Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshet lukt niet zonder methadon: wie herkent dit?

het lukt niet zonder methadon: wie herkent dit?

48 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#1
tzou toch alleszins riskant zijn om je methadonverslaving met heroïne te proberen verhelpen.. kdenk zelfs niet dat het echt zou lukken..

heb wel gehoord dat hero ivm methadon een walk in the park is om er vanaf te raken
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#2
GewoonVOL zei:
BillyBilo zei:
@gewoon vol. afbouwen en dan stoppen gaat zeker weten makkelijker met skag dan dat je een hele poos een hoge dosis hebt gebruikt en in eens gaat stoppen.

Methadon weet ik niet zoveel over, dus ik kan u iig niet verder helpen.
Klik om te vergroten...

Jij moet beter lezen, Dan pas blabla. oke? DOEI. :wave:
Klik om te vergroten...


Ik heb het gelezen, maar je doet net alsof matthijs er volledig naast zit, maar hij heeft zeker wel ergens zijn punten, als je dat begrijpt dan mag je pas blabla. oke? DOEI :wave:
G
GewoonVOLLid
01-01-2024, 00:00
#3
BillyBilo zei:
GewoonVOL zei:
BillyBilo zei:
@gewoon vol. afbouwen en dan stoppen gaat zeker weten makkelijker met skag dan dat je een hele poos een hoge dosis hebt gebruikt en in eens gaat stoppen.

Methadon weet ik niet zoveel over, dus ik kan u iig niet verder helpen.
Klik om te vergroten...

Jij moet beter lezen, Dan pas blabla. oke? DOEI. :wave:
Klik om te vergroten...


Ik heb het gelezen, maar je doet net alsof matthijs er volledig naast zit, maar hij heeft zeker wel ergens zijn punten, als je dat begrijpt dan mag je pas blabla. oke? DOEI :wave:
Klik om te vergroten...

Dit bewijst weer hoe intelligent jij bent. :openmouth:
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#4
Iemand met een avatar als jou heeft geen recht van spreken, en nu hup naar bed.
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jesus, ik had een iets serieuzere reaktie verwacht..geen onderlinge vetes jongens..
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ook ik heb jaren geworsteld om van de methadon te geraken, en ben er uiteindelijk mbv iboga (en een dreigende inname van m'n rijbewijs) van af gekomen.
Ik weet niet of je bekend bent met Iboga, maar op 't internet is er voldoende informatie over te vinden.
Na deze worsteling ben ik er overigens ook van overtuigd dat het beter is om met een afbouwschema dope van de heroïne af te kicken.
Imo is methadon voor de overheid een redelijk, en goedkoop, alternatief om de overlast van verslaafden te beperken, maar voor de gebruiker is het, wanneer het niet voor een zeer korte periode wordt gebruikt, de grootste rotzooi.

Beheerders, kan het formaat van dat hilarische plaatje misschien aangepast worden; het maakt 't lezen van dit topic erg vervelend?
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ibogaïne kan je alvast hier kopen, het is een psychedelica, trip duurt 24 uur na de trip zou je een hard verminderde behoefte van opiaten en verwanten moeten waarnemen.

http://www.azarius.net/productinfo.php?productmain=109

Je moet maar eens wat opzoeken op internet erover (GOOGLE!), er zijn sessies met gedaan maar ze hadden iemand die er een allergische reactie op had en die is eraan overleden met als gevolg dat dat onderzoek spijtig genoeg stop is gezet.
Het is een psychedelica dus mss is het wel best dat er enige ervaring bij komt zien?
De keuze ligt aan jouw, doe ik dit of niet...
Er is ook nooit "medisch" bewezen dat het werkt maar toch proberen zou ik zeggen.
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#8
ja, ben op de hoogte van iboga maar ben zelf niet zo'n tripper. De eerste en laatste keer is al weer 20 jaar geleden. :mrgreen: Het is in elk geval niet iets wat ik zomaar zou doen. Ik betwijfel ook of het helpt, ik heb immers al twee keer eerder meer dan 8 (!!) maanden op 0 meths gestaan maar bleef gewoon ziek, het werd eerder erger na de eerste maanden in plaats van minder zo als zou moeten, en dan heb ik het echt niet over een griepje. Maar toch bedankt voor de tip! Ik hoop ooit nog eens iemand te vinden - die net als ik - ook 20 jaar methadon heeft gebruikt en die ook niet meer beter werd na maanden in de detox. Volgens mij 'verandert het iets in je hersens' als je het langdurig gebruikt maar niemand weet er het fijne van..
U
UshaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb zelf geen ervaring met methadon, maar heb wel al zulke verhalen erover gehoord.
Heb je al eens bruprenorfine geprobeerd? De afkick hiervan zou veel minder zwaar zijn dan van methadon. Overschakelen zelf kan wel afkickproblemen geven, maar dat zou niet zo lang mogen duren.

Afbouwen met heroine zou ik voor jou niet aanraden. (Wel aan mensen die nog aan heroine verslaafd zijn. Aan hen zou ik dan weer zeker geen methadon aanraden)

Als je ziek zijn na het stoppen met methadon het gevolg is van hersenverbindingen die door opiaatgebruik veranderd zijn, kan je nootropen proberen, zoals Piracetam en hydergine. Zij stimuleren de hersenen om nieuwe verbindingen aan te maken. Dit gebeurt namelijk ook (maar dan heel vlug) bij het gebruik van Iboga (en andere tripmddelen). Recent onderzoek heeft trouwens aangetoond dat dxm min of meer dezelfde resultaten zou geven als Iboga...
Piracetam kan je trouwens ook nemen bij methadongebruik (geldt ook voor andere opiaten, en wiet) om je hoofd helderder te maken.

Bij mij heeft voormalig heroinegebruik me veel gevoeliger gemaakt voor pijnprikkels. Ik weet niet of daar nog iets aan te doen is, ik leg me er maar bij neer.
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#10
Brupenorfine heb ik aan gedacht, alleen moet ik daarvoor eerst nog verder afbouwen naar 10 mg (2 pillen). Ik sta nu op 20 mg, een dosering waarbij ik me nog redelijk voel (afgezien van altijd koude handen, kippenvel en darmproblemen :wink:. Toch wil ik nog één keer proberen om van de methadon af te komen. Ik zou bv heel lanzaam met een halve pil per maand kunnen afbouwen en over een paar maanden op de buprenorfine kunnen overstappen. Ik ken helemaal niemand die ervaring heeft met de overstap van 10 mg meta naar buprenorfine dus geen idee hoe heftig het is. Ik zou graag iets van andere (ex?)gebruikers horen die ervaring hebben met die overstap. Van piracetam en hydergine had ik nog nooit gehoord maar bedankt voor de tip, klinkt interessant, ik ga het zeker uitzoeken allemaal. Wie weet is het een oplossing. Thanks!
F
FreakLid
01-01-2024, 00:00
#11
@GewoonVOL en Matthijs, even ontopic blijven a.u.b.
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#12
silverfish zei:
Ik ken helemaal niemand die ervaring heeft met de overstap van 10 mg meta naar buprenorfine dus geen idee hoe heftig het is. Ik zou graag iets van andere (ex?)gebruikers horen die ervaring hebben met die overstap.
Klik om te vergroten...

Buprenorfine word in België verkocht als subutex. Een vriend van mij noemt het een wondermiddel. Maar er zijn ook mensen die dat zeggen van ibogaïne. Denk dat het van persoon tot persoon afhangt.
Ik ken veel personen die al jaren op een lage onderhoudsdosis methadon staan, en allemaal hebben ze problemen om dat laatste volledig af te bouwen. Je mag zeker niet te snel willen afbouwen. Van 3 naar 2 tabletten is een afbouw van 33%. Van 2 naar 1 tablet is 50% minder methadon, en dan van die laatste naar nul is 100%. Naast de bekende lichamelijke bijwerkingen, kent het ook een zware geestelijke afkick. Dat maakt het ook zo moeilijk. Vooral als je al zoveel jaren die methadon gewoon bent. Om af te bouwen van die laatste pillen, kun je best intensieve begeleiding vragen. Veel succes.
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#13
needlefreak zei:
Buprenorfine word in België verkocht als subutex. Een vriend van mij noemt het een wondermiddel. Maar er zijn ook mensen die dat zeggen van ibogaïne. Denk dat het van persoon tot persoon afhangt.
Ik ken veel personen die al jaren op een lage onderhoudsdosis methadon staan, en allemaal hebben ze problemen om dat laatste volledig af te bouwen. Je mag zeker niet te snel willen afbouwen. Van 3 naar 2 tabletten is een afbouw van 33%. Van 2 naar 1 tablet is 50% minder methadon, en dan van die laatste naar nul is 100%. Naast de bekende lichamelijke bijwerkingen, kent het ook een zware geestelijke afkick. Dat maakt het ook zo moeilijk. Vooral als je al zoveel jaren die methadon gewoon bent. Om af te bouwen van die laatste pillen, kun je best intensieve begeleiding vragen. Veel succes.
Klik om te vergroten...

Vandaar dat mijn voorkeur destijds uitging naar vloeibare meet; was nl. veel eenvoudiger te doseren.
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vraag me af of ik via mijn apotheek ook vloeibare meet kan krijgen. Zou inderdaad erg prettig zijn om bijv met 1 of 2 mg tegelijk te kunnen afbouwen - wie weet gaat het dan iets gemakkelijker - maar ik heb geen zin meer in de wijkposten of methadonbussen die samengaan met vloeibare meet.. Ik krijg het al 10 jaar via de huisarts, wel zo relaxed en nooit gezeik.
Maar ik ga toch eens informeren bij mijn apotheek, je brengt me op een idee. En baat het niet dan..
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik gebruik ook vloeibare methadon. Is echt wel handig. Dat ik daar niet aan gedacht heb. :rolleyes: Altijd naar die methadonverstrekking gaan is idd vervelend. Ik krijg vandaar nu altijd voorschriften om methadon te gaan halen bij de apotheker. 'k Heb al enkele verschillende apothekers gehad. Want de ene apotheker is al soepelder dan de andere. Nu ga ik naar een apotheker een eindje van m'n thuis. Zo'n 20 minuten op de tram. Maar ik heb het er voor over. Ik krijg daar m'n methadon mee voor 2 weken. Zo kun je makkelijk een beetje zeuren. :mrgreen:
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bedoel je niet 11 pillen in plaats van 11 mg? Ik heb nog nooit iemand gekend die daar iets ook maar van merkte, laat staan dat ze er stoned van werden! Maar ik gun het je wel hoor, daar niet van :wink:
Ik denk dat ik ga proberen met vloeibare meet af te bouwen (ik neem aan dat jij ook vloeibare neemt want 11 mg is niet met pillen uit te meten).
Bedankt voor de reaktie en succes met alles!
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#17
Is een gelule een capsule? Ik krijg mijn methadon in pillen van 5 mg per stuk. Ben sinds een week afgebouwd naar 3,5 pil (= 17,5 mg) wat dus maar 2,5 mg scheelt en dat voel ik al behoorlijk. Heerlijk de hele dag buikkramp, koud en niezen enzo, jeje..
Ik herinner me wel 1 keer, jaren geleden, dat ik ook stoned werd van de meet. Toen was ik tijdens een vakantie afgebouwd naar 4 pillen en liep ik nog bij een wijkpost. Bij terugkomst kreeg ik opeens vloeibare meet, en wel 45 mg (de dosis waar ik voor mijn vakantie opstond). Toen werd ik inderdaad apestoned. Afgezien van de hogere dosis werkt vloeibare volgens mij gewoon beter want ik nam destijds wel eens vaker zo'n 4 pillen extra als ik me klote voelde maar voelde dan nauwlijks een verschil. Moet zeggen; ben wel jaloers op je dat je je zo goed voelt op 11 mg! :wink:
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#18
Een aansluitende vraag: is het normaal dat afbouwen (van opiaten) gepaard gaat met koorts? Sinds ik ben afgebouwd naar 10 mg heb zo nu en dan 38 graden.. Ik krijg ook steeds ontstoken slijmvliezen bij de afbouw (snotteren, ontstoken neus, voorhoofdsholte-ontsteking en dat weken lang). Vraag me af of dit een kwestie van verminderde weerstand is of dat het een bijkomend afkickverschijnsel kan zijn.
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Snotteren, niezen, momenten van heftig transpireren, warm/koud, gapen, onrust in je benen, spierkrampen; allerlei ontwenningsverschijnselen die mij bekend voorkomen. Koorts had ik alleen de eerste paar dagen.

Grr.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#20
jaja zei:
Snotteren, niezen, momenten van heftig transpireren, warm/koud, gapen, onrust in je benen, spierkrampen; allerlei ontwenningsverschijnselen die mij bekend voorkomen. Koorts had ik alleen de eerste paar dagen.

Grr.
Klik om te vergroten...


klaarkomen dan? geen grapje hoor!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."