Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStory of my life

Story of my life

37 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Svstoned zei:
Dus wie ben jij om dat te zeggen hoe beperkt Paddo zijn insight is?
Klik om te vergroten...
Blijkbaar hadden ik en Paddo het wat dit betreft niet over hetzelfde stuk tekst, ik had het hierover:

Yoro zei:
We kregen vandaag op het werk te horen dat onze collega van 32 jaar zichzelf afgelopen weekend had opgehangen na een soortgelijk dramaverhaal.
'Hij laat zijn (ex)vrouw achter met een schuldgevoel voor het leven, en zijn 2 jonge kinderen hebben geen vader meer....

Dan moet je situatie toch echt hopeloos en uitzichtloos lijken wil je zoiets doen.
Als zulke mensen via het geloof of via de kerk toch weer hoop terug zouden vinden vind ik dat een hele mooie manier!
Klik om te vergroten...

Misverstandje dus. ik had begrepen dat hij dat van mijn collega een groot onzin verhaal vond.
Dat ligt natuurlijk best gevoelig dus vandaar mijn reactie.
Verder zeg je:

Svstoned zei:
Ik wil je doen inzien dat je blind bent en dat als je ooit terug je ogen opent je zal beseffen dat je nog altijd niet 100% jezelf terug bent, je vindt jezelf niet terug door naar de kerk te gaan of dergelijke, je vind jezelf terug door diep in je gedachten te duiken en te luisteren naar je geweten.
Klik om te vergroten...

Hier zeggen we min of meer hetzelfde...

Yoro zei:
iig nog even mij serieuze mening:
Ik heb zelf een bloedhekel aan het instituut de kerk.
Ik vind het hypocriet en misleidend en daar heb ik genoeg redenen voor.
Dat wil niet zeggen dat ik een hekel heb aan gelovigen, want dat ben ik zelf ook.
Alleen de Kerk en alles daar omheen kan ik me niet in vinden.
Ik zie geloof, en de kerk dan ook als 2 totaal verschillende dingen.
Als iemand anders er toch zijn heil kan vinden vind ik prima hoor, maar voor mij nooit.
Klik om te vergroten...

Als ik over god spreek, dan heb ik het niet over dezelfde stereotiepetjes die jij kent uit je
7 jaar godsdienst studie. boedisme hindoeisme christendom islam, allemaal verre van hoe ik er zelf over denk. ik heb daar in de loop der jaren zo mijneigen visie over.
En daar geloof ik in, en noem ik het dus: geloof.
Is alleen lastig uit te leggen, dus omschrijf ik het als "god" zodat het toch nog enigszins te volgen is hier.
jij omschrijft het liever als een gesprek met je eigen geweten. Prima, lijkt mij ook een mooie manier om het te beschrijven.

Betreft wat je hier zegt:

Svstoned zei:
Je lost het allemaal zelf op maar je geeft jezelf niets van gratitude, niks van credit. Als druggebruiker zou je moeten weten dat er geen god bestaat, kabouters zie je toch ook alleen maar in je trips?.....En je leven geloven in god, want er was nooit god, het was gewoon jezelf die je hoordemoet niet perse kapot zou je plots toch niet meer.
Klik om te vergroten...

Het is juist andersom. Ik geef mezelf juist wel alle credit, ondanks dat het vaak niet makkelijk gemaakt word door omstandigheden. Die omstandigheden noem ik dan voor het gemak god.
Zoals hier in een post uit ander topic:

Yoro zei:
Voor mijn gevoel lijkt het écht of God zijn uiterste best doet om alles wat hij kan voor mijn voeten te gooien om het zo moeilijk mogelijk te maken.
And he's doing a damn good job at it...
Klik om te vergroten...

Ik heb dan ook nooit god gedankt, en zal ik ook nooit doen dat ik (binnenkort) afgekickt ben!!
Dat heb ik maar aan 1 persoon te danken, en dat ben ik zelf.
Iemand anders doet het niet voor me, dus kan ik ook alleen mezelf bedanken.
(en de mensen hier op het forum dan, voor het steuntje in de rug en de nodige tips)
Wederom een misverstandje, deze keer van jou kant :wink:

Dan wil ik hier nog op reageren:

Svstoned zei:
Eigenlijk zoals ik nu je andere posts lees kan ik al zien dat je bijna niks bent verandernt, je hebt nog altijd middelen nodig om je te laten voelen wat je wil, maar je bent perfect in staat om dat allemaal te doen zonder enige middelen.
Klik om te vergroten...

wederom krijg ik het gevoel dat we écht hélemaal langs elkaar heen lopen.
Het is juist zo dat ik inderdaad prima in staat ben om zonder enige middelen te voelen wat ik wil. Alleen is dát juist de reden waarom ik uberhaupt aan de drugs zat.
Juist om dat te onderdrukken.
Ik heb dus geen middelen nodig om te voelen wat ik wil, maar dat onderdrukt het juist. Het stoppen met de middelen om deze gevoelens niet meer te onderdrukken, en dus weer langzaam het gevoel terug in mijn flikker te krijgen lijkt mij juist de grootst mogelijke verandering!
Ik weet van mezelf dat ik dus wel degelijk veel veranderd ben.

No offence hoor, ik vind het alleen maar mooi om over vanalles te discusseren.
Daar is het hier nota bene een forum voor toch :wink:
We hoeven het niet met elkaar eens te zijn.
Goed onderbouwde reacties zoals die van jou, daar reageer ik dan wél serieus op.

Met alleen een zinnetje als:
Paddo100 zei:
En de paus is zeker protestant? :stoned:
en
Dit is echt het grootste onzin verhaal ooit vind ik
je bent gewoon psychologisch in de war ofso... :wave:
Klik om te vergroten...

tja, daar kan ik natuurlijk niets mee.
Vandaar mijn reactie: Ik laat het hier bij.
Alleen wat losse kreten roepen zonder je nader te verklaren, dat noem ik geen discussie.
En daar kan ik dan ook totaal geen waarde aan hechten, vandaar: boeiend.

Het mooiste is eigenlijk nog dat ik het "type mens" ook ken die jij hier denkt voor je te hebben.
En dat ik daar net zo slecht tegen kan als jij ( blijkbaar :wink: )
Mensen die dus alles maar zien als gods bedoeling, de bijbel of koran tot in details opvolgend, braaf biddend, hopend op een plekje in de hemel, en zich helemaal in die illusie storten.
Ik denk dat we hierover nog niet eens zo veel verschillen.

Je hebt over alles iig een duidelijk uitgesproken mening, en dat kan ik wel waarderen.
Zelfs als je conclusies naar mijn inziens niet allemaal correct waren.

Met vriendelijke groet,

YoRo :wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#2
thx :) Ik ben iig zeer zeker op de goede weg.
Heroine heb ik nu bijna 4 maanden al niet meer aangeraakt.
Over een paar weken ook helemaal klaar met de afbouw naar nul van methadon en buprenorfine.
Dan ben ik pas volledig opiaatvrij en mag ik mezelf clean noemen.
Verder gaan alle dingen als werk, sociaal leven, etc beter dan ooit.
Ben nog aan het leren omgaan met al die onbekende gevoelens die ik zo'n 10 jaar onderdrukt heb, en nu allemaal boven komen. Ook hierin zit vooruitgang.
En dit alles heb ik maar op 1 manier bereikt, door er keihard voor te knokken dag in dag uit.
En als er al een oude man met grijze baard zou bestaan, zou ik hem de afgelopen jaren flink vervloekt hebben!
S
SvstonedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Yoro zei:
thx :) Ik ben iig zeer zeker op de goede weg.
Heroine heb ik nu bijna 4 maanden al niet meer aangeraakt.
Over een paar weken ook helemaal klaar met de afbouw naar nul van methadon en buprenorfine.
Dan ben ik pas volledig opiaatvrij en mag ik mezelf clean noemen.
Verder gaan alle dingen als werk, sociaal leven, etc beter dan ooit.
Ben nog aan het leren omgaan met al die onbekende gevoelens die ik zo'n 10 jaar onderdrukt heb, en nu allemaal boven komen. Ook hierin zit vooruitgang.
En dit alles heb ik maar op 1 manier bereikt, door er keihard voor te knokken dag in dag uit.
En als er al een oude man met grijze baard zou bestaan, zou ik hem de afgelopen jaren flink vervloekt hebben!
Klik om te vergroten...

Veel nadenken is de boodschap, niet te veel anders raak je paranoïde :xtc:
d
drugs are bad!Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Svstoned zei:
En by the way, dat was god niet dude, dat was jezelf die tegen jezelf sprak zodat je geen domme dingen zou doen, komaan dude doe nu niet alsof je nog nooit heb gehoord van 'het geweten'

Blij dat jij me even verteld wat ik meegemaakt heb, ik wist niet dat je erbij was! :wave:

Gah, ik voel voor de mensen die niet genoeg credit pakken voor zichzelf maar die het dan aan iets geven dat niet bestaat

DUDE je geest was 100% fucked door al die drugs, denk eens even 10 seconden logisch na
Je leven was ook 100% fucked, je lost het allemaal zelf op (zeer sterk moet ik toegeven na al die shit, maar je bent ook niet de enige op de wereld die erdoor moet)
Je lost het allemaal zelf op maar je geeft jezelf niets van gratitude, niks van credit.

Als je de thread leest weet je dat ik alles al geprobeerd had en sure heb ik mij ingespannen met al mijn kracht, maar dat was niet voldoende!

Of denk je soms dat er een wezen bestaat die magische krachten heeft en het kan doen regenen als hij wil?

Ja!

En je leven moet niet perse kapot zou je plots toch niet meer geloven in god, want er was nooit god, het was gewoon jezelf die je hoorde.

Zoals ik dus al zei, het is gewoon je geweten die je ervan weerhoud domme dingen te doen

Wel eens gehoord hoe een geweten af kan stopmpen door overmatig drugsgebruik?
En hoe je geweten stil kan worden?(ik spreek uit ervaring)

Je moet nu niet afkomen met smoesjes enzo want een debat over god is het niet waard

Mensen demotiveren over het bestaan van God is makkelijk, hopeloze mensen vertellen dat er Goddelijke hulp beschikbaar is, is lastiger.
Als dat geweten en de innerlijke kracht genoeg zijn om uit de hel van verslaving te breken, waarom zie ik dan nog zoveel verslaafden die het niet redden op eigen kracht?
Elke strohalm die ze kunnen grijpen is er 1!
Klik om te vergroten...
L
LecramRLid
01-01-2024, 00:00
#5
Een wat ouder topic, maar wel nog steeds een indrukwekkend verhaal over de kracht van Jezus.
De reacties zijn ook deels voorspelbaar en verklaarbaar. Jezus wordt helaas veel verward met de kerk, waar mensen een negatieve ervaring mee hebben. Dat is enerzijds natuurlijk de schuld van de desbetreffende kerk, maar anderzijds als je weigert om te geloven dat Jezus en kerk nu eenmaal niet hetzelfde zijn, dan is dat je eigen verantwoordelijkheid. Gelukkig zijn er goede kerken waar wel goede dingen gebeuren, zoals TS dat ook beschrijft.

Ik lees ook verhalen over mensen die uit eigen kracht proberen uit hun verslaving te komen. Dan moet je bedenken dat er een grote duivelse macht is die iedereen in de ellende wil trekken en houden. Ik denk dat iedere verslaafde deze grote macht heeft ervaren en daar heel vaak voor is gevallen. De beloften die deze duivelse macht geeft zijn leugens, ook dat moet je hebben ervaren. De beloning is er altijd, maar dan wel een negatieve beloning die je alleen verder de ellende in trekt.
TS heeft dat gezien en heeft ervaren dat God (niet de kerk!) ook een enorme kracht is, die tegengesteld is aan de duivelse machten. God is dan ook ECHTE liefde! Maar is ook veel sterker dan de duivelse machten! En dat deze kracht van God voor iedereen beschikbaar is, als je je er aan overgeeft. God belooft ook veel en, heel anders dan de duivel, wat God belooft geeft hij ook. Er is nog nooit een leugen bij God vandaan gekomen. Dat wil niet zeggen dat er geen moeilijkheden meer zijn, maar je hoeft ze niet alleen meer te dragen.
Als je een weerstand voelt tegen wat hier staat, of tegen het verhaal van de TS, is dat het bewijs dat de duivel je weer een leugen wil voorhouden. Laat je niet verleiden door de duivelse macht waarvan je weet dat het je nog meer ellende oplevert, maar geeft je over aan Gods liefde!

Als je wilt weten hoe je door Gods liefde van al je ellende af kunt komen en er uit wil blijven (er zijn zoveel bewijzen dat het anderen hierdoor is gelukt!) bid tot God om vergeving neem dan contact op met iemand die hier bij kan helpen om God beter te leren kennen. Je zult er nooit spijt van krijgen.

Luister ook eens naar deze levensverhalen:
https://www.youtube.com/watch?v=hOOtbW_bObo
en
https://youtu.be/q6EIhkAyy3s
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#6
ja joh? daar een account voor aangemaakt?

ik vermoed dat je met jezus en god eigenlijk de heilige geest bedoeld. ik kom uit zo'n nest. jezus en god aanbidt je, en de heilige geest is zo'n beetje de beleving van de liefde van god.

je moet je eens verdiepen in non-dualisme trouwens.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
MeejheM zei:
ja joh? daar een account voor aangemaakt?
Klik om te vergroten...
Ze moeten toch wat, als je ze voor de deur in de kou laat staan..
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mooi stuk om te lezen.
Ook ik ben vaker in de kerk geweest en vaker zitten bidden.Ook me pastoor heeft voor me zitten bidden enz.

Echter heb ik niet het gevoel dat ik tot jesus gekomen ben.Had het graag gewild maar is echter niet zo.
Wie weet komt het ooit.
L
LecramRLid
01-01-2024, 00:00
#9
MeejheM zei:
ja joh? daar een account voor aangemaakt?

ik vermoed dat je met jezus en god eigenlijk de heilige geest bedoeld. ik kom uit zo'n nest. jezus en god aanbidt je, en de heilige geest is zo'n beetje de beleving van de liefde van god.

je moet je eens verdiepen in non-dualisme trouwens.
Klik om te vergroten...

Whatever wat voor termen en namen ervoor worden gebruikt, het gaat erom dat God realiteit is en dat de kracht van God TS heeft geholpen om van zijn drugs af te komen en een gelukkig leven daarvoor terug te krijgen, net als de personen die in de YT filmpjes hun levensverhaal vertellen. Bekijk gewoon die filmpjes en doe er je voordeel mee.

Exceptional Insight zei:
Ze moeten toch wat, als je ze voor de deur in de kou laat staan..
Klik om te vergroten...

Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar we kennen elkaar niet. Wellicht heb je zelf een minder goed of slechte ervaring gehad met bepaalde personen, dat is erg vervelend. Veel mensen zijn helaas niet betrouwbaar of hebben een hekel aan drugsgebruikers, ik zie iedereen als mens, ongeacht wie of wat hij is. Het zijn ook juist de mensen die van God een karikatuur maken, die hij niet is. Er zijn echter velen die de kracht van God hebben ervaren in hun leven en daardoor uit soms de grootste ellende zijn gered. Lees het verhaal van Hilbert Bannink (zie bijlage) maar eens.
Deze man ken ik persoonlijk en is 38 jaar verslaafd geweest aan zo'n beetje alles wat je kan bedenken. Deze man stond op punt uit het leven te stappen totdat hij God ontmoette. Lees zijn verhaal maar eens. Hij is nu drie jaar clean en heeft geen enkele drang meer om nog maar iets te gebruiken. Hij leeft weer en is iedere dag dankbaar dat hij uit zijn oude leven heeft kunnen stappen en een nieuw leven is begonnen met God.

http://www.izb.nl/download/CAwdEAwUUkNLXkU=
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
Exceptional Insight zei:
MeejheM zei:
ja joh? daar een account voor aangemaakt?
Klik om te vergroten...
Ze moeten toch wat, als je ze voor de deur in de kou laat staan..
Klik om te vergroten...
Als men van de duivel spreekt, rammelt zijn gebeente. Vandaag weer twee Jehova's aan de deur gehad. Waarom is 1 keer 'nee' nooit genoeg voor die mensen?
L
LecramRLid
01-01-2024, 00:00
#11
Exceptional Insight zei:
Exceptional Insight zei:
MeejheM zei:
ja joh? daar een account voor aangemaakt?
Klik om te vergroten...
Ze moeten toch wat, als je ze voor de deur in de kou laat staan..
Klik om te vergroten...
Als men van de duivel spreekt, rammelt zijn gebeente. Vandaag weer twee Jehova's aan de deur gehad. Waarom is 1 keer 'nee' nooit genoeg voor die mensen?
Klik om te vergroten...

God laat de keuze aan ons. Niemand verplicht je om voor God te kiezen. Maar je reageert hier wel, laat het je niet zo makkelijk los dan?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
LecramR zei:
God laat de keuze aan ons. Niemand verplicht je om voor God te kiezen. Maar je reageert hier wel, laat het je niet zo makkelijk los dan?
Klik om te vergroten...
Pseudopsychologie van de koude grond, dit. Als god de keuze aan ons laat, waarom komen Jehova's dan hun religie aan mij opdringen?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#13
het is niet zo moeilijk, jehova's getuigen gebruiken volgens mij een zwarte lijst, bij mij bellen ze niet meer aan. je moet alleen even erg duidelijk zijn dat je er niet op zit te wachten.

op een forum is het makkelijker, als je geen discussie wilt aangaan.
L
LecramRLid
01-01-2024, 00:00
#14
Exceptional Insight zei:
LecramR zei:
God laat de keuze aan ons. Niemand verplicht je om voor God te kiezen. Maar je reageert hier wel, laat het je niet zo makkelijk los dan?
Klik om te vergroten...
Pseudopsychologie van de koude grond, dit. Als god de keuze aan ons laat, waarom komen Jehova's dan hun religie aan mij opdringen?
Klik om te vergroten...

Ik heb geen idee, ik ken deze mensen niet. Waarom vraag je ze dat niet zelf? En een religie je op laten dringen is nooit OK. Maar religie is wat anders dan God.
Er wordt volgens mij in dit topic niets aan je opgedrongen. Er staan hier wel een aantal levensverhalen van mensen die door God (dat is wat anders dan religie!) een schoon en gelukkig leven kunnen leven.
Als je het niet gelooft, maak je dan niet druk, niemand hier legt je iets op. Als je er meer over wilt weten, dan kan je het altijd vragen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#15
Haha. Ik had het over de Jehova's die vandaag bij me aan de deur kwamen. Om hun religie op te dringen. Na drie keer 'nee' gingen ze pas weg.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#16
Laten we het wel een beetje vriendelijk houden mensen.
Het komt soms wat agressief over richting de buitenwereld en ook al is het zo niet bedoeld.Let een beetje hoe je je verwoord.

Ieder zijn geloof , religie , afkomst enz enz is zijn keuze.Laat ieder in zijn waarde.
L
LecramRLid
01-01-2024, 00:00
#17
Exceptional Insight zei:
Haha. Ik had het over de Jehova's die vandaag bij me aan de deur kwamen. Om hun religie op te dringen. Na drie keer 'nee' gingen ze pas weg.
Klik om te vergroten...

Dat snapte ik :wink:

Eerlijk gezegd moet ik ook weinig hebben van die Jehovahs getuigen. Daar hou ik me niet mee bezig
L
LecramRLid
01-01-2024, 00:00
#18
rudolf zei:
Laten we het wel een beetje vriendelijk houden mensen.
Het komt soms wat agressief over richting de buitenwereld en ook al is het zo niet bedoeld.Let een beetje hoe je je verwoord.

Ieder zijn geloof , religie , afkomst enz enz is zijn keuze.Laat ieder in zijn waarde.
Klik om te vergroten...

Wijze woorden, Rudolf!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."