Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Eenmalig gebruik xtc kan geen kwaad'

'Eenmalig gebruik xtc kan geen kwaad'

51 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
f
fokkerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Netjes :)

Afkicken is inderdaad te doen als je wil sterk is. Mensen die zeggen dat t ze niet lukt zijn in mijn ogen zichzelf voor de gek aan t houden, die willen t diep van binnen niet, of niet hard genoeg. Ik had zoiets, ik zie mn leven de goot in druipen, en dat is niet waar ik wil zijn.
k
knoestLid
01-01-2024, 00:00
#2
lazybones zei:
knoest zei:
n dude die ik ken heeft een tijdje bijna elk weekend X gedaan, en hij is er anders uitgekomen.. hij is nu n tijd clean, maar hij zal denk ik nooit meer t zelfde worden als ervoor
Klik om te vergroten...
Wat is er dan met em aan de hand nu? Waarin ie ie veranderd? Is die persoon er slechter van geworden, of alleen anders? Dat is best belangrijk om te weten. Vertel eens iets meer als je wil.
Klik om te vergroten...

nou hij sluit zich op, heeft ontzettend moeite met communiceren naar andere mensen..
je kunt hem geen directe vraag stellen, daar kan hij op de een of andere manier niet op reageren.. whatever de vraag ook is..
bijv. zeg kerel, lekker weer of niet? antwoord: JAAA het weer ja, kweenie tis allemaal wat he het weer jeetje zeg en dan ratelt hij maar door

rare is ook dat hij nu enigszins grootheidswaanzin heeft. hij denkt dat hij boven iedereen staat, terwijl hij echt iedereen verloren heeft met zijn rare gedrag. ik denk dat dat een manier is om dat te verwerken of iets dergelijks.
feit is gewoon dat hij ontzettend veranderd is, hij is van een outgoing person naar een soort autistische persoonlijkheid gegaan. hij denkt dat hij superintelligent is, en hij praat ook als een wandelend woordenboek(die heeft hij dan ook vaak doorgenomen).. zoals ik al zei, hij sluit zich op en praat met niemand.
het is toevallig mijn broer en de laatste 4-5 jaar heb ik gewoon geen weet van wat er in zijn hoofd omgaat, mijn ouders net zo min.

probleem is echter dat hij 6 HBO-opleidingen heeft gestart en geen ervan heeft afgemaakt, hij heeft enorme schulden en hij geeft er gewoon niks om. hij is al voor de rechter moeten verschijnen voor zn schulden enzo. en hij betaald dat wel af, met een maximale lening van de IB, maar toch.. hij denkt dat hij er zo wel vanaf komt.,

nog zoiets raars, als ik hem tegenkom op straat dan groet hij me niet eens, kom op man, ik ben zn fokking broer? kvin da gewoon zo vreemd
maar goed, als iemand tips hiervoor heeft, graag... ik ben al naar verschillende instanties geweest en ze hadden geen van allen een bevredigend antwoord.

ik snap natuurlijk wel dat dit al langer in hem zat, maar dat drugs dat getriggered heeft.. want ik gebruik nu ook een jaar of 5 verschillende drugs en ik ben er niet negatief door veranderd. en andere mensen hebben zelfs meer gebruikt dan hij en die zijn ook niet veranderd.. maarja, dat maakt het niet minder irritant.
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#3
fokker zei:
Netjes :)

Afkicken is inderdaad te doen als je wil sterk is. Mensen die zeggen dat t ze niet lukt zijn in mijn ogen zichzelf voor de gek aan t houden, die willen t diep van binnen niet, of niet hard genoeg. Ik had zoiets, ik zie mn leven de goot in druipen, en dat is niet waar ik wil zijn.
Klik om te vergroten...

ja afkicke zou mij ook wel lukken... maar alleen als ik het egt zelf wil en niet voor een ander moet doen...

Zolang ik er nu nog plezier in heb dan blijf ik mooi junky :hearteyes: :stoned:
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#4
wat een bullshit met 1 tot 6 pillen of de eerste 50 pillen zijn nog wel oke....

hoor dat verhaal wel vaker..



maar zulke uitspraken kun je alleen in Milligrammen doen en niet in het aantal pillen dat zegt natuurlijk helemala niks.
f
fokkerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Inderdaad, dit is volslage BS, want 5 pillen van 70mg of van 140mg MDMA, dit is nogal een verschil.

@knoest:

Vervelend voor je om dit zo te lezen. Maar als zoiets in iemand zit dan kan dit ook gewoon de tijd geweest zijn waarop dit tot uiting komt. Achterliggende psychische problemen duiken soms bij mensen op ook als ze geen drugs gebruikt hebben. Mn vriendin is zelf psychiatrisch verpleeg kundige, en zelf interesseert de menselijke psyche me ook eenorm. Vaker komt het voor dat iemand zo van een voor het oog normaal persoon in de knoop raakt. Dit kan door veel dingen getriggerd worden, of niet getriggerd zijn maar gewoon 'zo zijn'. Het lijkt mij zelf stug dat dit door de drugs komt.

Vaker hoor je dat mensen psychische problemen krijgen, waneer deze personen dan in aanraking geweest zijn met drugs dan is dit vrijwel altijd t geen waarop dit geschoven wordt. Ik ken ook gevallen waarin iemand een VWO opleiding gedaan heeft, een HBO opleiding, en bezig zijn met hun universiteits opleiding, en plotseling uit het niets helemaal verknipt raken terwijl daarvoor nooit iets mis was.

Erg vervelend van je broer in elk geval. Heeft je broer hulp voor zijn problematiek? Loopt hij bij een psychiater / psycholoog? Ik denk wel dat zijn problematiek een behandeling behoeft. Misschien dat er een behandeling gevonden kan worden die aanslaat, of een medicijn, waardoor je broer progressie maakt. In ieder geval geeft zijn financiele situatie aan dat hij weldegelijk nauwgelette begeleiding nodig heeft.

Ik wens jou en je familie in deze ook erg veel sterkte.
l
lazybonesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik denk ook dat professionele hulp hier echt nodig is. Het ellendige is dat iemand dat zelf moet willen. Wanneer Knoest zijn broer geen nut ziet in wat voor behandeling dan ook sta je machteloos.
Het is mij ook opgevallen dat veel mensen die, op wat voor manier dan ook, zijn ontspoord, vaak met geen mogelijkheid weer op de rails te krijgen zijn.
Drugs spelen meestal niet eens n rol van betekenis.
Soms is er wat gebeurd in het leven van zo'n persoon wat een soort ketting reactie op gang brengt. Onvrede met de situatie waar hij in zit is vaak al zoiets. Men gaat dan in een soort van schijn wereld leven om te ontkomen aan de werkelijkheid. Drugs gebruik helpt daar enorm bij. Mogelijk dat hij daarom zo veel en heftig heeft ingenomen.
Ik denk dus niet dat drugsgebruik de oorzaak is van zijn toestand op dit moment. Hopelijk gebeurd er straks iets in zijn leven waardoor hij inziet dat het anders is en moet. Dat is dan een keerpunt. Alles valt of staat met de wil om te leven. De zon gaat vroeg of laat altijd weer schijnen. Je moet alleen je ogen open doen.
f
fokkerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mooi gezegd, en zeer waar.

Gezien de financiele zaken van knoest zijn broer is er, in ieder geval op dat gebied, een gevaarsvorming, of dit genoeg is om een gedwonge behandeling te kunnen aanvragen is de vraag. Wanneer iemand een gevaar is voor zichzelf of de samenleving kun je een gedwonge behandeling geregeld krijgen bij de rechter. Nu weet ik niet of het jezelf eenorm in de schulden werken wordt gezien als een gevaar voor jezelf zijn. Anders een questie van praten praten praten om hem in te laten zien dat hulp noodzakelijk is voor hem.
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#8
knoest zei:
n dude die ik ken heeft een tijdje bijna elk weekend X gedaan, en hij is er anders uitgekomen.. hij is nu n tijd clean, maar hij zal denk ik nooit meer t zelfde worden als ervoor
Klik om te vergroten...

Hoe lang heeft ie dat elk weekend gedaan?

Toen ik 15-16 was heb ik t meer dan een half jaar elke vrijdag en zaterdag gedaan, soms ook met speed er bij enz. Steeds hele weekenden doorhalen enzo.

Ben er ook goed kapot van geweest, maar ben er wel weer helemaal goed uitgekomen en veel beter en sterker ook. Heeft me wel veel tijd en energie gekost. En dan met name om geestelijk weer gezond te worden.

Kan me wel voorstellen als je dat een jaar of langer doet je er echt wat aan over houd. Of er nog langer over doet om te herstellen.
f
fokkerLid
01-01-2024, 00:00
#9
iK heb ongeveer vanaf mn 19e dagelijks zowat gebruikt. Soms wel een hele week doorhalen zonder te slapen, needless to say dat ik na die week nogal dooreen was. Uiteindelijk raakte ik al mn vrienden kwijt en wat ik ervoor terug kreeg leek in het begin leuke gasten, maar kwam er al snel achter dat dit niet het leven was waarin ik oud zou worden, noch gelukkig. Binnen no-time was mn apartement waar ik hard voor gewerkt en gespaard had niet meer wat t geweest was, en begon langzaam maar zeker eenorm op een kraakpand te lijken. Na dat de politie een keer een inval deed omdat er klachten van de buurt waren gekomen heb ik besloten dit leven achter me te laten nu het nog kon.

Het heeft aardig wat moeite gekost om er vanaf te komen, waar ik nog het meest boos op mezelf over ben? Dat zal zijn dat van mijn figuur weinig tot niets meer over is. tussen mijn 16e en 19e, dus tot aan t moment dat ik aan de drugs sloeg, deed ik fanatiek aan bodybuilding en woog 97 kilo aan droge spiermassa. Toen ik stopte woog ik amper nog 60 kilo en was daar niets meer van over. Nu intussen begin ik weer in de buurt van mijn 80 kilo te komen, maar ik merk dat t aardig wat meer moeite kost om op te bouwen wat ik toen verprutst heb. Ook is mn leven dusdanig drukker geworden dat ik eigenlijk niet meer zoveel tijd heb voor te trainen, en vaak schiet het erbij door. Zonder... :(

Ook kamp ik sinds ik gekapt ben met alles met een gronische huidziekte, genoemd psoriasis. Volgens de arts is dit iets wat altijd in me gezeten heeft, maar heel goed tot uiting gekomen kan zijn door de stress die het afkicken op mn psyche en mn lichaam legde. Och ja, ooit was het toch wel uitgekomen, en ik heb er zalf voor die goed helpt. Dus in principe valt t allemaal nog mee.

Ik ben nu 24 jaar, in april wordt ik er 25. Woon weer in een nieuw apartement, heb een relatie nu van 2 jaar en n paar maanden. Ik heb mijn opleiding na het afkicken afgemaakt en werk weer 40 uur per week. Ook mn rijbewijs heb ik gehaald en mn auto is n grote hobby geworden wederom. Met andere woorden, ik heb mn leven weer opgepakt en het gaat goed. Zeker heb ik mn moeilijke momenten, maar die had ik ook voor mn verslavingen. Uiteindelijk heb ik zo'n 2 jaar van mn leven ermee weg gegooit, maar is dit weg gegooit? In die tijd heb ik ook veel ruige momenten meegemaakt die ik mn hele leven bij zal dragen, en het waren tevens belangrijke lessen.

Gebruik ik nog drugs? Zeker weten, met maten. Ik heb er mn controlle over, en de drugs heeft niet meer de controlle over mij. Stop ik ooit helemaal? Geen idee, momenteel vind ik dat ik mn leven aardig op de rails heb, en het blijft maar beter gaan. Er zijn mensen die het niet begrijpen dat ik t nog aanraak, maar dit zijn allemaal mensen die ook nooit iets gebruikt hebben. Het leven is zoals het is volgens hun, en zo moet je het nemen. Ik ben niet bereid op dit moment in mn leven me daarbij neer te leggen, en zo lang mijn leven gaat zoals t nu gaat denk ik niet dat iemand daar iets over kan zeggen. Met andere woorden, ik gebruik lekker door zolang ik die controlle kan bewaren die ik nu al n aantal jaar heb. :)
l
lazybonesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mooi om te lezen dit. Gelukkig ben je pas 24. Dan heb je t beter gedaan dan ik iig. Ik heb ruim 20 jr verziekt, weggegooid. Iedereen in mijn omgeving moest weg, oprotten. Er was maar een ding van belang en dat was drank. Banaler kan je het niet verzinnen. Tot 2 keer toe bijna m'n mooie flat uitgegooid vanwege huurschuld en overlast. Ik woon er nog steeds dankzij een paar mensen die hardnekkig bleven komen om de boel op te lossen. Het is hier op dit moment nog steeds wel een beetje 'n slagveld maar stukje bij beetje gaat het op de schop. Wees blij dat je een relatie hebt gevonden. Dat is uiterst belangrijk. Geeft houvast. Hou dat ook vast zou ik je aanraden. Is echt gemeend. Veel succes ermee.
f
fokkerLid
01-01-2024, 00:00
#11
:) Ik ben zeker blij met haar, maar toen ik haar leerde kennen was ik zo'n anderhalf jaar single en clean, en had ik mn leven enigszins weer op t spoor. Eerder wilde ik er niet aan beginnen aan een relatie, bang om iemand te kort te doen en uiteindelijk mezelf en iemand anders erbij teleur te stellen.
k
knoestLid
01-01-2024, 00:00
#12
iig bedankt voor de reacties, ben tijdje niet meer op dit forum geweest omdat internet nog niet is aangesloten op mn kamer grrrrrrr

anyway,
ik weet dat hij hulp nodig heeft, probleem is echter dat in Nederland iemand niet zo snel(gedwongen) op kan worden genomen.
het is overigens wel zo dat vanwege zijn financiële situatie hij wél een gevaar voor zichzelf kan vormen, maar ook hier zien en hebben we geen mogelijkheden.
het is gewoon irritant, want hij doet niks en verziekt eigenlijk mijn ouders' leven. want op straat gooien heeft ook geen zin, dan gaat zo iemand alleen maar nog meer naar de tering.
ikzelf interesseer me ontzettend in de psyche en wat dat betreft is het ook wel weer interessant om te zien hoe iemand die niet in orde is op bepaalde dingen reageert of kan reageren. het is niet zo dat ik hem uit zit te dagen, maar ik begin een klein patroon te zien in zn gedrag, opzich best vaag..

toch blijft het moeilijk, want hij kan niet opgenomen worden, hij wil met niemand praten over zijn probleem want hij heeft, naar zijn eigen zeggen, geen probleem.. dat is ook het lastige, want zelf ziet hij niet dat hij geflipt is.. zoals ik al eerder zei, hij heeft grootheidswaanzin..
da's nog wel het ergste.. ikzelf zit op de universiteit en hij doet tegen mij alsof ik alleen de baisschool heb afgemaakt terwijl hij zelf geen ene ruk doet of heeft gedaan..

maar goed, weet iemand een instantie waar je met dit soort dingen heen kan/moet gaan, ik ben er naar verschillende geweest maar misschien nog niet naar de juiste, kep nl. de hoop een beetje opgegeven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."