Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeroine en niet verslaafd, anyone else?

Heroine en niet verslaafd, anyone else?

58 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
PsychedelicMagic zei:
Nadeel voor mij bij af en toe heroine gebruik, is dat ik last krijg van de bijwerkingen. Last van misselijkheid vooral. Als ik vervolgens dagelijks blijf doorgebruiken, worden de bijwerkingen minder en blijven de prettige effecten.

Meer die dit zo ervaren?
Klik om te vergroten...
Bij het wennen eraan heb je dat inderdaad maar de jeuk en andere meeste bijwerkingen zullen niet weggaan en juist erger worden
Als je 't laag opbouwt heb je niet echt last van die misselijkheid
Sommige mensen zijn er wel extra gevoelig voor
Mensen die al pijnstillers gewend zijn zullen nog minder last hebben van misselijkheid
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hebben jullie wel eens de film Trainspotting gezien? Deze laat het leven van een heroine verslaafde zien
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Dopemonster zei:
Hebben jullie wel eens de film Trainspotting gezien? Deze laat het leven van een heroine verslaafde zien
Klik om te vergroten...
Wat ik nog heel goed weet was die scene met die baby...wow dat maakte enorme indruk.


En die scene met dat afkicken in z'n kamertje...

Vooral omdat ik deze cult klassieker pas een paar jaar terug zag, en zelf weet hoe het is om die liefde voor een kind te voelen.pff
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Msloverdj zei:
Wat ik nog heel goed weet was die scene met die baby...wow dat maakte enorme indruk.


En die scene met dat afkicken in z'n kamertje...

Vooral omdat ik deze cult klassieker pas een paar jaar terug zag, en zelf weet hoe het is om die liefde voor een kind te voelen.pff
Klik om te vergroten...
Poeh ja, dat raakte me ook. Dood door verwaarlozing. En de details in die film zijn zo goed. Heb hem misschien wel 5 keer gekeken 😛
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Msloverdj zei:
Wat ik nog heel goed weet was die scene met die baby...wow dat maakte enorme indruk.


En die scene met dat afkicken in z'n kamertje...

Vooral omdat ik deze cult klassieker pas een paar jaar terug zag, en zelf weet hoe het is om die liefde voor een kind te voelen.pff
Klik om te vergroten...
Ergste wat ik heb meegemaakt kwa afkick is iemand zien spartelen als een vis op de grond door de alcohol die had een seizure en ik heb ook wel mensen van methadon zien afkicken maar niet zo erg als hoe hij in dat bed lag
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#6
Die ene zei:
Poeh ja, dat raakte me ook. Dood door verwaarlozing. En de details in die film zijn zo goed. Heb hem misschien wel 5 keer gekeken 😛
Klik om te vergroten...
Trainspotting, Polygram mijn vader werkte daar kreeg al die films in dozen maar die was wel blijven hangen
J
Job de popLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hero is geen stof om mee te experimenteren. De meeste denken altijd dat hun niet verslaafd eindigen. Het is een heel glijdende schaal. Als bruin iemand bevalt betekent dat dat de stof voor jou een functie heeft(in jouw geval bv hoge werkdruk) Zolang de omstandigheden het toelaten zal je waarschijnlijk niet verslaafd raken. Ik heb het 14 jaar incidenteel gebruikt maar wist maar al te goed dat het omdat alles langs je heen glijdt een heerlijke drugs is. Toen na 14 jaar dus zonder problemen gebruikt te hebben de problemen zich opstapelde(Basecoke,relatie over werk kwijt, financiële shit) zat ik binnen de korste keren op een andere weg. Tot dat ik opstond en doodziek was,toen wist ik het wel. Nou is het al jaren op en af...gaat periodes goed ook absinent Methadon maar het blijft trekken. Heroine is een duivel Het voelt zo heerlijk ontspannen maar ondertussen versloft alles. Nooit zal ik mensen aanraden het eens te proberen. Inderdaad gelijk verslaafd is overdreven maar eenmaal de poort open is vragen om problemen.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dopemonster zei:
Uh in het begin kan je je een halfuur/uur echt heel euforisch voelen en daarna zwakt het af en overheerst het nodden en je voelt je dan voorral heel erg verdoofd en loom en de high duurt 4 tot 6 uur maar duurt steeds korter en korter en uiteindelijk ga je of gebruiken om niet ziek te worden of je gaat standje chase the dragon en dan ben je op od' tour want je moet steeds vaker en sneller je dosis ophogen voor dezelfde roes terwijl de bijwerkingen steeds heftiger worden en uiteindelijk spuit je zoveel in je aderen dat je met een ademhalingsstilstand ergens out dood ligt te gaan (in het uiterste geval)
Dit geld niet alleen voor heroine maar ook voor oxycodon misbruiks.
Klik om te vergroten...
Nog nooit aan de zware opioïden en opiaten gezeten en heroïne is altijd al zoiets geweest, dat ik zo ver mogelijk van mij wil houden. En de reden is, hoe en wat jij beschrijft. Een veel te korte über rush van halfuurtje, misschien eerste keren wat langer en ondanks deze rush wel zo enig kan zijn en met niks te vergelijken valt (of het moet msschn door andere zware morfineachtigen zijn), ben je daarna voor uren loom en high, wat velen msschn nog bij het leuke deel zullen plaatsen, maar ik vind de lome high van wiet al mr niets. En m'n enige ervaring met een opioïde, is dan wel de zwakste uit het lijstje, nl Tramadol, mr wat een smerig verslavend goedje, hier wijk ik verder niet over uit, staat hier elders al uitgebreid. Maar hierdoor kan ik wel beetje vergelijken en/of vatten, hoe die veel zwaardere opioïden/opiaten werken. Bij Tramadol had je ca 4u zorgeloze rush, maar ook ganse nacht jeukende en rusteloze benen, soms zo, dat je de slaap niet kon vatten. Dus ik kan gerust aannemen dat iets als heroïne nog veeeeel harder gaat en vele verslaafden maakt, mede door manier van toedienen, oa injectie, wat een directe rush geeft, halfuur euforisch, daarna uren high lome zak patatten, waar weinig fut in zit en bij ontnuchtering weer snakken naar een shot, bovenop leven velen aan de rand vd maatschappij zonder vooruitzichten, waarbij zo'n heroïne rush even de harde realiteit doet vergeten en die op het diepste punt, zoals @Dopemonster zegt, niet meer gebruiken voor een fijne rush, maar om zich niet rot ziek te voelen, het genot en de high van weleer, vervaagt denk ik heel snel bij een heroïne verslaafde. Je ziet of hoort het niet vaak dat iemand gecontroleerd heroïne gebruikt. Ik kan maar vr mezelf spreken, maar indien je uit nieuwsgierigheid eens heroïne wil doen n je de kans krijgt, op manier, waar je jezelf fijn bij voelt, waarom het bij die ene keer dan niet houden? Oké chinezen geeft, denk ik, een iets mildere rush en naderhand ook minder zware comedown dan shots zetten? Maar alleen al door mijn ervaring met Tramadol en besef dat al die andere opioïden/opiaten rommel, vele malen zwaarder, verslavender en destructiever is, heb ik echt een degout van die middelen en begrijp ik zelden tot nooit, waarom iemand die nooit morfineachtigen, opioïden/opiaten, ter behandeling en/of op voorschrift nodig heeft gehad, dit toch eens wil proberen. Maarja die verontwaardiging heb ik nog wel met andere stofjes, zoals, Alpha-PVP, badzout, GHB...
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Narkoze zei:
toen ik nog aan de base zat rookte ik er regelmatig bruin erbij maar ben nog nooit ziek geweest.
De truck is er 2 dagen tussen laten :)
en die drang naar meer als t op is heb ik er nie zo bij
Klik om te vergroten...
Dit werkt niet voor iedereen hoor, ieder zen lichaam is anders.....
Als je speelt met vuur kan je jezelf branden en sommige komen er zonder brandwonden vanaf
Heroine blijft langer dan 2 dagen in je lichaam dus je stapelt de drug alsnog op in je lichaam
Als je 1x per week zou gebruiken is de kans wel heel klein om lichamelijk verslaafd te raken
Zelfde geld voor de meeste benzo's
D
Dior-laLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dopemonster zei:
Dit werkt niet voor iedereen hoor, ieder zen lichaam is anders.....
Als je speelt met vuur kan je jezelf branden en sommige komen er zonder brandwonden vanaf
Heroine blijft langer dan 2 dagen in je lichaam dus je stapelt de drug alsnog op in je lichaam
Als je 1x per week zou gebruiken is de kans wel heel klein om lichamelijk verslaafd te raken
Zelfde geld voor de meeste benzo's
Klik om te vergroten...
Je bent wel echt sowieso junkie als je bruin of wit gaat roken
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roffa010 zei:
Je bent wel echt sowieso junkie als je bruin of wit gaat roken
Klik om te vergroten...
Ik ben er anders wel erg benieuwd naar. Maar ik ben geen junkie, of nu wel?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Roffa010 zei:
Je bent wel echt sowieso junkie als je bruin of wit gaat roken
Klik om te vergroten...
Meningen verschillen... Ik ben door pijnstillers heroine gaan gebruiken, omdat het goedkoper en sterker is, maakt dat me gelijk een junk?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dopemonster zei:
Meningen verschillen... Ik ben door pijnstillers heroine gaan gebruiken, omdat het goedkoper en sterker is, maakt dat me gelijk een junk?
Klik om te vergroten...
Ligt aan de frequentie en afhankelijkheid en hoe ver je medisch bent gegaan om het anders op te lossen
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roffa010 zei:
Je bent wel echt sowieso junkie als je bruin of wit gaat roken
Klik om te vergroten...
Wat een onzin waar baseer je dat op?
N
NarkozeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dopemonster zei:
Dopemonster zei:
Als je speelt met vuur kan je jezelf branden en sommige komen er zonder brandwonden vanaf
Heroine blijft langer dan 2 dagen in je lichaam dus je stapelt de drug alsnog op in je lichaam
Als je 1x per week zou gebruiken is de kans wel heel klein om lichamelijk verslaafd te raken
Zelfde geld voor de meeste benzo's
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

wit en bruin kan je sowieso beter gewoon vanaf blijven, is gevaarlijke meuk :P
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Christiane F, wir kinder von Bahnhof Zoo.

Nog zo'n film. Geeft ook redelijk trouw het heroine junkie bestaan weer, (weet dit uit eigen ervaring helaas).

Leon
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Er is i.i g. één persoon, die wél nieuwsgierig is, maar het nooit ook maar één keer gaat gebruiken. Horse.
Die persoon ben ik, dus.
А
АЛ-90Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Pharmasister zei:
Ik gebruik nu 12 jaar heroine. 30 jaar oude vrouw uit Amsterdam. Ik heb een biomedische achtergrond en zit in de board van een internationaal farmaceutisch r&d bedrijf wat zich vooral bezig houdt met hoog innovatieve approaches zoals stamcellen en gentherapie. Door de hoge werkdruk ben ik 4 jaar geleden wel cokeverslaafd geweest. Ik ben lesbisch en getrouwd.


Ik gebruik nu niet heel veel, zo nu en dan een tikje ketamine, paar keer per jaar LSD en dmt en ongeveer eens per maand heroïne. Ik heb dit voor het eerst op mijn 17de gedaan (Ik chinees) en dat is nooit meer of minder geworden. Ik heb het nu toevallig op en had zin om over dope te lullen.
Klik om te vergroten...
Ja ik heb hetzelfde. Ik gebruik ongeveer om de week een opioïde, waaronder af en toe heroïne. Heb daarnaast ook een veeleisende full-time baan. Mijn incidentele gebruik heeft daar geen invloed op verder, het is prima te combineren. Maar zoals anderen al zeiden: recreatief heroïne kunnen gebruiken zonder verslaafd te raken is niet voor velen weggelegd.

Dirkjan zei:
Je relatie met de stof lijkt niet te zijn veranderd, maar dat is het natuurlijk wel. Voor een bepaalde reden denk je dat je leven verbeterd als je af en toe heroïne neemt maar er is geen medische noodzaak. Maar dan kan je nog zo'n goede redenen hebben bedacht voor jezelf je lichaam heeft daar natuurlijk maling aan. Je bent al 12 jaar lang een extreem sterke verdovende en verslavende stof aan het toedienen en je lichaam heeft zich daarop aangepast. Ironisch gezien heb jij daar geen last van.
Klik om te vergroten...
Waar heb je het over? Heroïne en andere opioïden zijn relatief gezien helemaal niet schadelijk voor je lichaam. Sommige mensen drinken elk weekend een paar biertjes om te ontspannen en sommige mensen gebruiken eens in de maand heroïne om te ontspannen. Ik kan je vertellen, als je je lichaam zo gezond mogelijk wil houden kan je beter voor de heroïne gaan.

Daarnaast duurt het na gebruik van opioïden ongeveer twee weken tot je tolerantie weer baseline is (uitgaande van een enkele dag een normale dosis gebruiken). Als je consistent twee of meer weken pauze houdt tussen gebruik zul je dus altijd prima dezelfde dosis kunnen blijven gebruiken, onafhankelijk of je dit een jaar, 10 jaar of 50 jaar blijft doen.

Het gevaar ligt bij heroïne bij het verslavingspotentieel. Maar als je zoals topicstarter, of ikzelf, consistent pauzes kan houden tussen gebruik is heroïne geen verkeerd middel om af en toe recreatief te gebruiken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Waarom falen er zoveel mensen die ooit eens uit nieuwsgierigheid met één keer heroïne te nemen zijn begonnen aan een leven vol rampspoed en enorme narigheden?
Die nu alles kwijt zijn geraakt?

Jou zal het niet gebeuren, zei @Tijdloos eens, want jij hebt het toch onder controle?

Dat hadden ze allemaal, totdat ze erachter gekomen waren, dat ze al meerdere weken achter elkaar aan de horse zaten en toen.....toen was het te laat.
Heroïne gaat sluipend tewerk, dat weet iedereen.

Als ik de keus had, zou ik voor de biertjes kiezen, heroïne is je op het pad van enorme ellende begeven.
Ik heb deze mensen gezien, helemaal verknipt door dat bruine poeder.

Noooooit aan beginnen ! Je kunt beter op een andere manier ontspannen....
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
АЛ-90 zei:
Ja ik heb hetzelfde. Ik gebruik ongeveer om de week een opioïde, waaronder af en toe heroïne. Heb daarnaast ook een veeleisende full-time baan. Mijn incidentele gebruik heeft daar geen invloed op verder, het is prima te combineren. Maar zoals anderen al zeiden: recreatief heroïne kunnen gebruiken zonder verslaafd te raken is niet voor velen weggelegd.


Waar heb je het over? Heroïne en andere opioïden zijn relatief gezien helemaal niet schadelijk voor je lichaam. Sommige mensen drinken elk weekend een paar biertjes om te ontspannen en sommige mensen gebruiken eens in de maand heroïne om te ontspannen. Ik kan je vertellen, als je je lichaam zo gezond mogelijk wil houden kan je beter voor de heroïne gaan.

Daarnaast duurt het na gebruik van opioïden ongeveer twee weken tot je tolerantie weer baseline is (uitgaande van een enkele dag een normale dosis gebruiken). Als je consistent twee of meer weken pauze houdt tussen gebruik zul je dus altijd prima dezelfde dosis kunnen blijven gebruiken, onafhankelijk of je dit een jaar, 10 jaar of 50 jaar blijft doen.

Het gevaar ligt bij heroïne bij het verslavingspotentieel. Maar als je zoals topicstarter, of ikzelf, consistent pauzes kan houden tussen gebruik is heroïne geen verkeerd middel om af en toe recreatief te gebruiken.
Klik om te vergroten...
Is goed, cowboy, jij kan dat natuurlijk wel. Want jij bent natuurlijk veel sterker dan al die andere losers.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."