alle daagje sleur en blijdschap. toch lijkt t me niet makkelijk om met een 19 maand jarige "opgescheept" te zitten, je zult af en toe er wel even bijna doorheen zitten als zij/hij voor de 91 ste keer de sokjes aan uit wil hebben. heb zelf geen kinderen, maar kan me er iets bij voorstellen.

toch misschien goed om ook dingen buiten de deur te doen te hebben, want dat alleen met de kleine zijn de hele dag kan wel eens een valkuil zijn. wat ik niet hoop natuurlijk.

succes en hou vol !!!
R
Reiziger888Lid
01-01-2024, 00:00
#2
thanks leveler,en nonna,en nina,artwork,etc,
Ik ben nu 25 dagen onderweg,en het gaat steeds beter,en natuurlijk zijn er mindere momenten,maar het voorjaar zit in de lucht,dus elke dag fietsen en wandelen met de kleine en mijn lievevrouw..geeft mij veel kracht terug beweging,en buiten zijn..ik neem nu nog 1 valium 5 mg halverwege de nacht meestal,als ik mijn 2 e droge t-shirt aandoe,en slaap dan ,net als de kleine trouwens, tot ongeveer 0600 door,best wel okee...verder idd veel drinken,water,thee,roosvicee,anders begin ik te gloeien en vet te verbranden,ik woog vorige week 77 (van 84) en vandaag eindelijk weer 78,dus zo doorgaan...
nou iedereen de groetjes en tot soon..De Reiziger :wave:
R
Reiziger888Lid
01-01-2024, 00:00
#3
leveldesigner zei:
dat je nog zo moet zweten in de nacht, dat had ik niet verwacht. of t is een reactie op die 2 10 mg. pilletjes die je moet nemen, zoals je zelf al dacht.
fantastisch dat t zo goed gaat en ik hoop dat dit t begin is van dat lang verwachte cleane leven.
zoals ik al eerder zei gebruik ik nog wel steeds, maar ook ik ken enkele langere perioden in mn leven dat ik clean was. en t is waar, in t begin is daar die opgewektheid waarmee je alles lijkt aan te kunnen. die ebt natuurlijk langzaam weg en zal plaats maken voor de alle daagje sleur en blijdschap. toch lijkt t me niet makkelijk om met een 19 maand jarige "opgescheept" te zitten, je zult af en toe er wel even bijna doorheen zitten als zij/hij voor de 91 ste keer de sokjes aan uit wil hebben. heb zelf geen kinderen, maar kan me er iets bij voorstellen.

toch misschien goed om ook dingen buiten de deur te doen te hebben, want dat alleen met de kleine zijn de hele dag kan wel eens een valkuil zijn. wat ik niet hoop natuurlijk.

succes en hou vol !!!
Klik om te vergroten...




Leveler,
ik ben al een beetje aan het rondzien voor sport,en andere activiteiten,want ik kan niet alleen huisvadertje zijn..ik hoop over een paar maandjes met een nieuwe opleiding te beginnen,in combinatie met werk,en de kleine gaat strakkies langzaamaan naar peuterspeelzaal...
de vorige keer ging ik iets te fanatiek te werk met sport en scheurde een borstspier na een half jaar,3mnd last van gehad,verder deed ik toen een opleiding,die ik helaas door terugval niet compleet afgerond heb,dus ik hoop dat ik nu de valkuilen herken,verder heb ik een goed vangnet,en ben echt serieus met therapie bezig,zowel in amersfoort,als straks meer in de buurt
ik wil echt niet weer,er komt GEEN VOLGENDE KEER!!!dan rook ik mezelf dood!!!
EN DAT WIL IK NIET,IK GA VOOR EEN NORMAAL LEVEN MET ALLE GEBREKEN VAN EEN MAN VAN BIJNA 38 DIE 20 JAAR AAN HET KLOTEN WAS,OP EN AF HOOKED,CLEAN,ETC..Nou,jij ook veel succes,en sterkte,ga ervoor,het is toch wel de moeite waard!!!!!!!
Groet De Reiziger :wave:
T
ThafishLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ha Reiziger,

Kerel, heb heel veel respect voor je!!! Valkuilen kennen we allemaal maar iedere keer als je daar voor staat moet je maar denken aan je vrouw en de kleine (gaaf toch dat je zo'n kleintje nuchter ziet opgroeien, uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat dat echt het mooist is wat er bestaat, vooral als ze zelf beginnen te denken!!). Natuurlijk zal het niet allemaal van een leien dakje gaan maar dat hoort juist bij het leven...dan waardeer je de mooie en goede dingen des te meer!!!
Kerel, succes
Groeten thafish
R
Reiziger888Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Thanks fish...gaat goed komen,hou jullie op de hoogte,en blijf zelf doorleren elke dag...
Het leven an sich is niet altijd simpel,en zeker met een achterstand van 20 jaar op en af gebruiken en clean zijn :wave: is het een hele opgaaf.Maar ik heb het echt gehad,er komt geen volgende keer!!!!!
Groet De Reiziger
D
De MosselmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Reiziger888 zei:
Groet De Reiziger
Klik om te vergroten...

Goedemiddag, uw vervoersbewijs alstublieft.
R
Reiziger888Lid
01-01-2024, 00:00
#7
misanthrophy zei:
Reiziger888 zei:
Groet De Reiziger
Klik om te vergroten...

Goedemiddag, uw vervoersbewijs alstublieft.
Klik om te vergroten...



Sorry,ik ben vandaag zwartrijder..... :rock:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#8
hallo reiziger,

ik zie dat jij net zolang hebt lopen kloten als ik, ik vind het goed van je dat je clean bent en ongeveer op dezelfde leeftijd als ik( ook op m'n 38ste)
op het moment dat ik stopte wist ik dat ik er klaar mee was, was er van overtuigd dat ik nooit meer zou gebruiken en dat heb ik dus ook nooit meer gedaan, da's dus bijn a 5 jaar en van die anderhalve pil methadon kom ik ook wel af.
ik benijd je dat je een kindje hebt en die nuchter ziet opgroeien, mijn dochter is al 22 en ondanks dat het altijd goed is gegaan en ze een leuke meid is vind ik het jammer dat ik zoveel gaten heb van toen ze opgroeide.
en het is ook geweldig dat je een vrouw hebt waar je gelukkig mee bent, je hebt een goeie basis zo dus ga ervoor!!!!!

groetjes joolie :wave:
R
Reiziger888Lid
01-01-2024, 00:00
#9
joolie-ah zei:
hallo reiziger,

ik zie dat jij net zolang hebt lopen kloten als ik, ik vind het goed van je dat je clean bent en ongeveer op dezelfde leeftijd als ik( ook op m'n 38ste)
op het moment dat ik stopte wist ik dat ik er klaar mee was, was er van overtuigd dat ik nooit meer zou gebruiken en dat heb ik dus ook nooit meer gedaan, da's dus bijn a 5 jaar en van die anderhalve pil methadon kom ik ook wel af.
ik benijd je dat je een kindje hebt en die nuchter ziet opgroeien, mijn dochter is al 22 en ondanks dat het altijd goed is gegaan en ze een leuke meid is vind ik het jammer dat ik zoveel gaten heb van toen ze opgroeide.
en het is ook geweldig dat je een vrouw hebt waar je gelukkig mee bent, je hebt een goeie basis zo dus ga ervoor!!!!!

groetjes joolie :wave:
Klik om te vergroten...




Dankjewel joolia,
Ik ga er elke dag voluit tegenaan,ik heb en had helemaal geen mensen om mij heen die gebruik(t)en,al paar jaar niet....op de pusher na.(nu NIET meer natuurlijk!!!!)..Alleen een enkele topicbezoeker op dit forum die ik wat volg (nog!!) Verder ben ik elke dag opzoek naar mezelf..Pak aan wat nodig is,en groei...
Ik hoop dat je die laatste restjes meet kan stoppen,evt met buprenorfine een tijdje ,en dan echt helemaal clean+daar zit je kracht,al is het niet makkelijk,maar WAAR EEN WIL IS,IS EEN WEG!!!!!!!Veel succes,en we horen...Groet De Reiziger :sunglasses: :wave:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#10
hoi reiziger,
ik zit nu al op een halve pil meet dus ik ga erg hard naar beneden, ik ga er maar vanuit dat ik niet hoef uit te leggen hoe ik me voel :cry: , er gaat nu elke dag een halve kwart af dus maandag 0, ik lees veel over buprenorphine, ben alleen bang dat als ik daar dan weer mee stop ik het alsnog voor m'n kiezen krijg, ik heb net als jij me nooit bezig gehouden met andere gebruikers en ik had met het stoppen van heroine en coke eigenlijk minder moeite dan ik had gedacht maar de meet heb ik onderschat! ik lees verschillende dingen over bup. de 1 zegt dat je eerst een paar dagen op 0 moet staan , de ander zegt dat als je op een lage dosis staat er al aan kan beginnen.
als ik wel een paar dagen op 0 sta, is het dan niet verstandiger om overal van af te blijven?
ik hoop dat het met jou goed gaat en ik weet uit ervaring dat wanneer je ergens voor staat het een hele tijd lijkt maar als je er op terug kijkt het sneller is gegaan dan je had verwacht, maar ja, zoals vaak liggen verstand, gevoel en pijn niet altijd op 1 lijn he?
groetjes joolie
R
Reiziger888Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Beste Jooliah,
Sterk van je om het zo zelf te doen,maar mijn ervaring met meet is dat het ziek zijn zo lang kan duren,en wat ik hoor over buprenorfine is dat je daar de verschijnselen van meet ermee uitwerkt,in bv 3 of 4 weken en dat je daarna veel minder last hebt.
Meet is de ergste troep die er is,maar als je voelt dat je het aankan,en goed veel water drinkt,en gezond eet(voor zover dat lukt)dan is het te doen,en moet je zeker volhouden...zachte heelmeesters,maken stinkende wonden...ga jezelf niet al je kracht en wil ontnemen als het niet gaat,vraag dan om hulp en neem evt voor zeer korte tijd een valium voor de nacht(spierkrampen,onrust en rust in het hoofd)
Ik wens je veel sterkte en kracht toe,en voor je het weet ben je ook 6 weken verder....
GO FOR IT!!!! YOU CAN DO IT!!!!!! Groet De Reiziger :sunglasses: :wave:
M
MarsterLid
01-01-2024, 00:00
#12
hai hai,


inderdaad wat R@R@ hier zegt;...

Teleurstellend was dat... wat dát betreft dan, want verder is het natuurlijk zó lekker om alles weer helemaal te kunnen voelen, proeven, ruiken, in je op te zuigen; heerlijk!!!

einde qoutte,

Is inderdaad helemaal waar , ik heb weer leren genieten . Maar dat was in het begin gewoon heftig af en toe.
Ik bedoel als je sex als voorbeeld neemt , en je hebt altijd sex onder invloed gehad , en je ervaart dan na jaren verdoving sex nuchtter ....dan weet je eerlijk gezegd niet meer wat er gebeurd.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoi beste Reiziger,

Hoe gaat het nu? Bijna 2 maanden geleden toch nu?

Toen ik 2 maanden clean was sliep ik nog erg slecht (tot 4 maanden clean) en was ik voortdurend moe, stoned zeg maar :angry:. Erg kut was dat omdat ik wél volledig clean was, maar me niet zo voelde.

Teleurstellend was dat... wat dát betreft dan, want verder is het natuurlijk zó lekker om alles weer helemaal te kunnen voelen, proeven, ruiken, in je op te zuigen; heerlijk!!!

Lieve groet,
R@ :wave:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#14
hey reiziger!
hoe is het met je en wanneer krijg je de 2de implantaat? ga ja dan je dan ook weer beroerd voelen?, ik heb hier nl helemaal geen ervaring mee, toen ik bruin afzwoor heb ik dat ook echt gedaan, de pogingen daarvoor hebben hooguit 5 weken geduurd. ik zat (tot afgelopen maandag)in een zogeheten onderhouds programma, waar je eens in de maand een gesprek had, zovan:
"hoe gaat het?, ja goed wel, oke zelfde dosis dan maar?, is goed, koetjes, kalfjes, blablabla nou tot ziens maar weer)dat was mijn eigen keus hoor, maar waar moest ik over praten, tuurlijk, ik ben gaan gebruiken das eigen keus, daar komen nare consequenties uit, heel vervelend, maar daar lagen mijn problemen niet, daar heb ik pas mee kunnen dealen toen ik al een jaar geen bruin ophad(wel meet)m b v een niet aan dope gerelateerde therapeut.
maar ik ben er nog! al 7 dagen op 0 meet en alles zelf gedaan, wel met hulp van jullie mag ik wel zeggen, want het helpt echt!
en iets waar je niet dood aan gaat, maakt je sterker toch?
laat eens wat horen.... :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#15
joolie-ah zei:
hoe is het met je en wanneer krijg je de 2de implantaat? ga ja dan je dan ook weer beroerd voelen?
Klik om te vergroten...

Nee, na het 2e implantaat ga je je niet beroerd voelen.

Dat is alleen het geval als je enkele dagen tot een week ervoor (duur afhankelijk van soort opiaat) weer opiaten zou hebben gebruikt. Het ziek zijn kan enkel worden veroorzaakt doordat opiaten van de receptor worden verdreven op het moment dat je Naltrexon inneemt. Geen opiaten= dus niet ziek worden :wink:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#16
das fijn te horen, ik zelf word af en toe nl chagrijnig als ik me bedenk zolang al geen bruin, alles voor elkaar en toch ziek, maar ja, meet sucks. :wave:
n
nonnaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Joolie, ik herken veel in je verhaal en ken ook de gesprekken af en toe bij het CAD waar ik nooit veel verder mee ben gekomen.
Ik had erge behoefte aan kontakt met mede-lotgenoten om het maar zo te zeggen.
Mensen die ook gestopt waren met de meet en daar langdurig last van hebben.
Hoe doen zij het? Of stel ik me aan? Zit het tussen m'n oren?
Nee, ik ben niet de enige. Gelukkig.
Je kunt ook naar de NA (narcotics anonymus), zit op de Oudegracht in Utrecht.
Daar kun je echt met lotgenoten praten. Ik ben er zelf nooit geweest. Maar als ik weer van de meet ga afbouwen dan ga ik er misschien eens heen.
Ik heb ook al 3 jaar geen bruin meer gebruikt en ook mij doet het niks meer, sterker nog, ik moet er niet meer aan denken! het staat zo ver van me af, ben er echt klaar mee.
Alleen die kl...meet! Ga binnenkort op de buprenorfine en dan afbouwen. Maar ook dat zal een hele klus worden.
Heel veel sterkte!
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#18
lieve nonna,
je bent zeker niet de enige, toen ik dit forum ontdekte ging er een wereld voor me open, zoveel leuke en positieve reacties!
ik heb nooit de behoefte gehad om met lotgenoten te praten omdat ik toen ik nog wel gebruikte niks te maken had en wilde dat ook niet met andere gebruikers, tis alleen maar ellende, toen ik stopte met bruin was ik er zoooooo klaar mee, ik kwam ze natuurlijk wel tegen, dan ging het van:"hey, alles goed? " en dan kreeg ik me een klaagzang aan te horen, snappen ze niet dat wanneer je vraagt"alles goed?'" dat het antwoord ja moet zijn dacht ik dan.
daar was ik helemaal niet klaar voor.
nu, 5 jaar verder, alle lijken weg, eindelijk een punt gezet achter de meet en heb veel aan dit forum( de bank minder, want mijn kontafdruk wordt zichtbaar :wink: )
ik doe het zonder buprenorfine, in 2 weken van 2 pillen(10mg) naar 0, heb na dag 4 wel slaappillen gekregen maar die zijn al op :flushed:
meid, met alles wat ik gebruikt heb, weet ik dat je wil het allerbeste middel is!
en met de hulp hier, vooral r@ en nina, die me vaak een hart onder de riem steken is het vol te houden, ik wens je alle wilskracht toe en je gaat het net als wij redden hoor!
ik hoor van je :wave:
R
Reiziger888Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Lieve mensen,Rara,Nina,Joolia,den Nonna,Mars etc...

Ben nu twee maanden schoon,en gaat eigenlijk best goed...Heb voor de nacht nog een valium 5,die ik in tweeen deel..Vind ik op dit moment niet zo erg,want ik heb mijn slaap gewoon hard nodig,en ook dit verslavinkje stop ik binnenkort wel mee,als ik er aan toe ben.
Na 20 jaar vnl dope,en laatste jaren meet ben ik al blij dat het zo gaat!! :)
Ik heb gisteren mijn eerste autorijles genoten,was echt een stuk kracht en een kick...gelijk het drukke verkeer in,en op een gegeven moment ook zelf schakelen,erg spannend maar ging
heel goed,zei de instructeur,hij gaf mij een 7 voor de eerste keer dan..... :P
Ik heb op het laatste moment besloten om geen vervolgimplantaat te nemen,en ook dit voelt heel sterk,EIGEN BESLUIT!!!!Neem wel dagelijks vanaf gisteren een halve naltrexon,en ga hier gewoon mee door!!Desnoods een jaar nog...DE WIL IS STERK,MAAR HET VLEES HOEFT MAAR EVEN ZWAK TE ZIJN,EN VOILA,BACK TO ZERO...Gaat niet gebeuren,ben er echt klaar mee..
Mijn vriendin en ik hebben besloten om een tijdje te gaan latten,en co-ouderschap aan te gaan,ingoede harmonie,en als vrienden om de relatie wat meer kans en lucht te geven.
Ik wacht nu dus op een huisje in de buurt,kan nog wel even duren,maar zien er allebei erg naar uit!!!Ik wil graag mezelf bewijzen,en dat zij ook anders naar mij kan gaan kijken..
Dus er gebeurt veel,wil ook graag verder met opleiding en liefst gecombineerd met arbeid.
Ik wens jullie allen veel geluk,wijsheid,liefde en kracht toe..
Ik meld me wel weer soon..Lieve groet De Reiziger :sunglasses: :wave:
D
De MosselmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Reiziger888 zei:
Lieve mensen,Rara,Nina,Joolia,den Nonna,Mars etc...

Ben nu twee maanden schoon,en gaat eigenlijk best goed...Heb voor de nacht nog een valium 5,die ik in tweeen deel..Vind ik op dit moment niet zo erg,want ik heb mijn slaap gewoon hard nodig,en ook dit verslavinkje stop ik binnenkort wel mee,als ik er aan toe ben.
Na 20 jaar vnl dope,en laatste jaren meet ben ik al blij dat het zo gaat!! :)
Ik heb gisteren mijn eerste autorijles genoten,was echt een stuk kracht en een kick...gelijk het drukke verkeer in,en op een gegeven moment ook zelf schakelen,erg spannend maar ging
heel goed,zei de instructeur,hij gaf mij een 7 voor de eerste keer dan..... :P
Ik heb op het laatste moment besloten om geen vervolgimplantaat te nemen,en ook dit voelt heel sterk,EIGEN BESLUIT!!!!Neem wel dagelijks vanaf gisteren een halve naltrexon,en ga hier gewoon mee door!!Desnoods een jaar nog...DE WIL IS STERK,MAAR HET VLEES HOEFT MAAR EVEN ZWAK TE ZIJN,EN VOILA,BACK TO ZERO...Gaat niet gebeuren,ben er echt klaar mee..
Mijn vriendin en ik hebben besloten om een tijdje te gaan latten,en co-ouderschap aan te gaan,ingoede harmonie,en als vrienden om de relatie wat meer kans en lucht te geven.
Ik wacht nu dus op een huisje in de buurt,kan nog wel even duren,maar zien er allebei erg naar uit!!!Ik wil graag mezelf bewijzen,en dat zij ook anders naar mij kan gaan kijken..
Dus er gebeurt veel,wil ook graag verder met opleiding en liefst gecombineerd met arbeid.
Ik wens jullie allen veel geluk,wijsheid,liefde en kracht toe..
Ik meld me wel weer soon..Lieve groet De Reiziger :sunglasses: :wave:
Klik om te vergroten...

Ik ga op reis en neem niet mee

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."