Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeroine en niet verslaafd, anyone else?

Heroine en niet verslaafd, anyone else?

58 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
N
NarkozeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dopemonster zei:
Dopemonster zei:
Als je speelt met vuur kan je jezelf branden en sommige komen er zonder brandwonden vanaf
Heroine blijft langer dan 2 dagen in je lichaam dus je stapelt de drug alsnog op in je lichaam
Als je 1x per week zou gebruiken is de kans wel heel klein om lichamelijk verslaafd te raken
Zelfde geld voor de meeste benzo's
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

wit en bruin kan je sowieso beter gewoon vanaf blijven, is gevaarlijke meuk :P
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Christiane F, wir kinder von Bahnhof Zoo.

Nog zo'n film. Geeft ook redelijk trouw het heroine junkie bestaan weer, (weet dit uit eigen ervaring helaas).

Leon
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Er is i.i g. één persoon, die wél nieuwsgierig is, maar het nooit ook maar één keer gaat gebruiken. Horse.
Die persoon ben ik, dus.
А
АЛ-90Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Pharmasister zei:
Ik gebruik nu 12 jaar heroine. 30 jaar oude vrouw uit Amsterdam. Ik heb een biomedische achtergrond en zit in de board van een internationaal farmaceutisch r&d bedrijf wat zich vooral bezig houdt met hoog innovatieve approaches zoals stamcellen en gentherapie. Door de hoge werkdruk ben ik 4 jaar geleden wel cokeverslaafd geweest. Ik ben lesbisch en getrouwd.


Ik gebruik nu niet heel veel, zo nu en dan een tikje ketamine, paar keer per jaar LSD en dmt en ongeveer eens per maand heroïne. Ik heb dit voor het eerst op mijn 17de gedaan (Ik chinees) en dat is nooit meer of minder geworden. Ik heb het nu toevallig op en had zin om over dope te lullen.
Klik om te vergroten...
Ja ik heb hetzelfde. Ik gebruik ongeveer om de week een opioïde, waaronder af en toe heroïne. Heb daarnaast ook een veeleisende full-time baan. Mijn incidentele gebruik heeft daar geen invloed op verder, het is prima te combineren. Maar zoals anderen al zeiden: recreatief heroïne kunnen gebruiken zonder verslaafd te raken is niet voor velen weggelegd.

Dirkjan zei:
Je relatie met de stof lijkt niet te zijn veranderd, maar dat is het natuurlijk wel. Voor een bepaalde reden denk je dat je leven verbeterd als je af en toe heroïne neemt maar er is geen medische noodzaak. Maar dan kan je nog zo'n goede redenen hebben bedacht voor jezelf je lichaam heeft daar natuurlijk maling aan. Je bent al 12 jaar lang een extreem sterke verdovende en verslavende stof aan het toedienen en je lichaam heeft zich daarop aangepast. Ironisch gezien heb jij daar geen last van.
Klik om te vergroten...
Waar heb je het over? Heroïne en andere opioïden zijn relatief gezien helemaal niet schadelijk voor je lichaam. Sommige mensen drinken elk weekend een paar biertjes om te ontspannen en sommige mensen gebruiken eens in de maand heroïne om te ontspannen. Ik kan je vertellen, als je je lichaam zo gezond mogelijk wil houden kan je beter voor de heroïne gaan.

Daarnaast duurt het na gebruik van opioïden ongeveer twee weken tot je tolerantie weer baseline is (uitgaande van een enkele dag een normale dosis gebruiken). Als je consistent twee of meer weken pauze houdt tussen gebruik zul je dus altijd prima dezelfde dosis kunnen blijven gebruiken, onafhankelijk of je dit een jaar, 10 jaar of 50 jaar blijft doen.

Het gevaar ligt bij heroïne bij het verslavingspotentieel. Maar als je zoals topicstarter, of ikzelf, consistent pauzes kan houden tussen gebruik is heroïne geen verkeerd middel om af en toe recreatief te gebruiken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Waarom falen er zoveel mensen die ooit eens uit nieuwsgierigheid met één keer heroïne te nemen zijn begonnen aan een leven vol rampspoed en enorme narigheden?
Die nu alles kwijt zijn geraakt?

Jou zal het niet gebeuren, zei @Tijdloos eens, want jij hebt het toch onder controle?

Dat hadden ze allemaal, totdat ze erachter gekomen waren, dat ze al meerdere weken achter elkaar aan de horse zaten en toen.....toen was het te laat.
Heroïne gaat sluipend tewerk, dat weet iedereen.

Als ik de keus had, zou ik voor de biertjes kiezen, heroïne is je op het pad van enorme ellende begeven.
Ik heb deze mensen gezien, helemaal verknipt door dat bruine poeder.

Noooooit aan beginnen ! Je kunt beter op een andere manier ontspannen....
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
АЛ-90 zei:
Ja ik heb hetzelfde. Ik gebruik ongeveer om de week een opioïde, waaronder af en toe heroïne. Heb daarnaast ook een veeleisende full-time baan. Mijn incidentele gebruik heeft daar geen invloed op verder, het is prima te combineren. Maar zoals anderen al zeiden: recreatief heroïne kunnen gebruiken zonder verslaafd te raken is niet voor velen weggelegd.


Waar heb je het over? Heroïne en andere opioïden zijn relatief gezien helemaal niet schadelijk voor je lichaam. Sommige mensen drinken elk weekend een paar biertjes om te ontspannen en sommige mensen gebruiken eens in de maand heroïne om te ontspannen. Ik kan je vertellen, als je je lichaam zo gezond mogelijk wil houden kan je beter voor de heroïne gaan.

Daarnaast duurt het na gebruik van opioïden ongeveer twee weken tot je tolerantie weer baseline is (uitgaande van een enkele dag een normale dosis gebruiken). Als je consistent twee of meer weken pauze houdt tussen gebruik zul je dus altijd prima dezelfde dosis kunnen blijven gebruiken, onafhankelijk of je dit een jaar, 10 jaar of 50 jaar blijft doen.

Het gevaar ligt bij heroïne bij het verslavingspotentieel. Maar als je zoals topicstarter, of ikzelf, consistent pauzes kan houden tussen gebruik is heroïne geen verkeerd middel om af en toe recreatief te gebruiken.
Klik om te vergroten...
Is goed, cowboy, jij kan dat natuurlijk wel. Want jij bent natuurlijk veel sterker dan al die andere losers.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Is goed, cowboy, jij kan dat natuurlijk wel. Want jij bent natuurlijk veel sterker dan al die andere losers.
Klik om te vergroten...
Opm
En deze gedachte hadden ze allemaal.
Ik, verslaafd? Welnee, dat gaat mij niet overkomen.....want ik heb alles onder controle!
Ik ben baas in eigen buik....ik een junk?
Neenee.

Zie de bijdrage van @Tijdloos :
Hoe een heroïne verslaving tot stand komt! Zooo goed beschreven!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heroïne is dus w e l een heel verkeerd middel om waar dan ook voor te gebruiken.
Altijd fout.
Blijf er maar af.
Dat is beter voor iedereen.
Neem desnoods maar een pammetje, als je zonodig wilt en moet ontspannen....
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Hij hebt wel gelijk er zijn mensen die recreatief niet verslaafd raken aan heroine
Net zoals mensen in Engeland die een weekje na een ziekenhuisopname ook niet op straat heroine gaan proberen te scoren
Het is gewoon een heel vervelend middel om van af te kicken waardoor het zo'n gevaarlijke drug is maar kent alcoholgebruik geen rampzalige gevolgen dan?
Mensen die heroine gebruiken zijn sowieso meestal al junk want de meeste mensen halen het niet eens in hun hoofd om aan heroine te beginnen en dat speelt ook mee in de heroine junky scene kijk maar hoe die mensen zijn.... Roken er ook crack bij lekker man...
Maar ik heb iemand op de grond zijn spartelen van een beroerte toen die ze liter vodka per dag niet meer kreeg en die vent ging bijna dood zo zijn er ook mensen die beroertes van benzo's krijgen dus het blijft allemaal gewoon troep als je het misbruikt
Maar als jij ff met heel je lijk gebroken in het ziekenhuis ligt ga je echt geen nee tegen heroine of morfine zeggen hoor
Net als je maar al te snel in bepaalde situaties een benzo grijpt
Maar alcohol...... In wat voor situaties verkies je alcohol als medicijn dan?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben op zich net zo tegen alcohol, als dat ik tegen heroïne ben.
Een alcohol verslaving opbouwen duurt langer, en dus heb je meer tijd om je te realiseren waar je mee bezig bent, en een begeleide afkick is denk ik iets makkelijker.
Alhoewel drank uiterst ongezond is.
Drank maakt meer je lief, dan dat het kapot is....
Ik zou overwegen om drank te nemen bij laten we zeggen een extreem heftige situatie. Maar die moet echt heeeeeeeel
Extreem zijn!
Ik kan er niet tegen....sterker nog ik ben er 6 of 7 jaar zwaar afhankelijk van geweest en ik kan dus uit ervaring zeggen:
Alcohol sucks !!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maar, enig onderscheid is wel, dat vrijwel niemand zal zeggen:
Ach, beste kerel, zit het even tegen?
Heb je jouw dag niet?
Hier, neem nog maar een Chineesje, daar knap je van op!
Hetgeen vwb een borreltje nog weleens gezegd en gedaan wordt....
Nog nooit heeft er ook maar één persoon tegen mij gezegd dat heroïne de oplossing van je narigheden is.
Ofwel dit spul aanbevolen.

Sommige medeclienten zeiden wél tegen mij: wat je ook gebeurt, en wat je ook doet,.
Neem nooooooit heroïne! Ook nooit proberen, dus!
Dat is vlgs mij een goede raad en goede raad is duur, nietwaar....
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dopemonster zei:
Hij hebt wel gelijk er zijn mensen die recreatief niet verslaafd raken aan heroine
Net zoals mensen in Engeland die een weekje na een ziekenhuisopname ook niet op straat heroine gaan proberen te scoren
Het is gewoon een heel vervelend middel om van af te kicken waardoor het zo'n gevaarlijke drug is maar kent alcoholgebruik geen rampzalige gevolgen dan?
Mensen die heroine gebruiken zijn sowieso meestal al junk want de meeste mensen halen het niet eens in hun hoofd om aan heroine te beginnen en dat speelt ook mee in de heroine junky scene kijk maar hoe die mensen zijn.... Roken er ook crack bij lekker man...
Maar ik heb iemand op de grond zijn spartelen van een beroerte toen die ze liter vodka per dag niet meer kreeg en die vent ging bijna dood zo zijn er ook mensen die beroertes van benzo's krijgen dus het blijft allemaal gewoon troep als je het misbruikt
Maar als jij ff met heel je lijk gebroken in het ziekenhuis ligt ga je echt geen nee tegen heroine of morfine zeggen hoor
Net als je maar al te snel in bepaalde situaties een benzo grijpt
Maar alcohol...... In wat voor situaties verkies je alcohol als medicijn dan?
Klik om te vergroten...
Ik heb in het verleden weldegelijk eens naar alcohol gegrepen als pijnstiller. De moeheid die ik altijd ervaar en de chronische pijnen voel ik echt niet onder invloed van alcohol. Daarom weleens naar alcohol gegrepen als medicijn. De dagen erna zijn de klachten echt nog groter dan op het moment dat ik koos voor alcohol als medicijn ben er dus ook weer mee gestopt. Wil ze de kost niet geven die dan juist dagelijks zijn gaan drinken om de kater dan ook niet te voelen.
А
АЛ-90Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Dirkjan zei:
Is goed, cowboy, jij kan dat natuurlijk wel. Want jij bent natuurlijk veel sterker dan al die andere losers.
Klik om te vergroten...
Hoe kan je zo'n oordeel vellen over een drug die je zelf nooit gebruikt hebt? Waarom doe je alsof je waarheid verkondigd als je zegt dat heroïne onmogelijk recreatief te gebruiken is? Waar heb je deze kennis vandaan, ben je expert op het gebied van verslaving?

Gaan a.u.b. geen onzin verkondigen als waarheid, daar heeft niemand iets aan.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat heroïne recreatief te gebruiken is, dat zal dan wel.
Het lijkt me dat je dan een heel goede discipline moet hebben om dat gebruiken van 1 x in de maand, onder controle te kunnen houden.
Ik heb bosjes mensen ontmoet, die ook dachten dat het hen niet zou gebeuren.
Zij hadden het dachten ze, ook eerst onder controle.

Maar het liep toch anders bij al die mensen.
In de kliniek heb ik gezien hoe al die mensen ervan af moesten zien te komen met bloed, zweet, en tranen.
En veel pijn in de spieren.
Dat risico ga i k iig niet lopen, ik ken mezelf en dat zou bij mij meteen fout lopen...
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Dat risico ga i k iig niet lopen, ik ken mezelf en dat zou bij mij meteen fout lopen...
Klik om te vergroten...
Dat is een wijsheid wat men vaak leert na een hoop levenservaring.
Die levenservaring hebben jongeren gewoon niet, vandaar dat er milder word gereageerd op xtgebruik, maar bruin not done is. Gewoon niet aan beginnen.

Tegenwoordig is er internet en je kan bijna een boek schreven over een drug die je uitpluist. Maar wat uitgeplozen moet worden is niet de heroine, maar jij als persoon in verslavingscontent.
Een wapen heeft ook nog nooit iemand gedood, de mens haalt de trigger over.
Toch is heroine 1 vd drugs die je doodziek maakt als je niet gebruikt, en het hoogst haalbare bij een zwaar verslaafde is wel gebruiken en dan 'slechts' naar de klote gaan. Altijd beter dan de horror afkick. Triest maar waar.

Toch pleit ik voor meer educatie bij jongeren. Simpelweg verbieden helpt niet. Dat het nu bij de meeste gebruikers bruin ook een no go is, helpt wel. Ik vind het schrijnend dat de verslavingszorg pas begint als het al te laat is. Hele detoxklinieken en praatgroep waar het mis ging. Dit kan zeer zeker helpen. Maar liever zie ik begeleiding als het gebruik nog normaal is..jongeren leren dan eerlijk en open te zijn en een hulpverlener kan de 1e red flags al zien aankomen ipv puinruimen.

Drugsforum is toch wel een heel uniek forum. Daarom ben ik altijd 'blij' een triprapport over heroine te lezen of verhalen van normaal gebruik. Ik knoop dit goed in mijn oren, en gebruik het als plaatsvervangende levenslessen. Ik heb meer geleerd van de verhalen op dit forum waarin normale gebruikers afgleden naar een verslaving. Dan enkel de disclaimer:niet doen.

'Ja maar ik ben zo niet, mij zal dit niet overkomen'
Het is een mooie ambitie, maar voor mij is nederigheid hier op zijn plaats. Het kan iedereen overkomen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ooit zat ik in een groot café, hetwelk landelijke bekendheid had, want daar was heroïne gebruiken oogluikend toegelaten. ( lang bleef dit etablissement trouwens niet open, na enkele maanden werd de tent dichtgespijkerd na een inval)
Ik zat werkelijk in zak en as, mijn lange, intense relatie was net kapotgegaan, was aardig op weg om dronken te worden, en ik zag dat het smack hoekje ( waar iedereen zat heroïne te roken) aardig druk gebruikt werd.
Ik voelde mij zooooo ontzettend depri, echt in en in triest, ik zat zelfs zo diep, dat als er toen iemand met een beetje smack naar mij toe was gekomen en het mij had aangeboden, waarachtig, ik zou het against all odds, hebben genomen...

Het kan idd iedereen overkomen, een zwak moment, ik heb nog vaak aan die avond gedacht!

Ik zag later die avond dat de "huis-dealer" een stapeltje van minstens 2 tot 3 centimeter dik van louter en alleen 100 gulden biljetten achteloos, op het arrogante af, in zijn borstzak stopte.
Dus deze man die dom genoeg later die avond zelf ook zat te Chinezen, had een goede dag van verkoop van die zooi gehad...leek mij zo.
Ik was bijna naar hem toegelopen, mind you! Gelukkig deed ik dit niet.

Dat feestje duurde overigens niet lang voor hem.
Nog geen 3 weken later werd hij opgepakt, en naar ik hoorde vonden ze bij hem thuis een flinke hoeveelheid horse en perico.
Hij draaide 6 jaren lang de bak in stond later in een krantenverslag...

Die tent bleef jarenlang gesloten.
Tegenwoordig schijnt hij weer open te zijn, maar er wordt/ er mag nu geen smack meer worden gebruikt voor zover ik weet.

Ik ben daar al heel veel jaren niet meer geweest.
Ik ga er nooit meer naar toe, wat moet ik in een dergelijk café als je daar niets alcoholisch gebruikt?
Exact. Niets!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Msloverdj zei:
maar bruin not done is.
Klik om te vergroten...
Opm ik hoop dat die trend zo blijft.
Handen af van horse!
Msloverdj zei:
Een wapen heeft ook nog nooit iemand gedood, de mens haalt de trigger over.
Klik om te vergroten...
opm absoluut. Het wapen is slechts een middel.
Msloverdj zei:
Altijd beter dan de horror afkick. Triest maar waar.
Klik om te vergroten...
mocht ik aan horse verslaafd zijn geraakt, hetgeen een wel heeeeel kleine kans is, ik zeg noooooit nooit....
Msloverdj zei:
Dat het nu bij de meeste gebruikers bruin ook een no go is, helpt wel. Ik vind het schrijnend dat de verslavingszorg pas begint als het al te laat is.
Klik om te vergroten...
opm helemaal waar. Maar wat zou dan het beginpunt moeten zijn?
Msloverdj zei:
Hele detoxklinieken en praatgroep waar het mis ging.
Klik om te vergroten...
Opm praatgroep? Ehhhhh....
Mij niet gezien, ik denk dat een praatgroep eerder mensen nieuwsgierig maakt. ( is dat nou echt zo lekker, die horse)?
Msloverdj zei:
Drugsforum is toch wel een heel uniek forum. Daarom ben ik altijd 'blij' een triprapport over heroine te lezen of verhalen van normaal gebruik. Ik knoop dit goed in mijn oren, en gebruik het als plaatsvervangende levenslessen. Ik heb meer geleerd van de verhalen op dit forum waarin normale gebruikers afgleden naar een verslaving. Dan enkel de disclaimer:niet doen.
Klik om te vergroten...
Opm helemaal mee eens!
Msloverdj zei:
'Ja maar ik ben zo niet, mij zal dit niet overkomen'
Het is een mooie ambitie, maar voor mij is nederigheid hier op zijn plaats. Het kan iedereen overkomen.
Klik om te vergroten...
Opm in deze gevallen is het toch altijd de persoon zelf, die de keuze gemaakt heeft, om "die allereerste dosis in te nemen".
Daarmee begint iedere verslaving aan middelen...
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Opm ik hoop dat die trend zo blijft.
Handen af van horse!

opm absoluut. Het wapen is slechts een middel.

mocht ik aan horse verslaafd zijn geraakt, hetgeen een wel heeeeel kleine kans is, ik zeg noooooit nooit....

opm helemaal waar. Maar wat zou dan het beginpunt moeten zijn?

Opm praatgroep? Ehhhhh....
Mij niet gezien, ik denk dat een praatgroep eerder mensen nieuwsgierig maakt. ( is dat nou echt zo lekker, die horse)?

Opm helemaal mee eens!

Opm in deze gevallen is het toch altijd de persoon zelf, die de keuze gemaakt heeft, om "die allereerste dosis in te nemen".
Daarmee begint iedere verslaving aan middelen...
Klik om te vergroten...
Je hebt de quote knop gevonden!!
А
АЛ-90Lid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Dat heroïne recreatief te gebruiken is, dat zal dan wel.
Het lijkt me dat je dan een heel goede discipline moet hebben om dat gebruiken van 1 x in de maand, onder controle te kunnen houden.
Ik heb bosjes mensen ontmoet, die ook dachten dat het hen niet zou gebeuren.
Zij hadden het dachten ze, ook eerst onder controle.

Maar het liep toch anders bij al die mensen.
In de kliniek heb ik gezien hoe al die mensen ervan af moesten zien te komen met bloed, zweet, en tranen.
En veel pijn in de spieren.
Dat risico ga i k iig niet lopen, ik ken mezelf en dat zou bij mij meteen fout lopen...
Klik om te vergroten...
Het klopt wel wat je zegt, maar hetzelfde geldt voor een hele hoop andere drugs. Alcohol, benzodiazepines, pyrovalerones, opioïden, andere gabapentinoïden (pregabaline, gabapentin, phenibut, GHB). Al deze drugs zijn zeer verslavend en om ze bijvoorbeeld 1x per maand te gebruiken heb je heel goede discipline nodig. Ik heb zelf bijvoorbeeld meer moeite om niet elke dag van de week een biertje te drinken dan dat ik moeite heb om mijn opioïden gebruik in controle te houden.

Ik moedig niemand aan om aan opiaten en opioïden te beginnen. Beter begin je er nooit aan, want zodra je de euforie van de mu opioïde receptor één keer goed hebt ervaren blijft er de rest van je leven een stemmetje in je hoofd dat zegt: 'hmm het zou nu wel lekker om een pilletje oxycodon te nemen, of een beetje morfine, of wat hero'. Mijn punt is dat dit stemmetje niet uniek is voor heroïne. Het gros van de mensen in klinieken is nog steeds alcoholverslaafd, maar er zijn ook wietverslaafden, benzoverslaafden, speedverslaafden, crackverslaafden en ga zo maar door. Ieder mens is anders en ieder mens heeft zijn eigen type drugs waar hij of zij lastig mee om kan gaan. Opioïden zijn misschien relatief verslavend maar dat kan, zoals eerder gezegd, ook erg liggen aan het type mensen liggen dat uiteindelijk de keuze maakt heroïne te gebruiken. Ik denk nog altijd dat bijvoorbeeld alcohol en benzodiazepinen een groter gevaar zijn voor de maatschappij dan heroïne dat bijvoorbeeld is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."