Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZuiverheid Heroïne

Zuiverheid Heroïne

42 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
[Zeni] zei:
Cocaïne en heroïne wordt gewonnen door een extractie, er wordt niks gesynthetiseerd, wat wel het geval is bij amfetamine en LSD.
Klik om te vergroten...

Leugens! :wink: Cocaïne wel, heroïne niet natuurlijk, dat is helemaal geen bestanddeel van opium, dat weet jij ook. :P Ik ga niet discussiëren over wat synthese precies inhoudt, al vind ik acetylering wel degelijk een synthese.

Wat ik bedoelde was dat die dingen op kleine schaal en niet in optimale omstandigheden worden geproduceerd. Wel door veel mensen natuurlijk, maar wat daar ligt aan heroïne ziet er toch niet heel veel uit. Zo ook bij de extractie van cocaïne. Amfetaminelabs produceren honderden kgs.

Maar goed, jij je zin, zolang de amfetaminelabs en knoeiers in de jungle maar blijven leveren :P
[
[Zeni]Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hehe, met heroine heb je inderdaad gelijk. Even te snel geweest. :P
Maar iig, een simpele acetylering is niks t.o.v. de volledige synthese van amfetamine vertrekkende van benzaldehyde. Vind ik zelf toch.

Het vergelijken van hoeveelheden is een beetje moeilijk. Een amfetaminelab importeert alle grondstoffen, maakt amfetamine en gedaan. Bij cocaine maakt de boer een pasta van zijn bladeren. Daarna verhuist dit naar een lab waar ze de cocaine maken (volledig onafhankelijk van de boer), dit gaat dan eventueel weer verder naar een kleiner lab die er terug crack van maken. De boer zelf levert mss maar 5kg pasta per maand, maar zo'n tussenlab kan veel meer leveren, gaande van enkele tientallen kilo's tot een ton per maand.
Toen ze tranquilandia binnenvielen lag er 14 ton cocaïne. Er werd gezegd dat daar elke dag wel een ton vertrok. Nu was dit een uitzonderlijk grote locatie, maar het is makkelijk voor te stellen dat er nog labs zijn die wel een ton per maand kunnen verschepen.

Wat ik bedoelde was dat die dingen op kleine schaal en niet in optimale omstandigheden worden geproduceerd.
Klik om te vergroten...
Dat is zo, maar het is ook niet ver van! Als je hetzelfde zou doen in een thuislabo met al iets fatsoenlijker materiaal en betere omstandigheden. Dan zou je mss 85% krijgen (met de rest nevenproducten zoals monoacetylmorfine en acetylcodeine). Om een nog hoger percentage te krijgen bij de acetylering moet je toch echt al weten wat je aan het doen bent en daar ook het materiaal voor hebben. Daarom vind ik dat die 78,5% toch al echt mooi is. En als je het percentage morfine, monoacetylmorfine en acetylcodeine erbij telt, zit je slechts met <10% rommel. :grin:

zolang de amfetaminelabs en knoeiers in de jungle maar blijven leveren
Klik om te vergroten...
Dat is natuurlijk het moraal van het verhaal. :P
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
[Zeni] zei:
benzaldehyde
Klik om te vergroten...

[
[Zeni]Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat wil je daar nu mee zeggen?
BMK is benzylmethylketon, is wel iets anders dan benzaldehyde eh. BMK is watched chemical, benzaldehyde totaal niet. PMK is piperonylmethylketon, oftewel MDP2P.
Natuurlijk wordt de meeste ampehtamine vanaf P2P gemaakt, en dat is ook niet zo moeilijk.
Maar yield optimalisatie is veel moeilijker bij reductieve aminatie dan bij acetylering imo.
Voor een OTC synthese is vertrekkend van benzaldehyde best mogelijk en ook wel eens interessant, daarom dat ik het aanhaalde.
t
thaiconnectionLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik woon in azie,e n hier hebben ze echt zuivere heroine ,het is ook wit van kleur.

hier noemen ze het china white of heroin nr 4
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
[Zeni] zei:
Natuurlijk wordt de meeste ampehtamine vanaf P2P gemaakt
Klik om te vergroten...

Dat probeerde ik eigenlijk te zeggen. :P BMK wordt ingevoerd, dus vertrekken van benzaldehyde zou in dat geval overbodig zijn.

Ik weet het verschil tussen BMK, PMK en benzaldehyde wel, no worries. :P

[Zeni] zei:
Maar yield optimalisatie is veel moeilijker bij reductieve aminatie dan bij acetylering imo.
Voor een OTC synthese is vertrekkend van benzaldehyde best mogelijk en ook wel eens interessant, daarom dat ik het aanhaalde.
Klik om te vergroten...

Okay, okay.. :grin:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#7
toen ik in 1984 (helaas) begon met heroine te gebruiken was de kwaliteit zo rond de 80 a 85%, zoals politie en justitie raportent hebben vermeld. dit was ook duidelijk merkbaar, ik gebruikte toen 0.25 gr per dag en al na 1 a 2 zeer kleine chineesjes (roken van folie) werd ik dan zo stoned dat ik out ging. beetje vies praatje, maar wanneer ik dan weer bijkwam na een half uur of uur, of soms langer, dan hingen er dikke spuigdraden van mijn mond op mijn t-shirt. zo stoned was ik dan, en iedereen met mij.

zo'n 15 jaar geleden las ik in de Mainline, (een erg goed blad dat over drugs en gebruiken gaat, en wordt geschreven door artsen, hulpverleners, justitie etc, kort gezegt; betrouwbare bronnen) dat de kwaliteit was verlaagd van rond de 80 naar 25 a 30%, en dat werd dan als goede kwaliteit gezien. ik kan nu enkel nog maar dromen van die 25/30% kwaliteit, die is er al vele jaren niet meer. daaruit neem ik aan te concluderen dat de gemiddelde 'straat' kwaliteit nu zo rond de 10% ligt, al vele jaren. zoals ik al zei, kan nog slechts dromen van 25+%. het is gewoon niet meer te krijgen, of je moet inderdaad zoals boven al gezegt is groot inkopen, meer dan een ons nemen. en zelfs dan zal het niet boven de 20% uitkomen. heb al zo vaak aan zo veel verschillende dealers gevraagt voor veel betere kwaliteit. en altijd kreeg ik dan hetzelfde antwoord, t is er wel, maar het is enkel nog voor de buitenlandse handel beodlet. en zelfs op mijn aanbod om veel meer te betalen werd altijd alwijzen gereageert.

dus, wat de laatste jaren te krijgen is zal zo rond de 10 a 15% liggen, en heb je heeeeeel veel mazzel dan kun je misschien eens een keer 20% in handen krijgen maar dan ben je echt een spekkoper!
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#8
leveldesigner zei:
toen ik in 1984 (helaas) begon met heroine te gebruiken was de kwaliteit zo rond de 80 a 85%, zoals politie en justitie raportent hebben vermeld. dit was ook duidelijk merkbaar, ik gebruikte toen 0.25 gr per dag en al na 1 a 2 zeer kleine chineesjes (roken van folie) werd ik dan zo stoned dat ik out ging. beetje vies praatje, maar wanneer ik dan weer bijkwam na een half uur of uur, of soms langer, dan hingen er dikke spuigdraden van mijn mond op mijn t-shirt. zo stoned was ik dan, en iedereen met mij.

zo'n 15 jaar geleden las ik in de Mainline, (een erg goed blad dat over drugs en gebruiken gaat, en wordt geschreven door artsen, hulpverleners, justitie etc, kort gezegt; betrouwbare bronnen) dat de kwaliteit was verlaagd van rond de 80 naar 25 a 30%, en dat werd dan als goede kwaliteit gezien. ik kan nu enkel nog maar dromen van die 25/30% kwaliteit, die is er al vele jaren niet meer. daaruit neem ik aan te concluderen dat de gemiddelde 'straat' kwaliteit nu zo rond de 10% ligt, al vele jaren. zoals ik al zei, kan nog slechts dromen van 25+%. het is gewoon niet meer te krijgen, of je moet inderdaad zoals boven al gezegt is groot inkopen, meer dan een ons nemen. en zelfs dan zal het niet boven de 20% uitkomen. heb al zo vaak aan zo veel verschillende dealers gevraagt voor veel betere kwaliteit. en altijd kreeg ik dan hetzelfde antwoord, t is er wel, maar het is enkel nog voor de buitenlandse handel beodlet. en zelfs op mijn aanbod om veel meer te betalen werd altijd alwijzen gereageert.

dus, wat de laatste jaren te krijgen is zal zo rond de 10 a 15% liggen, en heb je heeeeeel veel mazzel dan kun je misschien eens een keer 20% in handen krijgen maar dan ben je echt een spekkoper!
Klik om te vergroten...

volgens mij ligt het in belgie tussen de 7 en 40% maar hoe dichter je naar het zuiden gaat hoe zuiverder. In het noorden van europa heb je ook witte hero en die ligt tussen 20 en 70% vandaar. Als er eens een heel goeie lading toekomt, krijg je OD's langs alle kanten
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#9
leveldesigner zei:
toen ik in 1984 (helaas) begon met heroine te gebruiken was de kwaliteit zo rond de 80 a 85%, zoals politie en justitie raportent hebben vermeld. dit was ook duidelijk merkbaar, ik gebruikte toen 0.25 gr per dag
Klik om te vergroten...

Inderdaad, ik ben zelf begonnen rond 1983 (ook helaas) en weet nog heel goed hoe het toen rook/smaakte en voelde. Ben toen niet voor niets verslaafd geworden, de H was gewoon erg goed van kwaliteit met een bijna 'hemels' effect (toch - of juist daaróm raad ik een ieder af om er ooit aan te beginnen!). Nu is het echt enkel rotzooi wat er verkocht wordt. Levens- en geldverspilling.
En dat proces is al in de jaren 90 begonnen.. het werd slecher en slechter.. Ik ben bang dat je tegenwoordig als gebruiker meer caffeine dan H zit te snuiven/chinezen. Om nog maar te zwijgen van evt. ergere (en nog veel gevaarlijkere?) versnijdingsmiddelen..
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#10
silverfish zei:
leveldesigner zei:
toen ik in 1984 (helaas) begon met heroine te gebruiken was de kwaliteit zo rond de 80 a 85%, zoals politie en justitie raportent hebben vermeld. dit was ook duidelijk merkbaar, ik gebruikte toen 0.25 gr per dag
Klik om te vergroten...

Inderdaad, ik ben zelf begonnen rond 1983 (ook helaas) en weet nog heel goed hoe het toen rook/smaakte en voelde. Ben toen niet voor niets verslaafd geworden, de H was gewoon erg goed van kwaliteit met een bijna 'hemels' effect (toch - of juist daaróm raad ik een ieder af om er ooit aan te beginnen!). Nu is het echt enkel rotzooi wat er verkocht wordt. Levens- en geldverspilling.
En dat proces is al in de jaren 90 begonnen.. het werd slecher en slechter.. Ik ben bang dat je tegenwoordig als gebruiker meer caffeine dan H zit te snuiven/chinezen. Om nog maar te zwijgen van evt. ergere (en nog veel gevaarlijkere?) versnijdingsmiddelen..
Klik om te vergroten...

strignine?
L
Lid 30310Lid
01-01-2024, 00:00
#11
En hoe zit het met die zuiverheid van die Pakistaanse. Nou die ben ik ook al heel lang niet tegengekomen, die lichte grijze, stuif. Ik weet dat het meeste uit Afghanistan komt, maar deze kwam toch ook vaak voor hoor. En was toch ook wel sterk, dus vraag me af hoe zuiver die dan is.
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#12
Die rotsjes zijn hier nog altijd wel te vinden. zou rond de 30 draaien dacht ik?
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#13
JohnnyT zei:
En hoe zit het met die zuiverheid van die Pakistaanse. Nou die ben ik ook al heel lang niet tegengekomen, die lichte grijze, stuif. Ik weet dat het meeste uit Afghanistan komt, maar deze kwam toch ook vaak voor hoor. En was toch ook wel sterk, dus vraag me af hoe zuiver die dan is.
Klik om te vergroten...
Dat was idd hele goede.Als je het pakje al opende,stoof het er al uit.Ik was t eigenlijk al vergeten,dat dat idd goede dope was.Maar de zuiverheid was 10-jaar geleden beter dan nu.Ik zelf heb de indruk dat de laatste paar jaar bijna alleen maar echt donkere dope verkrijgbaar was.Zelden echt grijze meer gezien.Het schijnt zelfs zo te zijn nu,dat in belgie zelfs betere dope te krijgen is.Maar dat is van horen zeggen.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#14
Toch wel raar he,eerder was hier in nederland de dope gewoon goed.En nu hebben ze zelfs in het buitenland betere dope.Ik spreek af en toe nog wel gebruikers die klagen idd ook over de kwaliteit.
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik doe mijn best zei:
JohnnyT zei:
En hoe zit het met die zuiverheid van die Pakistaanse. Nou die ben ik ook al heel lang niet tegengekomen, die lichte grijze, stuif. Ik weet dat het meeste uit Afghanistan komt, maar deze kwam toch ook vaak voor hoor. En was toch ook wel sterk, dus vraag me af hoe zuiver die dan is.
Klik om te vergroten...
Dat was idd hele goede.Als je het pakje al opende,stoof het er al uit.Ik was t eigenlijk al vergeten,dat dat idd goede dope was.Maar de zuiverheid was 10-jaar geleden beter dan nu.Ik zelf heb de indruk dat de laatste paar jaar bijna alleen maar echt donkere dope verkrijgbaar was.Zelden echt grijze meer gezien.Het schijnt zelfs zo te zijn nu,dat in belgie zelfs betere dope te krijgen is.Maar dat is van horen zeggen.
Klik om te vergroten...

ik denk dat het waar is, die grijze rotsjes zijn hier relatief frequent. maar over het algemeen is de kwaliteit hier echt redelijk goed?
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik doe mijn best zei:
Toch wel raar he,eerder was hier in nederland de dope gewoon goed.En nu hebben ze zelfs in het buitenland betere dope.Ik spreek af en toe nog wel gebruikers die klagen idd ook over de kwaliteit.
Klik om te vergroten...

Nederland is slachtoffer geworden van z'n eigen succes?
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#17
als iedereen naar ergens gaat om er te fixen, dan is er teveel vraag, dus of de prijzen stijgen, of de kwaliteit verlaagt.

maar andere dope zijn dan weer beter in NL, pillenen RC's bvb
L
Lid 30310Lid
01-01-2024, 00:00
#18
seth zei:
ik doe mijn best zei:
JohnnyT zei:
En hoe zit het met die zuiverheid van die Pakistaanse. Nou die ben ik ook al heel lang niet tegengekomen, die lichte grijze, stuif. Ik weet dat het meeste uit Afghanistan komt, maar deze kwam toch ook vaak voor hoor. En was toch ook wel sterk, dus vraag me af hoe zuiver die dan is.
Klik om te vergroten...
Dat was idd hele goede.Als je het pakje al opende,stoof het er al uit.Ik was t eigenlijk al vergeten,dat dat idd goede dope was.Maar de zuiverheid was 10-jaar geleden beter dan nu.Ik zelf heb de indruk dat de laatste paar jaar bijna alleen maar echt donkere dope verkrijgbaar was.Zelden echt grijze meer gezien.Het schijnt zelfs zo te zijn nu,dat in belgie zelfs betere dope te krijgen is.Maar dat is van horen zeggen.
Klik om te vergroten...

ik denk dat het waar is, die grijze rotsjes zijn hier relatief frequent. maar over het algemeen is de kwaliteit hier echt redelijk goed?
Klik om te vergroten...
Ik ga maar eens naar Belgie dan ipv de Randstad hier. Reisafstand is net zover misschien nog wel dichter bij en als het daar echt zoveel beter op het moment is.En ja als dan niet zo moeilijk is om aan goeie Paak te komen daar dan wordt dat wel verleidelijk. Maar ja kans dat Belgie dan straks overspoelt wordt met nederlanders ipv andersom. Komen hier nog wel steeds waanzinnig veel belgen voor een beetje hasj en wiet, dat nog steeds wel. Hoewel ben niet zo verdiept in hasj en wiet. Maar als ze hier zulke goeie wiet kunnen telen, moet dat in Belgie toch ook kunnen. Maar ander topic waarschijnlijk, valt niet onder opiaten natuurlijk.
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#19
Maak dat je in de juiste steden terecht komt. Vermijd grootstad, google effen de locaties die zijn echt te vinden in het nieuws

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie.../05/05/Oostende-koningin-van-de-heroine.dhtml

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GSIB1GDR

http://focus-wtv.rnews.be/nl/regio/...name-heroinegebruik/article-1194722884855.htm

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=ES2U2EMO
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Citaat jellinek :

Heroïne wordt gemaakt van morfine en morfine wordt gehaald uit opium.
Morfine is de grondstof voor heroïne.
Men begint met de morfine 6 uur lang met azijnzuuranhydride te verhitten op een temperatuur van 185 graden.
Er ontstaat dan al heroïne maar nog in opgeloste vorm.
Vervolgens voegt men natriumcarbonaat toe.
De heroïne slaat dan in vaste vorm neer.
Men filtert vervolgens de heroïne uit deze natriumcarbonaatoplossing.
Vervolgens gaat men de heroïne zuiveren.
Dat doet men o.a. met alcohol.
Een tweede zuiveringsprocedure voert men door met ether en zoutzuur.

Er ontstaat dan 80 tot 90% zuivere heroïne.
------------------------------------------------------------------------------
Ik begrijp dus dat de zuiverheid maximaal 90% kan zijn.
Hoe zit het eigenlijk met de NL-kwaliteit ?
Ik heb gelezen dat er flink wat jaren terug vooral engelse toeristen dood gingen aan een overdosis heroïne omdat deze een stuk sterker zou zijn dan dat ze gewend waren.
Levert er hier iemand wel is heroïne in om te testen,zoja wat voor bijstoffen/versnijdingsmiddelen worden er vermeld.
Of worden die amper gemeld omdat het mischien veelal versneden word met niet psychoactieve stoffen ?

Zwerft er nog zuivere heroïne door het land of ..
En vanaf welke percentage mag men zijn heroïne als goed beschouwen ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."