Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpnieuw heroine crisis (zomer crisis!)

Opnieuw heroine crisis (zomer crisis!)

52 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
j
justinnLid
01-01-2024, 00:00
#1
en toen was het dinsdag, toch maar geen coke gekocht omdat niemand van ons meer naar feestje wou,

jammer maar helaas hah
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jasses! Ik hoop dat het allemaal snel over is, voor jullie.

Ik vind dat je er nog begripvol over kan tikken, LevelDisigner. Toen ik zo een enkele keer bagger kreeg omdat het crisis was, werd ik helemaal gek.
j
justinnLid
01-01-2024, 00:00
#3
naja het staat allemaal in verhouding hea, me meisje heb ik nu( bijna :P) maar dan nog voor zelfvertrouwe enz is het allemaal wel beter.
en ik heb er ook lol in tegelijkertijd, met fitness enz. dan nu al een half jaar 5x per week en krijg er steeds meer zin in.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#4
heroine verslaafd zijn is altijd al een ramp geweest maar sinds nov/dec vorig jaar is het gewoon een RAMP!!!

die laatste twee maanden van het jaar was er gewoon geen dope te vinden, of het was zo slecht dat men gewoon niet van heroine kon spreken. gelukkig krabbelden we weer uit deze crsis een paar maanden geleden. dolgelukkig plaatste ik toen ook die topic hier met hoofdletters; CRISIS IS WEER VOORBIJ!!!
toch bleven de prijzen een stuk hoger, wat een jaar geleden 25 a 30 euro koste (1 gr), koste nu 40 euro of duurder. en dan was de kwaliteit zo - zo. maar, deze verbeterde wel beetje bij beetje en de laatste 8 weken was hij weer redelijk te noemen.

tot afgelopen maandag, mijn dealer had nieuwe dope, (altijd een spannend moment).
maar hij was nog niet mijn voordeur uit of ik stelde al vast dat wat ik had gekocht geen dope was maar gewoon 100% cafeine!!! omdat je ziek bent neem je toch nog een paar puntjes, gewoon in de hoop dat je je vergist of dat je toch nog een brokje echt dope tegenkomt. maar nee hoor. ik werd enkel zieker door de caf, en begon als een idioot te zweten en stuiteren, alsof ik speed had genomen. ik de dealer dus bellen en hem op de hoogte gebracht. hij schrok ervan, (oprecht, hij is een vriend van mijn vaste dealer en neemt t even waar, en wil het dus zo goed mogeijk doen. mijn vaste dealer voor zo'n 17 lange jaren is voor 6 weken of vakantie,-ja, men leeft goed van dealen-)
en vanaf afgelopen maandag bleef het dus slecht. hij kocht bij 3 verschillende dealers in en iedere keer kwam hij dan weer met dezelfde rotzooit aankomen. en 1 van die 3 inkopen had hij zelfs in rotterdam gedaan waar hij een hele dag had gezocht. de "dope" is knal oranje en plakt als een idioot op folie. het is dus gewoon cafeine waarin een belachelijk kleine hoeveelheid heroine zit. bij de ene zit er iets meer of minder in dan bij de andere, maar bij allemaal zit er zo weinig dope in dat het gewoon schandalig is!!!
maar het is dus wel duidelijk dan nu in de gehele randstad, (rotterdam en den haag, en amsterdam zal daarom wel niet anders zijn) geen goeie dope meer te krijgen is. misschien in de rest van nederland nog wel, maar dat zal dan ook snel veranderen. dus mocht je daar wonen en je vind nog goeie, koop dan zoveel als je kan, want de zomer crisis ligt weer op de loer zoals ieder jaar!!

heb zelf de gehele week van s middags 12 uur tot gemiddelt 8 tot 10 uur s avonds rond gefietst door de stad in de hoop een wonder te vinden. dit getest heeft me zo'n 80 euro gekost wat enkel cafeine ballen opleverde!!! en net toen ik alle hoop had opgegeven vond ik toch opeens goeie dope, maar ja, de dealer wist van de schaarste en dus vroeg hij met droge ogen 70 euro voor een gram.
7 0 E U R O !!!!!
en dan 0.9 gram geven he!!!!
maarja, als je ziek bent koop je het toch, en dat heb ik dus de afgelopen 3 dagen gedaan. iedere junk in de stad is de wanhoop nabij, iedereen belt en zoekt iedereen, op zoek naar goeie dope, en iedereen is opeens ziek of slikt extra meth of wat dan ook, wachtend opdat dit maar weer snel overgaat.

er is 1 pluspunt aan dit soort van zomer crisissen,
en dat is dat straks er weer goeie is. want wanneer de dealers weer terug komen van hun 'wel verdiende' vakanties dan nemen sommigen van hen zelf dope mee terug naar huis, en dat is dan wel super kwaliteit!! maar tot dan is dit weer een nieuw diepte punt, waar is toch die goeie oude tijd van 20 jaar geleden, dat dope puur was (80 tot 95% puur).

ach, die goeie oude tijd, kan daar nu enkel nog maar van dromen...
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#5
had deze zomer topic crisis eerst niet willen plaatsen omdat ik vermoedde dat hij niet lang zou duren. maar omdat we al weer een week verder waren plaatste ik m gisteren toch maar.
en nu heb ik vanohctend toch weer goede kunnen vinden voor de normale prijs, maar dit wil niet zeggen dat er bijna overal nog wel crisis is. heb me echt rot gezocht vele dagen lang om dit adres te krijgen. dus wees niet verbaasd wanneer het bij jou nog steeds bagger is, wat ik niet hoop voor je. want er is niets zo waardeloos dan ziek zijn, geld hebben en nog steeds geen dope kunnen krijgen (-beter worden dus-).

succes en dat alles maar snel weer in het oude mag veranderen,
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hey Level!
Klinkt serieus lastig he maat dat het daar zo een situatie is, maar ben blij dat je een adres hebt terug. Hier in Brussel en Antwerpen zijn er ook 2 of 3 dealers op vakantie maar van 1tje weet ik dat de broer juist terug is van 1 maand Marokko. Die gaan altijd appart elke zomer naar hun thuisland zodat ze weten dat de zaak kan blijven draaien. De 1 komt thuis van 1maand Marokko en dan vertrekt de ander pas. Maar bij degene dat ik eigenlijk meestal ga, die is altijd al bereikbaar geweest. Bij ziekte of afwezigheid neemt hij steeds op of laat hij toch iets weten via sms naar waar ik dan moet gaan zodat zijn zus het komt brengen.
Hopelijk heb je gelijk en komen er dealers terug uit vakantie met dope die meer zuiver is dan gelijk waar je hier kunt vinden. Stel je voor een Afghaan of Pakistaan, Iranees die net terug komt van een bezoekje aan het thuisfront :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

Greetzz :wave:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#7
haha, ja, ook ik word iedere keer gek hoor, als het weer eens rotzooi is.
maarja, je leerd je verwachtingen bijstellen. de kwaliteit is de laatste jaren zo erg gezakt, (vooral het laatste jaar), dat ik al blij ben wanneer ik goed beter word en een beetje meer dan dat. belachelijk maar waar!

en Da_pj, dat is mooi, dat die broers hun vakantie zo opdelen.
de dealers die ik de laatste jaren ken zijn allemaal geen gebruikers, gewoon echte brooddealers. en die gasten interesseert het gewoon geen hol, enkel geld maken en het liefst zo veel mogelijk, tot het onredelijke af vaak, of eigenlijk ook altijd.
totaal ongevoelig zijn ze voor jou leed en ellende, en dat terwijl zij daar juist aan verdienen. nu zijn het ook allemaal marokanen die ik ken, of eigenlijk zijn het Berbers (volk woonachtig in de bergen in noord marokko) en vaak hebben die toch al zo'n misplaatste trots. dit klinkt bijzonder rassistisch maar ik kan het ook niet helpen. 9 van de 10 marokaanse dealers die ik ken zijn nu niet bepaald de meest vredelievende mensen.
maar laat ik mijn mond maar houden want dit gepraat van mij begint een bijzonder wrang bijsmaakje te krijgen.
s
sam1Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Heej Levell,

Het is idd weer raak. Na mijn mislukte afkickpogingen moest ik natuurlijk ook weer dope halen. Nou ja, wat tegenwoordig voor dope doorgaat is echt vreselijk. Het lijkt wel "Redbull" roken zoveel cafeine zat erin.

Nu heb ik via-via een adresje, maar zal ik niet te veel over zeggen i.v.m forumregels. Dan heb ik nog steeds mix er door heen, maar is te overzien. Zelf ben ik niet zo lang verslaafd als anderen hier( een jaar of 4), maar in het begin was er echt voor een redelijke prijs veel betere dope. Ook was het vaak hetzelfde voor een langere periode.

Nu is het als de beurs: Hoge pieken(korte periode), diepe dalen( steeds langere periode). Moeilijk om op te anticiperen. Alleen wat groter inkopen kan er nog voor zorgen dat je goede dope krijgt. Met 5 man 50 gram kopen, dat soort fratsen.

Dat is een van de redenen buiten mijn gezondheid waarom ik (zo) graag wil stoppen en het na het Temgesic-debacle weer ga doen met methadon. Het rennen, wachten, kosten,etc. Er moet rust komen in mijn leven. Alleen moet ik eerlijk zijn, het langste wat mij is gelukt in die periode was 4 dagen schoon. Het is een stap in de goede richting, maar nog lang niet genoeg. Deze alinea is off-topic, maar goed.

Om terug te keren naar de ''zomer''crisis. Ik ben bang dat dit de komende jaren een probleem zal blijven. Kilo prijzen zijn al hoog, er is veel meer te verdienen met andere middelen( wit bijv.), er zijn weinig mensen echt nog serieus bezig met bruin. Dus je hebt gelijk met wat je signaleert. Er is weer een crisis, laten we eens kijken hoelang hij ditmaal zal duren.

Mazzels man,
Sam
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#9
af en toe lijkt t wel alsof ik helemaal alleen deze ellende ervaar, ben dan ook blij jou reactie te lezen. wat je schrijft leest alsof ik het zelf geschreven zou heb!
en ja, als je 50 kan inkopen dan zit je wel goed. het is vooral die kleine dealertjes aan de onderkant die totaal geen binding meer met heroine hebben, ze gebruiken niet en zien het enkel als een middel om heel snel belachelijke grote winsten te maken. die junkies dokken toch wel.
t is precies zoals je zegt, voorheen was de kwaliteit nog ok, en de prijzen ook.
nu lijkt t wel alsof we loslopend wild zijn, gewoon prijsschieten, altijd raak!

waardeloos, alhoewel ik nog steeds geloof dat er ook aan deze crisis weer een eind zal komen.
dat moet wel, alhoewel ik zelf nog nooit in de laatste 28 jaar een crisis heb meegemaakt die zo hardnekkig en langdurig was als deze!
j
justinnLid
01-01-2024, 00:00
#10
wil het 1ne kant wel proberen, maar dan over jaren ofzo, kijken wat het is
merk nu al dat ik craving naar coke heb( 2x gedaan nog maar) , vandaar dat ik deze week nog voor 1 dag koop en dan eerst 2maand snelle/ X , omdat ik daar egt geen zin in heb.. en dan bij hero zal dat 10/25x zo sterk zijn, die drang om te kopen..
s
sam1Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Heej Levell,

Heb er erg veel respect voor de wijze hoe je met alles omgaat. Deze crisis heeft zoveel oorzaken, maar ik durf i.v.m de forumregels deze niet allemaal te benoemen.

Kan wel zeggen dat deze crisis idd nog wel even gaat duren. Ik moet ook continue op zoek en dat kost een hoop extra energie, geld,etc. Daar hebben we het al over gehad. Belangrijk in mijn geval is om serieus mijn energie te gebruiken om te stoppen.

Let wel op mensen, want vanaf 1 Augustus is het Ramadan en dan zou de crisis misschien nog wel eens wat heftiger worden mijn inziens. Maar goed, laten we voor eenieder die daar een belang bij heeft hopen dat deze crisis snel voorbij is.

mazzels,
Sam
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#12
verrek, Ramadan, je hebt gelijk.
kan me van vorig jaar herinneren dat er toen ook dealers waren
die opeens even stopten. Alhoewel er toen ook gelukkig dealers
waren die wel een beetje aan Ramadan deden maar daarnaast toch
een paar uur per dag door verkochten. Gelukkig zijn er in den Haag
ook een hoop Surinaamse dealers die daar niets mee van doen hebben.
Doet me opeens denken aan een heeeeel oud nummer van Ton Lebbink
waarin hij zingt; "Van maaltijd na maaltijd drijven".
Van crisis naar crisis drijven....

(Libanon - Libaqui
Nederland - jaderland
Colombia - Colombinee
en zo voorts......)
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#13
Shit ja...nu 1 augustust al Ramadan? F**k! Tjah indd dan zijn er die even de boel plat leggen ik hoop als ik overmorgen bij mijn vaste dealer ga in Antwerpen dat die mss een paar uurtjes de zaak doet draaien elke dag. Desnoods mag hij op voorhand met mij een afspraak maken om tijdens de ramadan altijd een vast uur te geven in de namiddag, ik zal er dan wel voor zorgen dat ik daar op tijd geraak :sunglasses:

Greetzz :wave:
N
NoorderLid
01-01-2024, 00:00
#14
In Groningen, Drenthe en Friesland is er helemaal niks te vinden.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#15
kan me dat goed voorstellen dat daar niets is te vinden, zo'n 15 jaar geleden verkocht mijn broer daar en toen was het er al bar en boos. vrees dat dat nu enkel nog erger is.
moet er niet aan denken om te leven in een provincie waar niets te krijgen is, en zelfs in de buurt provincies ook niet. dat betekend dus of afkicken, of om de zoveel tijd een trip naar het westen maken.

succes ermee, ik leef met je mee
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#16
ben blij te horen dat je het niet wilt proberen en dat t puur uit interesse was, want heroine is helaas een drugsoort waar je ontzettend snel aan blijft hangen. Dus beter zo...
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat getuigd van moed en inzicht!
Dat je nu na 2 keer coke gebruikt te hebben al doorhebt dat je cravings ernaar hebt, helaas vervolg je de zin dan met;

vandaar dat ik deze week nog voor 1 dag koop

en dat je dan even stopt, het beste zou natuurlijk zijn om dan direct te stoppen. want ieder uitstel maakt t middel enkel nog aantrekkelijker. Daarom is het dan ook een erg goed besluit om heroine helemaal niet te probereb, of op zeker om het voorlopig nog een paar jaar te laten staan. Het zijn niet voor niets Hard drugs, het gaat namenlijk allemaal erg hard, je hangt er zo aan. En zeker wanneer je zelf al doorhebt dat je hier erg gevoelig voor bent, t beste is dan om er zo ver mogelijk vandaan te blijven. Geloof me, 27 jaar geleden waarschuwde men mij. Maar ik was te eigenwijs, en nu zijn we 27 verslaafde jaren verder.

heel veel succes, en ik hoop dat je de coke ook kunt afzweren!
j
justinnLid
01-01-2024, 00:00
#18
naja cravings, tis niet zo dat ik denk van ik voel me niet lekker zonder, maar meer zo van het was zondag wel erg lekker hah

zojuist me halfje gehaald, en k denk dat ik die bewaar tot dinsdag( goudenpijl, zon feest hier) en dan eerste 5/6 maand geen coke meer, wil helemaal op rantsoen na de vakantie want ik wissel de meeste weken af met coke/xtc/speed en dan wiet.


k heb mezelf wel goed in de hand wat zulke dingen betreft hoor.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#19
justinn zei:
..k heb mezelf wel goed in de hand wat zulke dingen betreft hoor.
Klik om te vergroten...

Altijd een van die mooie uitspraken (-: Volgens mij was Berbatov ook eigenaar van deze zin!

Was ik bijna vergeten je andere 'pakkende' zin te quoten:

justinn zei:
naja cravings, tis niet zo dat ik denk van ik voel me niet lekker zonder, maar meer zo van het was zondag wel erg lekker hah
Klik om te vergroten...

Kijk maar uit kerel, je voldoet voor mij voor de volle 100% aan de risico-voorwaarden.
j
justinnLid
01-01-2024, 00:00
#20
nee hier in noorden is idd niets te vinden, ben er ook niet op zoek maar vind het zo raar dat ik alles kan vinden( geen pm's!) maar geen bruin, niet dat ik het wil proberen maar gaat om het idee..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."