Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZuiverheid Heroïne

Zuiverheid Heroïne

42 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#1
JohnnyT zei:
En hoe zit het met die zuiverheid van die Pakistaanse. Nou die ben ik ook al heel lang niet tegengekomen, die lichte grijze, stuif. Ik weet dat het meeste uit Afghanistan komt, maar deze kwam toch ook vaak voor hoor. En was toch ook wel sterk, dus vraag me af hoe zuiver die dan is.
Klik om te vergroten...
Dat was idd hele goede.Als je het pakje al opende,stoof het er al uit.Ik was t eigenlijk al vergeten,dat dat idd goede dope was.Maar de zuiverheid was 10-jaar geleden beter dan nu.Ik zelf heb de indruk dat de laatste paar jaar bijna alleen maar echt donkere dope verkrijgbaar was.Zelden echt grijze meer gezien.Het schijnt zelfs zo te zijn nu,dat in belgie zelfs betere dope te krijgen is.Maar dat is van horen zeggen.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#2
Toch wel raar he,eerder was hier in nederland de dope gewoon goed.En nu hebben ze zelfs in het buitenland betere dope.Ik spreek af en toe nog wel gebruikers die klagen idd ook over de kwaliteit.
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik doe mijn best zei:
JohnnyT zei:
En hoe zit het met die zuiverheid van die Pakistaanse. Nou die ben ik ook al heel lang niet tegengekomen, die lichte grijze, stuif. Ik weet dat het meeste uit Afghanistan komt, maar deze kwam toch ook vaak voor hoor. En was toch ook wel sterk, dus vraag me af hoe zuiver die dan is.
Klik om te vergroten...
Dat was idd hele goede.Als je het pakje al opende,stoof het er al uit.Ik was t eigenlijk al vergeten,dat dat idd goede dope was.Maar de zuiverheid was 10-jaar geleden beter dan nu.Ik zelf heb de indruk dat de laatste paar jaar bijna alleen maar echt donkere dope verkrijgbaar was.Zelden echt grijze meer gezien.Het schijnt zelfs zo te zijn nu,dat in belgie zelfs betere dope te krijgen is.Maar dat is van horen zeggen.
Klik om te vergroten...

ik denk dat het waar is, die grijze rotsjes zijn hier relatief frequent. maar over het algemeen is de kwaliteit hier echt redelijk goed?
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik doe mijn best zei:
Toch wel raar he,eerder was hier in nederland de dope gewoon goed.En nu hebben ze zelfs in het buitenland betere dope.Ik spreek af en toe nog wel gebruikers die klagen idd ook over de kwaliteit.
Klik om te vergroten...

Nederland is slachtoffer geworden van z'n eigen succes?
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#5
als iedereen naar ergens gaat om er te fixen, dan is er teveel vraag, dus of de prijzen stijgen, of de kwaliteit verlaagt.

maar andere dope zijn dan weer beter in NL, pillenen RC's bvb
L
Lid 30310Lid
01-01-2024, 00:00
#6
seth zei:
ik doe mijn best zei:
JohnnyT zei:
En hoe zit het met die zuiverheid van die Pakistaanse. Nou die ben ik ook al heel lang niet tegengekomen, die lichte grijze, stuif. Ik weet dat het meeste uit Afghanistan komt, maar deze kwam toch ook vaak voor hoor. En was toch ook wel sterk, dus vraag me af hoe zuiver die dan is.
Klik om te vergroten...
Dat was idd hele goede.Als je het pakje al opende,stoof het er al uit.Ik was t eigenlijk al vergeten,dat dat idd goede dope was.Maar de zuiverheid was 10-jaar geleden beter dan nu.Ik zelf heb de indruk dat de laatste paar jaar bijna alleen maar echt donkere dope verkrijgbaar was.Zelden echt grijze meer gezien.Het schijnt zelfs zo te zijn nu,dat in belgie zelfs betere dope te krijgen is.Maar dat is van horen zeggen.
Klik om te vergroten...

ik denk dat het waar is, die grijze rotsjes zijn hier relatief frequent. maar over het algemeen is de kwaliteit hier echt redelijk goed?
Klik om te vergroten...
Ik ga maar eens naar Belgie dan ipv de Randstad hier. Reisafstand is net zover misschien nog wel dichter bij en als het daar echt zoveel beter op het moment is.En ja als dan niet zo moeilijk is om aan goeie Paak te komen daar dan wordt dat wel verleidelijk. Maar ja kans dat Belgie dan straks overspoelt wordt met nederlanders ipv andersom. Komen hier nog wel steeds waanzinnig veel belgen voor een beetje hasj en wiet, dat nog steeds wel. Hoewel ben niet zo verdiept in hasj en wiet. Maar als ze hier zulke goeie wiet kunnen telen, moet dat in Belgie toch ook kunnen. Maar ander topic waarschijnlijk, valt niet onder opiaten natuurlijk.
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#7
Maak dat je in de juiste steden terecht komt. Vermijd grootstad, google effen de locaties die zijn echt te vinden in het nieuws

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie.../05/05/Oostende-koningin-van-de-heroine.dhtml

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GSIB1GDR

http://focus-wtv.rnews.be/nl/regio/...name-heroinegebruik/article-1194722884855.htm

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=ES2U2EMO
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#8
die stuif dope is nog steeds wel af en toe verkrijgbaar hier in de randstad, (had t enkele weken nog). maar helaas is de kwaliteit dan nog steeds zwaar onder de maat, rotzooit gewoon. ze schijnen t dan te versnijden met iets dat net zo stuift.
ach ja, die goeie oude tijd!
zit wel eens heroine filmpjes op youtube te kijken, junkies uit rusland, amerika, frankrijk, etc. en overal zie je dat ze echt goeie ouderwetse dope hebben want ze kunnen dan nog amper op hun benen staan en hun ogen open krijgen, en verstaanbaar zijn ze al helemaal niet meer.

heb er heel vaak en heel lang over nagedacht waarom het '' overal " zo goed is en hier niet meer, snap dat echt niet. ten onder gegaan aan ons eigen succes in het verleden zou een verklaring kunnen zijn, maar denk zelf dat t meer een kwestie is geworden van prijs. zo'n 18 jaar geleden ofzo begon de prijs te zakken en die bleef maar zakken, in het begin bleef de kwaliteit nog wel t zelfde zo'n beetje. maar uiteindelijk moet t uit de lengte of breedte komen.
vreemd genoeg ben ik vaak heel veel mensen tegen gekomen die de hoeveelheid belangrijker vonden dan de kwaliteit, vreemd maar waar.

zelf zeg ik altijd, maakt me niet uit hoe duur t is, (in alle redelijkheid natuurlijk), als de kwaliteit maar goed is. helaas zitten we nu op een punt dat t enkel nog om prijs en hoeveelheid lijkt te gaan. naar Belgie gaan klinkt als een oplossing, maar helaas zie ik mezelf niet graag terug in een Belgische gevangenis, voor een grammetje. hoeveel staat er trouwens op, hier in nl mag je een gram op zak hebben voor zover ik weet. bij controle hebben ze me mijn dope slechts 1 keer afgenomen, alle andere keren mocht ik het gewoon houden, (met de sarcastische opmerking; anders ga je toch maar weer een autoradio jatten). alsof idere junk ook een crimineel is....
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#9
leveldesigner zei:
alsof idere junk ook een crimineel is....
Klik om te vergroten...

eerlijk is eerlijk, ik ken er niet veel die geen één feit plegen? en meestal bevestigd de uitzondering de regel.
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb geen strafblad en heb ook nooit criminele dingen gedaan om mijn verslaving te onderhouden, gewoon hard gewerkt mijn hele leven. (Gelukkig kan ik mijn geld nu aan andere en leukere dingen uitgeven :wink:
Maar ik herinner me wel van vroeger dat dope niet werd afgepakt, ik kreeg het keurig terug van de heren politie. Zelfs mijn 'parafernalia' en pillen werden geretourneerd!
Tja, de politie is je beste vriend..
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#11
silverfish zei:
Ik heb geen strafblad en heb ook nooit criminele dingen gedaan om mijn verslaving te onderhouden, gewoon hard gewerkt mijn hele leven. (Gelukkig kan ik mijn geld nu aan andere en leukere dingen uitgeven :wink:
Maar ik herinner me wel van vroeger dat dope niet werd afgepakt, ik kreeg het keurig terug van de heren politie. Zelfs mijn 'parafernalia' en pillen werden geretourneerd!
Tja, de politie is je beste vriend..
Klik om te vergroten...

heb ik wel anders ervaren. En hard gewerkt? een baan terwijl je op H leeft, als je dat kan houden sterk!
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#12
silverfish zei:
Ik heb geen strafblad en heb ook nooit criminele dingen gedaan om mijn verslaving te onderhouden, gewoon hard gewerkt mijn hele leven. (Gelukkig kan ik mijn geld nu aan andere en leukere dingen uitgeven :wink:
Maar ik herinner me wel van vroeger dat dope niet werd afgepakt, ik kreeg het keurig terug van de heren politie. Zelfs mijn 'parafernalia' en pillen werden geretourneerd!
Tja, de politie is je beste vriend..
Klik om te vergroten...
Met de gedachte gang dat als ze het afpakken, je er wel weer (misschien via criminele manieren) aan kunt geraken? Of hebben ze er nooit een reden bijgezegd..?
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#13
leveldesigner zei:
. bij controle hebben ze me mijn dope slechts 1 keer afgenomen, alle andere keren mocht ik het gewoon houden, (met de sarcastische opmerking; anders ga je toch maar weer een autoradio jatten). alsof idere junk ook een crimineel is....
Klik om te vergroten...
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#14
seth zei:
leveldesigner zei:
. bij controle hebben ze me mijn dope slechts 1 keer afgenomen, alle andere keren mocht ik het gewoon houden, (met de sarcastische opmerking; anders ga je toch maar weer een autoradio jatten). alsof idere junk ook een crimineel is....
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Ah kijk, dan heb ik daar overheen gelezen. Thanks!
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#15
seth zei:
silverfish zei:
Ik heb geen strafblad en heb ook nooit criminele dingen gedaan om mijn verslaving te onderhouden, gewoon hard gewerkt mijn hele leven. (Gelukkig kan ik mijn geld nu aan andere en leukere dingen uitgeven :wink:
Maar ik herinner me wel van vroeger dat dope niet werd afgepakt, ik kreeg het keurig terug van de heren politie. Zelfs mijn 'parafernalia' en pillen werden geretourneerd!
Tja, de politie is je beste vriend..
Klik om te vergroten...

heb ik wel anders ervaren. En hard gewerkt? een baan terwijl je op H leeft, als je dat kan houden sterk!
Klik om te vergroten...

H afgewisseld met methadon.. en als je echt wilt werken (beter gezegd: MOET werken) dan kan het echt wel. Heb ook wel afgezien natuurlijk (ziek op het werk zitten etc.) maar je moet er iets voor over hebben..
Politie heeft nooit commentaar gegeven maar ik kon zelf ook wel invullen wat ze dachten..
Ik moet toegeven dat ik destijds wel aangenaam verrast was dat ik mijn spullen zo netjes terug kreeg.. dat had ik echt niet verwacht. (We hebben het hier wel over meer dan 15 jaar geleden trouwens).
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#16
Moet werken, je word toch echt wel creatief als het op geld verdienene aankomt
r
ratmatje020Lid
01-01-2024, 00:00
#17
raar verhaal ik ken een jongen uit pakistan die ook al veel jaren gebruikt maar gewoon een normaal dubbelleven erop nahoud met vrouw en kinderen.
Hij heeft zelf ook drugs gesmokkeld in het verleden kilotje bruin enzo.
Maar het vreemde is wat hij zegt is dat die dope in pakistan enzo wat pal naast afghanistan ligt dat daar de kwailiteit van de dope niet zo goed is.
En zijn theorie is dat de echt goede dope bestemd is voor de export naar west europa.
Hij heeft uiteindelijk die dope ook maar zelf opgesmoked echt van die typische dope waar je wel beter van word maar verders doet het niet echt wat.
Dat vond ik wel apart om te horen.

En ik heb gelezen dat de straat dope in amsterdam meestal rond de 20-40% ligt met hier en daar een uitschieter.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#18
heb weer even alle commentaren gelezen vanaf het begin daar deze thread even een tijdje stil heeft 'gestaan' .

kan me wel voorstellen dat die dope in Pakistan slechter is als hier, denk dat ze gewoon een veelvoud kunnen verdienen met de dope wanneer ze het naar het westen sturen. heb wel eens gezien in een documantaire dat er wel hele goede dope te krijgen is in Iran, en dat daar hele volkstammen het gebruiken, vooral de lagere klassen, (t is daar gebruikelijk om wat rook in de mond van een huilende baby te blazen zodat deze stil wordt, raak maar waar. op straat zijn dan ook vele aanplakbiljetten en bilboards te zien waarop hiertegen gewaarschuwt wordt !)
Doet me denken aan wat ik eens lang geleden bij een dealer meemaakte in een rookkamer. daar kwam een knul binnen met zijn hond, deze was erg onrustig. toen die knul zijn eerste dampje nam blies hij gelijk ook wat bij de hond in zijn neus, hij hield de kop van het beest met beide handen beet, plaatste zijn mond op de neus van het beest en blies. bleek dus dat die hond al maanden zo niet jaren net zo hoocked was als zijn baasje, en hij zag wel in dat dit fout was en hij wilde ook dat hij er nooit aan begonnen was, maarja, die hons was eens onrustig en hij stoned, dus gaf hij t beestje ook maar wat. waar gebeurt!)

even nog over brokjes, dit zegt niets over kwaliteit, vroeger wel. maar tegewoordig perst men de dope heel eenvoudig zelf. meen dat men het iets bevochtigd, of even in de ijskast/vriezer legt en het daarna tussen plankjes bind en het aandraaid waarna je een blok hebt.

dan nog even over soorten, vroeger had je inderdaad die grijze, ik kende dat als Grijze Wolf, en die stuif dope noemde we Stuif Paak.
r
ratmatje020Lid
01-01-2024, 00:00
#19
vroeger waren die rocks dope over het algemeen maar niet altijd wel redelijke kwaliteit maar dan wel met een licht beige kleur.
En stuifdope was ook zogenaamd altijd goede dope maar dat is nu ook zo keihard veranderd haha.
Nu is die goede dope meestal gewoon poeder met wat zachte brokjes erin redelijk licht van kleur maar niet te licht en ook niet te donker.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja,wie weet idd.Er wordt toch vaak gezegd dat dope gebruik afneemt in nederland.Nu mag je hopen dat door de betere kwaliteit elders het aantal verslaafden/gebruikers niet gaat toenemen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."