Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoevaak kan je opiaten doen voordat je verslaafd word?

Hoevaak kan je opiaten doen voordat je verslaafd word?

54 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Licht off topic geraakt 😎

Hoe zou het gaan met @benzzzy en zijn knalerwten smackpakket?
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#2
Benzzzy, wat weerhoud je ervan om hier hulp voor te zoeken? Jouw gebruik is écht heel extreem. Ooit moet het eens afgelopen zijn en ik hoop voor je dat je laatste keer niet meteen je laatste levenservaring is.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zoek alsjeblieft professionele hulp..
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#4
*.exe2.0 zei:
In je sociale kring is het geaccepteerd begrijp ik.

Dus als je iemand boos wil maken, ga je schelden?
Je zou ook kunnen overwegen argumenten te gebruiken. Of wedervragen.
Maar dat is misschien een idee voor als je nog ouder bent geworden.
Klik om te vergroten...
Als je iemand boos wilt maken is het logisch dat je kwetsende woorden gebruikt. Een normale discussie voeren is bijna onmogelijk als er al gevoelens gekwetst zijn. Heeft weinig zin.

Als je iemand een mongool vind en beargumenteerd dit goed zijn mensen deze dagen toch al op hun teentjes getrapt. Niemand kan meer tegen kritiek of iemand met een andere mening. Dan valt hier geen normaal gesprek mee tevoeren en dan grijp je al gauw naar de makkelijke woordjes.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat kan zo zijn, maar je moet dit woord beter niet tegen mij zeggen als je mij zou willen kwetsen.
Dat kan ongezond worden.
Stuitend vind ik het.
J
JawzALid
01-01-2024, 00:00
#6
Blauweaap zei:
Als je iemand boos wilt maken is het logisch dat je kwetsende woorden gebruikt. Een normale discussie voeren is bijna onmogelijk als er al gevoelens gekwetst zijn. Heeft weinig zin.

Als je iemand een mongool vind en beargumenteerd dit goed zijn mensen deze dagen toch al op hun teentjes getrapt. Niemand kan meer tegen kritiek of iemand met een andere mening. Dan valt hier geen normaal gesprek mee tevoeren en dan grijp je al gauw naar de makkelijke woordjes.
Klik om te vergroten...
Dat is een redenering van een kleuter,net of iedereen op dat niveau communiceert..
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Legio Patria Nostra zei:
Tramadol is een opioide.
Ook geen serotonineslurper, in de lichtere categorie van de opioides valt deze...
Klik om te vergroten...
Niet helemaal inderdaad maar toch een beetje hoor Legio... Het werkt een beetje als een SSRI
Het remt namelijk de heropname van serotonine :)
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Blauweaap zei:
Als je iemand boos wilt maken is het logisch dat je kwetsende woorden gebruikt. Een normale discussie voeren is bijna onmogelijk als er al gevoelens gekwetst zijn. Heeft weinig zin.

Als je iemand een mongool vind en beargumenteerd dit goed zijn mensen deze dagen toch al op hun teentjes getrapt. Niemand kan meer tegen kritiek of iemand met een andere mening. Dan valt hier geen normaal gesprek mee tevoeren en dan grijp je al gauw naar de makkelijke woordjes.
Klik om te vergroten...

Er zijn mensen, ja echt, die wel kunnen discussiëren. Ook als e.e.a. een emotionele lading heeft.

En als ik iemand boos wil maken, ga ik geen scheldwoorden gebruiken hoor.
Als ik dat al wil doen, kan het me niet voorstellen, maar dan zijn daar zijn andere manieren voor.

Als je iemand en mongool vindt, ga je dus maar schelden want je gaat er vanuit dat iemand toch al beledigt raakt en niet meer normaal terug kan praten.
Dus nadat je zelf niet normaal praat. Mijn god, met welke mensen ga jij om joh? Zou bijna willen vragen welk merk nektasje je draagt. Maar goed, dus dan scheld je hem maar uit. Met welk doel dan?

Ik vermoed dat je je carriĂšre niet in de richting van gespreksvoering zoekt?
Zou ik in ieder geval afraden.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#9
*.exe2.0 zei:
Zou bijna willen vragen welk merk nektasje je draagt.
Klik om te vergroten...
Gucci ofc. Als ik dat tintje om me heen had hangen dan kwam er wss niet meer uit als wollah en andere toelie.

Al mijn ruzies zijn wel indd met dit soort volk en daar valt geen gesprek mee te voeren. Zo iemand op zijn teentjes trappen vind ik nog altijd het leukste. Heb nog nooit een ruzie mee gemaakt waar iemand in zegt ik vind jou dom. Waarom vind je mij dan dom ? Omdat je nog niet eens weet wat 1+1 is.

Weetje wat nog het mooiste is de meeste die janken om het woordje kanker. schelden er onbewust mee of floept het eruit. Daarna word het meteen op een andere afgeschoven want die zegt da zovaak daardoor zeg ik dat.

Vind het verder ook gewoon een hypocrieten discussie alsof jij nooit een scheldwoord hebt gebruikt in een ruzie.
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Kom heren, laten we de discussie hier stoppen. Je weet niet wie je voor je hebt op het internet dus blijf gewoon respectvol tegen elkaar en bespaar je scheldwoorden voor je vriendenkring.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kansloos
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik zeg er alleen dit nog over
Als je hebt meegemaakt wat dat voor een ontzettende lijdensweg kan zijn als je deze ziekte krijgt, dan denk ik dat je er anders over denkt wat " janken" aangaat.
Van mijn kant stop ik met deze discussie nu.
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Man...hoe mn hier vaak denigrerend doet tov anderen...(voor)oordeeltjes zijn in de aanbieding...
Met alles overdrijven geeft grotere risico's mee...denk de mensen die anderen direct nr instellingen en psychs willen sturen...er misschien zelf thuishoren...de ganse mensheid msschn wel...
Bij leven en welzijn....
n
no_userLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tramadol is een prima pijnstiller. Als drugs niet echt geschikt volgens mij.
Kreeg dit medicijn na een motor ongeluk.
Helemaal waus en geen eetlust meer.

Ben er snel mee gestopt toen de pijn wat minder werd.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#15
KlaasVaak zei:
CodeĂŻne heeft hetzelfde probleem.
Klik om te vergroten...
Tramadol is hierin dan wel aanzienlijk problematischer.
Waar codeĂŻne naar mijn weten zelf ook alleen een opiaat is en vrij wijnig off target activity heeft is
Bij codeĂŻne metaboliseers 5-15% naar morfine en heeft zelf vrijwel geen effect in die concentraties het is idd vrij nutteloos dit voor te schrijven gezien het toch gewoon omgezet word naar morfine.
Met de nadelen dat je nooit weet hoegoed de patiënt dit metavolizeerd en dus nooit de juiste start dosis kan bepalen want 30mg codeïne kan worden omgezet naar 1.5-4.5mg morfine...
Dat is praktisch gezien hetzelfde als een als 3 lootjes pakken de een dosis can 10-20-30mg morfine erop schrijven ze de uiteindes met de nummers in je hand verstoppen en de blanke kantjes uit laten steken en tegen je patiënt zeggen kies er maar een...

Terwijl je ook gewoon gelijk morfine had kunnen geven in de juiste start dosis voor de indicatie waarvoor het word gegeven....

Maar tramadol daarin tegen is ook nog eens een "dirty drug"

Dirty drug - Wikipedia

en.m.wikipedia.org en.m.wikipedia.org
Tramadol verlaagt ook nog eens de seizure tresshold.

Het enige dat tramadol is is een manier om o-desmethyltramadol toe te dienen op de meest onverantwoorde manier die je kan bedenken.

Schrijf godverdomme gewoon een lage dosis morfine hydrocodone if oxycodone voor.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#16
no_user zei:
Tramadol is een prima pijnstiller. Als drugs niet echt geschikt volgens mij.
Kreeg dit medicijn na een motor ongeluk.
Helemaal waus en geen eetlust meer.

Ben er snel mee gestopt toen de pijn wat minder werd.
Klik om te vergroten...
Tramadol kan idd goed werken voor pijn.
Maar het breng onnodige risico's met zich mee en ze effecten zijn inconsistent.
Tramadol is een serotonine en adrenaline heropname remmer https://en.m.wikipedia.org/wiki/Serotonin–norepinephrine_reuptake_inhibitor net als somige anti depresiva zoals bijv venlaflaxine https://en.m.wikipedia.org/wiki/Venlafaxine

"Discontinuation syndrome has been reported to be markedly worse for venlafaxine when compared to other SNRIs. As such, as tramadol is related to venlafaxine, the same conditions apply."
(source Engelse wiki pagina SNRI sectie precautions)

Anti depresiva in deze caragorie kunnen "anti depressant discontinuation syndrome"(fancy, woord voor withdrawals zodat patiënten eerder bereid zijn de medicatie te nemen) https://en.m.wikipedia.org/wiki/Antidepressant_discontinuation_syndrome

"Naloxone only partially reverses the toxic effects of tramadol overdose and may increase the risk of seizures. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tramadol

CTramadol acts as a serotonin-norephinephrine reuptake inhibitor and thus can interact with other serotonergic medications (selective serotonin reuptake inhibitors, serotonin–norepinephrine reuptake inhibitors, tricyclic antidepressants, triptans, cough and cold medications containing dextromethorphan, herbal products containing St. John’s wort, and medications that inhibit the metabolism of serotonin, such as monoamine oxidase inhibitors) and, in combination, may lead to serotonin syndrome. It may also make some serotonergic antagonist anti-emetic medications (ondansetron) less effective.[37"(wiki Engels tramadol)

Tramadol moet eerst worden gemetabolizeerd tot o-desmethyltramadol door cyo2d6 om zijn effect als opioiden uit te voeren.
Daar is opzich niks mis mee las iedereen een setje normaal functionerende cyp2d6 enzymen heeft.
Maar zoals we onderhand wel weten ieder mens is uniek en somige mensen hebben dus ook op dit front zeer uitwijkende concentraties van dit enzyme.
En zonder een dure lab test om hier achter te komen is dit een coin flip.
De tramadol kan goed niks doen of als je teveel neemt de eerste keer om high te worden (wat nogal gebeurt met recreatieve middelen) pech hebt zeer veel cyp2d6 enzymen hebt (uiteraard is alles in het midden van niks voelen. En perongeluk door gaan ook mogelijk dus je kan haast geen dosis voorschrijven wetend of dit wel effectief is als pijnstiller den dat is toch vaak echt wel iets dat je gelijk goed hebt als je pijn heb!

pubmed.ncbi.nlm.nih.gov

Near-fatal tramadol cardiotoxicity in a CYP2D6 ultrarapid metabolizer - PubMed

We here report a case of near-fatal isolated tramadol cardiotoxicity. Because of the inhibition of norepinephrine reuptake, excessive blood epinephrine levels in this CYP2D6R UM patient following excessive tramadol ingestion could explain the observed strong myocardial stunning. This patient...
pubmed.ncbi.nlm.nih.gov pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
"Case report: A 22-year-old Caucasian female patient was admitted to our ICU in refractory cardiac arrest requiring extracorporeal membrane oxygenation. This aggressive support allowed resolution of multi-organ dysfunction syndrome. Repeated blood analyses using liquid chromatography-tandem mass spectrometry confirmed high concentrations of both tramadol and its main metabolite O-desmethyltramadol. Genotyping of CYP2D6 revealed the patient to be heterozygous for a duplicated wild-type allele, predictive of a CYP2D6 ultrarapid metabolizer (UM) phenotype, confirmed by calculation of the tramadol/M1 (MR1) metabolic ratio at all time points. '

"Nausea and vomiting caused by tramadol are thought to be due to activation of the 5-HT3 receptor via increased serotonin levels.[51] In accordance, the 5-HT3 receptor antagonist metoclopramide can be used to treat tramadol-associated nausea and vomiting.[51] Tramadol and desmetramadol themselves do not bind to the 5-HT3 receptor.[51][43(Engels wiki tramadol)opiaten zelf veroorzaken al stevige misselijkheid.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ondansetron een 5ht3 antagonist en een zeer goed middel tegen misselijkheid tramadol doet het tegenovergestelde in combinatie met de opiaat misselijkheidd)

"Tramadol increases the risk for seizures by lowering the seizure threshold. Using other medications that lower seizure threshold (such as antipsychotic medications or amphetamines), further increases this risk.[37]
"
Dit is verders ook het geval met een hogere dosisen dus het recreatief gebruiken van tramadol Kan een risico geven voor epileptische aanvallen dit risico is hoger als de persoon in kwestie tolerant is voor opiaten of een slechtere metabolizeerder is en daardoor meer nodig heeft.

En verdere zijn er meer en meer dan genoeg anderen milde opi opiaten die niet zoveel ondige risico's teweeg brengen.
Hier wat links naar die middelen.


en.m.wikipedia.org

Dihydrocodeine - Wikipedia

en.m.wikipedia.org en.m.wikipedia.org

en.m.wikipedia.org

Codeine - Wikipedia

en.m.wikipedia.org en.m.wikipedia.org

en.m.wikipedia.org

Tilidine - Wikipedia

en.m.wikipedia.org en.m.wikipedia.org

en.m.wikipedia.org

Dextropropoxyphene - Wikipedia

en.m.wikipedia.org en.m.wikipedia.org

Of je zou eventueel ook een lagere dosis van de zogenoemde "zware" opioiden kunnen geven.
Dode makes poison right?

Er zijn uiteraard ook sterkere pijnstillers die niet op het opiaat systeem werken zoals bijv.
Canabinoiden zoals :
en.m.wikipedia.org

Cannabidiol - Wikipedia

en.m.wikipedia.org en.m.wikipedia.org

en.m.wikipedia.org

Tetrahydrocannabinol - Wikipedia

en.m.wikipedia.org en.m.wikipedia.org

en.m.wikipedia.org

11-Hydroxy-THC - Wikipedia

en.m.wikipedia.org en.m.wikipedia.org

En 10000 levens gevaarlijke synthetische noids waarvan de overheid de creatie de vraag en het aanbod van heeft gecreëerd!?

Dan hebben we ook nog de wonderlijke dissociatives zoals:


https://en.m.wikipedia.org/wiki/Memantine https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ethanol https://en.m.wikipedia.org/wiki/Xenon https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tiletamine https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nitrous_oxide https://en.m.wikipedia.org/wiki/Methoxetamine https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ketaminehttps://en.m.wikipedia.org/wiki/Dextromethorphan
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#17
benzzzy zei:
Tramadol kan idd goed werken voor pijn.
Maar het breng onnodige risico's met zich mee en ze effecten zijn inconsistent.
Tramadol is een serotonine en adrenaline heropname remmer https://en.m.wikipedia.org/wiki/Serotonin–norepinephrine_reuptake_inhibitor net als somige anti depresiva zoals bijv venlaflaxine https://en.m.wikipedia.org/wiki/Venlafaxine

"Discontinuation syndrome has been reported to be markedly worse for venlafaxine when compared to other SNRIs. As such, as tramadol is related to venlafaxine, the same conditions apply."
(source Engelse wiki pagina SNRI sectie precautions)

Anti depresiva in deze caragorie kunnen "anti depressant discontinuation syndrome"(fancy, woord voor withdrawals zodat patiënten eerder bereid zijn de medicatie te nemen) https://en.m.wikipedia.org/wiki/Antidepressant_discontinuation_syndrome

"Naloxone only partially reverses the toxic effects of tramadol overdose and may increase the risk of seizures. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tramadol

CTramadol acts as a serotonin-norephinephrine reuptake inhibitor and thus can interact with other serotonergic medications (selective serotonin reuptake inhibitors, serotonin–norepinephrine reuptake inhibitors, tricyclic antidepressants, triptans, cough and cold medications containing dextromethorphan, herbal products containing St. John’s wort, and medications that inhibit the metabolism of serotonin, such as monoamine oxidase inhibitors) and, in combination, may lead to serotonin syndrome. It may also make some serotonergic antagonist anti-emetic medications (ondansetron) less effective.[37"(wiki Engels tramadol)

Tramadol moet eerst worden gemetabolizeerd tot o-desmethyltramadol door cyo2d6 om zijn effect als opioiden uit te voeren.
Daar is opzich niks mis mee las iedereen een setje normaal functionerende cyp2d6 enzymen heeft.
Maar zoals we onderhand wel weten ieder mens is uniek en somige mensen hebben dus ook op dit front zeer uitwijkende concentraties van dit enzyme.
En zonder een dure lab test om hier achter te komen is dit een coin flip.
De tramadol kan goed niks doen of als je teveel neemt de eerste keer om high te worden (wat nogal gebeurt met recreatieve middelen) pech hebt zeer veel cyp2d6 enzymen hebt (uiteraard is alles in het midden van niks voelen. En perongeluk door gaan ook mogelijk dus je kan haast geen dosis voorschrijven wetend of dit wel effectief is als pijnstiller den dat is toch vaak echt wel iets dat je gelijk goed hebt als je pijn heb!

pubmed.ncbi.nlm.nih.gov

Near-fatal tramadol cardiotoxicity in a CYP2D6 ultrarapid metabolizer - PubMed

We here report a case of near-fatal isolated tramadol cardiotoxicity. Because of the inhibition of norepinephrine reuptake, excessive blood epinephrine levels in this CYP2D6R UM patient following excessive tramadol ingestion could explain the observed strong myocardial stunning. This patient...
pubmed.ncbi.nlm.nih.gov pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
"Case report: A 22-year-old Caucasian female patient was admitted to our ICU in refractory cardiac arrest requiring extracorporeal membrane oxygenation. This aggressive support allowed resolution of multi-organ dysfunction syndrome. Repeated blood analyses using liquid chromatography-tandem mass spectrometry confirmed high concentrations of both tramadol and its main metabolite O-desmethyltramadol. Genotyping of CYP2D6 revealed the patient to be heterozygous for a duplicated wild-type allele, predictive of a CYP2D6 ultrarapid metabolizer (UM) phenotype, confirmed by calculation of the tramadol/M1 (MR1) metabolic ratio at all time points. '

"Nausea and vomiting caused by tramadol are thought to be due to activation of the 5-HT3 receptor via increased serotonin levels.[51] In accordance, the 5-HT3 receptor antagonist metoclopramide can be used to treat tramadol-associated nausea and vomiting.[51] Tramadol and desmetramadol themselves do not bind to the 5-HT3 receptor.[51][43(Engels wiki tramadol)opiaten zelf veroorzaken al stevige misselijkheid.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ondansetron een 5ht3 antagonist en een zeer goed middel tegen misselijkheid tramadol doet het tegenovergestelde in combinatie met de opiaat misselijkheidd)

"Tramadol increases the risk for seizures by lowering the seizure threshold. Using other medications that lower seizure threshold (such as antipsychotic medications or amphetamines), further increases this risk.[37]
"
Dit is verders ook het geval met een hogere dosisen dus het recreatief gebruiken van tramadol Kan een risico geven voor epileptische aanvallen dit risico is hoger als de persoon in kwestie tolerant is voor opiaten of een slechtere metabolizeerder is en daardoor meer nodig heeft.

En verdere zijn er meer en meer dan genoeg anderen milde opi opiaten die niet zoveel ondige risico's teweeg brengen.
Hier wat links naar die middelen.


en.m.wikipedia.org

Dihydrocodeine - Wikipedia

en.m.wikipedia.org en.m.wikipedia.org

en.m.wikipedia.org

Codeine - Wikipedia

en.m.wikipedia.org en.m.wikipedia.org

en.m.wikipedia.org

Tilidine - Wikipedia

en.m.wikipedia.org en.m.wikipedia.org

en.m.wikipedia.org

Dextropropoxyphene - Wikipedia

en.m.wikipedia.org en.m.wikipedia.org

Of je zou eventueel ook een lagere dosis van de zogenoemde "zware" opioiden kunnen geven.
Dode makes poison right?

Er zijn uiteraard ook sterkere pijnstillers die niet op het opiaat systeem werken zoals bijv.
Canabinoiden zoals :
en.m.wikipedia.org

Cannabidiol - Wikipedia

en.m.wikipedia.org en.m.wikipedia.org

en.m.wikipedia.org

Tetrahydrocannabinol - Wikipedia

en.m.wikipedia.org en.m.wikipedia.org

en.m.wikipedia.org

11-Hydroxy-THC - Wikipedia

en.m.wikipedia.org en.m.wikipedia.org

En 10000 levens gevaarlijke synthetische noids waarvan de overheid de creatie de vraag en het aanbod van heeft gecreëerd!?

Dan hebben we ook nog de wonderlijke dissociatives zoals:


https://en.m.wikipedia.org/wiki/Memantine https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ethanol https://en.m.wikipedia.org/wiki/Xenon https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tiletamine https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nitrous_oxide https://en.m.wikipedia.org/wiki/Methoxetamine https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ketaminehttps://en.m.wikipedia.org/wiki/Dextromethorphan
Klik om te vergroten...
CodeĂŻne heeft hetzelfde probleem.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik raad iedereen oxcycodon af!
Eraan vast raken is sneller, veel sneller gebeurd, dan er weer af raken.
En dat gaat echt heeeeel snel.
W
WiewieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Na week hierzo, erg prettig gevoel â˜șâ˜ș
Maar gelukkig weer vanaf 😉
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
UmbraVitae zei:
Man...hoe mn hier vaak denigrerend doet tov anderen...(voor)oordeeltjes zijn in de aanbieding...
Met alles overdrijven geeft grotere risico's mee...denk de mensen die anderen direct nr instellingen en psychs willen sturen...er misschien zelf thuishoren...de ganse mensheid msschn wel...
Bij leven en welzijn....
Klik om te vergroten...

Ach....een en ander geeft aan hoe de opsteller van dat soort reacties zelf in elkaar steekt..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."