#1
Als je iemand boos wilt maken is het logisch dat je kwetsende woorden gebruikt. Een normale discussie voeren is bijna onmogelijk als er al gevoelens gekwetst zijn. Heeft weinig zin.In je sociale kring is het geaccepteerd begrijp ik.
Dus als je iemand boos wil maken, ga je schelden?
Je zou ook kunnen overwegen argumenten te gebruiken. Of wedervragen.
Maar dat is misschien een idee voor als je nog ouder bent geworden.
Dat is een redenering van een kleuter,net of iedereen op dat niveau communiceert..Als je iemand boos wilt maken is het logisch dat je kwetsende woorden gebruikt. Een normale discussie voeren is bijna onmogelijk als er al gevoelens gekwetst zijn. Heeft weinig zin.
Als je iemand een mongool vind en beargumenteerd dit goed zijn mensen deze dagen toch al op hun teentjes getrapt. Niemand kan meer tegen kritiek of iemand met een andere mening. Dan valt hier geen normaal gesprek mee tevoeren en dan grijp je al gauw naar de makkelijke woordjes.
Niet helemaal inderdaad maar toch een beetje hoor Legio... Het werkt een beetje als een SSRITramadol is een opioide.
Ook geen serotonineslurper, in de lichtere categorie van de opioides valt deze...
Als je iemand boos wilt maken is het logisch dat je kwetsende woorden gebruikt. Een normale discussie voeren is bijna onmogelijk als er al gevoelens gekwetst zijn. Heeft weinig zin.
Als je iemand een mongool vind en beargumenteerd dit goed zijn mensen deze dagen toch al op hun teentjes getrapt. Niemand kan meer tegen kritiek of iemand met een andere mening. Dan valt hier geen normaal gesprek mee tevoeren en dan grijp je al gauw naar de makkelijke woordjes.
Gucci ofc. Als ik dat tintje om me heen had hangen dan kwam er wss niet meer uit als wollah en andere toelie.Zou bijna willen vragen welk merk nektasje je draagt.
Tramadol is hierin dan wel aanzienlijk problematischer.CodeĂŻne heeft hetzelfde probleem.
Tramadol kan idd goed werken voor pijn.Tramadol is een prima pijnstiller. Als drugs niet echt geschikt volgens mij.
Kreeg dit medicijn na een motor ongeluk.
Helemaal waus en geen eetlust meer.
Ben er snel mee gestopt toen de pijn wat minder werd.
CodeĂŻne heeft hetzelfde probleem.Tramadol kan idd goed werken voor pijn.
Maar het breng onnodige risico's met zich mee en ze effecten zijn inconsistent.
Tramadol is een serotonine en adrenaline heropname remmer https://en.m.wikipedia.org/wiki/Serotoninânorepinephrine_reuptake_inhibitor net als somige anti depresiva zoals bijv venlaflaxine https://en.m.wikipedia.org/wiki/Venlafaxine
"Discontinuation syndrome has been reported to be markedly worse for venlafaxine when compared to other SNRIs. As such, as tramadol is related to venlafaxine, the same conditions apply."
(source Engelse wiki pagina SNRI sectie precautions)
Anti depresiva in deze caragorie kunnen "anti depressant discontinuation syndrome"(fancy, woord voor withdrawals zodat patiënten eerder bereid zijn de medicatie te nemen) https://en.m.wikipedia.org/wiki/Antidepressant_discontinuation_syndrome
"Naloxone only partially reverses the toxic effects of tramadol overdose and may increase the risk of seizures. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tramadol
CTramadol acts as a serotonin-norephinephrine reuptake inhibitor and thus can interact with other serotonergic medications (selective serotonin reuptake inhibitors, serotoninânorepinephrine reuptake inhibitors, tricyclic antidepressants, triptans, cough and cold medications containing dextromethorphan, herbal products containing St. Johnâs wort, and medications that inhibit the metabolism of serotonin, such as monoamine oxidase inhibitors) and, in combination, may lead to serotonin syndrome. It may also make some serotonergic antagonist anti-emetic medications (ondansetron) less effective.[37"(wiki Engels tramadol)
Tramadol moet eerst worden gemetabolizeerd tot o-desmethyltramadol door cyo2d6 om zijn effect als opioiden uit te voeren.
Daar is opzich niks mis mee las iedereen een setje normaal functionerende cyp2d6 enzymen heeft.
Maar zoals we onderhand wel weten ieder mens is uniek en somige mensen hebben dus ook op dit front zeer uitwijkende concentraties van dit enzyme.
En zonder een dure lab test om hier achter te komen is dit een coin flip.
De tramadol kan goed niks doen of als je teveel neemt de eerste keer om high te worden (wat nogal gebeurt met recreatieve middelen) pech hebt zeer veel cyp2d6 enzymen hebt (uiteraard is alles in het midden van niks voelen. En perongeluk door gaan ook mogelijk dus je kan haast geen dosis voorschrijven wetend of dit wel effectief is als pijnstiller den dat is toch vaak echt wel iets dat je gelijk goed hebt als je pijn heb!
"Case report: A 22-year-old Caucasian female patient was admitted to our ICU in refractory cardiac arrest requiring extracorporeal membrane oxygenation. This aggressive support allowed resolution of multi-organ dysfunction syndrome. Repeated blood analyses using liquid chromatography-tandem mass spectrometry confirmed high concentrations of both tramadol and its main metabolite O-desmethyltramadol. Genotyping of CYP2D6 revealed the patient to be heterozygous for a duplicated wild-type allele, predictive of a CYP2D6 ultrarapid metabolizer (UM) phenotype, confirmed by calculation of the tramadol/M1 (MR1) metabolic ratio at all time points. '![]()
Near-fatal tramadol cardiotoxicity in a CYP2D6 ultrarapid metabolizer - PubMed
We here report a case of near-fatal isolated tramadol cardiotoxicity. Because of the inhibition of norepinephrine reuptake, excessive blood epinephrine levels in this CYP2D6R UM patient following excessive tramadol ingestion could explain the observed strong myocardial stunning. This patient...pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
"Nausea and vomiting caused by tramadol are thought to be due to activation of the 5-HT3 receptor via increased serotonin levels.[51] In accordance, the 5-HT3 receptor antagonist metoclopramide can be used to treat tramadol-associated nausea and vomiting.[51] Tramadol and desmetramadol themselves do not bind to the 5-HT3 receptor.[51][43(Engels wiki tramadol)opiaten zelf veroorzaken al stevige misselijkheid.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ondansetron een 5ht3 antagonist en een zeer goed middel tegen misselijkheid tramadol doet het tegenovergestelde in combinatie met de opiaat misselijkheidd)
"Tramadol increases the risk for seizures by lowering the seizure threshold. Using other medications that lower seizure threshold (such as antipsychotic medications or amphetamines), further increases this risk.[37]
"
Dit is verders ook het geval met een hogere dosisen dus het recreatief gebruiken van tramadol Kan een risico geven voor epileptische aanvallen dit risico is hoger als de persoon in kwestie tolerant is voor opiaten of een slechtere metabolizeerder is en daardoor meer nodig heeft.
En verdere zijn er meer en meer dan genoeg anderen milde opi opiaten die niet zoveel ondige risico's teweeg brengen.
Hier wat links naar die middelen.
![]()
Dihydrocodeine - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
![]()
Codeine - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
![]()
Tilidine - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
![]()
Dextropropoxyphene - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
Of je zou eventueel ook een lagere dosis van de zogenoemde "zware" opioiden kunnen geven.
Dode makes poison right?
Er zijn uiteraard ook sterkere pijnstillers die niet op het opiaat systeem werken zoals bijv.
Canabinoiden zoals :
![]()
Cannabidiol - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
![]()
Tetrahydrocannabinol - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
![]()
11-Hydroxy-THC - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
En 10000 levens gevaarlijke synthetische noids waarvan de overheid de creatie de vraag en het aanbod van heeft gecreëerd!?
Dan hebben we ook nog de wonderlijke dissociatives zoals:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Memantine https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ethanol https://en.m.wikipedia.org/wiki/Xenon https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tiletamine https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nitrous_oxide https://en.m.wikipedia.org/wiki/Methoxetamine https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ketaminehttps://en.m.wikipedia.org/wiki/Dextromethorphan
Man...hoe mn hier vaak denigrerend doet tov anderen...(voor)oordeeltjes zijn in de aanbieding...
Met alles overdrijven geeft grotere risico's mee...denk de mensen die anderen direct nr instellingen en psychs willen sturen...er misschien zelf thuishoren...de ganse mensheid msschn wel...
Bij leven en welzijn....
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."