Hehe, met heroine heb je inderdaad gelijk. Even te snel geweest. :P
Maar iig, een simpele acetylering is niks t.o.v. de volledige synthese van amfetamine vertrekkende van benzaldehyde. Vind ik zelf toch.
Het vergelijken van hoeveelheden is een beetje moeilijk. Een amfetaminelab importeert alle grondstoffen, maakt amfetamine en gedaan. Bij cocaine maakt de boer een pasta van zijn bladeren. Daarna verhuist dit naar een lab waar ze de cocaine maken (volledig onafhankelijk van de boer), dit gaat dan eventueel weer verder naar een kleiner lab die er terug crack van maken. De boer zelf levert mss maar 5kg pasta per maand, maar zo'n tussenlab kan veel meer leveren, gaande van enkele tientallen kilo's tot een ton per maand.
Toen ze tranquilandia binnenvielen lag er 14 ton cocaïne. Er werd gezegd dat daar elke dag wel een ton vertrok. Nu was dit een uitzonderlijk grote locatie, maar het is makkelijk voor te stellen dat er nog labs zijn die wel een ton per maand kunnen verschepen.
Wat ik bedoelde was dat die dingen op kleine schaal en niet in optimale omstandigheden worden geproduceerd.
Dat is zo, maar het is ook niet ver van! Als je hetzelfde zou doen in een thuislabo met al iets fatsoenlijker materiaal en betere omstandigheden. Dan zou je mss 85% krijgen (met de rest nevenproducten zoals monoacetylmorfine en acetylcodeine). Om een nog hoger percentage te krijgen bij de acetylering moet je toch echt al weten wat je aan het doen bent en daar ook het materiaal voor hebben. Daarom vind ik dat die 78,5% toch al echt mooi is. En als je het percentage morfine, monoacetylmorfine en acetylcodeine erbij telt, zit je slechts met <10% rommel.
zolang de amfetaminelabs en knoeiers in de jungle maar blijven leveren
Dat is natuurlijk het moraal van het verhaal. :P