Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZuiverheid Heroïne

Zuiverheid Heroïne

42 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Citaat jellinek :

Heroïne wordt gemaakt van morfine en morfine wordt gehaald uit opium.
Morfine is de grondstof voor heroïne.
Men begint met de morfine 6 uur lang met azijnzuuranhydride te verhitten op een temperatuur van 185 graden.
Er ontstaat dan al heroïne maar nog in opgeloste vorm.
Vervolgens voegt men natriumcarbonaat toe.
De heroïne slaat dan in vaste vorm neer.
Men filtert vervolgens de heroïne uit deze natriumcarbonaatoplossing.
Vervolgens gaat men de heroïne zuiveren.
Dat doet men o.a. met alcohol.
Een tweede zuiveringsprocedure voert men door met ether en zoutzuur.

Er ontstaat dan 80 tot 90% zuivere heroïne.
------------------------------------------------------------------------------
Ik begrijp dus dat de zuiverheid maximaal 90% kan zijn.
Hoe zit het eigenlijk met de NL-kwaliteit ?
Ik heb gelezen dat er flink wat jaren terug vooral engelse toeristen dood gingen aan een overdosis heroïne omdat deze een stuk sterker zou zijn dan dat ze gewend waren.
Levert er hier iemand wel is heroïne in om te testen,zoja wat voor bijstoffen/versnijdingsmiddelen worden er vermeld.
Of worden die amper gemeld omdat het mischien veelal versneden word met niet psychoactieve stoffen ?

Zwerft er nog zuivere heroïne door het land of ..
En vanaf welke percentage mag men zijn heroïne als goed beschouwen ?
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Carlitos zei:
Een tweede zuiveringsprocedure voert men door met ether en zoutzuur.
Klik om te vergroten...

Niet vaak.

Carlitos zei:
Er ontstaat dan 80 tot 90% zuivere heroïne.
------------------------------------------------------------------------------
Ik begrijp dus dat de zuiverheid maximaal 90% kan zijn.
Klik om te vergroten...

Het is in ieder geval rond de 90% ja. Maar die uitleg klopt niet helemaal, de laatste stap met zoutzuur wordt gebruikt om heroinezout te maken. Die is nogal zeldzaam in Nederland van wat ik begrijp, in Europa is het voornamelijk bruine heroine, heroine base dus. Die kan volgens mij 100% zuiver zijn al zullen de prutsers die het maken die zuiverheid waarschijnlijk niet halen. :grin: Daarbij is witte heroine gewoon goed oplosbaar in water en vaak zuiverder ook.

Carlitos zei:
Hoe zit het eigenlijk met de NL-kwaliteit ?
Klik om te vergroten...

Dat hangt er vanaf bij wie je het koopt? Het wordt ook versneden maar minder constant dan coke in Europa volgens mij, ook al omdat de handel en smokkel in kleinere hoeveelheden gedaan wordt en het niet per se overzee moet. Maar het is Nederland, dus als je een goede (haha) dealer hebt dan zal de kwaliteit wel goed zijn. Maar ja, daar valt volgens mij niet echt wat over te zeggen, heroine is niet echt een drug die vaak getest wordt volgens mij. :tearsofjoy:


Carlitos zei:
Levert er hier iemand wel is heroïne in om te testen
Klik om te vergroten...

Haha.

Carlitos zei:
zoja wat voor bijstoffen/versnijdingsmiddelen worden er vermeld.
Of worden die amper gemeld omdat het mischien veelal versneden word met niet psychoactieve stoffen ?
Klik om te vergroten...

Moest ik jou zijn zou ik me meer zorgen om de heroine zelf. :tearsofjoy: Volgens mij zijn caffeine, paracetamol en andere verdovingsmiddelen de enigste psychoactieve versnijdingsmiddelen.

"Quinine, starch, powdered milk, powdered vitamins, caffeine, phenobarbital, lactose, glucose, mannitol, sucrose, and procaine are often used to dilute powdered heroin that is white in color. Coffee, chocolate milk powder, cocoa mix, and brown sugar are often used to dilute powdered heroin that is tan or brown in color."

Succes met de zoektocht naar die 90% zuivere witte heroine allesinds. :tearsofjoy:
c
crackerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Carlitos zei:
Citaat jellinek :



Er ontstaat dan 80 tot 90% zuivere heroïne.
------------------------------------------------------------------------------
Ik begrijp dus dat de zuiverheid maximaal 90% kan zijn.
Hoe zit het eigenlijk met de NL-kwaliteit ?
Ik heb gelezen dat er flink wat jaren terug vooral engelse toeristen dood gingen aan een overdosis heroïne omdat deze een stuk sterker zou zijn dan dat ze gewend waren.
Levert er hier iemand wel is heroïne in om te testen,zoja wat voor bijstoffen/versnijdingsmiddelen worden er vermeld.
Of worden die amper gemeld omdat het mischien veelal versneden word met niet psychoactieve stoffen ?

Zwerft er nog zuivere heroïne door het land of ..
En vanaf welke percentage mag men zijn heroïne als goed beschouwen ?
Klik om te vergroten...

NL valt geen pure Hero te verkrijgen, het is vaak dat het al op straat komt al door zo veel handen is gegaan, dat we al meer over versnij praten dan Hero.
In Nl bij een goeie dealer tussen haakjes dan, want het zijn gewoon huis tuin keuken dealertjes,
is het rond de 40 %, deze dealers verkopen ook aan buitenlanders, maar dan word het versneden met caffeine, die buitenlanders hebben dan net rond de 10 a 15 % Hero.

Het ligt er gewoon aan, waar haal je, bij de bron zal nooit een gebruiker komen.!!!!
Op deze niveau word er eerder over handel gepraat.
Nee eer een gebruiker het in handen heeft, is het vaker door de kleine man versneden.
[
[Zeni]Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Zuivere hero zal je inderdaad niet snel tegenkomen. Onderstaande tabel geeft de zuiverheid aan na productie in Afghanistan (waar toch wel ~90% van de hero vandaan komt).

Bron: "Documentation of a heroin manufacturing
process in Afghanistan"
van "U. Zerell, B. Ahrens, P. Gerz"
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
^ Haha, dat verslag heb ik ook wel eens gelezen. :P Met die foto's erin, heel amateuristisch allemaal hoe ze die shit maken.
[
[Zeni]Lid
01-01-2024, 00:00
#6
W.F.L. zei:
^ Haha, dat verslag heb ik ook wel eens gelezen. :P Met die foto's erin, heel amateuristisch allemaal hoe ze die shit maken.
Klik om te vergroten...
Hmm amateuristisch.. Wat is er dan amateuristisch aan?
Omdat het in een schuur wordt gemaakt ipv een superproper labo?
Omdat er emmers en bokalen worden gebruikt ipv bekerglazen en kolven?
Omdat ze gieters gebruiken ipv maatcilinders?
Niks amateuristisch aan hoor, gewoon mooi ge-upscaled en geïmproviseerd. Ik heb geen idee wat jij je dan voorstelt hoe al die drugs gefabriceerd wordt. Daar komt geen enkel labo bij van pas zoals je kent van op school/werk hoor.

Je kan zeggen heroïne van 78% is puur, omdat dat het hoogste is wat je tegen zal komen. Theoretisch gezien is pure heroïne echter 100% diacetylmorfine. Maar dat zal je echter zelfs in een fatsoenlijk labo nog niet krijgen vanwege de nevenproducten die worden gevormd en enorm moeilijk te scheiden zijn. 95%+ zou wel moeten gaan.

Maar in ieder geval. 78% zal je ook wel niet tegenkomen. Dus als je dat 'puur' noemt zal je inderdaad geen pure heroïne tegenkomen hier op de straten.
c
crackerLid
01-01-2024, 00:00
#7
[Zeni] zei:
Zuivere hero zal je inderdaad niet snel tegenkomen. Onderstaande tabel geeft de zuiverheid aan na productie in Afghanistan (waar toch wel ~90% van de hero vandaan komt).

Bron: "Documentation of a heroin manufacturing
process in Afghanistan"
van "U. Zerell, B. Ahrens, P. Gerz"
Klik om te vergroten...


Ja uiteraard daar word het gefabriceerd, Afghanistan, midden oosten.
Mijn hemel man, dat is gewoon puur.
Maar in Nederland, nee als we over straat kwaliteit praten, 40%, er zijn nog adressen waar het 60% is als je weet waar, maar daar praten we weer over handel.
Er zijn Turken die deze hebben, maar daar kom je niet onder de 100gr mee weg.

Een gebruiker mag blij zijn met 40%, wat eigenlijk ook echt nog goed is.
Vergelijk maar met die Belgie 15%, dat is echt troep.
Ze komen ook allemaal naar hier Belgen, Fransen, Duitsers zelfs Russen.
Raar maar NL, staat toch bekend erdoor.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bijna zuivere dope loopt niet op folie.Daar moet versnijdingsmiddel bij komen.Kost je ook nog 1200-euro per pond.Bijna zuivere dope is lastig shotten.Omdat wij hier in EU anders gewend zijn.Mijn ervaring is,juist die dope die het niet goed deed met chinezen,is heel goed geschikt om te shotten.Met niet goed chinezen bedoel ik,hoe het over je folie loopt.Mijn ervaring was dat de dope in amsterdam klote was.En in rotterdam beter.Mischien minder toeristen daar.Zelfs in ganzehoef was het vaak meuk.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Zeni zei:
Daar komt geen enkel labo bij van pas zoals je kent van op school/werk hoor.
Klik om te vergroten...

Amfetaminelabs, LSD labs, ketafabrieken? Die zijn toch wat professioneler dan de mensen die heroïne en cocabase maken.. :P

Zeni zei:
Maar in ieder geval. 78% zal je ook wel niet tegenkomen. Dus als je dat 'puur' noemt zal je inderdaad geen pure heroïne tegenkomen hier op de straten.
Klik om te vergroten...

Zou je het niet kunnen zuiveren en daarna HCl van maken? :P
[
[Zeni]Lid
01-01-2024, 00:00
#10
W.F.L. zei:
Amfetaminelabs, LSD labs, ketafabrieken? Die zijn toch wat professioneler dan de mensen die heroïne en cocabase maken.. :P
Klik om te vergroten...
Je hebt echt geen idee. :/ Heb je überhaupt ooit al een dergelijk labo gezien? Dat zulke labo's mooier glaswerk hebben en meer stoffen gebruiken heeft niks met professionaliteit te maken maar met wat nodig is. Cocaïne en heroïne wordt gewonnen door een extractie, er wordt niks gesynthetiseerd, wat wel het geval is bij amfetamine en LSD. Daardoor ogen dergelijke dingen professioneler maar what's in a name eh. Maar soit, eindeloze discussie zeker. :P

W.F.L. zei:
Zou je het niet kunnen zuiveren en daarna HCl van maken? :P
Klik om te vergroten...
Hangt er vanaf wat de onzuiverheden allemaal zijn. Diacetylmorfine en monoacetylmorfine ga je niet kunnen scheiden. Maar als er enkel monoacetylmorfine als vervuiling optreedt moet je niet echt klagen imo. :wink: Je kan in ieder geval wel elke batch heroïne die je hebt zuiveren tot het punt dat je enkel de actieve alkaloïden overhoudt. Gelijkaardige alkaloïden zijn enorm moeilijk, zoniet onmogelijk te scheiden. Maar als je enkel alkaloïden overhoudt heb je een zeer zuiver product.

De zuiveringstechnieken die hiervoor nodig zijn, is een zuur-base extractie en rekristallisatie.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mocht ik toevallig eens heroine tegenkomen zal ik het wel bij een testcentrum inleveren. Alleen, ik heb geen sources voor het spul sinds ik het niet gebruik, en de "scene" waar ik zit (gelukkig) ook niet.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
[Zeni] zei:
Cocaïne en heroïne wordt gewonnen door een extractie, er wordt niks gesynthetiseerd, wat wel het geval is bij amfetamine en LSD.
Klik om te vergroten...

Leugens! :wink: Cocaïne wel, heroïne niet natuurlijk, dat is helemaal geen bestanddeel van opium, dat weet jij ook. :P Ik ga niet discussiëren over wat synthese precies inhoudt, al vind ik acetylering wel degelijk een synthese.

Wat ik bedoelde was dat die dingen op kleine schaal en niet in optimale omstandigheden worden geproduceerd. Wel door veel mensen natuurlijk, maar wat daar ligt aan heroïne ziet er toch niet heel veel uit. Zo ook bij de extractie van cocaïne. Amfetaminelabs produceren honderden kgs.

Maar goed, jij je zin, zolang de amfetaminelabs en knoeiers in de jungle maar blijven leveren :P
[
[Zeni]Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Hehe, met heroine heb je inderdaad gelijk. Even te snel geweest. :P
Maar iig, een simpele acetylering is niks t.o.v. de volledige synthese van amfetamine vertrekkende van benzaldehyde. Vind ik zelf toch.

Het vergelijken van hoeveelheden is een beetje moeilijk. Een amfetaminelab importeert alle grondstoffen, maakt amfetamine en gedaan. Bij cocaine maakt de boer een pasta van zijn bladeren. Daarna verhuist dit naar een lab waar ze de cocaine maken (volledig onafhankelijk van de boer), dit gaat dan eventueel weer verder naar een kleiner lab die er terug crack van maken. De boer zelf levert mss maar 5kg pasta per maand, maar zo'n tussenlab kan veel meer leveren, gaande van enkele tientallen kilo's tot een ton per maand.
Toen ze tranquilandia binnenvielen lag er 14 ton cocaïne. Er werd gezegd dat daar elke dag wel een ton vertrok. Nu was dit een uitzonderlijk grote locatie, maar het is makkelijk voor te stellen dat er nog labs zijn die wel een ton per maand kunnen verschepen.

Wat ik bedoelde was dat die dingen op kleine schaal en niet in optimale omstandigheden worden geproduceerd.
Klik om te vergroten...
Dat is zo, maar het is ook niet ver van! Als je hetzelfde zou doen in een thuislabo met al iets fatsoenlijker materiaal en betere omstandigheden. Dan zou je mss 85% krijgen (met de rest nevenproducten zoals monoacetylmorfine en acetylcodeine). Om een nog hoger percentage te krijgen bij de acetylering moet je toch echt al weten wat je aan het doen bent en daar ook het materiaal voor hebben. Daarom vind ik dat die 78,5% toch al echt mooi is. En als je het percentage morfine, monoacetylmorfine en acetylcodeine erbij telt, zit je slechts met <10% rommel. :grin:

zolang de amfetaminelabs en knoeiers in de jungle maar blijven leveren
Klik om te vergroten...
Dat is natuurlijk het moraal van het verhaal. :P
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
[Zeni] zei:
benzaldehyde
Klik om te vergroten...

[
[Zeni]Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat wil je daar nu mee zeggen?
BMK is benzylmethylketon, is wel iets anders dan benzaldehyde eh. BMK is watched chemical, benzaldehyde totaal niet. PMK is piperonylmethylketon, oftewel MDP2P.
Natuurlijk wordt de meeste ampehtamine vanaf P2P gemaakt, en dat is ook niet zo moeilijk.
Maar yield optimalisatie is veel moeilijker bij reductieve aminatie dan bij acetylering imo.
Voor een OTC synthese is vertrekkend van benzaldehyde best mogelijk en ook wel eens interessant, daarom dat ik het aanhaalde.
t
thaiconnectionLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik woon in azie,e n hier hebben ze echt zuivere heroine ,het is ook wit van kleur.

hier noemen ze het china white of heroin nr 4
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
[Zeni] zei:
Natuurlijk wordt de meeste ampehtamine vanaf P2P gemaakt
Klik om te vergroten...

Dat probeerde ik eigenlijk te zeggen. :P BMK wordt ingevoerd, dus vertrekken van benzaldehyde zou in dat geval overbodig zijn.

Ik weet het verschil tussen BMK, PMK en benzaldehyde wel, no worries. :P

[Zeni] zei:
Maar yield optimalisatie is veel moeilijker bij reductieve aminatie dan bij acetylering imo.
Voor een OTC synthese is vertrekkend van benzaldehyde best mogelijk en ook wel eens interessant, daarom dat ik het aanhaalde.
Klik om te vergroten...

Okay, okay.. :grin:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#18
toen ik in 1984 (helaas) begon met heroine te gebruiken was de kwaliteit zo rond de 80 a 85%, zoals politie en justitie raportent hebben vermeld. dit was ook duidelijk merkbaar, ik gebruikte toen 0.25 gr per dag en al na 1 a 2 zeer kleine chineesjes (roken van folie) werd ik dan zo stoned dat ik out ging. beetje vies praatje, maar wanneer ik dan weer bijkwam na een half uur of uur, of soms langer, dan hingen er dikke spuigdraden van mijn mond op mijn t-shirt. zo stoned was ik dan, en iedereen met mij.

zo'n 15 jaar geleden las ik in de Mainline, (een erg goed blad dat over drugs en gebruiken gaat, en wordt geschreven door artsen, hulpverleners, justitie etc, kort gezegt; betrouwbare bronnen) dat de kwaliteit was verlaagd van rond de 80 naar 25 a 30%, en dat werd dan als goede kwaliteit gezien. ik kan nu enkel nog maar dromen van die 25/30% kwaliteit, die is er al vele jaren niet meer. daaruit neem ik aan te concluderen dat de gemiddelde 'straat' kwaliteit nu zo rond de 10% ligt, al vele jaren. zoals ik al zei, kan nog slechts dromen van 25+%. het is gewoon niet meer te krijgen, of je moet inderdaad zoals boven al gezegt is groot inkopen, meer dan een ons nemen. en zelfs dan zal het niet boven de 20% uitkomen. heb al zo vaak aan zo veel verschillende dealers gevraagt voor veel betere kwaliteit. en altijd kreeg ik dan hetzelfde antwoord, t is er wel, maar het is enkel nog voor de buitenlandse handel beodlet. en zelfs op mijn aanbod om veel meer te betalen werd altijd alwijzen gereageert.

dus, wat de laatste jaren te krijgen is zal zo rond de 10 a 15% liggen, en heb je heeeeeel veel mazzel dan kun je misschien eens een keer 20% in handen krijgen maar dan ben je echt een spekkoper!
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#19
leveldesigner zei:
toen ik in 1984 (helaas) begon met heroine te gebruiken was de kwaliteit zo rond de 80 a 85%, zoals politie en justitie raportent hebben vermeld. dit was ook duidelijk merkbaar, ik gebruikte toen 0.25 gr per dag en al na 1 a 2 zeer kleine chineesjes (roken van folie) werd ik dan zo stoned dat ik out ging. beetje vies praatje, maar wanneer ik dan weer bijkwam na een half uur of uur, of soms langer, dan hingen er dikke spuigdraden van mijn mond op mijn t-shirt. zo stoned was ik dan, en iedereen met mij.

zo'n 15 jaar geleden las ik in de Mainline, (een erg goed blad dat over drugs en gebruiken gaat, en wordt geschreven door artsen, hulpverleners, justitie etc, kort gezegt; betrouwbare bronnen) dat de kwaliteit was verlaagd van rond de 80 naar 25 a 30%, en dat werd dan als goede kwaliteit gezien. ik kan nu enkel nog maar dromen van die 25/30% kwaliteit, die is er al vele jaren niet meer. daaruit neem ik aan te concluderen dat de gemiddelde 'straat' kwaliteit nu zo rond de 10% ligt, al vele jaren. zoals ik al zei, kan nog slechts dromen van 25+%. het is gewoon niet meer te krijgen, of je moet inderdaad zoals boven al gezegt is groot inkopen, meer dan een ons nemen. en zelfs dan zal het niet boven de 20% uitkomen. heb al zo vaak aan zo veel verschillende dealers gevraagt voor veel betere kwaliteit. en altijd kreeg ik dan hetzelfde antwoord, t is er wel, maar het is enkel nog voor de buitenlandse handel beodlet. en zelfs op mijn aanbod om veel meer te betalen werd altijd alwijzen gereageert.

dus, wat de laatste jaren te krijgen is zal zo rond de 10 a 15% liggen, en heb je heeeeeel veel mazzel dan kun je misschien eens een keer 20% in handen krijgen maar dan ben je echt een spekkoper!
Klik om te vergroten...

volgens mij ligt het in belgie tussen de 7 en 40% maar hoe dichter je naar het zuiden gaat hoe zuiverder. In het noorden van europa heb je ook witte hero en die ligt tussen 20 en 70% vandaar. Als er eens een heel goeie lading toekomt, krijg je OD's langs alle kanten
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja,wie weet idd.Er wordt toch vaak gezegd dat dope gebruik afneemt in nederland.Nu mag je hopen dat door de betere kwaliteit elders het aantal verslaafden/gebruikers niet gaat toenemen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."