Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStory of my life

Story of my life

37 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
MeejheM zei:
ja joh? daar een account voor aangemaakt?
Klik om te vergroten...
Ze moeten toch wat, als je ze voor de deur in de kou laat staan..
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mooi stuk om te lezen.
Ook ik ben vaker in de kerk geweest en vaker zitten bidden.Ook me pastoor heeft voor me zitten bidden enz.

Echter heb ik niet het gevoel dat ik tot jesus gekomen ben.Had het graag gewild maar is echter niet zo.
Wie weet komt het ooit.
L
LecramRLid
01-01-2024, 00:00
#3
MeejheM zei:
ja joh? daar een account voor aangemaakt?

ik vermoed dat je met jezus en god eigenlijk de heilige geest bedoeld. ik kom uit zo'n nest. jezus en god aanbidt je, en de heilige geest is zo'n beetje de beleving van de liefde van god.

je moet je eens verdiepen in non-dualisme trouwens.
Klik om te vergroten...

Whatever wat voor termen en namen ervoor worden gebruikt, het gaat erom dat God realiteit is en dat de kracht van God TS heeft geholpen om van zijn drugs af te komen en een gelukkig leven daarvoor terug te krijgen, net als de personen die in de YT filmpjes hun levensverhaal vertellen. Bekijk gewoon die filmpjes en doe er je voordeel mee.

Exceptional Insight zei:
Ze moeten toch wat, als je ze voor de deur in de kou laat staan..
Klik om te vergroten...

Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar we kennen elkaar niet. Wellicht heb je zelf een minder goed of slechte ervaring gehad met bepaalde personen, dat is erg vervelend. Veel mensen zijn helaas niet betrouwbaar of hebben een hekel aan drugsgebruikers, ik zie iedereen als mens, ongeacht wie of wat hij is. Het zijn ook juist de mensen die van God een karikatuur maken, die hij niet is. Er zijn echter velen die de kracht van God hebben ervaren in hun leven en daardoor uit soms de grootste ellende zijn gered. Lees het verhaal van Hilbert Bannink (zie bijlage) maar eens.
Deze man ken ik persoonlijk en is 38 jaar verslaafd geweest aan zo'n beetje alles wat je kan bedenken. Deze man stond op punt uit het leven te stappen totdat hij God ontmoette. Lees zijn verhaal maar eens. Hij is nu drie jaar clean en heeft geen enkele drang meer om nog maar iets te gebruiken. Hij leeft weer en is iedere dag dankbaar dat hij uit zijn oude leven heeft kunnen stappen en een nieuw leven is begonnen met God.

http://www.izb.nl/download/CAwdEAwUUkNLXkU=
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Exceptional Insight zei:
MeejheM zei:
ja joh? daar een account voor aangemaakt?
Klik om te vergroten...
Ze moeten toch wat, als je ze voor de deur in de kou laat staan..
Klik om te vergroten...
Als men van de duivel spreekt, rammelt zijn gebeente. Vandaag weer twee Jehova's aan de deur gehad. Waarom is 1 keer 'nee' nooit genoeg voor die mensen?
L
LecramRLid
01-01-2024, 00:00
#5
Exceptional Insight zei:
Exceptional Insight zei:
MeejheM zei:
ja joh? daar een account voor aangemaakt?
Klik om te vergroten...
Ze moeten toch wat, als je ze voor de deur in de kou laat staan..
Klik om te vergroten...
Als men van de duivel spreekt, rammelt zijn gebeente. Vandaag weer twee Jehova's aan de deur gehad. Waarom is 1 keer 'nee' nooit genoeg voor die mensen?
Klik om te vergroten...

God laat de keuze aan ons. Niemand verplicht je om voor God te kiezen. Maar je reageert hier wel, laat het je niet zo makkelijk los dan?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
LecramR zei:
God laat de keuze aan ons. Niemand verplicht je om voor God te kiezen. Maar je reageert hier wel, laat het je niet zo makkelijk los dan?
Klik om te vergroten...
Pseudopsychologie van de koude grond, dit. Als god de keuze aan ons laat, waarom komen Jehova's dan hun religie aan mij opdringen?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
het is niet zo moeilijk, jehova's getuigen gebruiken volgens mij een zwarte lijst, bij mij bellen ze niet meer aan. je moet alleen even erg duidelijk zijn dat je er niet op zit te wachten.

op een forum is het makkelijker, als je geen discussie wilt aangaan.
L
LecramRLid
01-01-2024, 00:00
#8
Exceptional Insight zei:
LecramR zei:
God laat de keuze aan ons. Niemand verplicht je om voor God te kiezen. Maar je reageert hier wel, laat het je niet zo makkelijk los dan?
Klik om te vergroten...
Pseudopsychologie van de koude grond, dit. Als god de keuze aan ons laat, waarom komen Jehova's dan hun religie aan mij opdringen?
Klik om te vergroten...

Ik heb geen idee, ik ken deze mensen niet. Waarom vraag je ze dat niet zelf? En een religie je op laten dringen is nooit OK. Maar religie is wat anders dan God.
Er wordt volgens mij in dit topic niets aan je opgedrongen. Er staan hier wel een aantal levensverhalen van mensen die door God (dat is wat anders dan religie!) een schoon en gelukkig leven kunnen leven.
Als je het niet gelooft, maak je dan niet druk, niemand hier legt je iets op. Als je er meer over wilt weten, dan kan je het altijd vragen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Haha. Ik had het over de Jehova's die vandaag bij me aan de deur kwamen. Om hun religie op te dringen. Na drie keer 'nee' gingen ze pas weg.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Laten we het wel een beetje vriendelijk houden mensen.
Het komt soms wat agressief over richting de buitenwereld en ook al is het zo niet bedoeld.Let een beetje hoe je je verwoord.

Ieder zijn geloof , religie , afkomst enz enz is zijn keuze.Laat ieder in zijn waarde.
L
LecramRLid
01-01-2024, 00:00
#11
Exceptional Insight zei:
Haha. Ik had het over de Jehova's die vandaag bij me aan de deur kwamen. Om hun religie op te dringen. Na drie keer 'nee' gingen ze pas weg.
Klik om te vergroten...

Dat snapte ik :wink:

Eerlijk gezegd moet ik ook weinig hebben van die Jehovahs getuigen. Daar hou ik me niet mee bezig
L
LecramRLid
01-01-2024, 00:00
#12
rudolf zei:
Laten we het wel een beetje vriendelijk houden mensen.
Het komt soms wat agressief over richting de buitenwereld en ook al is het zo niet bedoeld.Let een beetje hoe je je verwoord.

Ieder zijn geloof , religie , afkomst enz enz is zijn keuze.Laat ieder in zijn waarde.
Klik om te vergroten...

Wijze woorden, Rudolf!
d
drugs are bad!Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Hallo,
Ik ben Norbert en lees een hoop verhalen op deze site, veel zware en als tegenwicht wil ik graag mijn verhaal vertellen.
Ik ben 37 jaar en ben vanaf mijn 17e verslaafd geraakt aan Heroine.
Ik werkte als Operatie-assistent Chirurgie in verschillende ziekenhuizen.
Probeerde alles wat er te proberen was in de wereld, en by de Chirurgie wereld hoort de Anaesthesie wereld.
Veel midicijnen,ERG VEEL medicijnen en veel collegas die alle truukjes kenden.Sufentanil,coke,rapifen,Ketamine,dormicum etc.
Ik moest me er in het begin wel toe zetten om naalden in mijn lijf te stoppen, maar had genoeg oefening door mijn opleiding.


Spoot intraveneus 1 gram Bruin en slikte 7 dias v 10mg, en gebruikte 25 ml Dormicum Intramusculair.Dit was een van de medicynen waar je niet aan verslaafd zou raken volgens de pharmacopae..dat was dus ook onzin!
Met deze hoeveelheid Dormicum zou je iedereen van dit forum 4 dagen onderzijl krijgen.
Rookte ook mijn 2,5 grammetjes weed van eigen kweek.
Ben vaak afgekickt, in centra, in Oostenrijk, in Luxemburg, op Terschelling ,in Den Haag, bij vrienden die wilden Babysitten.
Het lukte me om 3 jaar niet te gebruiken maar meestal door het steeds een dag uit te stelle!De CRAVING bleef!
Toen mijn ex vrouw besloot om een lesbo relatie te beginnen in de week na mijn huwelijk, hield ik de pijn nog een jaar uit.
Ik zij mijn vrouw te gaan ,haar zooi mee te nemen en alleen de hond achter te laten, alle spullen bleven staan en ze nam alleen de hond mee...

Toen crackte ik en begon weer, nu met chinezen.

Gebruikte in die 3 tussenliggende jaren wel XTC en MDMA,maar niet vaker dan in het weekend.(het weekend duurt toch 4 dagen?)

Gaf het uieindelijk op en wilde niet meer verderl even.
Maar op het moment dat ik besloot er zelf een eind aan te maken, begon ik te bidden...weet ook niet waarom!
Ik zei Tegen God dat ik dit leven niet meer wilde, omdat het alleen maar pijn en verdriet en hopeloosheid was.
En ietsi n mij zei: Twijfel niet, Ik zal je de weg laten zien.
Dude, ik wist niet wat ik meemaakte.
Besloot een keer naar de kerk te gaan en was vol goede moed om te stoppen met de bruin.
Maar na 3 dagen rookte ik toch weer dope.

MAAR, ik had er zo'n spijt van, tot tranen toe.
Ben terug gegaan naar de kerk en gezegd dat ik er zo'n spijt van had.
Mijn pastor zei dat hij voor me ging bidden en toen gebeurde het raarste wat ik ooit meegemaakt heb.
And I did a lot of LSD and Special K!

Je kent het wel met bruin, je kan maar aan 1 ding denken en dat40x per minuut.scoren,roken,en weer overnieuw
Hosselen,regelen,etc.

Tijdens dit gebed werd alles in 1 keer stil,mijn gedachte, mijn angsten en gejaagde denken.Helemaal stil,ik hoorde alleen nog dat bidden!Binnen 5 minuyten!!!!

k beseft dat dit iets bovennatuurlijks was,en was in 1 keer Geestelijk vrij!!!!
had erg veel nachtmerries, die waren ook ineens weg

Moest nog wel door de cold-metha-dope-turkey heen en dat was pittig maar ik kon weer helder denken,.
EN DE CRAVING IS ECHT WEG,HELEMAAL!!

Samengevat, toen ik ECHT hopeloos was, riep ik uit naar God en hij antwoordde!

Sommigen zullen dit BS vinden maar ik ben door Jezus echt veranderd.
Als je alles al geprobeerd hebt, wat heb je te verliezen?
Heb inmiddels 2 kids en ben getrouwd met een lieve vrouw.
Toen ik geen kracht vond in mijzelf vond God mij!

Als ik zie hoe hopeloos mijn leven was, en hoe het nu is ,NOOIT OPGEVEN!
Things are gonna change!
A
AkA_1Lid
01-01-2024, 00:00
#14
hear hear :)

ik geloof ook in god ( gaan geloven) alleen ben ik verder absoluut tegen het instituut kerk. :) maar verder zie ik toch wel heel veel overeenkomstigheden :)

majah wat werkt dat werkt, boeien op de manier waarop

goed om te lezen DaB
:wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vind het zo jammer dat ex- verslaafden die zich hebben bekeerd zich eerst lieten leiden door dope en nu door hun geloof in Jezus en de bijbel. Waarom is het zó moeilijk om zélf de leiding en verantwoordelijkheid te nemen? Komt dat voort uit angst?

Ik heb een jongen gekend die eerst verslaafd was aan dope en nu aan Jezus. Ik heb hem na zijn bekering nog maar 2x gezien, laatste keer 6 jaar geleden. In alle eerlijkheid? Hij was geestelijk beter te bereiken toen hij verslaafd was aan de drugs dan na zijn bekering.

Ik zag het toen als achteruitgang...

En nu? Nu ben ik zelf clean en voel ik de laatste dagen dat ik aan het "rouwen" ben. Ik denk nu ook anders over hem. Hij is clean, heeft een vrouw en een kind en ze bidden elke dag. Het is niet mijn God, maar deze God voor hem is goed voor hém geweest en daar gaat het om... :wave:

(Ik weet het, ben erg filosofisch aan het worden, hoort erbij: ben 22 dagen hélemaal clean!)

p.s. Nog even over mijn avatar: Ik zie nu pas dat er bij mijn onderschrift niet alleen "Ain't going down this time" staat, maar ook "I ain't running no more ", mijn beestje doet beide vol overgave; tijd om een andere Avatar te zoeken :grin: )
d
drugs are bad!Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja, ik schreeuwde het ook van de daken in het begin.
Ben nu minder opdringerig naar anderen toe.Maar geloof niet minder!
Blijf wel mijn oude vrienden opzoeken met boodschappen en bemoediging,
Kom nu ook op een punt waar ik t moeilijk krijg met de kerk als instituut.
Je heb wel een kerk nodig, vooral in het begin van t afkicken.
Maar t gaat tussen mij en God.

Ik vertel dit alles omdat ik het jullie allemaal gun, om wakker te worden en als eerste gedachte te hebben: Ik heb het goed en wordt niet ziek of gestressed wakker.
Geef nooit de hoop op, verandering kan plotseling komen. :wink:
P
Paddo100Lid
01-01-2024, 00:00
#17
En de paus is zeker protestant? :stoned:
d
drugs are bad!Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Yo, ik ben Christen geworden en geen Straight-edger of geheelonthouder, maar het verlangen naar Bruin is al jaren weG!
S
SvstonedLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wel misschien heb ik je dan verkeerd ingeschat, maar als je zeker ben van jezelf dat je je genoeg credit geeft en je leven weer op gang is dan is het goed :)
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Paddo100 zei:
En de paus is zeker protestant? :stoned:
Klik om te vergroten...

:confused:

Ik vat je opmerking niet echt, maar toen je dit typte leek het jou vast relevant...
Het zal waarschijnlijk eerder het effect van je paddo's zijn :wink:

iig nog even mij serieuze mening:
Ik heb zelf een bloedhekel aan het instituut de kerk.
Ik vind het hypocriet en misleidend en daar heb ik genoeg redenen voor.
Dat wil niet zeggen dat ik een hekel heb aan gelovigen, want dat ben ik zelf ook.
Alleen de Kerk en alles daar omheen kan ik me niet in vinden.
Ik zie geloof, en de kerk dan ook als 2 totaal verschillende dingen.
Als iemand anders er toch zijn heil kan vinden vind ik prima hoor, maar voor mij nooit.

Verders wel een mooi verhaal van de TS... zo zie je maar dat er altijd hoop is.
Mijn respect heb je.
Er zijn meer dan genoeg voorbeelden van anderen die in jouw soort situatie geen hoop meer kunnen vinden. Daar loopt het dan een stuk slechter mee af....

We kregen vandaag op het werk te horen dat onze collega van 32 jaar zichzelf afgelopen weekend had opgehangen na een soortgelijk dramaverhaal.
'Hij laat zijn (ex)vrouw achter met een schuldgevoel voor het leven, en zijn 2 jonge kinderen hebben geen vader meer....

Dan moet je situatie toch echt hopeloos en uitzichtloos lijken wil je zoiets doen.
Als zulke mensen via het geloof of via de kerk toch weer hoop terug zouden vinden vind ik dat een hele mooie manier!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."