Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsheroine

heroine

23 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
W
WutangLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi ik ben laatst begonnen met injecteren,heb ondertussen 5keer geprobeert,telkens gedaan hoe het moet en met verschillende hoeveelheden van 0,10 tot ongeveer 0,5 g heroine maar telkens zonder effect.hoe kan dit?voel er helemaal niets van, kan iemand mij raad geven?
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#2
goed verhaal inderdaad Datwel, afkicken onder narcose kan inderdaad nu gewoon bij Minoya in nederland, en wordt betaald door je ziekten kosten verzekering, (kan me nog herinneren dat t toen destijds 20.000 gulden kosten ofzo, in Isarael.)

maar wat me dan toch een beetje verbaasd is je zinnetje;
(die af en toe nog eens wat recreatief gebruikt..).

is dat niet vragen om problemen, want als ex-verslaafde is af en toe gebruiken gewoon niet meer mogelijk.
D
DatwelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Voor mij is dat blijkbaar geen probleem en ik doe dat eigenlijk al sinds ik ben afgekickt. In de eerste jaren liep het wel eens uit de hand dat ik ineens drie dagen achtereen weer aan de dope zat maar dan hing het me weer zo de keel uit dat ik er de maanden erna weer met gemak vanaf kon blijven. De laatste jaren gebruik ik om de 3 a 6 maanden en eigenlijk ben ik dan de volgende dag alweer genezen voor de maanden erna. Het is meer stoom afblazen en mezelf er weer op wijzen dat er eigenlijk niets aan is want het valt altijd weer tegen (was mijn verslaafde brein ook maar zo smart en bij de tijd dan zou ik het helemaal achterwege kunnen laten....).
L
Lid 30310Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Datwel zei:
Voor mij is dat blijkbaar geen probleem en ik doe dat eigenlijk al sinds ik ben afgekickt. In de eerste jaren liep het wel eens uit de hand dat ik ineens drie dagen achtereen weer aan de dope zat maar dan hing het me weer zo de keel uit dat ik er de maanden erna weer met gemak vanaf kon blijven. De laatste jaren gebruik ik om de 3 a 6 maanden en eigenlijk ben ik dan de volgende dag alweer genezen voor de maanden erna. Het is meer stoom afblazen en mezelf er weer op wijzen dat er eigenlijk niets aan is want het valt altijd weer tegen (was mijn verslaafde brein ook maar zo smart en bij de tijd dan zou ik het helemaal achterwege kunnen laten....).
Klik om te vergroten...
Nou ik doe precies hetzelfde als jou. Al moet ik daar wel bij opmerken dat ik nog wel op een onderhoudsdosis methadon sta. Ik had altijd een afkeer van methadon maar sta sinds 8 jaar op 50 cc en functioneer goed daarop. Ik heb mijn leven weer terug,heb leuke sociale contacten hou geld over ipv altijd te kort en onderneem van alles.Plus die ellende van avonds al denken hoe aan dope te komen voor de volgende dag enz. En ja de enkele keren dat ik gebruik vind ik er echt helemaal geen zak meer aan. En ik heb toch 20 jaar elke dag gebruikt. Maar zoals jij het doet zonder methadon is helemaal knap natuurlijk,respect. Dus zou ook niet al te zwaar tillen aan die enkele keer dat je nog wel gebruikt en grote kans dat dat er op den duur ook helemaal uit is.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#5
kan me goed voorstellen dat de dope nu tegenvalt, of het gebruikt ervan.
dope was 20 jaar geleden zowat puur, en wat we nu hebben is waarschijnlijk
tussen de 10 en 25% MAX (met 25% heb je nu echt super dope).
dus dan kan t enkel tegenvallen.

maar, dat je t zonder meth kuur doet, dat is inderdaad apart!
want heb je gewoon al jaren meth dan is er niet zoveel verschil tussen of
meth nemen of dope.
L
Lid 30310Lid
01-01-2024, 00:00
#6
leveldesigner zei:
kan me goed voorstellen dat de dope nu tegenvalt, of het gebruikt ervan.
dope was 20 jaar geleden zowat puur, en wat we nu hebben is waarschijnlijk
tussen de 10 en 25% MAX (met 25% heb je nu echt super dope).
dus dan kan t enkel tegenvallen.

maar, dat je t zonder meth kuur doet, dat is inderdaad apart!
want heb je gewoon al jaren meth dan is er niet zoveel verschil tussen of
meth nemen of dope.
Klik om te vergroten...
Nou dat ben ik dus niet met je eens,want er zit wel degelijk een verschil tussen meth nemen of dope. En kan het heel lang uitleggen maar komt het in het kort hierop neer. Ik heb nu met methadon nu wel een leven. Maar zonder methdon maar met dope had ik geen leven. Dus als je methadon gewoon gebruikt als onderhoudsmiddel en niet of zelden bijgebruikt is het dus degelijk wel een goed middel. Neemt niet weg dat ik superknap vind als iemand het helemaal zonder methadon kan.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#7
je hebt helemaal gelijk JohnnyT, ik drukte me helaas verkeerd uit de laatste keer. ik zet inderdaad;
heb je gewoon al jaren meth dan is er niet zoveel verschil tussen of
meth nemen of dope.
maar wat ik daarmee bedoelde ging eigenlijk over heel af en toe dope gebruiken terwijl je al
lang op de meth zit, of dat doen terwijl je verder niets gebruikt, meth dus.

want heb je gewoon meth, en neem je dan eens wat dope dan zal de kater voor zover die er al is de dag erna veel minder zijn dan wanneer je eens dope gebruikt als ex verslaafde terwijl je dus geen meth meer hebt.

dat is dus enkel wat ik bedoelde, want tussen meth en dope zit natuurlijk een wereld van verschil, laat dat duidelijk zijn. en natuurlijk moet je gewoon een lange onderhouds kuur nemen wanneer je daarme goed kan functioneren en je leven op de rit krijgt en hebt.
S
SelloLid
01-01-2024, 00:00
#8
kietje zei:
ik heb heroine gebruikt en ben nu + - 2 maanden gestopt ik heb 4 jaar heroine gebruikt en het laatste jaar ook cocaine ik rookte het allebij vanaf eind januarie ben ik bezig om te stoppen met mijn gebruik beetje bij beetje lukte het me wel steeds viel ik terug om de week of 3 weken maar nu dus +- 2maanden gestopt maar ik voel me nog niet de oude kan iemand me uit leggen hoe dit werkt en simptonen??????
groetjes kietje[/quote

Geachte Kietje
2 Maanden ben jij nou clean neem ik aan ,
Dan blijft er nog 8 a / 10 maanden nog over,
Na gemiddeld 5/6 maanden begin je weer normaal te voelen,
Eer je lichaam en je geestelijkheid weer op de rails krijgt .
Je reuk vermogen en je eet lust komt terug .
Je bent heel goed bezig,Ik zou zeggen hou vol en ,
De blangrijkste is dat je een bezigheid moet crieeren,
Je hebt een bezigheid of een afleiding nodig,
Zo dat jij tijdens deze dappere afkick periode,
Nog sterker op je benen zal staan qua lichaamelijk als geestelijk.
Bezigheid is heel blangrijk,dan ben je afgeleidt,
Anders ben je psygisch,de hele tijd bezig in je hoofd .
36 Jaar heb ik het zelfde wat jij heeft gebruikt ,en nog .
Als een oude hippie als ik kan jou deze mee geven,
Je bent dapper ,elke dag is een strijd en naar mate,
Dat jij strijd,naar mate jij steeds sterker wordt,
En naar mate jij jou eigen nog beter gaan voelen ,
als voor jou verslaafdheid .
En blijf contackt houden met de verslaafden zorg,
Ze kunnen jou heel erg goed begleiden.
Kietje ik wens jou heel veel sterkte van harte,
Elke dag is een winst voor jou leven,en leven is waard.
Respect
Klik om te vergroten...
S
SelloLid
01-01-2024, 00:00
#9
Datwel zei:
Na mijn laatste afkick met Naltrexon duurde het ook weken voordat ik weer lekker in mijn vel zat. Ik zat die dagen flink te mijmeren en te klagen omdat ik me na al dat vechten nog steeds slecht voelde maar, van de een op de andere dag was ik er weer, zo maar als een geschenk uit de hemel. Doe dus niet aan doemdenken maar ga ervan uit dat die dag ook voor jou snel komt en aangezien je al 2 maanden op weg bent kan dat niet lang meer duren.

Wat ik je wel echt kan aanraden is te gaan sporten en dan het liefst duursporten. Door dat drugsgebruik is je systeem, en dan met name je beloningssysteem en de productie van neurotransmitters, op zn gat komen te liggen en het heeft moeite om op te staan en weer zelf het werk te gaan doen. Daarom voel je je klote en moe. Als je bijvoorbeeld gaat hardlopen dan geef je het hele zaakje een flinke boost en dwing je je brein om weer op gang te komen. Gewoon doen en je zult zien dat het werkt, ik ben er zelfs een fanatieke duurloper van geworden (die af en toe nog eens wat recreatief gebruikt..).
Klik om te vergroten...


Volkomen met je eens
Ben ook 2 keer onder narcose in Breda geweest.
De eerste keer 3,5 jaar clean geweest ,
ik moest de hele jaar een tabletje in nemen,
2 de keer 1,5 jaar clean ,in het begin was alles mooi,
Prachtig ik kon de gemaaide gras ruiken ,
en toch zat het me niet lekker,
Ik voelde me lamlendig,gouw moe,en heel sober .
Ik was een van de eerse van ,
300 proef konijnen van Naltrexon projekt.
g
gastondmLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik krijg gewoon al zin in een goeie drup op de folie en daarna shotje zetten en zalig slapen, wat moet het leven toch meer zijn
g
gastondmLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oke, dat vorige bericht is dus niet van mij afkomstig, er heeft iemand mijn laptop gebruikt en ik ben altijd ingelogd op deze site...
Hmz kan ik dat bericht verwijderen?
Alvast bedankt
L
Lid 30310Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Wutang zei:
Hoi ik ben laatst begonnen met injecteren,heb ondertussen 5keer geprobeert,telkens gedaan hoe het moet en met verschillende hoeveelheden van 0,10 tot ongeveer 0,5 g heroine maar telkens zonder effect.hoe kan dit?voel er helemaal niets van, kan iemand mij raad geven?
Klik om te vergroten...
Als dat echt waar is wat je zegt dan heb je waarschijnlijk 0 procent heroine geinjecteerd,maar caffeine en/of iets anders waar je niks van voelt. Want als je nog nooit geshot hebt dan zou je echt wel wat moeten voelen en van 0,5 gram zou je zelfs een od van krijgen in jouw geval.
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Wutang zei:
Hoi ik ben laatst begonnen met injecteren,heb ondertussen 5keer geprobeert,telkens gedaan hoe het moet en met verschillende hoeveelheden van 0,10 tot ongeveer 0,5 g heroine maar telkens zonder effect.hoe kan dit?voel er helemaal niets van, kan iemand mij raad geven?
Klik om te vergroten...
Jij bent echt volledig gestoord; mocht je H toevallig een zuiverheid hebben van bijvoorbeeld 50%, dan ga je gegarandeerd od'en. Oftewel: je gaat dood. :angry:

Je hebt mazzel, je bent nog niet dood omdat je waarschijnlijk rotzooi gekocht hebt. Als je gaat shotten, laat het dan eerst testen.
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Pieter210 zei:
Wutang zei:
Hoi ik ben laatst begonnen met injecteren,heb ondertussen 5keer geprobeert,telkens gedaan hoe het moet en met verschillende hoeveelheden van 0,10 tot ongeveer 0,5 g heroine maar telkens zonder effect.hoe kan dit?voel er helemaal niets van, kan iemand mij raad geven?
Klik om te vergroten...
Jij bent echt volledig gestoord; mocht je H toevallig een zuiverheid hebben van bijvoorbeeld 50%, dan ga je gegarandeerd od'en. Oftewel: je gaat dood. :angry:

Je hebt mazzel, je bent nog niet dood omdat je waarschijnlijk rotzooi gekocht hebt. Als je gaat shotten, laat het dan eerst testen.
Klik om te vergroten...
En pas de dosis aan (flink naar beneden welteverstaan)... :rock:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Je kunt inderdaad niet zomaar zulke hoeveelheden shotten, zeker wanneer je nog niet vaak heroine gebruikt hebt. Denk dus ook dat het rotzooi is, en dat is maar goed want anders had je inderdaad het loodje kunnen leggen. Aan de andere kant kun je je nu ook afvragen wat je dan wel in je aderen hebt gepompt, want je hebt mafkezen die echt alles gebruiken om ermee te versnijden. Dus een test lijkt me wel raadzaam.

Je zou in het vervolg altijd even een klein mespuntje op folie kunnen laten "lopen" (verhitten),
en zien hoe of het loopt, en of t erg plakt. Zo kun je t dan ook een beetje testen, want ik snap dat je niet dagen wilt wachten op een test uitslag wanneer je net hebt gescoord.

In het vervolg gewoon anders kleinere hoeveelheden zetten, een OD is makkelijk gezet wanneer je geen tolerantie hebt opgebouwd.

succes,
k
kietjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik heb heroine gebruikt en ben nu + - 2 maanden gestopt ik heb 4 jaar heroine gebruikt en het laatste jaar ook cocaine ik rookte het allebij vanaf eind januarie ben ik bezig om te stoppen met mijn gebruik beetje bij beetje lukte het me wel steeds viel ik terug om de week of 3 weken maar nu dus +- 2maanden gestopt maar ik voel me nog niet de oude kan iemand me uit leggen hoe dit werkt en simptonen??????
groetjes kietje
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Deze mag naar Opiaten.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#18
tja, zoals je dus weet maakt heroine dat je je gewoon heel lekker en warm in je vel voelt zitten, en dat alles van buiten af veel zachter binnen komt. een aagezien je 4 jaar gebruikt hebt ben je daar nu gewoon heel erg aan gewend, tot 2 maanden geleden dan. 8 weken tegenover 4 jaar is nog niet zoveel. t zal dus gewoon nog even duren eer je je weer gewoon lekker voelt. alhoewel je je na 8 weken toch lichamelijk wel weer helemaal de oude zou moeten voelen, zeker wanneer je dus al sinds january slechts nog om de zoveel weken hebt gebruikt.

dus, denk dat je t gewoon nog even tijd moet geven. je zult je iedere dag beter gaan voelen, t gaat met kleine stapjes. en voor je t weet voel je je dan weet de oude.
kun je anders misschien iets precieser zijn in wat t precies is dat je nog steeds tegenwerkt?
is dat lichamelijk en zoja wat, of is het meer qua gevoel?

in ieder geval heel veel succes, en volhouden!
iedere dag is er eentje, ...
D
Dr. DLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mijn ervaring is dat het heel lang duurt voor je echt weer goed voelt. Het kan wel een jaar duren voor je weer een beetje normaal doorslaapt bijvoorbeeld. Wat bij mij wel hielp was grote hoeveelheden vitaminen. Een goede multi als Solgar bijvoorbeeld. Niet goedkoop maar als je aan dope prijzen gewend bent, valt het wel mee :P
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#20
inderdaad, goeie voeding, sporten, goed rusten, dan zijn inderdaad allemaal dingen die maken dat je eerder weer je goed gaat voelen.
kortom, gezon leven.
is wel moeilijk als je dan verleerd bent, lol

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."