"Hoe heroine voelt en wat het doet is van zoveel afhankelijk, het hangt er met name vanaf of het de 1ste keer is dat je gebruikt of dat je al een levenslange gebruiker bent.
De eerste keer dat je gebruikt (ook de eerste weken/maanden) zul je enkel overgeven, overgeven, slapen, slapen, en nogmaals in slaap vallen. Je zult heel erg diep en HEEL erg lang slapen. Voor de rest krijg je overal jeuk (maar een fijne jeuk, je kan niet stoppen met krabben) kun je urenlang staren (terwijl je je top vermaakt) ook zul je steeds overgeven (maar je voelt je vaak niet eens misselijk raar genoeg, uiteraard omdat je lichaam verdoofd is!). Verder krijgt je lichaam het warmer (en ook valt je hoofd/lichaam steeds naar voren als je zit, dan herpak je je) en dan val je weer opnieuw naar voren, in slaap.
Mensen denken vaak dat heroine gebruikers een soort euforisch gevoel krijgen, en zich geestelijk beter gaan voelen, onzin! Heroine zorgt enkel ervoor dat je geen lichamelijke pijn zult voelen, heroine heeft totaal geen mentaal effect (behalve dat je je verdoofd/duf/slaperig voelt, je bent er niet helemaal bij) het zorgt er enkel voor dat je super lang in slaap valt. Mensen hebben het steeds over "stoned" zijn maar het stelt niks anders voor dan constant in een diepe slaap vallen. Denk maar eens aan je diepste slaap ooit, dat x1000 en zonder tussen poze's waarin je wakker wordt, verder word je ook ZO uitgeslapen wakker. Het enigste wat heroine met je lichaam doet is dat je slaapt, slaapt, en slaapt. Eigenlijk is het weg gegooid geld want tijdens je slaap ervaar je toch niks, maargoed op een of andere manier voelt het toch heerlijk. Ook als je ergens wondjes hebt of dergelijke, dan zal het die lichamelijke pijn verdoven en voel je er niks van. Echter bij het nuchter worden doet het 2x zo'n pijn.
(Of je van de heroine rush houdt ofniet is na mijn mening vooral afhankelijk van of je meer van "uppers" of meer van "downers" houdt). Als je jarenlang gebruikt (gebruik zelf 20 jaar) maar zelfs al naar een paar jaar val je niet meer eens in slaap ervan, je gebruikt het dan enkel om het ziek zijn weg te houden. En de kwaliteit word steeds slechter!
De nare problemen beginnen pas echt als je lichaam er aan verslaafd raakt (wat al naar een paar weken/maanden elke dag gebruiken is) oh... en zeker als je voor de allereerste keer "dope ziek" word, GOOD LUCK! Die krampen in je benen, armen, in je hele lichaam... alsof je gemarteld word! Niet kunnen slapen, eten, lopen, diaree, totaal geen energie, zenuwachtigheid, overal pijn in je lichaam (zelfs omdraaien in bed doet zo'n ongelofelijke pijn door HEEL je lichaam, je voelt ELKE spier en ELK bot door je lichaam alsof het word doorgesneden en doorgeduwt in een martelmachine) elke stap dat je zet is een hel. Geen enkele houding voelt comfortabel, en in bed proberen te rusten is vrijwel onmogelijk doordat je lichaam verrekt van de pijn, focussen met zulke krampen is ook onmogelijk (en een week aan een stuk dope ziek zijn, in die hele week kun je letterlijk nog niet eens één uur slapen, je zult alleen al na één week ziek zijn ZO uitgeput zijn en ZO snakken naar slaap maar het lukt gewoon niet) en als je na de bank wil lopen dan doe je gewoon een half uur om daar te komen omdat je benen gemarteld worden.
Het meest naive van mensen (die nog nooit dope ziek zijn geweest) is dat ze geneigd zijn te denken "ach gewoon even doorzetten en klaar" (kan het wel snappen, want het enigste waar zij het mee kunnen vergelijken is een griep of de ergste pijn die zijzelf ooit hebben gehad maar believe me, in dit geval heb je echt GEEN idee waar je het over hebt!) enkel al die intense krampen.. het voelt 100x intenser als de ergste ziekzijn je ooit hebt gehad! Mensen praten vaak ergens over mee zonder dat ze het uberhaupt zelf hebben ervaart! Niet voor niks zijn er vroeger een paar mensen in de gevangenis overleden (door die afkicks-verschijnselen) omdat ze er destijds nog geen methadon gaven. Cold turkey afkicken is levens gevaarlijk als je lichaam levenslang een ernstige hoge dosis heroine gewend is. Maar alleen mensen die zelf dope ziek zijn geweest weten hoe heftig, ondragelijk het voelt. Maar believe me, ieder die het wil proberen.. ik ben de laatste die iemand opdwingt "doe het niet" simpelweg omdat ik me goed besef dat mensen hoe dan ook toch wel zelf hun keuzes zullen maken (but here's all I say) zodra je dopeziek bent.. je zult ZO ongelofelijk veel spijt hebben dat je ooit bent begonnen!
Al met al, op het begin voelt het diepe slapen wellicht heerlijk, maar dat ziek zijn... je zult jezelf voor je kop slaan als je eenmaal voelt wat verslaafden daarmee bedoelden! Nu lees je het, maar dan zul je het voelen. Maargoed, on the other hand.. wijze adviezen ofniet, soms moeten mensen gewoon zelf de harde leerweg behandelen voordat ze het pas echt, echt beseffen (zoals mezelf) iedereen kan het wel afraden maar uiteindelijk moet en zal ieder mens toch wel doen wat die van plan is, it's called freedom."
In: Wat is of doet heroïne nou eigenlijk?
1-1-2024