Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraag?

Vraag?

23 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
P
PorciniLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is misschien een oude draad die ik nu weer omhoog duw, maar welja, ik heb het idee dat je ook met Chinezen behoorlijke hoeveelheden cafeine binnen kunt krijgen. Hierboven zie ik dat jullie het over de smeltpunten van hero- en cafeine hebben. Die smeltpunten doen er echter niet toe, het gaat om de kookpunten, of de temperatuur waarin de goedjes in damp overgaan. Was moeilijk te vinden, maar ben op een engelsestalige site terecht gekomen:

Okay, I realized that there's a bit of a complication here that was only clarified when I found a brief note in a paper in the Journal of Aerosol Science. It appears that we're actually talking about two different forms of caffeine and both processes are indeed occurring at 1 atm pressure. In short:

The hydrate of caffeine sublimes at 178 °C, whereas anhydrous caffeine melts at 238 °C. The hydrate contains a set number of water molecules in the crystal structure and will have very different properties than a crystal of pure caffeine.


Beetje ingewikkeld, maar komt erop neer dat caffeine bij atmosferische druk verdampt voordat het vloeibaar wordt. (las ergens dat het sublimatiepunt op 178 graden lag.)

Enfin, zojuist een pakje gerookt met vriendin en ik ben klaarwakker :confused: heroine heeft een kookpunt van 273 graden, tegen die tijd is de caffeine reeds verdampt en in je longen en bloedbaan terecht gekomen. Theoretisch zou je dus de caffeine uit je heroine kunnen dampen, maar lijkt me heel erg moeilijk, tenzij je iets met een thermostaat hebt wat je op een dergelijke temperatuur kunt instellen, de oven bijvoorbeeld, maar lijkt me een riskant experiment.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bedankt voor je input, het is inderdaad een erg oude
topic maar wanneer men hem aanvult met nuttige info
zoals in dit geval dan vind ik dat geen enkel probleem.

Zowiezo is het geloof ik niet 'verboden' om oude topics
weer opnieuw leven in te blazen.
dus, bedankt!
l
lulletjerozenwaterLid
01-01-2024, 00:00
#3
pammetje82 zei:
nou ik denk dat het niet kan, ik heb wel wat verstand van scheikunde etc. en je zou in dit geval de stoffen alleen kunnen scheiden door het verschil in smeltpunt (temperatuur). Maar volgens mij is het smeltpunt van heroine lager dan dat van caffeine wat dus betekend dat je dope verbrand en de caffeine waarschijnlijk ook. Als ook maar 1 van de 2 over blijft als je het gaat verhitten is het degene met het het hoogste smeltpunt. Maar vrees dat een hittebron zoals een aansteker beide stoffen zal ruineren en je hooguit een verbrand mengsel overhoudt
Klik om te vergroten...
elders is al de procedure beschreven, een zuur base extractie. Het is mij alleen onduidelijk welke alkaloïden blijven zitten. Het is eerst zoutzuur erover zodat het een beetje nat is, dan demi water erbij, filteren. Nu heb je natte hcl wat je met ammonia neutraliseert waardoor de opgeloste morfine weer als emulsie vrijkomt. Vervolgens weer hcl+water erbij in 100 ml ether, de wateroplossing scheiden van de ether, in laten drogen en klaar zou je moeten zijn.

ik snap niet wat de ether doet, het meeste lost erin op behalve het water waar de morfine opgelost in zit als hcl. Ok, alleen alles wat mee oplost in het zoutzuur en ook niet in water als base, zal meekomen met de morfine.

Ik ga dit een keer doen en dan opsturen naar de test om te zien wat erin zat en wat eruit gehaald is.
l
lulletjerozenwaterLid
01-01-2024, 00:00
#4
zit te denken als het alleen om de caffeine gaat dan kun je toch je hero base in water doen, de morfine blijft vast en blijft achter in bijvoorbeeld een koffie filter. Paracetamol is precies andersom, dat lost ook niet op in water dus als je er daarna hcl bij doet en dat nog eens filtert dan is het de paracetamol die achterblijft in het filter.

edit : caffeine lost alleen in heet water op, je kan dan toch met een koffiezetter de caffeine eruit wassen, het filter fungeert dan meer als zeef
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#5
lulletjerozenwater zei:
zit te denken als het alleen om de caffeine gaat dan kun je toch je hero base in water doen, de morfine blijft vast en blijft achter in bijvoorbeeld een koffie filter. Paracetamol is precies andersom, dat lost ook niet op in water dus als je er daarna hcl bij doet en dat nog eens filtert dan is het de paracetamol die achterblijft in het filter.
Klik om te vergroten...
Dit is een heel oud topic he, ik denk meld het effe 😉
l
lulletjerozenwaterLid
01-01-2024, 00:00
#6
nu niet meer, hoe haal jij de caffeine eruit?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#7
zijn hier niet zoveel mensen die cafeïne uit heroïne halen.....
l
lulletjerozenwaterLid
01-01-2024, 00:00
#8
waarom niet? serieuze vraag, het werkt toch veel beter als het geconcentreerder is en ook niets ertegen in werkt, los van dat het een stuk minder belastend is voor je lichaam
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#9
lulletjerozenwater zei:
waarom niet?
Klik om te vergroten...
Kost allemaal veel te veel tijd, die shot noet er gelijk in enzo, als ik bij de dealer naar buiten binnen loop zit die naald er al in.

lulletjerozenwater zei:
serieuze vraag,
Klik om te vergroten...
Oh serieus, gewoon, omdat maar heel weinig forumleden heroïne gebruiken. Dus vandaar dat er niet op gereageerd wordt.
Van de andere kant is het een schoonmaak proces en heeeel mss dat @Neo-Shulginist hier iets over weet of @Dirkjan met zn scheikunde skills? 😛
Of @benzzzy , you still alive?
l
lulletjerozenwaterLid
01-01-2024, 00:00
#10
ah ok, bij mij is alles al op en ik heb geen trek in meer, wat een kuttroep was dat zeg. Je mag tegenwoordig als mongool ook gewoon dokter worden met verkorte opleiding en dan invallen voor huisartsen en dan mensen gewoon zomaar opeens geen pijnstilling meer geven en denken dan het beste voor de patient te doen. Als je medische morfine gewend bent dat is misschien straat heroïne niet zo indrukwekkend. Ik at het en dan ga je zeggen van ja maar dan heb je niet echt gebruikt ofzo nou geloof me als 1300mg op een dag eet en ook nog best veel snuift dan merk je een hoop hoor en je hebt een flinke flash als het erin hakt. Ik heb me nog nooit voornamelijk zo eenzaam gevoeld. Ik vind een paar morfine pillen en een joint super ok en meer hoeft van mij echt niet, wat ik op zich nog wel raar vind ook. Dat doet met me wat ik had gehoopt dat ritalin zou doen voor me. Ik had 1 doos Ritalin gehad van de dok om te proberen zo dat is gewoon spatzuivere speed wat snel weer wegebt en geen kater geeft. Ik haat gelukkig het gevoel wat speed me geeft dus dat was snel door het toilet. De mongolen doktoren, uh doktoren van het land van Down bedoel ik natuurlijk, sorry mongolen ik lette even niet op, hebben een paar keer zitten kloten met de toevoer , gaan ze blokkades aanleggen bij de avond dokter dat ik absoluut niks mee mag, nog niet 1 pil want anders wordt k verslaafd terwijl ik al 6 maanden 180mg per dag heb. Dus ik neem wat mdma de laatste keer, hero was al op, om niet zo kut te voelen, je moet wat. Stel ik met mijn hoofd uit het land van Down de weegschaal verkeerd in qua schaal en had ik ook iets van 1300mg mdma binnen + nog fentanyl pleisters op die ik had gespaard voor nood. Ik kreeg achteraf gezien een dik serotonine syndroom in de opiaat ontwenning waar later nog de mdma kater bij kwam. Ik dacht de meeste gekkigheid mbt drugs wel al te hebben meegemaakt, och arme de naiviteit, typhus godverdomme wat was dat gestoord. Ik heb de hele week in een fokking donker gat gezeten met een vieze eindeloze koud zweet stroom, alleen maar kotsen liters krankzinnig zuur gal wat fokking zoutzuur is, en diaree stromen zover de horizon strekt. Ben net een beetje bij van alles, vooral blij dat ik enigzins normaal urineer, door de opiaten dikke verstopping wat ook de plasbuis afklemt denk ik. Mdma betekende voor mij ook altijd gedoe met plassen. Ik wil eigenlijk naar de inspectie dat ze me kapot maken zo maar heeft toch geen zin denk ik dan weer. Ik ben wel flink omlaag nu, heb geen pijn en kan weer afbouwen wat verder geen issue is voor me. Het enige waar je niet echt aan ontkomt is de moeheid maar dat gaat echt wel tov dat gore koudzweet en nog erger de spasmen. Je hebt restless legs syndroom wat mensen kunnen hebben, heb ik mijn hele leven al onder stress. De spasmen zijn een restlesss body syndroom voor me, afschuwelijk. Dat kan met benzo wel het scherpe eraf maar dat krijg ik natuurlijk van het idioten leger, wat ze "De zorg" noemen, niet. Vroeger werkte je in het ziekenhuis, nu werken ze allemaal in "De zorg", wat is een zorg dan? Heel Nederland is een groot ziekenhuis genaamd "De zorg", zo klopt het weer voor mij. Moet je maar eens erop letten, als het eenmaal opvalt kun je het woord niet meer horen, ik werk in de zorg, alle mondkapje voor de zorg, applaus voor de zorg, de zorg dit, de zorg dat, de zorg zus, de zorg zo donder toch met je kutzorg en stop het in je reet, denk ik dan. Ga gewoon werken in het ziekenhuis en voer je taak uit en zeik niet.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
lulletjerozenwater zei:
ah ok, bij mij is alles al op en ik heb geen trek in meer, wat een kuttroep was dat zeg. Je mag tegenwoordig als mongool ook gewoon dokter worden met verkorte opleiding en dan invallen voor huisartsen en dan mensen gewoon zomaar opeens geen pijnstilling meer geven en denken dan het beste voor de patient te doen. Als je medische morfine gewend bent dat is misschien straat heroïne niet zo indrukwekkend. Ik at het en dan ga je zeggen van ja maar dan heb je niet echt gebruikt ofzo nou geloof me als 1300mg op een dag eet en ook nog best veel snuift dan merk je een hoop hoor en je hebt een flinke flash als het erin hakt. Ik heb me nog nooit voornamelijk zo eenzaam gevoeld. Ik vind een paar morfine pillen en een joint super ok en meer hoeft van mij echt niet, wat ik op zich nog wel raar vind ook. Dat doet met me wat ik had gehoopt dat ritalin zou doen voor me. Ik had 1 doos Ritalin gehad van de dok om te proberen zo dat is gewoon spatzuivere speed wat snel weer wegebt en geen kater geeft. Ik haat gelukkig het gevoel wat speed me geeft dus dat was snel door het toilet. De mongolen doktoren, uh doktoren van het land van Down bedoel ik natuurlijk, sorry mongolen ik lette even niet op, hebben een paar keer zitten kloten met de toevoer , gaan ze blokkades aanleggen bij de avond dokter dat ik absoluut niks mee mag, nog niet 1 pil want anders wordt k verslaafd terwijl ik al 6 maanden 180mg per dag heb. Dus ik neem wat mdma de laatste keer, hero was al op, om niet zo kut te voelen, je moet wat. Stel ik met mijn hoofd uit het land van Down de weegschaal verkeerd in qua schaal en had ik ook iets van 1300mg mdma binnen + nog fentanyl pleisters op die ik had gespaard voor nood. Ik kreeg achteraf gezien een dik serotonine syndroom in de opiaat ontwenning waar later nog de mdma kater bij kwam. Ik dacht de meeste gekkigheid mbt drugs wel al te hebben meegemaakt, och arme de naiviteit, typhus godverdomme wat was dat gestoord. Ik heb de hele week in een fokking donker gat gezeten met een vieze eindeloze koud zweet stroom, alleen maar kotsen liters krankzinnig zuur gal wat fokking zoutzuur is, en diaree stromen zover de horizon strekt. Ben net een beetje bij van alles, vooral blij dat ik enigzins normaal urineer, door de opiaten dikke verstopping wat ook de plasbuis afklemt denk ik. Mdma betekende voor mij ook altijd gedoe met plassen. Ik wil eigenlijk naar de inspectie dat ze me kapot maken zo maar heeft toch geen zin denk ik dan weer. Ik ben wel flink omlaag nu, heb geen pijn en kan weer afbouwen wat verder geen issue is voor me. Het enige waar je niet echt aan ontkomt is de moeheid maar dat gaat echt wel tov dat gore koudzweet en nog erger de spasmen. Je hebt restless legs syndroom wat mensen kunnen hebben, heb ik mijn hele leven al onder stress. De spasmen zijn een restlesss body syndroom voor me, afschuwelijk. Dat kan met benzo wel het scherpe eraf maar dat krijg ik natuurlijk van het idioten leger wat ze "De zorg" noemen. Vroeger werkte je in het ziekenhuis, nu werken ze allemaal in "De zorg", wat is een zorg dan? Heel Nederland is een groot ziekenhuis genaamd "De zorg", zo klopt het weer voor mij. Moet je maar eens erop letten, als het eenmaal opvalt kun je het woord niet meer horen, ik werk in de zorg, alle mondkapje voor de zorg, applaus voor de zorg, de zorg dit, de zorg dat, de zorg zus, de zorg zo donder toch met je kutzorg en stop het in je reet, denk ik dan. Ga gewoon werken in het ziekenhuis en voer je taak uit en zeik niet.
Klik om te vergroten...
Tip: fix een seroquel behandeling via een psychiater en kom ff tot rust pik!
Serotonine syndroom door 1300mg mdma tijdens een morfine ontwenning? Was je op suïcide missie ofzo?
Beetje onverantwoordelijk bezig ben je vind ik man niet zo best allemaal ga je wel lekker pik?
l
lulletjerozenwaterLid
01-01-2024, 00:00
#12
misschien heb je eroverheen gelezen maar ik zei dat de weegschaal de verkeerde schaal had waardoor ik dacht netjes 1mg per kg te nemen. Je gaat me wel begrijpen als je in dezelfde situatie mocht komen na een operatie oid dat het ineens ophouden met morfine wat verder gaat dan lichte griep verschijnselen, dat is evenzogoed gevaarlijk en de onverantwoordelijkheid reken ik de artsen aan, of zijn geen artsen eigenlijk. Mijn post was quasi humoristisch bedoeld en had niet verwacht psychotisch over te komen, daar moet ik dan wel weer om lachen, het idee alleen al. Nee man voor mij geen zooi uit de fabrieken anders dan wat al duizenden jaren bekend is, dat of niets met een joint. Ik had van hier nog wel wat morele backup verwacht van ja die artsen snappen er ook geen reet van etc ipv stel je je eigenlijk precies hetzelfde op en wil je me aan de anti psychotica voor mijn eigen bestwil. Ik beschouw wat er gebeurd was wel als de fout van mijn leven en ben blij dat ik er nog ben, zo blij dat ik geen dope heb om me extatisch erover te voelen, of wacht nee dat is natuurlijk manie, snel een downer het mag niet te leuk worden allemaal. Maar toch ook bedankt voor je zorgen als je het echt meent.
l
lulletjerozenwaterLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zeelanddude zei:
Kost allemaal veel te veel tijd, die shot noet er gelijk in enzo, als ik bij de dealer naar buiten binnen loop zit die naald er al in.
Klik om te vergroten...

ok snap, ik had op web gehaald genoeg om met een gedeelte te kloten en heb geen gevoel van zonde dat het niet in mijn lichaam zit, er kan toch niet meer bij op dat moment. Bij de apo ren ik ook altijd gelijk naar het toilet daar zo dat zit erin. Ik moest voor elke dosis naar de apotheek, zelf gevraagd of ze dat zo konden doen. Totdat er te vaak gedoe was toen beheerde mijn pa het kon ik elke dosis bij hem halen, maf om je dope bij je pa te halen en het netjes te krijgen elke keer. Het was wel superdelux allemaal en een tijdje leuk totdat je gewenning heb, met joints kun je het lang oprekken er een hoop lol van te hebben. Teveel vind ik superkut en superblij dat ik er niet zo naar verlang anders was ik nu de lul geweest. Ben ik op zich wel enigzins nu maar heb wel vertrouwen dat het eruit gaat, ben al een paar keer eerder gestopt na operatie. Ik ken geen dealers waar fysiek kan halen ipv over de post. Laatste zending kwam niet aan moet in beslag zijn genomen. Ik wil niet op een lijst met registratie hoeveel heroine ik gebruik,dus dat was het dan.
M
MRSUITSLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als heroine-verslaafden zullen jullie vast weten hoe belachelijk slecht de kwaliteit is geworden (met name de hoeveelheid cafeïne die ze erin duwen) aangezien ik niet goed reageer op cafeïne (en ik het snuif waardoor alles binnenkomt!) gebruik ik dan gelijk het hele zakje niet meer.

Nu had ik bijvoorbeeld van die slechte kwaliteit 0.5 over maar had gehoord dat als je het laat verdampen op folie dat de cafeïne er dan uitgaat (en het laat opdrogen en opschraapt) er dan puur overblijft, klopt dit? Er blijft zowiezo veel weiniger over dan tot je erop gooide maar zal er alsnog cafeïne inzitten of blijft puur over?

Want heb die slechte heroine/cafeïne mix laten verdampen op de folie (en aangezien ik het niet rook) toen laten drogen op de folie en toen ervan afgeschraapt, dat vervolgens laten drogen en dat kun je dan snuiven. Maar ik heb het nog niet opgesnoven aangezien ik niet 100% zeker weet of deze theorie wel klopt dat de cafeïne eruit gaat en puur overblijft (althans de kwaliteit veel malen beter word) wat diegene me vertelde, maar heb geen zin om dalijk alsnog strak te staan van die cafeïne dus:

Klopt dit überhaupt wel dat de cafeïne er dan uitgaat?
M
MRSUITSLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het opiaten onderdeel op het forum is trouwens echt fucking dood zeg, amper actieve leden. Maar de meeste heroine verslaafden zullen waarschijnlijk geen internet hebben dat zal het wel zijn denk ik dan ghehe.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heb zelf nog nooit gehoord van een manier om dope weer zuiver te maken. Het forum is inderdaad wel erg rustig maar aan de andere kant beperkt dat wel evt foute informatie.
M
MRSUITSLid
01-01-2024, 00:00
#17
willemvaag zei:
Heb zelf nog nooit gehoord van een manier om dope weer zuiver te maken. Het forum is inderdaad wel erg rustig maar aan de andere kant beperkt dat wel evt foute informatie.
Klik om te vergroten...
Maar je weet ook niet of doordat de cafeïne verdampt op de folie, de cafeine er dus uitgaat?

Aangezien bepaalde mensen die roken niet strak stonden van die cafeïne erin en mensen die snuiven wel.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat komt denk ik eerder omdat caffeine niet verdampt maar uiteindelijk gewoon verbrandt. Bij mensen die het roken wordt het minder of misschien niet eens opgenomen. Met snuiven wordt alles goed opgenomen denk dat het eerder daar aan ligt. Als het verhit wordt dan wordt het vloeibaar en dan lost de caffeine gewoon erin op en het lijkt me niet dat het verdampt. Misschien zou je de heroine kunnen wassen ergens mee net als ze speed met aceton wassen. Daar weet ik helaas niets vanaf maar als iemand het weet zou ik het graag horen. Gewoon nieuwsgierig.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#19
zo, een heroine snuiver. snuif zelf mijn dope ook al zo'n 8 jaar ofzo, na 22 jaar ofzo het gechineest te hebben. stapte over omdat mijn longen het chinesen niet meer aankonden, daarbij kwam dat snuiven zeker 3 keer zo sterk is. ondanks dit zie ik toch amper snuivers, of beter gezegt geen. de meeste chinesen of shotten.

maar dit terzijde.
ik weet precies wat je bedoelt met strak te staan door de caf in de dope!
echt waardeloos, natte oksels en opgejaagd gevoel en dat terwijl je net een dikke lijn dope hebt gesnoven, om gek van te worden!

nu woon ik in den haag en gelukkig kom ik hier (bij mijn dealer althans) geen cafeine dope meer tegen. maar veel andere dealers versnijden er nog steeds mee. het zijn meestal de kleinere dealers, die kopen in en versnijden zelf dan nog een keer, met caf, lekker goedkoop en makkelijk te verkrijgen. mijn dealer versnijd niet en dat merk je direct, want er zit geen caf in. (test t af en toe wel eens door het op folie te gooien als de snuif erg in mijn neus brand, wat caf doet). als het dope druppeltje op de folie plakt dan zit er caf in, en des te meer t plakt des te meer er in zit.

om nu eindelijk op je vraag terug te komen, zou niet weten hoe je die caf eruit kunt krijgen. heb ook nooit gehoord dat iemand hierover na dacht, omdat hier dus ook caf vrije dope te krijgen is. ik weet denk ik wel zeker dat verdampen op folie wel de caf uiteindelijk laat verdwijnen maar dit tesamen met je dope. dus dat heeft geen zin. misschien dat spoelen op een of andere manier werkt, maar dat zal dan toch ook behoorlijk wat dope kosten vrees ik. kan je dus enkel aanraden je dealer te vragen of hij geen caf vrije dope kan krijgen, of het er zelf niet wil instoppen, (wat hij natuurlijk zal ontkennen).
vrees dat er niets anders op zit.
dat je met een groot probleem zit snap ik dus erg goed, want een half jaar geleden kon ik ook enkel aan caf dope komen, en wat een ellende was dat!!

misschien iemand anders die het wel weet?
(het is erg rustig hier inderdaad, soms is het druk, dan weer is het een tijdje rustig).
succes
M
MRSUITSLid
01-01-2024, 00:00
#20
Had het van een vriend van me gehoord die al zo'n 30 jaar in het wereldje zit maar had het daarvoor ook nog nooit gehoord, voor het zelfde geldt gelooft die in een illusie. Al met al weet ik alsnog niet of dat wat ik heb laten folie branden en ervan afgeschraapt of daar nou de cafeïne uit is en de kwaliteit beter is geworden, de enigste manier om er kennelijk achter te komen is om hem uit te proberen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."