Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOntwenningsverschijnselen beginnend gebruiker.

Ontwenningsverschijnselen beginnend gebruiker.

30 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
1963 is je geboortejaar hans?

Ik hou van je ouwe lul!
B
Boy WonderLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vraagje, ben deze zomer begonnen met af en toe H te gebruiken en was benieuwd na hoeveel gebruik je last krijgt van de ontwenningsverschijnselen. Ik las ergens dat deze na 3 weken continu gebruik ontstonden dus bedacht me dat 1 x per maand een gram wel ok was. Maar ik ben dan ook erg naïef.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat verschilt per persoon en methode van inname denk ik.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Boy Wonder zei:
Maar ik ben dan ook erg naïef
Klik om te vergroten...

Hier posten was een goed begin. Lees alles en besteed uren aan onderzoek doen op internet! Zoek betrouwbare bronnen. Zodat je weet waar je aan begonnen bent.
B
Boy WonderLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dank voor jullie antwoorden. Ben al jaren recreatief gebruiker van verschillende middelen zoals coke, keta en mdma en kan prima weken zonder dus maak me geen zorgen over de doemverhalen van ‘er aan’ zitten. Ik denk dat ik H ook beperk tot de winter, is toch wel een bankhang wegdroom gebeuren.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je 1x per maand een gram gebruikt dan zal je waarschijnlijk geen fysieke afkick verschijnselen krijgen.
B
Boy WonderLid
01-01-2024, 00:00
#7
Cerberus zei:
Dat verschilt per persoon en methode van inname denk ik.
Klik om te vergroten...

Ik doe mespuntjes op een folie en roken, stuk of 3 keer, dan heb ik wel genoeg. Met een gram ben ik wel 6 avonden zoet.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Afkicken is ook haast onmogelijk als je niks hebt om te verliezen.
Als alles al verloren hebt wat is nuchterheid dan nog waard?
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Boy Wonder zei:
Ben al jaren recreatief gebruiker van verschillende middelen zoals coke, keta en mdma en kan prima weken zonder dus maak me geen zorgen over de doemverhalen van ‘er aan’ zitten.
Klik om te vergroten...

Ja maar is het concept van die doemverhalen niet dat heroïne sterk fysiek verslavend is? MDMA bv heeft dat totaal niet, enkel mentaal, dus dat is niet vergelijkbaar.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Verslaving is 95% mentaal anyways.

Ja de afkick verschijnselen zorgen er wss voor dat men minder snel stopt maar het mentale gedeelte is de rede dat men de fysieke verslaving krijgt.
De constante drang naar meer is veel erger dan de 2 weken ziek op bed.

Dat is maar 2 weken after all geen heel leven aan pijn.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik denk eerlijk gezegd dat de mate waarin een middel verslavend is meer wordt bepaald door de gebruiker dan door het middel zelf. In hoeverre is de gebruiker mentaal stabiel en in staat zichzelf te dragen? In september had ik even een flinke dip en toen werd keta en 3-MeO-PCP plots toch wel erg verleidelijk. Sindsdien komt het gewoon niet meer in huis. Daarmee neem je verantwoordelijkheid voor jezelf. Doe je dat niet, dan is het wel erg makkelijk om het op het middel af te schuiven alsin 'oh, da's verslavend', vind ik. Je maakt toch echt jezelf verslaafd... of niet. Het is niet het middel wat dat doet. Jij bent degene die het neemt en bepaalt hoe vaak, hoe veel, etc.
B
Boy WonderLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kennen jullie de documentaire ‘Black Tar Heroin’? Staat volgens mij ook op youtube, moet ik altijd wel aan denken bij zware verslaafden. Die mensen hebben vaak ook zulke kutervaringen achter de rug dat er wel wat is om te willen vergeten.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#13
benzzzy zei:
De constante drang naar meer is veel erger dan de 2 weken ziek op bed.
Klik om te vergroten...
Daar heb ik geen verstand van hoe erg het ziek zijn zelf precies is maar je moet nog de tijd en goesting hebben ervoor.
"Oei ik kan niet gaan werken door ziekte" "oei er staan leuke evenementen in mijn kalender die ik ga missen"
Ach, ik kick later wel af zou je dan kunnen denken, en je neemt je volgende heroïne portie om weer ertegenaan te kunnen.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Het Chinezen van heroïne schijnt nog een stuk verslavender te zijn dan het snuiven ervan. Heb je je van tevoren wel goed ingelezen over heroïne en manieren van inname? Als je pas info gaat zoeken als je je afvraagt of je verslaafd raakt is dat wel een beetje laat. Hero vergelijken met xtc en keta komt op mij inderdaad wel naïef over. Denk es aan al die junks op het station. Hebben die dit leven voor zich zo gepland?
Ik zou heel erg oppassen hiermee. Beter kap je ermee nu het nog makkelijk is.
B
Boy WonderLid
01-01-2024, 00:00
#15
Natozlato zei:
Het Chinezen van heroïne schijnt nog een stuk verslavender te zijn dan het snuiven ervan. Heb je je van tevoren wel goed ingelezen over heroïne en manieren van inname? Als je pas info gaat zoeken als je je afvraagt of je verslaafd raakt is dat wel een beetje laat. Hero vergelijken met xtc en keta komt op mij inderdaad wel naïef over. Denk es aan al die junks op het station. Hebben die dit leven voor zich zo gepland?
Ik zou heel erg oppassen hiermee. Beter kap je ermee nu het nog makkelijk is.
Klik om te vergroten...
Je hebt helemaal gelijk. Ik denk er nogal makkelijk over maar dat is pure arrogantie. Ik moest net denken aan Philip Seymour Hoffman, de acteur, die aan een O.D overleden is een paar jaar geleden. Vond hem echt geweldig, en hij was geen junkie achter het station, maar iemand die dacht dat hij het ook wel kon ‘handlen’. Ik zou me kapot schamen als ik ooit zo gevonden zou worden en het zou overleven. Maar goed, weer wat afgevinkt zal ik maar zeggen.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Doe dit je ouders en andere mensen die om je geven dit niet aan. Maak de juiste keuzes!
p
poppyLid
01-01-2024, 00:00
#17
zeer gevaarlijk spelletje wat je aan t spelen bent t zit niet in de aard van heroine om verantwoordelijk gebruikt te worden heroine zacht en vriendelijk weg dromen en heerlijk zitten katerloos en lekker om te roken ik kan er goed tegen en de drang is niet zo groot zij ik ooit ik kan dit gewoon normaal gebruiken en voor je t weet verander je je denkt er steeds makkelijker over en voor je t weet zit je er zwaar verslaafd bij ik raad je aan om te stoppen voor dit proces ingang word gezet maja t enge is dat heb je zelf absoluut niet door
B
Boy WonderLid
01-01-2024, 00:00
#18
Leestekens. Je gebruikt ze niet.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#19
hansje1963 zei:
Maakt toch geen ruk uit.
Klik om te vergroten...

nee, die bestaan voor niets
klopt hoor
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Boy Wonder zei:
Leestekens. Je gebruikt ze niet.
Klik om te vergroten...
Maakt toch geen ruk uit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."