Ik vind het heel positief dat er best veel mensen hier zijn die zich toch wel zorgen maken over Berbatov.Maar hij moet het zelf willen en kunnen om te willen stoppen.De buitenwereld kan nog zo hard willen dat hij moet stoppen,maar hij moet het zelf willen.Tuurlijk helpt een steuntje in de rug,maar hij moet het zelf willen zien,en het waarom ook.!! Ik denk wel dat hij nog niet zo ver weg is,dan menigeen hier denkt.Hij gebruikt nog niet vele jaren.Maar het blijft wel zo,hij is wel zover met zichzelf,dat hij weet wat de dope wel en niet doet.Zijn leven lang zal hij dit bij zich dragen.En de kunst is wel,om juist niet getriggerd te worden.Hij zal voor zich zelf de voor en nadelen op een rijtje moeten zetten.Mischien een andere omgeving,andere kenissen/vrienden kring,en wat zeker belangrijk is,zijn familie-contact blijven behouden.Het kan heel veel schelen als je fam. er van op de hoogte is.Die stap nemen is heel moeilijk.Bijna niemand durft open en eerlijk tegen zijn/haar ouders te zeggen,dat je dope gebruikt.Vaak ook omdat ouders niet goed ervan af weten.Kun je ze ook niet kwalijk nemen,denk ik!!.Maar probeer toch dat contact teblijven behouden.En probeer te eissen van jezelf om niet te gaan gebruiken.Dat slaapt beter,en staat ook beter op s-ochtends.Berbatov,als je dit leest,en je zoekt hulp bij instanties.Neem geen methadon.Als je wil neem dan suboxone,dat is een fijn en goed middel.Ik heb er goede ervaringen mee,en anderen hier op het forum ook.Want ik denk dat je nu toch wel redelijk vaak gebruikt.Dat draai je nu niet meer terug.Ga aub zosnel mogelijk naar een instantie bij jouw in de buurd.Wees eerlijk,schaam je niet,en zeg wat het probleem is.Dope-verslaving is niet alleen lichamelijk,maar zeker ook geestelijk.Bij mij hielp/helpt suboxone zeker tegen de geestelijke ongemakken.Dat lichamelijke is voorbij na een paar dagen,maar het s-ochtends fijn en lekker worden,..daar draait het vaak om.Is mijn ervaring dan.En suboxone helpt daar prima mee.Het is niet te laat voor je,maar erken en herken je probleem.Ook al denk je er anders over,..ga aub praten met een instantie.En probeer gemotiveerd te blijven.Ik had voormezelf gewild dat suboxone al 10-jaar geleden in mijn leven had kunnen komen.Dan had ik die jaren anders beleefd en anders in kunnen delen.Sucses Berbatov,..En hoe is het nu met je,hoe is het nu eigenlijk echt met je.
