#1
Wel misschien heb ik je dan verkeerd ingeschat, maar als je zeker ben van jezelf dat je je genoeg credit geeft en je leven weer op gang is dan is het goed ![:)]()
Yoro zei:thxIk ben iig zeer zeker op de goede weg.
Heroine heb ik nu bijna 4 maanden al niet meer aangeraakt.
Over een paar weken ook helemaal klaar met de afbouw naar nul van methadon en buprenorfine.
Dan ben ik pas volledig opiaatvrij en mag ik mezelf clean noemen.
Verder gaan alle dingen als werk, sociaal leven, etc beter dan ooit.
Ben nog aan het leren omgaan met al die onbekende gevoelens die ik zo'n 10 jaar onderdrukt heb, en nu allemaal boven komen. Ook hierin zit vooruitgang.
En dit alles heb ik maar op 1 manier bereikt, door er keihard voor te knokken dag in dag uit.
En als er al een oude man met grijze baard zou bestaan, zou ik hem de afgelopen jaren flink vervloekt hebben!

Svstoned zei:En by the way, dat was god niet dude, dat was jezelf die tegen jezelf sprak zodat je geen domme dingen zou doen, komaan dude doe nu niet alsof je nog nooit heb gehoord van 'het geweten'
Blij dat jij me even verteld wat ik meegemaakt heb, ik wist niet dat je erbij was!![]()
Gah, ik voel voor de mensen die niet genoeg credit pakken voor zichzelf maar die het dan aan iets geven dat niet bestaat
DUDE je geest was 100% fucked door al die drugs, denk eens even 10 seconden logisch na
Je leven was ook 100% fucked, je lost het allemaal zelf op (zeer sterk moet ik toegeven na al die shit, maar je bent ook niet de enige op de wereld die erdoor moet)
Je lost het allemaal zelf op maar je geeft jezelf niets van gratitude, niks van credit.
Als je de thread leest weet je dat ik alles al geprobeerd had en sure heb ik mij ingespannen met al mijn kracht, maar dat was niet voldoende!
Of denk je soms dat er een wezen bestaat die magische krachten heeft en het kan doen regenen als hij wil?
Ja!
En je leven moet niet perse kapot zou je plots toch niet meer geloven in god, want er was nooit god, het was gewoon jezelf die je hoorde.
Zoals ik dus al zei, het is gewoon je geweten die je ervan weerhoud domme dingen te doen
Wel eens gehoord hoe een geweten af kan stopmpen door overmatig drugsgebruik?
En hoe je geweten stil kan worden?(ik spreek uit ervaring)
Je moet nu niet afkomen met smoesjes enzo want een debat over god is het niet waard
Mensen demotiveren over het bestaan van God is makkelijk, hopeloze mensen vertellen dat er Goddelijke hulp beschikbaar is, is lastiger.
Als dat geweten en de innerlijke kracht genoeg zijn om uit de hel van verslaving te breken, waarom zie ik dan nog zoveel verslaafden die het niet redden op eigen kracht?
Elke strohalm die ze kunnen grijpen is er 1!
Ze moeten toch wat, als je ze voor de deur in de kou laat staan..MeejheM zei:ja joh? daar een account voor aangemaakt?
MeejheM zei:ja joh? daar een account voor aangemaakt?
ik vermoed dat je met jezus en god eigenlijk de heilige geest bedoeld. ik kom uit zo'n nest. jezus en god aanbidt je, en de heilige geest is zo'n beetje de beleving van de liefde van god.
je moet je eens verdiepen in non-dualisme trouwens.
Exceptional Insight zei:Ze moeten toch wat, als je ze voor de deur in de kou laat staan..
Als men van de duivel spreekt, rammelt zijn gebeente. Vandaag weer twee Jehova's aan de deur gehad. Waarom is 1 keer 'nee' nooit genoeg voor die mensen?Exceptional Insight zei:Ze moeten toch wat, als je ze voor de deur in de kou laat staan..MeejheM zei:ja joh? daar een account voor aangemaakt?
Exceptional Insight zei:Als men van de duivel spreekt, rammelt zijn gebeente. Vandaag weer twee Jehova's aan de deur gehad. Waarom is 1 keer 'nee' nooit genoeg voor die mensen?Exceptional Insight zei:Ze moeten toch wat, als je ze voor de deur in de kou laat staan..MeejheM zei:ja joh? daar een account voor aangemaakt?
Pseudopsychologie van de koude grond, dit. Als god de keuze aan ons laat, waarom komen Jehova's dan hun religie aan mij opdringen?LecramR zei:God laat de keuze aan ons. Niemand verplicht je om voor God te kiezen. Maar je reageert hier wel, laat het je niet zo makkelijk los dan?
Exceptional Insight zei:Pseudopsychologie van de koude grond, dit. Als god de keuze aan ons laat, waarom komen Jehova's dan hun religie aan mij opdringen?LecramR zei:God laat de keuze aan ons. Niemand verplicht je om voor God te kiezen. Maar je reageert hier wel, laat het je niet zo makkelijk los dan?
Exceptional Insight zei:Haha. Ik had het over de Jehova's die vandaag bij me aan de deur kwamen. Om hun religie op te dringen. Na drie keer 'nee' gingen ze pas weg.
rudolf zei:Laten we het wel een beetje vriendelijk houden mensen.
Het komt soms wat agressief over richting de buitenwereld en ook al is het zo niet bedoeld.Let een beetje hoe je je verwoord.
Ieder zijn geloof , religie , afkomst enz enz is zijn keuze.Laat ieder in zijn waarde.

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."