Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTramadol

Tramadol

26 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
p
pfreeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo iedereen,

Ik heb hier enkele topics gelezen over tramadol/zaldiar,maar die gingen eigenlijk over recreatief gebruik (of recreatief gebruik nadat het middel eerst vanwege medische redenen werd gebruikt) en dan ook nog eens in redelijk grote hoveelheden (150 mg).

Ik wil het hebben over chronisch tramadol gebruiken tegen pijn.

Ik heb al jaren last van gewrichtspijn en vermoeide, 'zware' armen en benen. Ik voel me dus nooit fit. Ik slaap ook niet vast, dus door slapen rust ik niet uit.

Ik kende mensen die vanwege pijn Zaldiar/tramadol kregen. Hun medicatie heb ik wel eens gebruikt. Ik heb een keer 50 mg tramadol genomen voor het slapen en een keer 2 tabletten Zaldiar (67,5 gram tramadol).Ik heb lekker diep geslapen en werd uitgerust wakker. Ik was na het innemen absoluut niet duizelig of suf en bij het ontwaken ook niet. Maar ja gedurende de dag komen alle pijnen weer terug.

Ik krijg zelf geen tramadol/Zaldiar voorgeschreven van de arts, helaas. Paracetamol helpt absoluut niet, ongeacht de dosis.

Ik bedacht me dat het wel handig zou zijn als ik voor het slapen gaan, in de ochtend en tegen het eind van de middag 50-67,5 gram tramadol in zou nemen. Zo kan ik de hele dag door goed functioneren.

Ik eet al niet te veel vezels en wil daarom geen codeine innemen, want je krijgt daarmee al snel last van verstopping.

1) Is tramadol het middel dat jullie mij in deze situatie zouden aanraden?
Ik vraag NIET om medisch advies,maar slechts om info over pijnstillende effecten van het middel.
2) Lijkt het problematisch om voor lange periodes als het ware 24 uur op tramadol te functioneren (howel het gaat om minder dan 250 gram per 24 uur)?
3) Is het ook makkelijker om aan tramadol/Zaldiar te komen dan aan sterkere pijnstillende middelen?
Ik vraag NIET hoe of waar ik eraan kan komen. (Mocht deze vraag toch ongepast zijn, dan kan de moderator die verwijderen.).

Groetjes,

Pfree
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
1) Is tramadol het middel dat jullie mij in deze situatie zouden aanraden?
Klik om te vergroten...
Persoonlijk raad ik je echt af om zelf met medicatie te gaan klooien zonder medische begeleiding. Medicatie tegen pijn of voor het slapen zijn vaak sterk verslavend en dus niet iets wat je zomaar zonder begeleiding voor langere tijd wilt gebruiken. Daarbij wordt elke medicatie na verloop van tijd steeds minder effectief door gewenning, met als gevolg dat je meer zult moeten gaan gebruiken of andere medicatie moet zoeken. Als je arts niks anders dan paracetamol wilt voorschrijven en jij bent van mening dat je dit wel nodig hebt kun altijd een second opinion vragen.

Een optie zou wiet kunnen zijn, wiet helpt vaak redelijk goed tegen pijn en je slaapt er lekker van. Ook hiervoor geldt dat je verslaafd kunt raken en dat je steeds meer zal moeten nemen, maar het is nog wel een stuk onschuldiger als een opiaat zoals tramadol. Tegenwoordig wordt CBD olie verkocht, je wordt hier niet high van maar hebt wel bepaalde medische voordelen van wiet. Je zou hier even wat meer over moeten opzoeken, of THC helpt bij jouw klachten of CBD. Als het CBD is hoef je dus geen wiet te gaan gebruiken, als het THC is zal je dus wel wiet moeten gaan gebruiken.

2) Lijkt het problematisch om voor lange periodes als het ware 24 uur op tramadol te functioneren (howel het gaat om minder dan 250 gram per 24 uur)?
Klik om te vergroten...
Als je niet teveel tramadol neemt kun je daar best redelijk op functioneren. Ik ken zelf ook wat mensen die dit langere tijd dagelijks hebben gebruikt. Maar allemaal wilde ze er uiteindelijk wel vanaf, aangezien de nadelige effecten bij langdurig gebruik steeds meer gaan overheersen.

3) Is het ook makkelijker om aan tramadol/Zaldiar te komen dan aan sterkere pijnstillende middelen?
Klik om te vergroten...
Tramadol is in Nederland net zo lastig aan te komen dan sterkere pijnstillers zolang je geen recept hebt. Het wordt wel veel sneller voorgeschreven dan bijvoorbeeld morfine.

Ik eet al niet te veel vezels en wil daarom geen codeine innemen, want je krijgt daarmee al snel last van verstopping.
Klik om te vergroten...
Dit geldt ook voor tramadol, voor alle opiaten geldt dat je er verstopping van kunt krijgen. Dat kan bij eenmalige hoge doseringen op treden, maar ook bij veelvuldig gebruik.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sluit me helemaal aan bij het antwoord over dat wiet een hele goede slaap medicatie is. Of stuff, beiden zijn naar mijn mening even goed en je slaapt er perfect op. En gewenning valt redelijk mee, rook je slechts voor het slapen gaan dan zul je niet steeds echt meer nodig hebben om te kunnen slapen. Helaas kan ik je geen antwoord geven op je andere vragen daar ik geen verstand heb van die middelen. Mocht je niet roken, dan kun je wiet en of stuff ook eten, alhoewel dit wel maakt dat je dan erg lang duf bent de volgende dag. Wat dat betreft kun je dan beter een apparaat kopen wat de stuff/wiet verhit zodat de THC vrij komt, en die kun je dan inhaleren, werkt ook erg goed. Ben even de naam van een dergelijk apparaat vergeten.

veel succes want een slechte slaap is waardeloos,
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Codeïne levert relatief voor zijn effect wel meer obstipatie dan tramadol, maar aan de andere kant heeft codeïne wel een farmacologisch een stuk cleaner effect en is de afkick een heel stuk minder zwaar. Als je uit één van beiden zou moeten kiezen zou ik voor codeïnet met een laxeermiddel gaan. :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
leveldesigner zei:
Wat dat betreft kun je dan beter een apparaat kopen wat de stuff/wiet verhit zodat de THC vrij komt, en die kun je dan inhaleren, werkt ook erg goed. Ben even de naam van een dergelijk apparaat vergeten.
Klik om te vergroten...
Een vaporizer of verdamper heet zo'n apparaat. Dat is eigenlijk wel de beste optie, want dat is een stuk gezonder dan roken. Een goede vaporizer is alleen niet heel goedkoop, dus kan me voorstellen dat je dan eerst wilt weten of wiet effectief is medicijn voor het slapen en de pijn.
p
pfreeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dank allen voor de antwoorden. Wil na al die jaren eindelijk een oplossing en het is mooi dat mensen meedenken. Artsen denken niet meer verder als een bloedtest niets uitwijst, dan zal het volgens hen wel aan stress ofzo liggen.

Wiet roken is geen optie, ik wil niet dat de geur hier in huis blijft rondhangen.Ik zou het niet erg vinden,maar ik woon niet alleen en wil dan geen stigma van een junk krijgen (ja,zo kortzichtig kunnen mensen zijn).

1) Misschien is tramadol meerdere keren per dag,maar alleen voor het slapen gaan zou toch wel een 'goed' begin zijn?

''Als je niet teveel tramadol neemt kun je daar best redelijk op functioneren. Ik ken zelf ook wat mensen die dit langere tijd dagelijks hebben gebruikt. Maar allemaal wilde ze er uiteindelijk wel vanaf, aangezien de nadelige effecten bij langdurig gebruik steeds meer gaan overheersen.''
Klik om te vergroten...

2) Welke van de volgende bijwerkingen zul je dan na lange tijd gaan merken ondanks de lage dosering:
- suf, misselijk (komen 'soms' voor)
- droge mond, zweten, hoofdpijn, duizelig, verstopping (komen 'zelden' voor).

3) CBD-olie klinkt interessant. Ik lees dat het ook bij reuma werkt. Helaas kan ik weinig vinden over CBD-olie en pijnbestrijding. Zijn er hier misschien topics over CBD-olie die ik over het hoofd gezien heb?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Misschien is deze website/stichting nog wel interessant voor je. :)

http://www.stichtingmediwiet.nl/
p
pfreeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fool zei:
Misschien is deze website/stichting nog wel interessant voor je. :)

http://www.stichtingmediwiet.nl/
Klik om te vergroten...

ja dankje , ik vond deze site inderdaad.
ik vraag me af of mensen hier ervaring hebben met alleen cbd-olie , dus zonder thc.


http://groenvrij.24uurshop.nl/category/147870/cbd

deze producten leken me wat voor mij. ik vraag me alleen af waarom de spuit bijna 3 keer zo duur is als t flesje. beiden bevatten 10 ml.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als je de informatie bij beide producten leest zie je dat ze verschillende inhoud hebben, het spul in de spuit is waarschijnlijk ook een stuk sterker. :)
p
pfreeLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik zie dat t percentage cbd anders is.

ik ga de olie bestellen en als het niet werkt,dan ga k toch maar op zoek naar tramadol.

ik hou jullie op de hoogte.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben benieuwd hoe het voor je werkt, succes! :)
p
pfreeLid
01-01-2024, 00:00
#12
nou, wat was dat een gigantische tegenvaller

ik las al dat cbd niet effectief is tegen gewrichtspijn, maar ook wat betreft de vermoeide stijve spieren merkte ik niks. de olie had ook geen effect op de kwaliteit van mijn slaap. zelfs als ik 5 druppels gebruikte was er geen effect. ik nam om de paar uur enkele druppels.

ach,het was maar 25 euro

nu toch maar via n arts tramadol regelen en anders maar een andere manier zoeken.

conclusie : cbd-olie is niet effectief.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jammer, dat is inderdaad een tegenvaller. :(

Succes bij je huisarts in ieder geval!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jammer dat het tegenvalt. Ik kan me echter wel voorstellen dat je het een langere tijd moet gebruiken voordat je echt verschil gaat merken. Het is namelijk niet een sterk medicijn wat je heel duidelijk direct zult merken.
B
BloeMKoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik krijg het voorgeschreven via mijn huisarts.
Zonder lukt op dit moment niet maar ben blij als ik er vanaf ben.
p
pfreeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoi ik heb weer een vraag.

Ik gebruik nu 3 weken voor het slapen gaan 2 pillen zaldiar (75mg tramadol).
In het begin werd ik zo uitgerust wakker maar nu niet echt meer. Ik voel me iets beter als ik wakker word dan zonder medicatie maar k voel me niet meer zo goed als eerst.

Kan nu al gewenning opgetreden zijn ???

(Wat is de maximale dosering tramadol per keer)
p
pfreeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ok kennelijk ben ik toch niet immuun geworden voor mijn dosering !!

Toch is er iets wat ik me afvraag. Ik wordt nog steeds uitgerust wakker,maar ik heb het idee dat ik niet vast slaap. Maar aan de andere kant , ik slaap zonder tramadol ook niet vast,alleen word ik dan wel verrit wakker.

Klopt het dat je van opiaten niet vaster slaapt. , maar dat de kwaliteit van slaap wel beter is?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
Van opiaten (en al helemaal tramadol) slaap je in principe helemaal niet beter, maar als je maar genoeg naar binnen mikt wordt je er wel flink suf van ja.

Waarom gebruik je tramadol om beter te kunnen slapen en wiens idee was dat?
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als je beter wilt slapen zou je beter naar je arts kunnen gaan en daar overleggen.
Krijg je inslapers of doorslapers.


Vele malen beter dan zelf te gaan testen met pillen enz.
p
pfreeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Fool zei:
Van opiaten (en al helemaal tramadol) slaap je in principe helemaal niet beter, maar als je maar genoeg naar binnen mikt wordt je er wel flink suf van ja.

Waarom gebruik je tramadol om beter te kunnen slapen en wiens idee was dat?
Klik om te vergroten...

Ik heb al jaren last van vermoeidheid. Ook al slaap ik 9 uur,ik ben toch moe. Het afgelopen jaar is het ook nog eens zo dat ik niet erg vast slaap,dus dat zorgt er ook voor dat ik me in de ochtend verrot voel.

Mijn moeder werd al slaperig van 37, 5 mg dus ik nam toen maar 75 mg. Het resultaat is dat ik niet vaster slaap,overigens volgens mij ook niet slechter,maar ik word wel uitgerust wakker. Maar rond een uur of 19 vallen mn ogen nog steeds wel een beetje dicht als ik op de bank hang.

Ik ben er ontzettend blij mee dat ik uitgerust wakker kan worden zonder stijve benen en armen of een andersoortige lichaamspijn.

Op zich valt 75 mg toch mee,dat is toch niet zoveel?

rudolf zei:
Als je beter wilt slapen zou je beter naar je arts kunnen gaan en daar overleggen.
Krijg je inslapers of doorslapers.
Klik om te vergroten...

Bedoel je slaappillen? Die zijn toch verslavend en je bouwt toch snel een tolerantie op?

Of bedoel je iets anders met inslapers/doorslapers? Zou je een paar suggesties kunnen geven :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."