Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk wil proberen vanaf morgen cold turkey te gaan

Ik wil proberen vanaf morgen cold turkey te gaan

24 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Door zetten als je ontwenning krijgt, neem je rust en of zoek afleiding.
Maar of het geheel verstandig is om cold turkye af te kciken van heroine en methadon betwijfel ik
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo. Ik ben bijna 24jaar en gebruik al sinds mijn 17de heroine :( . Ik ben het beu om steeds op methadone te staan met tussenperiodes want als je eens een dag zonder bruin en methadone zit doet het meer zeer in mijn lichaam. Ik heb er wel schrik voor maar ik ga proberen. Ik heb daarjuist nog mijn laatste 0.5gr op gerookt. Ik heb nooit geschot alleen gerookt op folie. Iemand tips of eigen ervaring???

Greetzzz
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb al 13 dagen gestopt met de methadone en alleen heroine gebruikt om mij voor te bereiden. Ben op die 13 dagen van 1.5gr hero naar de laatste 4 dagen 0.5gr gegaan per dag. Maar veel verschil zal het niet geven denk ik spijtig genoeg.

:wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#4
en?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vergeet inderdaad te zeggen dat ook ik erg blij ben om een eerlijke reactie te lezen. Dat is niet eenvoudig, maar wel een stap in de goede richting; Toegeven hoe het nu werkelijk zit en je gevoelens hier over uiten,
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#6
ben inderdaad ook erg bedient, vrees alleen dat t mislukt is, of dat hij zich heeft laten opnemen.
mocht t mislukt zijn, meld t dan even. niemand hier zal je afvallen, we weten allemaal maar al te goed hoe moeilijk (onmogelijk) dit is.
was zelf een paar dagen geleden 1,5 dag colt turkey door geld gebrek en geloof me, ik had t geen uur langen kunnen volhouden. de eerste dag "gaat" nog, maar de tweede dag beginnen ook je ingewanden op te spelen en je spieren, en dan spreken we niet meer van ziek zijn, maar van (schijn-) doodgaan.

hoop dat t lukt joh, weet als geen ander wat je bedoelt, gebruik zelf nu 28 jaar en t komt me mijn strot uit!!!! succes en doorbijten, alhoewel ik moet zeggen dat je misschien beter een wat langere tijd had kunnen plaatsen tussen de stop met meth en de stop met dope. want stoppen met meth kost gewoon 1 a 2 maanden minstens ziek zijn, en met dope ben je na 3 weken weer redelijk t mannetje.
succes
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pfff...2 dagen kunnen volhouden bijna maar het ging echt niet meer :( . Ik heb echt afgezien. Pijn,steeds vanbinnen opgloeien dat ik precies overhit ga geraken en toch steeds koude rillingen. Naar de wc gaan,last van darmen en terwijl ook :kots: . zweten en er naar stinken steeds. Gooor
Ik liep de muren op. Kreeg voor het minste volle tranen in mijn ogen + 7x niezen achter elkaar.
Savonds rond 19u de 2de dag werd ik zooo gek dat ik bij een kennis in de auto stapte, op de achterbank mij neerlegde en als een gek richting Dealer in Antwerpen. Stapt daar 1 van de dealer zijn nieuwe loopjongens in de auto. Schrikt zich rot en denkt dat ik een od aan de hand had. Mijn kameraad zegt dat het komt door al 2dagen geen bruin meer te hebben gebruikt dat ik er zo bijlig. Die gast was er precies van gedaan hoor dat het door hetgene kwam dat hij verkocht. Hij zei zoiets van "Wola Hasabé is niet goed héé, is dat van materiaal???" Kzeg : "jah, geef materiaal en stap aub uit dat ik kan mijzelf genezen". 2min verder rijden gestopt op afgelegen parking en daarzeker een dikke steen op folie gegooit van 0.4gr + 0.1gr mix (versnijmiddel om beter te laten lopen omdat het anders te straf is). Mijn god dat gevoel dat je beter wordt en er doorkomt en hoe de warmte terugkeert...ZAAAAAAAAAAALLLLLLLIIIIIGGGG (spijtig om dat te zeggen maar was toen zo). Het is echt de DUIVEL de heroine. En zoals sommigen dat zeggen...alleen als je zelf weet hoe het is en voelt kan je begrijpen waarom de meeste steeds blijven gebruiken.

Nu ga ik verder nadenken wat te doen qua behandeling terug op de meet, ik kan niet anders, ik heb zojuist terug een cursus dat ik volg nu. Te hopen dat de dokter me weer aanpakt
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#8
^Hoe lekker het ook klinkt, hoezeer ik mij ook kan inleven in jouw gelukzalig gevoel.. ik blijf toch een verschrikkelijk gelukkig man zonder al die negatieve shit. Die drama's van niet hebben, slechte shit krijgen, dealer die weer eens z'n tijd neemt (: noem maar op..

En dan hoor ik nu ook nog eens stairway to heaven.. wat kan een mens nog meer willen dan goede muziek en rust..

Ik hoop van harte dat je er vanaf komt, Succes bij je volgende poging, misschien met Buprenorfine?
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik leef met je mee, en weet EXTACT wat je doormaakte, zat zoals ik geloof ik al eerder schreef zelf een week ofzo geleden 36 uur zonder dope, dus...
en Speeseend is inderdaad een gelukkig man, dat hij gelukkig kan zijn zonder al deze shit. een benijdingswaardig positie!!

toch goed dat je wilt stoppen, punt is dat je gewoon veel te snel gind en teveel wilde. je zat nog VOL in je meth afkick (die zeker 2 maanden noig heeft, en jij had geloof ik een week ervoor gestopt ermee), en dan gooi je daarover heen nog eens die bruin afkick, en ja, dan ga je dood. (denk je, en t voelt alsof).

je kunt inderdaad weer terug gaan op de meth, die dokter zal je wel terug nemen, maar of t de oplossing is. meth is erger dan dope, qua afkick. afkicken door af te bouwen met bruin is eigenlijk t beste, maarja, dat kost wel heeeeel erg veel gedult en kracht, en is daarom amper op te brengen. weet niet of je al eens een afkick cliniek hebt geprobeert? want dat is vaak een weg die wel naar succes leid als je het volhoudt. vraag is enkel of je daarna clean blijft, maarja, je bent dan wel eerst clean geworden.

tja, t is een enorm probleem, zit precies in hetzelfde schuitje.
toch heel erg bedankt voor je reactie, t is niet makkelijk om toe te moeten geven dat t mislukte. maar het is geen schaamte!!! want het is een bijna onmogelijk probleem om op te lossen.
en dat ziek zijn is inderdaad enkel voor te stellen wanneer je hebt meegemaakt, alhoewel, zelfs dan niet. altijd wanneer ik zo ziek ben geweest en daarna weer heb gebruikt dan probeer ik de zwaarte van het ziek zijn me weer voor te stellen, en zelfs dan lukt t me niet helemaal, terwijl t dan slechts een paar uur geleden was!

simpelweg, t is HEL!
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#10
Merci mensen voor de leuke reacties. Owja Eend, kheb aan dokter gevraagd voor subutex maar hij zei direct van dat verslaafden azen op dit middel. Ik wil gewoon dat eens proberen maar volgens de dokter zal niemand mij dit voorschrijven. Allesinds niet in een ambulante situatie. Iemand tips voor een instantie waar ik alsnog bupronerfine zou krijgen?? Ahja ze denken toch dat het dient om te shotten ofzo ( wat ik niet doe). Ik weet dat je het kan laten smelten onder de tong en heb dat voorgesteld dat ze mij zouden kunnen controleren na inname. Ik sta terug op meet, 45mg. Ik voel mij toch niet 100 procent maar de dokter wil niet hoger gaan. Man toch, in Nederland bij jullie is het precies wat soepeller op dat vlak. De craving is enorm met momenten. Toch probeer ik mijn best te doen en heb gisteren en vandaag nog nits gebruikt. Of ik volhou..dat zal de tijd uitwijzen
Ik hou jullie op d hoogte :wave:
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#11
Raar dat een dokter je zo (relatief) weinig methadon voorschrijft. Veel gebruikers gaan dan juist bijgebruiken omdat ze zich nog steeds niet helemaal lekker voelen en eindigen met een dubbele verslaving.. Maar wellicht is 45 g genoeg, dat hangt van je tolerantie af uiteraard..

Maar, bedenk wel dat methadon tijd nodig heeft om op te bouwen in je lichaam dus je zult je waarschijnlijk eerder beter dan slechter gaan voelen over een paar dagen.

Ik kreeg overigens wel bupe van mijn huisarts maar dat ging wel in overleg met de GGD/ Brijderstichting. Voor mij werkte het niet maar ik heb ook een pijnprobleem.
Je kunt best afbouwen met methadon hoor, alleen doe het niet te snel want de afkick is niet fijn en een terugval ligt altijd op de loer.

Maar hoe minder jaar je dope hebt gebruikt, hoe groter de kans dat je er nog vanaf komt met methadon. Zit je er meer dan 10 jaar aan vast dan wordt het wat lastiger... Sterkte!
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#12
snap niet dat die arts zegt dat junkies azen op SUbutex, want ik zie de kick er niet van in om dat te nemen. alles wat t doet is toch juist nieuw gebruik tegengaan, (als je dan gebruikt merk je niet meer ervan) en de afkick verminderen. dus waar zit dan de kick ervan erin?
of vergis ik me nu met een ander middel.
45 mg is inderdaad niet veel, zeker niet wanneer je net 2 weken geleden met meth bent gestopt, en daarna flink gebruikt hebt. hier in den haag vragen ze altijd bij het instellen juist of je niet wat meer wilt hebben.... maarja, nederland en belgie zullen inderdaad verschillen hierin.
klopt ook dat je eerst aan de meth moet wennen, (je moet een bloedspiegel opbouwen) en dat duurt zo'n 3 dagen. maar als je 2 weken geleden nog een meth kuur had dan zal dit niet zo t geval zijn.
echt knap van je dat je nu niet bijgebruikt, kan me goed voorstellen dat je van uur tot uur zware trek hebt, zit je daar maar t koud te hebben, natte oksels, nog kouder hebben, verrotte maag en darmen die pijn doen en ieder dat moment in je hoofd van een beetje bruin dat alles kan problemen kan 'oplossen'.
volhouden hoor, al is het haast onmenselijk.

heel veel succes,
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hey allemaal. Ja nu gaat het al wat beter op de meth. Heb nog altijd niks gebruikt en ik probeer het gewoon vol te houden. Maar ik moet ook eerlijk zijn dat ik denk dat een opname me beter zou helpen. Ik heb schrik dat ik toch weer een moment ga meemaken dat ik breek en toch ga gebruiken. Het is nu eenmaal maar eens buiten rond te lopen en 7 op 10 kansen kan je dope scoren zonder eerst te moeten bellen ofzo. Of ik zou naar een plaats moeten gaan waar ik niemand ken en een nieuwe vriendekring moet opbouwen. Maar ik zou geen plaats weten waar naartoe te gaan ofzo.
Dank u allen voor de reacties.
Ik hou jullie op de hoogte :wave:
T
TheupsetterLid
01-01-2024, 00:00
#14
da_pj zei:
Hey allemaal. Ja nu gaat het al wat beter op de meth. Heb nog altijd niks gebruikt en ik probeer het gewoon vol te houden. Maar ik moet ook eerlijk zijn dat ik denk dat een opname me beter zou helpen. Ik heb schrik dat ik toch weer een moment ga meemaken dat ik breek en toch ga gebruiken. Het is nu eenmaal maar eens buiten rond te lopen en 7 op 10 kansen kan je dope scoren zonder eerst te moeten bellen ofzo. Of ik zou naar een plaats moeten gaan waar ik niemand ken en een nieuwe vriendekring moet opbouwen. Maar ik zou geen plaats weten waar naartoe te gaan ofzo.
Dank u allen voor de reacties.
Ik hou jullie op de hoogte :wave:
Klik om te vergroten...
Kijk eens aan!
Waar een wil is, is een weg. :)
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#15
knap hoor, maar ik denk dat je gelijk hebt, dat een opname beter is. want als het nu al zwaar is dan wordt het nog veel en veel zwaarder wanneer je die meth gaat afbouwen, (als dat nog steeds je plan is). want afkicken van meth maakt je veel langer ziek dan met dope afkick. en hoe zieker je bent, des te eerder val je terug.

goed dat je al nadenk over hoe verder te moeten nadat je clean bent, want stoppen is inderdaad altijd de helft van het werk, daarna moet je ervoor zorgen dat je je leven geheel omgooid, zeker qua vrienden. omgaan met gebruikers gaat dan simpelweg niet meer. verhuizen is altijd goed omdat je dan niet meer in diezelfde kamers zit waarin je eerder gebruikte.

succes en heel veel sterkte, en hou ons op je hoogte,
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je kan niet geloven hoe deugd dat het doet dat ik hier eens mijn zegje kan doen. Hier zijn mensen die teminsten goed weten hoe het is, hoe het voelt. Ik heb ook vrienden die niks van bruin doen of sommigen zelfs niks van drugs, maar daar heb ik niks aan als ik over mijn situatie spreek. Bij de meeste is dat gewoon dat ze zeggen " blijf er gewoon af, toch niet moeilijk nu je meth hebt". Ze bedoelen het goed maar als ik moest zeggen dat ik weer 1x gebruikt heb, dan is het van "Jah jongen geen karakter, is dat nu zo moeilijk om er af te blijven, man toch doe normaal,enz...". Snap je? Leuk dat er dan een plek is zoals hier waar ik echt goeie feedback krijg :)

Greetzzz :wave:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik kan me voorstellen hoe je je dan voelt, als men dat soort dingen zegt. mijn vader zegt dezelfde dingen;
"acht wat verslaving, stop er toch gewoon mee, met die rotzooi!"
van die dingen...
helaas weten mensen niet waarover ze praten, verslaving is een ziekte. alsof het zo leuk is om verslaafd te zijn. als we zo makkelijk konden stoppen dan hadden we dat allang gedaan. zelf vergelijk ik het in zulke gevallen wel eens met kanker, en zeg dan dat je tegen een kanker patient toch ook niet zegt; als je er zo veel last van hebt, dat stop je toch gewoon met kanker.
in mijn ogen is dat net zo onzinnig.
maarja, misschien wel goed dat ze zo onwetend zijn, zouden ze er meer vanaf weten dan lag bij hun misschien ook wel verslaving op de loer.
het ergste is nog wanneer die mensen dan zelf een zwaar overgewicht hebben waarmee ze erg worstelen, of zeer zwaar roken. wanneer je ze daar dan op wijst en zeggen ze,
ja, maar dat is heel wat anders.
hoezo anders?

gewoon veel terug komen hier, de meeste mensen hier snappen heel goed hoe het is en wat je bedoelt.
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben wat teleuresteld in mijn eigen vandaag. Gisteren had ik hevige tandpijn, blijkt door een wijsheidstand en heb ik zo een ganse dag bijna rondgelopen. Op mijn cursus die ik volg ook regelmatig zware pijnscheuten gekregen dat ik het bijna niet meer houde. Had gebeld voor afspraak bij tandarts maar is nog 2weken wachten. Gisteren rond 18u thuis gekomen en er waren geen pijnstillers meer :openmouth: . Heb proberen de pijn te verbijten, maar na een tijdje toch achter 0,5gr bruin geweest. Een 25tal baantjes getrokken en de pijn was voor 85% verminderd. Vanmorgen dan de rest opgerookt en meteen pijnstillers laten voorschrijven door de dokter. Dus nu is het al wat beter. Ahja ik ben liever over alles eerlijk hier zodat jullie ook dit te weten komen. Heeft geen zin om als persoon elke dag te komen schrijven dat het nog steeds goed gaat, als dat zo niet is. Ahja morgen terug een dag :)

Greeetzzz :wave:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#19
dat is waardeloos he, maar heel begrijpelijk.
ik kan als geen ander meepraten over tandpijn en dergelijke. het aantal kaakontstekingen dat ik gehad heb zijn ontelbaar, (het record van mij staat op 5 ontstekingen in 1 maand, een diepte gecord.) heb sinds 5 jaar dan ook een gebit, ik miste 2/3 van alle tanden en kiezen.

kan ook dan enkel zeggen; verzorg je gebit, een gebitje is ook niet alles.
helaas dooft dope de pijn niet eens zo heel erg, dat is althans mijn ervaring. maar wanneer je geen pijnstillers hebt dan grijp je toch naar de dope want zware kies of tand pijn is ondragelijk.
goed dat je pijnstllers hebt gehaald, bij mij werkte die 600 mg poeders altijd heel erg goed, daarmee verdween de zware pijn altijd voor 100%.

door dit eenmalige gebruik zul je je de komende 2 a 3 dagen toch weer een beetje ziek gaan voelen vrees ik, je kunt die zware pijnstillers anders ook een beetje daarvoor gebruiken, want ze gaan dat koorts hebben wel een tegen beetje van t afkicken.

succes,
K
KOMTGOEDLid
01-01-2024, 00:00
#20
SUC-6

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."