Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvraag

vraag

41 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fijn dat ik van dienst kon zijn, je hebt jezelf al naar een erg mooi resultaat gebokst! Ik hoop dat dit voor je aan gaat slaan en ben benieuwd naar je ervaringsdagboek en naar de stand over een paar weken! :grin:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Super om te horen dat ze je willen helpen met de ketamine! En dat Fool je kon helpen. :) Super forum toch hier? :grin:

Ik had je toestand misschien wat onderschat. Het klinkt allemaal best heavy. Maar goed, meditatie kun je er dus altijd bij doen en eventueel op een later punt die psychedelica? In ieder geval heel veel succes toegewenst!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fijn om te horen dat je zo'n goed gesprek had, hoop voor je dat het lukt om ketamine te krijgen en dat het dan ook gaat aanslaan uiteraard.
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Slecht nieuws. Ketamine wordt m niet.morgen een laatste poging doen, door via een zijdeur de man die erover gaat persoonlijk aan te spreken. Redenen: niet genoeg psychiatrische medicatie geprobeerd.( sinds 18e al vele soorten gehad, maar goed) protocol is eerst tig jaar nog meer van die rotzooi proberen.belachelijk.Oja dat ik in verleden aan zelfmedicatie heb gedaan met straatdrugs staat ook niet goed op je cv.terwijl dat wel moest wil iemand met zware depressies overleven als antidepressiva etc etc niet genoeg werken.wat doe je dan? Dan grijp je wel eens naar een middel om alles te vergeten.maar zoiets mag geen uitsluitsel geven van medicatie vind ik.anders zat ik nu toch ook aan de drugs? Ik kan toch als ik wil iedere dag drugs gaan gebruiken?nee dat doe ik niet,omdat ik het tot nu toe steeds weer blijf proberen.en de nieuwste behandelingen wil proberen.maar nee.Fuck it.dus ben gedoemd tot de meer rigoureuze stappen nu.wil ik nog kwaliteit van leven en niet eindigen als Joost zwagerman,dan ga ik toch voor de methadon.ik moet wel.heb mijn suïcidale ogenblikken en ook in.opname ben je niet veilig voor je eigen gedachtengang.ze weten het hier.en ga op onderhoudsdosis methadon.iemand die mij nog iets kan vertellen over methadon.vooral het feit dat het zijn werking op Den duur verliest.daar ben ik bang voor.blijft het trauma's onderdrukken?
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat jammer joh, dat ze niet het pad van Ketamine opwillen. Een heel klein beetje snap ik hun beweeg redenen wel. Ergens zijn ze misschien bang dat je Ketamine als party drug gaat gebruiken, en dat zij dan jouw dealer zijn zeg maar. Ongegrond natuurlijk, maar artsen zijn erg voorzichtig op dit soort vlakken. Moeten ze natuurlijk ook wel zijn, maar in dit geval, jouw geval, pakt t daarom slecht uit. Moet zelf wel zeggen dat ik mijn bedenking heb over Ketamine voor jou en je aandoening. Of het echt zal helpen. Maar, dat zegt niets, want zelf heb ik nooit Ketamine gebruikt, ken enkel alle verhalen erover hier. Heb wel veel LSD en paddo's gebruikt vroeger, maar daar lijkt t niet echt op te lijken.

Maar goed, men heeft dus besloten dat je aan de methadon kan en mag. Dat is toch een goed feit, want als ik me niet vergis was dit ook je eerste idee en kwam die ketamine later. En aangezien je goede effecten hebt bereikt met heroine zou methadon ook goed kunnen zijn tegen je depressies. Wordt natuurlijk uitproberen maar ik denk wel dat het even zo goed zal werken voor je.

Over dat het afzwakt naar gelang van tijd, dat valt wel mee hoor. Natuurlijk neemt t iets af over tijd, maar niet in die mate dat t alarmerend voor je zou kunnen uitpakken. Ook verwacht ik niet dat je na verloop van tijd steeds je dosis zou moeten verhogen voor hetzelfde effect. Dit is enkel zo wanneer men methadon neemt voor het verdovende effect, stoned zijn dus. Maar neem je t als medicatie dan valt dat allemaal reuze mee.

Even nog over inname van methadon. Heb zelf 3 keer een kuur gehad, vele jaren geleden. Bij elkaar zal ik zo'n 3 jaar het gebruikt hebben. Kan dus wel uit eigen ervaring spreken qua methadon. En over het toedienen van het middel wil ik graag nog dit kwijt. Methadon werkt 24 uur zegt men. Maar zelf ervoer ik dat nooit zo, en met mij vele anderen niet. De eerste 6 tot 8 uur na inname heb je een piek en daarna zwakt t af. Daarom nemen vele gebruikers 2 keer per dag hun portie, (ze delen dus hun hoeveelheid op in 2 delen en nemen dan het eerste deel s ochtends en het tweede deel rond 6 uur s avonds. Waarschijnlijk zal men jou dus 1 maal per dag verstrekken, en waarschijnlijk zal dit in het begin wel goed vallen. Maar toch zou ik als ik jou was kenbaar maken dat 2 maal daags beter is. Ook qua bloedspiegel. Methadon is typisch een middel dat een bloedspiegel moet opbouwen. Daarom ook duurt het even eer het volledig werkt, ook niet onbelangrijk. Zelf voelde ik nml nooit iets de eerste dag van het middel. Pas na 2 dagen innemen begon het te werken bij me, en was het pas de 3de dag volledig werkzaam. Onthoud dit dus alsjeblieft, anders denk je dat t helemaal niet werkt de eerste 48 uur.

Heel veel succes,
Leveldesigner
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#6
En wat helemaal absurd is,gezien de zelfmedicatie in het verleden(wat eigenlijk er niet toe doet,want ik ben nooit verslaafd geweest) wordt de 'k' dus ook off label niet aan mij gegeven.terwijl de patiënten hier volgestopt worden met lorezepam .de godganse dag.ik mag drie maal daags zo'n ding gewoon ophalen bij de verpleging en om te slapen nog een temazepam.ik weiger iedere vorm van pammetjes dagelijks.ik neem ze niet,terwijl mijn medepatiënten elke dag als een stel junkies bij de verpleging staan om hun zoveelste pammetje te halen.bewijst dit niet dat ik niet bepaald verslavingsgevoelig ben.dat ik ketamine nooit zou misbruiken.? Lorezepam is geen oplossing. Zien ze dan niet dat methadon voor mij in principe de laatste halte is.bizar.ik snap er niks meer van.
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Toffe man ben jij,leveldesigner. Dat je altijd iedereen zo helpt op dit forum.hoop ook dat je nog steeds clean bent.ik.las ergens dat je dat inmiddels was.
Ik wil niet stoned zijn van methadon,maar wat is stoned? Ik ben al euforisch als ik geen last heb van de zeurende destructieve gedachtengang.het altijd negatieve zelfbeeld,zeg maar en de extreme leegheid.de keren dat ik twee weken achter elkaar heroine gebruikte drie maal daags op gezette tijden,maakten dat ik zorgeloos was,dat ik niet bij iedere stap dacht,waarom beweeg ik.dat ik het eindelijk jammer vond dat de dag voorbij was.nu ben ik blij dat de dag voorbij is.is dat bij methadon ook zo? Helpt t op die manier?is het makkelijker om met mensen om te gaan,stel jedurft t normaliter niet?etc.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt voor je kompliment!
En ja, ben alweer een hele tijd clean, na 30 jaar verslaving aan heroine.
Wat stoned zijn is, wel, daaronder versta ik als een zombie rondlopen. Vroeger kon ik niet stoned genoeg zijn, moest dan moeite doen om niet in slaap te vallen. Heb wel eens in de winter zonder boven kleding voor een open raam gestaan met een natte koude handdoek om mijn schouders na het innemen van een inslaper (zo'n jel balletje met vloeistof erin, ook wel katteoogje genoemd ).
Hoopte dan stoned te kunnen zijn, en niet direct in te slapen. Hielp dus niet, want een uur later werd ik op de grond wakker. Belachelijk wanneer ik er nu op terug kijk. Maar was toen liefst zo stoned mogelijk, als ik maar niets voelde, en wat ik voelde, als dat maar lekker duf was.

Tja, weet dat in instanties men de patienten rustig houdt met pillen, pammetjes. Zwaaaaaaaar verslavend! Weten ze ook, maar, zo heeft men geen last van de patienten. Is inderdaad altijd raar, men stopt de patienten vol met het ene, terwijl men het andere verbied of als misbruik bestempelt. Het vervelende is dat je als brugman kunt praten maar dat men toch de geijkte paden blijft bewandelen. Misschien dat men over een paar jaar wel Keta gaat gebruiken, maar voorals nog zal men enkel het geven aan die die in die test groep zitten. Want ze verstrekten het wel aan een kleine testgroep he, als ik een van je berichten goed herinner.

het lullige is dat je nooit weet bij binnenkomst wat wel en wat niet te zeggen. En dat je dat zo dus ongewilt deuren voor jezelf sluit. En helaas ook dat men alles zo goed vastlegt in dosiers. Dus omdat je had toegegeven dat je aan zelf medicatie deed, zal men je geen keta voorschrijven, tenzij dat gangbaar wordt. Maar zoals met alles in die behandel wereld, zal dat nog vele jaren duren.

Mag ik vragen wanneer ze je methadon gaan verstrekken, want dat hadden ze toch wel toegestaan uiteindelijk?

veel succes, en hoe donker sommige dagen ook zijn, uiteindelijk zal er licht doorbreken.
Ben zelf van mening dat we ons leven als een school moeten zien, we zijn op aarde om bepaalde dingen te leren. Dus alles wat je meemaakt dient een doel. Lullige is dat we nooit weten welk doel en dat we vaak amper bewust zijn van wat onze leervakken zijn.

leveldesigner.
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoi Ikmik,
Zo te lezen ben je aan een zoektocht bezig wat flinke frustratie op kan leveren.
Zelf heb ik ADD waarvoor ik verschillende middelen heb gehad, pammetjes, anti-depressiva en NIETS sloeg bij me aan.
Ook ik heb, zoals level beschrijft, de jaren 80 meegemaakt en de heroine van die tijd, de heroine van nu is van andere , voor mij, slechte kwaliteit en zwaar versneden met rotzooi, dus ik rook geen heroine meer sinds dik anderhalf jaar, wel heb ik, om de trek te onderdrukken, een best wel hoge dosering geslikt ( 110mg) en deze héél geleidelijk afgebouwd naar 55 mg wat een erg moeilijke opgave is.
Je gevoelens worden ook flink afgevlakt, met name op de hogere doseringen.
Ik kan me nog herinneren dat ik in 1997 begon met 20 mg en de afvlakking erg meeviel maar na jaren slikken en verhogen is dat afvlakken erger geworden.
Ik heb een kennis die 15 mg per dag slikt ( niet veel) en hier prima op functioneert naar eigen zeggen en (haast) geen last heeft van gevoelsafvlakking maar ik denk dat dit van persoon tot persoon verschilt, ik weet wel dat ik met hoge doseringen een soort van gevoelloos iemand wordt, maar dan spreek ik uit eigen ervaring.
Ik zal niet snel tegen iemand zeggen Methadon te slikken maar in sommige gevallen snap ik het maar al te goed wat een kleine dosering een verschil kan maken.
Ik denk dat voor jou een lage dosering wel kan helpen de scherpe kantjes eraf te krijgen zeg maar, dat heeft mij ook geholpen, mede het op rust krijgen van mijn hersenen die nogal eens flink op hol sloegen.
Het enige wat mij wel spijt is dat ik hoge doseringen geslikt heb en nu erg moeilijk af kan bouwen dus ik zou zeggen, probeer een goede balans te vinden in je dosering ( als je er toch zeker van bent dit te willen doen).
Hoe is het inmiddels met je? Groet.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bedankt voor het ophalen van deze topic Hansje, want ook ik ben best wel geïnteresseerd in hoe het nu met Ikmik gaat. Heb destijds flink wat pm's met haar gewisselt en het ging dan weer heel goed met haar en dan weer heel slecht. Ik hoop dat ze het me niet kwalijk neemt wanneer ik zeg dat ze ondertussen al wel methadon heeft geprobeert, op hele lage dosis. En dat beviel haar heel erg goed, zo goed zelfs dat ze eindelijk weer hoop had. Maar de angst voor de zware verslaving aan dit middel deed Ikmik besluiten toch direct weer met methadon te stoppen, wat weer direct resulteerde in dat al haar oude ellende terug kwam en ze weer helemaal terug bij af was.
Ben dus ook echt benieuwd om te horen hoe het nu met haar gaat,
mocht je dit lezen Ikmik, en je bent in staat om even een tekstje te typen hier, dan zou dat heel fijn zijn. Hoe dan ook, hoop dat alles goed gaat.
Heel veel succes,
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik hoop maar dat ikmik nog steeds bezig is met de hulpverlening... je moet het toch zelf flikken, maar op eigen kracht is erg moeilijk.

dus als je dit leest, ikmik: succes, sterkte en vooral doorgaan.

ik ben ook benieuwd hoe het ondertussen met je gaat.
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik snap het op zich wel dat ikmik angstig is om een verslaving op te bouwen maar, als ik vanuit mijn eigen standpunt bekijk, is een lage dosering Methadon geen ramp, tenminste, als de voordelen groter zijn als de nadelen.
Maar dat is natuurlijk voor een ieder anders, het zou jammer zijn als je eenmaal wat stabiel kunt zijn ( worden) op een niet al te hoge dosering om er vervolgens weer mee te stoppen met alle gevolgen van dien, maar het is een ieder zijn/haar eigen beslissing, dat is en blijft zo.
Nou, Ikmik, ik hoop dat het je goed gaat.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zie dat ook zo, en voor zover ik het kan zien was het voor Ikmik een enorme verbetering. Ze was zoveel beter af in enkel een paar dagen. Zo jammer dat de angst voor de verslaving aan methadon haar deed besluiten toch ermee te stoppen. Maarja, het is altijd makkelijk om vanaf de zijkant raad te geven of het 'beter' te weten.

Ben wel bang dat het niet meer hier op het forum komen betekend dat het weer erg slecht met haar gaat. We kunnen enkel hopen dat dit niet het geval is.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb je hele lap tekst gelezen, maar ik heb geen antwoord op al je vragen. op zich is het wel goed dat je op een gesloten afdeling zit. je kunt nu de tijd nemen te bepalen wat je verder op de langere termijn wilt doen.

heroine is gelukkig niet mijn probleem(pun intended), als alcoholist kan ik me wel inleven in je situatie.

Antipsychotica zorgen voor een verhoogd risico op hart en vaatziekten, diabetes en nog meer van dat soort ziektes die je kwaliteit van leven kunnen schaden als je er te laat bij bent.

elk jaar moet ik naar een diagnostisch centrum om bloedwaarden te meten, een hartfilmpje te laten maken, me te laten meten en wegen. dit is al zo sinds mij 19e(das 10 of 11 keer). dat doet me wel vermoeden dat het middel soms gevaarlijker is als de kwaal.

mocht het je lukken behandeling met ketamine te krijgen ben ik erg benieuw naar je ervaringen, maar ik denk dat we allebei weten dat de kans daarop klein is. ik krijg zelf enkel medicijnen off-label voorgeschreven, en daar heb ik soms voor moeten knokken. boeken meebrengen maar je arts, en ik heb half wikipedia geprint ongeveer.

ik hoop van harte dat als je weer in de maatschappij teryg bent dat je vol weet te houden, met of zonder medicijnen.

sterkte.
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tof van je,dat je de tijd nam mijn Lap tekst te lezen:wink:.
Alcohol, heroine, het maakt in.principe niet uit.we snappen elkaar wel.op zich is het handig dat ik hier zit,maar hetslaat nergens op hier.ik durf nu nog minder naar buiten.eigenlijk durf ik niks meer.je zit hier ook weer de dag uit,en krijgt gewoon geen hulp.en ja,Antipsychotica is dus echt bizar slecht voor een mens.opiaten niet in die mate.ik ben al bezig te onderbouwen waarom ik keta wil.maar mijn psychiater wil dat ik eerst alle soorten antidepressiva ga slikken.met andere woorden.ik zit hier nog acht jaar.trouwens heb sinds mijn 18e al jaaaaaaren antidepressiva geslikt.meerdere soorten.nu weer.wat wil ze nu? Macht? Sponsering door de farmaceutische industrie? Als je dat tegen zo'n psych zegt,denken ze meteen dat je extreem achterdochtig bent haha.maar gezien ik een.lopend farmaceutische encyclopedie ben inmiddels weet ik ook dat dit m niet wordt.psychiatrische medicatie lost niks op.niet bij mij.maar gezien je hier maar 1x per week je pleidooi mag houden, en het meestal eindigt in niks, weet ik het inmiddels ook niet meer.ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen over methadon
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het is inderdaad zo dat je van heroine in het begin veel meer merkt dan later, het is een kwestie van gewennen, en ook gewend raken aan het lekkere gevoel. En dan heeft men inderdaad steeds meer nodig om maar weer die oude high te halen, wat nooit meer lukt eigenlijk.
Maar, over dat je gevoelens helemaal afzwakken, dat is enkel wanneer je de hele dag compleet stoned rondloopt. Het zwakt wel wat af, maar lang niet zo erg als dat het vroeger deed. Ik bedoel, de heroine kwaliteit is lang niet meer zo goed als dat het was in zeg 1980. De dope van de laatste 15 jaar is zwaar versneden, en anders geproduceert. Want zelfs al heb je nu redelijk pure dope, dan nog is deze lang niet zo sterk als dat het toen was.

Methadon werkt wel een beetje als dope, kwa afvlakken van emoties. Maar, het hangt dan weer af van hoeveel je neemt. De kunst is, in jou geval, om je niet depressief te voelen door de methadon. Maar te weinig nemen om als een zombie door het leven te gaan. En dat verschilt voor iedereen, misschien kun je toe met 30 mg per dag, misschien met 60. Kwestie van testen denk ik. Dat artsen enkel de gebruikelijke paden bewandelen is normaal. Meestal werken die ook, maar helaas zijn er altijd uitzonderingen die de regel bevestigen. En ik vrees dat jij zo iemand bent. Misschien dat het ook komt omdat je al zowat je hele leven anti depressiva slikt dat t nu minder aanslaat. Moet zeggen dat ik geen ervaring met die middelen heb. Kende wel een vriendin die een aan de prozak was gegaan, en die liep stuiterend van blijheid en opgewektheid door het huis. Was even leuk, die verandering, maar al snel bijzonder lastig voor haar omgeving. Dit deed me denken dat dus ook anti depresiva zulke highs kunnen geven.

Jammer dat men zo weinig begeleiding geeft daar waar je nu zit. Lijkt me dat ze, waarschijnlijk door bezuinigingen, nog amper tijd hebben voor clienten en men ze daar enkel houdt zodat ze zich zelf niets kunnen aandoen. Maarja, dat zou betekenen dat je daar dan inderdaad jaren moet zitten. Hoop dat je uiteindelijk toch geluk in je leven vindt!
i
ikmikLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja klopt,ik ken ook twee vrouwen die zoiets als Prozac slikken.het zijn ineens stuiterballen,impulsief,baldadig.ik had dat met seroxat ook( is ook een zelfde soort antidepressiva. Maar de depressies kwamen er gewoon doorheen.het gevaarlijke van die soort is dat je door de impulsiviteit soms gevaarlijke keuzes maakt.
Wow,was de dope destijds nog sterker? Ik vind t nu al sterk,maar dat komt ook omdat ik geen tolerantie opbouw.gebruik jij nog?
Ik ben best wanhopig inmiddels.kan maar geen beslissing nemen.hoe zit dat met een week 30 mg per dag methadon? Ik bedoel om te testen.heb ik na die week al last van ontwenning?
Morgen eerst gesprek met psychiater.
Thx voor je info leveldesigner
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Is het ook niet een idee om voordat je aan de opiaten gaat (waarbij van tevoren al vaststaat dat je er helemaal niets mee oplost en waarschijnlijk de boel alleen maar moeilijker maakt) eens serieus psychedelica te proberen? Het zou niet de eerste keer zijn dat een zware depressie daarmee ten einde komt. Tuurlijk, dit is niet de makkelijke weg en je zult waarschijnlijk door een zee van ellende gaan bij het onder ogen komen van jezelf, maar daarbij heb je tenminste een reële kans op verbetering. Onzekerheid komt trouwens vaak (altijd als je het mij vraagt) door een over-activiteit van negatieve gedachten over jezelf (negatief zelfbeeld). Hier heb ik zelf in mindere mate ook van jongs af aan last van ondervonden. Dit kun je werkelijk aanpakken met psychedelica en meditatie en nog beter: die twee tegelijk.

Zomaar een idee. Ik hoop dat je het overweegt. Het heeft mij de zin in en de betekenis van het leven weer teruggegeven. Dat kan het bij jou ook doen. :)
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ten eerste, erg vervelend joh. Wens je erg veel sterkte en kracht toe!
Ayahuasca sessie kan misschien ook helpen, zal wel een stevige tocht worden, maar het eindresultaat is waar het om gaat. Voel me soms wel een beetje psychedelica fan boy hahah :rolleyes:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Trouwens, die leegheid in je leven is een heel duidelijk teken dat jij veel teveel in je hoofd zit. Ik had dat altijd ook. Maar de oplossing is juist om die leegheid nou eens te beginnen te voelen ipv het proberen vol te stoppen met allerlei rotzooi. Ik weet het, dat lijkt enorm tegen je instincten in te gaan. Maar daar kunnen psychedelica je dus enorm bij helpen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."