#1
Is misschien een oude draad die ik nu weer omhoog duw, maar welja, ik heb het idee dat je ook met Chinezen behoorlijke hoeveelheden cafeine binnen kunt krijgen. Hierboven zie ik dat jullie het over de smeltpunten van hero- en cafeine hebben. Die smeltpunten doen er echter niet toe, het gaat om de kookpunten, of de temperatuur waarin de goedjes in damp overgaan. Was moeilijk te vinden, maar ben op een engelsestalige site terecht gekomen:
Okay, I realized that there's a bit of a complication here that was only clarified when I found a brief note in a paper in the Journal of Aerosol Science. It appears that we're actually talking about two different forms of caffeine and both processes are indeed occurring at 1 atm pressure. In short:
The hydrate of caffeine sublimes at 178 °C, whereas anhydrous caffeine melts at 238 °C. The hydrate contains a set number of water molecules in the crystal structure and will have very different properties than a crystal of pure caffeine.
Beetje ingewikkeld, maar komt erop neer dat caffeine bij atmosferische druk verdampt voordat het vloeibaar wordt. (las ergens dat het sublimatiepunt op 178 graden lag.)
Enfin, zojuist een pakje gerookt met vriendin en ik ben klaarwakker
heroine heeft een kookpunt van 273 graden, tegen die tijd is de caffeine reeds verdampt en in je longen en bloedbaan terecht gekomen. Theoretisch zou je dus de caffeine uit je heroine kunnen dampen, maar lijkt me heel erg moeilijk, tenzij je iets met een thermostaat hebt wat je op een dergelijke temperatuur kunt instellen, de oven bijvoorbeeld, maar lijkt me een riskant experiment.
Okay, I realized that there's a bit of a complication here that was only clarified when I found a brief note in a paper in the Journal of Aerosol Science. It appears that we're actually talking about two different forms of caffeine and both processes are indeed occurring at 1 atm pressure. In short:
The hydrate of caffeine sublimes at 178 °C, whereas anhydrous caffeine melts at 238 °C. The hydrate contains a set number of water molecules in the crystal structure and will have very different properties than a crystal of pure caffeine.
Beetje ingewikkeld, maar komt erop neer dat caffeine bij atmosferische druk verdampt voordat het vloeibaar wordt. (las ergens dat het sublimatiepunt op 178 graden lag.)
Enfin, zojuist een pakje gerookt met vriendin en ik ben klaarwakker