Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is of doet heroïne nou eigenlijk?

Wat is of doet heroïne nou eigenlijk?

14 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
f
foreverinspaceLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heroïne , een drug waar ik vooral weinig over weet en niet echt interesse heb om te proberen ,
toch vroeg ik me af wat de effecten van heroïne zijn , wat voelt men na gebruik

en wat is bruin nu juist ? Rookbare hero?

Niets persoonlijk maar toch schrikt deze drug me soms wel af , bv toen ik bij mijn dealer achter pillen ging en toen die me vroeg 'ken je iemand die me heroïne kan regelen ? Heb ze echt nodig , kreeg toen wel even koude rillingen en was blij als ik uit zijn buurt was , naalden schrikken me gewoon af en denk ook dat ik dit nooit ga proberen + het is naarschijnt zo verslavend en nogmaals het is niet de persoon die me afschrikt maar de drug en de naalden.


cheers
L
Lid 30310Lid
01-01-2024, 00:00
#2
foreverinspace zei:
Heroïne , een drug waar ik vooral weinig over weet en niet echt interesse heb om te proberen ,
toch vroeg ik me af wat de effecten van heroïne zijn , wat voelt men na gebruik

en wat is bruin nu juist ? Rookbare hero?

Niets persoonlijk maar toch schrikt deze drug me soms wel af , bv toen ik bij mijn dealer achter pillen ging en toen die me vroeg 'ken je iemand die me heroïne kan regelen ? Heb ze echt nodig , kreeg toen wel even koude rillingen en was blij als ik uit zijn buurt was , naalden schrikken me gewoon af en denk ook dat ik dit nooit ga proberen + het is naarschijnt zo verslavend en nogmaals het is niet de persoon die me afschrikt maar de drug en de naalden.


cheers
Klik om te vergroten...
Nou er is genoeg informatie over heroine en alles wat daarmee te maken heeft op internet lijkt mij.En bang voor naalden?Ik denk dat de meerderheid van de heroineverslaafden heroine rookt(chinezen dus van aluminiumfolie).Misschien dat 1/3 het shot,en dat is misschien nog hoog geschat.Maar dan heb ik het wel over Nederland.Hoe het in andere landen zit zou ik zo niet weten.
D
DatwelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat voelt men na gebruik?
Kleed je op een koude winteravond uit, ga in je onderbroek buiten staan, zorg ervoor dat iemand het ligbad vol laat lopen, wacht totdat je het tot op het bot ijskoud hebt, loop dan naar binnen en ga het bad in...het genot en de warme tinteling die je dan ervaart is vergelijkbaar.
K
KOMTGOEDLid
01-01-2024, 00:00
#4
HAHAHA
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#5
zo voelt t inderdaad aan Datwel, lichamelijk dan.
geestelijk ervaar je een soort gelijke warme gloed, en tevens zijn al je zorgen al sneeuw voor de zon verdwenen. het leven is enkel nog lekker warm en volledig, zorgeloos.
daarnaast is alle verveling verdwenen. als je stoned bent van heroine dan kun je als t moet 6 uur op een stoel naar een muur zitten staren en je nog niet vervelen. raar maar waar.

bruine heroine wordt inderdaad bijna altijd gerookt van folie, gechineest. maar heroine kan vele kleuren hebben, van licht grijs tot donker bruin en alles wat daar tussen in zit, tot en met bruin gele dope. in nederland gebruiken de meeste gebruikers hun dope inderdaad door het te roken, maar slechts een klein deel spuit t, of snuift t. maar, hierover is inderdaad zoals wel eerder al is gezegt ontzettend veel info te vinden op het internet. gewoon even googelen ernaar, of hier de zoek functie gebruiken, dan vind je alles wat je maar wilt weten.

maar, goed dat je een afkeer van de drugs hebt, hou dat maar zo, erg gezond!
r
rekkab24Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Datwel zei:
Wat voelt men na gebruik?
Kleed je op een koude winteravond uit, ga in je onderbroek buiten staan, zorg ervoor dat iemand het ligbad vol laat lopen, wacht totdat je het tot op het bot ijskoud hebt, loop dan naar binnen en ga het bad in...het genot en de warme tinteling die je dan ervaart is vergelijkbaar.
Klik om te vergroten...

klinkt nice haha :)
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#7
leveldesigner zei:
zo voelt t inderdaad aan Datwel, lichamelijk dan.
geestelijk ervaar je een soort gelijke warme gloed, en tevens zijn al je zorgen al sneeuw voor de zon verdwenen. het leven is enkel nog lekker warm en volledig, zorgeloos.
daarnaast is alle verveling verdwenen. als je stoned bent van heroine dan kun je als t moet 6 uur op een stoel naar een muur zitten staren en je nog niet vervelen. raar maar waar.

bruine heroine wordt inderdaad bijna altijd gerookt van folie, gechineest. maar heroine kan vele kleuren hebben, van licht grijs tot donker bruin en alles wat daar tussen in zit, tot en met bruin gele dope. in nederland gebruiken de meeste gebruikers hun dope inderdaad door het te roken, maar slechts een klein deel spuit t, of snuift t. maar, hierover is inderdaad zoals wel eerder al is gezegt ontzettend veel info te vinden op het internet. gewoon even googelen ernaar, of hier de zoek functie gebruiken, dan vind je alles wat je maar wilt weten.

maar, goed dat je een afkeer van de drugs hebt, hou dat maar zo, erg gezond!
Klik om te vergroten...
Waarom niet snuiven...?
M
MessiasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoe heroine voelt en wat het doet is van zoveel afhankelijk, het hangt er met name vanaf of het de 1ste keer is dat je gebruikt of dat je al een levenslange gebruiker bent.

De eerste keer dat je gebruikt (ook de eerste weken/maanden) zul je enkel overgeven, overgeven, slapen, slapen, en nogmaals in slaap vallen. Je zult heel erg diep en HEEL erg lang slapen. Voor de rest krijg je overal jeuk (maar een fijne jeuk, je kan niet stoppen met krabben) kun je urenlang staren (terwijl je je top vermaakt) ook zul je steeds overgeven (maar je voelt je vaak niet eens misselijk raar genoeg, uiteraard omdat je lichaam verdoofd is!). Verder krijgt je lichaam het warmer (en ook valt je hoofd/lichaam steeds naar voren als je zit, dan herpak je je) en dan val je weer opnieuw naar voren, in slaap.

Mensen denken vaak dat heroine gebruikers een soort euforisch gevoel krijgen, en zich geestelijk beter gaan voelen, onzin! Heroine zorgt enkel ervoor dat je geen lichamelijke pijn zult voelen, heroine heeft totaal geen mentaal effect (behalve dat je je verdoofd/duf/slaperig voelt, je bent er niet helemaal bij) het zorgt er enkel voor dat je super lang in slaap valt. Mensen hebben het steeds over "stoned" zijn maar het stelt niks anders voor dan constant in een diepe slaap vallen. Denk maar eens aan je diepste slaap ooit, dat x1000 en zonder tussen poze's waarin je wakker wordt, verder word je ook ZO uitgeslapen wakker. Het enigste wat heroine met je lichaam doet is dat je slaapt, slaapt, en slaapt. Eigenlijk is het weg gegooid geld want tijdens je slaap ervaar je toch niks, maargoed op een of andere manier voelt het toch heerlijk. Ook als je ergens wondjes hebt of dergelijke, dan zal het die lichamelijke pijn verdoven en voel je er niks van. Echter bij het nuchter worden doet het 2x zo'n pijn.

(Of je van de heroine rush houdt ofniet is na mijn mening vooral afhankelijk van of je meer van "uppers" of meer van "downers" houdt). Als je jarenlang gebruikt (gebruik zelf 20 jaar) maar zelfs al naar een paar jaar val je niet meer eens in slaap ervan, je gebruikt het dan enkel om het ziek zijn weg te houden. En de kwaliteit word steeds slechter!

De nare problemen beginnen pas echt als je lichaam er aan verslaafd raakt (wat al naar een paar weken/maanden elke dag gebruiken is) oh... en zeker als je voor de allereerste keer "dope ziek" word, GOOD LUCK! Die krampen in je benen, armen, in je hele lichaam... alsof je gemarteld word! Niet kunnen slapen, eten, lopen, diaree, totaal geen energie, zenuwachtigheid, overal pijn in je lichaam (zelfs omdraaien in bed doet zo'n ongelofelijke pijn door HEEL je lichaam, je voelt ELKE spier en ELK bot door je lichaam alsof het word doorgesneden en doorgeduwt in een martelmachine) elke stap dat je zet is een hel. Geen enkele houding voelt comfortabel, en in bed proberen te rusten is vrijwel onmogelijk doordat je lichaam verrekt van de pijn, focussen met zulke krampen is ook onmogelijk (en een week aan een stuk dope ziek zijn, in die hele week kun je letterlijk nog niet eens één uur slapen, je zult alleen al na één week ziek zijn ZO uitgeput zijn en ZO snakken naar slaap maar het lukt gewoon niet) en als je na de bank wil lopen dan doe je gewoon een half uur om daar te komen omdat je benen gemarteld worden.

Het meest naive van mensen (die nog nooit dope ziek zijn geweest) is dat ze geneigd zijn te denken "ach gewoon even doorzetten en klaar" (kan het wel snappen, want het enigste waar zij het mee kunnen vergelijken is een griep of de ergste pijn die zijzelf ooit hebben gehad maar believe me, in dit geval heb je echt GEEN idee waar je het over hebt!) enkel al die intense krampen.. het voelt 100x intenser als de ergste ziekzijn je ooit hebt gehad! Mensen praten vaak ergens over mee zonder dat ze het uberhaupt zelf hebben ervaart! Niet voor niks zijn er vroeger een paar mensen in de gevangenis overleden (door die afkicks-verschijnselen) omdat ze er destijds nog geen methadon gaven. Cold turkey afkicken is levens gevaarlijk als je lichaam levenslang een ernstige hoge dosis heroine gewend is. Maar alleen mensen die zelf dope ziek zijn geweest weten hoe heftig, ondragelijk het voelt. Maar believe me, ieder die het wil proberen.. ik ben de laatste die iemand opdwingt "doe het niet" simpelweg omdat ik me goed besef dat mensen hoe dan ook toch wel zelf hun keuzes zullen maken (but here's all I say) zodra je dopeziek bent.. je zult ZO ongelofelijk veel spijt hebben dat je ooit bent begonnen!

Al met al, op het begin voelt het diepe slapen wellicht heerlijk, maar dat ziek zijn... je zult jezelf voor je kop slaan als je eenmaal voelt wat verslaafden daarmee bedoelden! Nu lees je het, maar dan zul je het voelen. Maargoed, on the other hand.. wijze adviezen ofniet, soms moeten mensen gewoon zelf de harde leerweg behandelen voordat ze het pas echt, echt beseffen (zoals mezelf) iedereen kan het wel afraden maar uiteindelijk moet en zal ieder mens toch wel doen wat die van plan is, it's called freedom.
L
Lid 30310Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Cold Turkey afkicken is helemaal niet levensgevaarlijk. Het voelt misschien wel of je dood gaat. Maar er is nog nooit iemand overleden van het afkicken van heroine. Dus hoe klote het ook voelt,levensgevaarlijk is het niet. En ziek worden,wordt je niet zomaar dat sluipt er geleidelijk in. En de eerste keer dat je ziek wordt stelt het weinig voor,het voelt als een verkoudheidje of een griepje en je gebruikt wat en dan voel je je weer beter. Maar het ziek zijn wordt wel steeds erger als je doorgaat met gebruiken en op een gegeven moment voelt het ook echt verschrikkelijk,maar daar gaat wel wat tijd overheen. En dat je de eerste maanden alleen maar slaapt en overgeeft is misschien in jouw geval zo,maar dat is ook uitzonderlijk. Meestal is het wel zo dat je de eerste paar keren overgeeft,maar zeker geen maanden lang. En dat je wel overgeeft maar je niet misselijk voelt klopt ook niet. Want je voelt je wel degelijk kotsmisselijk de eerste paar keren en dan ben je ook blij als je overgegeven hebt,zodat je dat misselijke gevoel kwijt bent. En ik weet wel degelijk waar ik over praat,want ik gebruik zelf sinds 1984 zo,maar sinds een jaar of 9 gebruik ik nog maar heel zelden,maar sta wel op een onderhoudsdosis methadon.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Messias zei:
Hoe heroine voelt en wat het doet is van zoveel afhankelijk, het hangt er met name vanaf of het de 1ste keer is dat je gebruikt of dat je al een levenslange gebruiker bent.

De eerste keer dat je gebruikt (ook de eerste weken/maanden) zul je enkel overgeven, overgeven, slapen, slapen, en nogmaals in slaap vallen. Je zult heel erg diep en HEEL erg lang slapen. Voor de rest krijg je overal jeuk (maar een fijne jeuk, je kan niet stoppen met krabben) kun je urenlang staren (terwijl je je top vermaakt) ook zul je steeds overgeven (maar je voelt je vaak niet eens misselijk raar genoeg, uiteraard omdat je lichaam verdoofd is!). Verder krijgt je lichaam het warmer (en ook valt je hoofd/lichaam steeds naar voren als je zit, dan herpak je je) en dan val je weer opnieuw naar voren, in slaap.

Mensen denken vaak dat heroine gebruikers een soort euforisch gevoel krijgen, en zich geestelijk beter gaan voelen, onzin! Heroine zorgt enkel ervoor dat je geen lichamelijke pijn zult voelen, heroine heeft totaal geen mentaal effect (behalve dat je je verdoofd/duf/slaperig voelt, je bent er niet helemaal bij) het zorgt er enkel voor dat je super lang in slaap valt. Mensen hebben het steeds over "stoned" zijn maar het stelt niks anders voor dan constant in een diepe slaap vallen. Denk maar eens aan je diepste slaap ooit, dat x1000 en zonder tussen poze's waarin je wakker wordt, verder word je ook ZO uitgeslapen wakker. Het enigste wat heroine met je lichaam doet is dat je slaapt, slaapt, en slaapt. Eigenlijk is het weg gegooid geld want tijdens je slaap ervaar je toch niks, maargoed op een of andere manier voelt het toch heerlijk. Ook als je ergens wondjes hebt of dergelijke, dan zal het die lichamelijke pijn verdoven en voel je er niks van. Echter bij het nuchter worden doet het 2x zo'n pijn.

(Of je van de heroine rush houdt ofniet is na mijn mening vooral afhankelijk van of je meer van "uppers" of meer van "downers" houdt). Als je jarenlang gebruikt (gebruik zelf 20 jaar) maar zelfs al naar een paar jaar val je niet meer eens in slaap ervan, je gebruikt het dan enkel om het ziek zijn weg te houden. En de kwaliteit word steeds slechter!

De nare problemen beginnen pas echt als je lichaam er aan verslaafd raakt (wat al naar een paar weken/maanden elke dag gebruiken is) oh... en zeker als je voor de allereerste keer "dope ziek" word, GOOD LUCK! Die krampen in je benen, armen, in je hele lichaam... alsof je gemarteld word! Niet kunnen slapen, eten, lopen, diaree, totaal geen energie, zenuwachtigheid, overal pijn in je lichaam (zelfs omdraaien in bed doet zo'n ongelofelijke pijn door HEEL je lichaam, je voelt ELKE spier en ELK bot door je lichaam alsof het word doorgesneden en doorgeduwt in een martelmachine) elke stap dat je zet is een hel. Geen enkele houding voelt comfortabel, en in bed proberen te rusten is vrijwel onmogelijk doordat je lichaam verrekt van de pijn, focussen met zulke krampen is ook onmogelijk (en een week aan een stuk dope ziek zijn, in die hele week kun je letterlijk nog niet eens één uur slapen, je zult alleen al na één week ziek zijn ZO uitgeput zijn en ZO snakken naar slaap maar het lukt gewoon niet) en als je na de bank wil lopen dan doe je gewoon een half uur om daar te komen omdat je benen gemarteld worden.

Het meest naive van mensen (die nog nooit dope ziek zijn geweest) is dat ze geneigd zijn te denken "ach gewoon even doorzetten en klaar" (kan het wel snappen, want het enigste waar zij het mee kunnen vergelijken is een griep of de ergste pijn die zijzelf ooit hebben gehad maar believe me, in dit geval heb je echt GEEN idee waar je het over hebt!) enkel al die intense krampen.. het voelt 100x intenser als de ergste ziekzijn je ooit hebt gehad! Mensen praten vaak ergens over mee zonder dat ze het uberhaupt zelf hebben ervaart! Niet voor niks zijn er vroeger een paar mensen in de gevangenis overleden (door die afkicks-verschijnselen) omdat ze er destijds nog geen methadon gaven. Cold turkey afkicken is levens gevaarlijk als je lichaam levenslang een ernstige hoge dosis heroine gewend is. Maar alleen mensen die zelf dope ziek zijn geweest weten hoe heftig, ondragelijk het voelt. Maar believe me, ieder die het wil proberen.. ik ben de laatste die iemand opdwingt "doe het niet" simpelweg omdat ik me goed besef dat mensen hoe dan ook toch wel zelf hun keuzes zullen maken (but here's all I say) zodra je dopeziek bent.. je zult ZO ongelofelijk veel spijt hebben dat je ooit bent begonnen!

Al met al, op het begin voelt het diepe slapen wellicht heerlijk, maar dat ziek zijn... je zult jezelf voor je kop slaan als je eenmaal voelt wat verslaafden daarmee bedoelden! Nu lees je het, maar dan zul je het voelen. Maargoed, on the other hand.. wijze adviezen ofniet, soms moeten mensen gewoon zelf de harde leerweg behandelen voordat ze het pas echt, echt beseffen (zoals mezelf) iedereen kan het wel afraden maar uiteindelijk moet en zal ieder mens toch wel doen wat die van plan is, it's called freedom.
Klik om te vergroten...


Dit verhaal klopt niet echt. Ik neem maar 1 voorbeeld het stukje waar je zegt dat heroine geen geestelijk effect heeft. Dat heeft het wel degelijk en het heeft wel een euforie. In de eerste weken super intens maar het zwakt wel af maar het gaat nooit helemaal weg. Zou ik geen methadon nemen dan zou ik depressief zijn en levensmoe. Voor de rest ga ik hier verder niet op in aangezien zoveel dingen niet kloppen. No offence verder..
M
MessiasLid
01-01-2024, 00:00
#11
willemvaag zei:
Dit verhaal klopt niet echt. Ik neem maar 1 voorbeeld het stukje waar je zegt dat heroine geen geestelijk effect heeft. Dat heeft het wel degelijk en het heeft wel een euforie. In de eerste weken super intens maar het zwakt wel af maar het gaat nooit helemaal weg. Zou ik geen methadon nemen dan zou ik depressief zijn en levensmoe. Voor de rest ga ik hier verder niet op in aangezien zoveel dingen niet kloppen. No offence verder..
Klik om te vergroten...

Benoem dan eens verder wat er niet klopt? Ben de laatste die daar kwaad om word hoor, of me aangevallen voelt dus don't worry! :wink:

En tis gewoon mijn ervaring hé.. bovendien over dat euforische gevoel waarover je schrijft, dat heb ik 20 jaar geleden slechts de 1ste paar keer dat ik gebruikte gevoelt, daarna ben ik me geestelijk nooit beter gaan voelen, alleen lichamelijk is het een fijn gevoel. Maar nogmaals, tis slechts MIJN ervaring. Ook heb ik het over het algemeen, zeg slechts dat het geestelijk RELATIEF geen effect heeft, de grootste effecten is en blijven lichamelijk.

Want ik heb dat nooit gesnapt dat mensen zeggen dat heroine ervoor zorgt dat je je thelemaal in de wolken, euforisch en zonder zorgen voelt (alleen de 1ste keren/maanden gebruiken voel je je veiliger in je vel, comfortabel, rustiger, je denkt minder aan zorgen etc) maar op langer termijn is dit gewoon voorbij gegaan (sterker nog, ik heb een periode gehad dat ik zware emotie's en geestelijke deppressiviteit te verduren had terwijl ik op 1gr per dag zat, enkel dat bewijst al dat je op langer termijn echt geen euforie voelt) dus dat je je geestelijk beter gaat voelen is slechts op kort termijn van toepassing, erna verdwijnt het. Althans bij mij. Overigens, ik heb het nooit over methadon gehad, maar bij jou zorgt methadon ervoor dat je niet levensmoe word? Maar is het dan (geestelijk gezien) echt de methadon ZELF dat ervoor zorgt dat je je beter voelt, of is het de vastigheid/veiligheid waar je dagelijks op kunt terug vallen waardoor je niet levensmoe word?
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Had al het idee dat het op eigen ervaring was gebaseerd maar dat maakt het nog niet dat ik het wel degelijk anders heb ervaren dan dat jij dat omschrijft. Waar ik het inderdaad niet echt mee eens ben is dat je zegt dat het geen geestelijke effecten heeft. Bij mij wel degelijk het is een vorm van medicatie voor mij en een bron van rust. Gebruik zelf nu dik 12 jaar en inderdaad heroine had niet het effect wat ik had verwacht. Dacht dat het een blast van de wereld zou zijn ja dat was het ook maar het effect komt niet veel verder dan blowen. Dus ik snap zeker wel dat je het ziet als totaal niks voor mij is het precies wat ik zoek en wil voelen. Ben zelf heel bewust van de stofjes die door mijn lijf gaan en die effect geven. Van alle middelen die ik langer heb gebruikt is heroine wel het meeste veranderd. Heb zelf een paar maanden de euforie ervaren slikte wel dagelijks een hoop benzodiazepinen erbij wat de euforie intenser maakte.

Nu gebruik ik al een paar jaar methadon maar dit puur ter vervanging van de heroine. Voor mij werkt het allemaal hetzelfde en het geestelijke effect wat ik er nu nog van ervaar is dat ik me dagelijks goed voel. Wat ik al zeg ik gebruik 12 jaar heb heel veel middelen veel door elkaar gebruikt. Speed beviel me vanwege me add denk ik was rust niet gewend en ineens had ik orde in de chaos. Ben later heroine gaan gebruik en het gaf mij ook een zekere rust. De echte geestelijke effecten nemen af maar bijvoorbeeld vanmiddag toen ik een joint zat te roken en had mijn 2e dosis methadon gehad. Op het moment dat het opgenomen werd kreeg ik onder het blowen een milde flash. Dit gebeurt niet vaak maar wel degelijk dat ik effecten van de methadon merk en denk dat de effecten van heroine er redelijk in de buurt komen.

Maar laat dat even voor wat het is, je zegt ook dat je maanden lang aan het kotsen bent. De eerste 3 dagen heb ik niet eens gekotst dat kwam de 4e en de 5e dag oprispingen. Daarna is het gelijk gestabiliseerd en werd ik lekker high en was ik ineens 3 weken verder gevlogen in de rust van mijn leven. Daarna heb ik een tijd geen heroine meer genomen ben later weer begonnen en van overgeven was toen geen sprake meer. Maar ik kan wel begrijpen dat je het zelf zo ervaart want ik ken denk ik ook wel mensen die dit niet de moeite zouden vinden. Iedereen is verschillend anders zou het ook allemaal saai zijn..
M
MessiasLid
01-01-2024, 00:00
#13
willemvaag zei:
Had al het idee dat het op eigen ervaring was gebaseerd maar dat maakt het nog niet dat ik het wel degelijk anders heb ervaren dan dat jij dat omschrijft. Waar ik het inderdaad niet echt mee eens ben is dat je zegt dat het geen geestelijke effecten heeft. Bij mij wel degelijk het is een vorm van medicatie voor mij en een bron van rust. Gebruik zelf nu dik 12 jaar en inderdaad heroine had niet het effect wat ik had verwacht. Dacht dat het een blast van de wereld zou zijn ja dat was het ook maar het effect komt niet veel verder dan blowen. Dus ik snap zeker wel dat je het ziet als totaal niks voor mij is het precies wat ik zoek en wil voelen. Ben zelf heel bewust van de stofjes die door mijn lijf gaan en die effect geven. Van alle middelen die ik langer heb gebruikt is heroine wel het meeste veranderd. Heb zelf een paar maanden de euforie ervaren slikte wel dagelijks een hoop benzodiazepinen erbij wat de euforie intenser maakte.

Nu gebruik ik al een paar jaar methadon maar dit puur ter vervanging van de heroine. Voor mij werkt het allemaal hetzelfde en het geestelijke effect wat ik er nu nog van ervaar is dat ik me dagelijks goed voel. Wat ik al zeg ik gebruik 12 jaar heb heel veel middelen veel door elkaar gebruikt. Speed beviel me vanwege me add denk ik was rust niet gewend en ineens had ik orde in de chaos. Ben later heroine gaan gebruik en het gaf mij ook een zekere rust. De echte geestelijke effecten nemen af maar bijvoorbeeld vanmiddag toen ik een joint zat te roken en had mijn 2e dosis methadon gehad. Op het moment dat het opgenomen werd kreeg ik onder het blowen een milde flash. Dit gebeurt niet vaak maar wel degelijk dat ik effecten van de methadon merk en denk dat de effecten van heroine er redelijk in de buurt komen.

Maar laat dat even voor wat het is, je zegt ook dat je maanden lang aan het kotsen bent. De eerste 3 dagen heb ik niet eens gekotst dat kwam de 4e en de 5e dag oprispingen. Daarna is het gelijk gestabiliseerd en werd ik lekker high en was ik ineens 3 weken verder gevlogen in de rust van mijn leven. Daarna heb ik een tijd geen heroine meer genomen ben later weer begonnen en van overgeven was toen geen sprake meer. Maar ik kan wel begrijpen dat je het zelf zo ervaart want ik ken denk ik ook wel mensen die dit niet de moeite zouden vinden. Iedereen is verschillend anders zou het ook allemaal saai zijn..
Klik om te vergroten...

Snap precies wat je bedoelt, maar je moet wel beseffen, evengoed als mijn ervaring een persoonlijke ervaring is, is de jouwe dat ook, daarom kan je ook niet zeggen dat mijn verhaal onzin is omdat het onmogelijk onzin kan zijn gezien ik het zelf ervaren heb. Iets is niet persé onwaar als het niet exact detzelfde ervaring als de jouwe was, het is slechts een kwestie van anders reageren op een bepaalde stof, kennelijk. Maar andere gebruikers hier, hoe ervaarden jullie het dan, en hebben jullie dan nooit overgegeven? Want de eerste 3 maanden dat ik gebruikte was het namelijk telkens bij nieuwe in name opnieuw overgeven, en kan me niet voorstellen dat ik daar de enigste in ben. Maargoed, kan best dat ieder er inderdaad anders op reageert.

Bovendien schrijf je ook dat je tal aan andere middelen erbij gebruikte, ik denk dat je onderschat wat voor een groot verschil dit maakt in onze ervaringen, ik gebruikte/gebruik ENKEL heroine, als je meer erbij gaat gebruiken is het logisch dat je het geestelijk oppeens heel anders gaat ervaren. Oh en aan de geestelijke effecten van methadon daarover kan ik niet meepraten, ben bewust nooit op de methadon gegaan (zoals men zegt, van methadon afkicken is nog heftiger dan) dus of je je geestelijk beter gaat voelen van methadon I don't know (buiten dat het de lichamelijke verschijnselen wegneemt, omschrijven anderen op de meet het meer als zich nuchter voelen, niet persé dat het hun zorgen wegneemt) maar wat voel je dan als je methadon pakt? Dat oppeens een rustig, vredig gevoel in je opkomt ofwat?
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Daarom het heeft het lijkt me te maken met hoe we dingen waarnemen. Wat ik precies van methadon merk aan effect. Het heeft te maken met meerdere factoren wat voor mij de algehele rust geeft waar ik over praat. Heb ADD daardoor is mijn dopamine huishouding een hel methadon stabiliseert dat niet als een amfetamine maar het doet degelijk wel wat daarboven. Ook neemt het sinds ik hogere doseringen neem alle craving naar andere middelen weg. Dit geeft mij samen met het effect als het inwerkt half uur a drie kwartier na inname een milde aangename roes. Rook wel na inname gelijk een joint met een degelijk wietje het maakt wel verschil wat voor wiet ik rook goedkopere wiet werkt niet zoals ik wil. Al deze factoren bij elkaar geeft de methadon een bepaalde rust en ook roes zelfs als ik geen joint rook merk ik als ik zit dat ik rust heb.

Heb deze stabiele basis nu dik 2 en een half jaar maar merk de echte voordelen sinds in op 140mg per dag sta. Het is geen effect dat intens is en iemand die er niet mee bezig is en de hele dag werkt heeft denk ik niet eens de tijd om het echt te ervaren. Het is moeilijk uit te leggen voor mij is het alles dit wat ik nu voel want ik voel me gewoon goed. Heb me dik 20 jaar klote gevoeld en niet geweten wat ik met mijn leven moest. Nu ik stabiliteit heb zonder bijgebruik is er voor mij een groot probleem opgelost dit is ook dat ik als ik methadon neem er een geestelijke verbetering mee ervaar. Denk dat iedereen het op een andere manier omschrijft en dat veel mensen het als niets ervaren. Maar heb zelf zoveel chaotische effecten hevige effecten gemerkt dat dit gewoon ideaal is niet super van de kaart. Wel een roes en de rust van opiaten geen moeheid slaperigheid hoogstens gaarheid door de wiet. Het is wel en en en wat het geheel maakt euhm. Ga het hierbij laten het is een smak info maar ook puur eigen ervaring kan niks onderbouwen ja wat ik zeg met eigen ervaring. Maar ik ga nu pitten ben kutgaar en het is wel goed voor vandaag!

Latrzz
M
MessiasLid
01-01-2024, 00:00
#15
willemvaag zei:
Daarom het heeft het lijkt me te maken met hoe we dingen waarnemen. Wat ik precies van methadon merk aan effect. Het heeft te maken met meerdere factoren wat voor mij de algehele rust geeft waar ik over praat. Heb ADD daardoor is mijn dopamine huishouding een hel methadon stabiliseert dat niet als een amfetamine maar het doet degelijk wel wat daarboven. Ook neemt het sinds ik hogere doseringen neem alle craving naar andere middelen weg. Dit geeft mij samen met het effect als het inwerkt half uur a drie kwartier na inname een milde aangename roes. Rook wel na inname gelijk een joint met een degelijk wietje het maakt wel verschil wat voor wiet ik rook goedkopere wiet werkt niet zoals ik wil. Al deze factoren bij elkaar geeft de methadon een bepaalde rust en ook roes zelfs als ik geen joint rook merk ik als ik zit dat ik rust heb.

Heb deze stabiele basis nu dik 2 en een half jaar maar merk de echte voordelen sinds in op 140mg per dag sta. Het is geen effect dat intens is en iemand die er niet mee bezig is en de hele dag werkt heeft denk ik niet eens de tijd om het echt te ervaren. Het is moeilijk uit te leggen voor mij is het alles dit wat ik nu voel want ik voel me gewoon goed. Heb me dik 20 jaar klote gevoeld en niet geweten wat ik met mijn leven moest. Nu ik stabiliteit heb zonder bijgebruik is er voor mij een groot probleem opgelost dit is ook dat ik als ik methadon neem er een geestelijke verbetering mee ervaar. Denk dat iedereen het op een andere manier omschrijft en dat veel mensen het als niets ervaren. Maar heb zelf zoveel chaotische effecten hevige effecten gemerkt dat dit gewoon ideaal is niet super van de kaart. Wel een roes en de rust van opiaten geen moeheid slaperigheid hoogstens gaarheid door de wiet. Het is wel en en en wat het geheel maakt euhm. Ga het hierbij laten het is een smak info maar ook puur eigen ervaring kan niks onderbouwen ja wat ik zeg met eigen ervaring. Maar ik ga nu pitten ben kutgaar en het is wel goed voor vandaag!

Latrzz
Klik om te vergroten...

Snap het. Ben ook weg, dank voor de informatie. Sleep well!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."