Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Eenmalig gebruik xtc kan geen kwaad'

'Eenmalig gebruik xtc kan geen kwaad'

51 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
f
fokkerLid
01-01-2024, 00:00
#1
:) Ik ben zeker blij met haar, maar toen ik haar leerde kennen was ik zo'n anderhalf jaar single en clean, en had ik mn leven enigszins weer op t spoor. Eerder wilde ik er niet aan beginnen aan een relatie, bang om iemand te kort te doen en uiteindelijk mezelf en iemand anders erbij teleur te stellen.
k
knoestLid
01-01-2024, 00:00
#2
iig bedankt voor de reacties, ben tijdje niet meer op dit forum geweest omdat internet nog niet is aangesloten op mn kamer grrrrrrr

anyway,
ik weet dat hij hulp nodig heeft, probleem is echter dat in Nederland iemand niet zo snel(gedwongen) op kan worden genomen.
het is overigens wel zo dat vanwege zijn financiële situatie hij wél een gevaar voor zichzelf kan vormen, maar ook hier zien en hebben we geen mogelijkheden.
het is gewoon irritant, want hij doet niks en verziekt eigenlijk mijn ouders' leven. want op straat gooien heeft ook geen zin, dan gaat zo iemand alleen maar nog meer naar de tering.
ikzelf interesseer me ontzettend in de psyche en wat dat betreft is het ook wel weer interessant om te zien hoe iemand die niet in orde is op bepaalde dingen reageert of kan reageren. het is niet zo dat ik hem uit zit te dagen, maar ik begin een klein patroon te zien in zn gedrag, opzich best vaag..

toch blijft het moeilijk, want hij kan niet opgenomen worden, hij wil met niemand praten over zijn probleem want hij heeft, naar zijn eigen zeggen, geen probleem.. dat is ook het lastige, want zelf ziet hij niet dat hij geflipt is.. zoals ik al eerder zei, hij heeft grootheidswaanzin..
da's nog wel het ergste.. ikzelf zit op de universiteit en hij doet tegen mij alsof ik alleen de baisschool heb afgemaakt terwijl hij zelf geen ene ruk doet of heeft gedaan..

maar goed, weet iemand een instantie waar je met dit soort dingen heen kan/moet gaan, ik ben er naar verschillende geweest maar misschien nog niet naar de juiste, kep nl. de hoop een beetje opgegeven.
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#3
nutsss zei:
Frisko zei:
MidasJ zei:
Ik heb zelfs gehoord dat de eerste 50 pillen geen blijvende schadelijke gevolgen hebben, ik heb denk ik een pil of 40 weg geslikt alleen ben al een behoorlijke tijd clean
Klik om te vergroten...
yep bij de 51ste word je scheel,dik,krijg je dikke puisten,opgezwollen teelballen en kan je nooit meer een erectie krijgen!!!
Klik om te vergroten...

:cry: :cry: :cry: shiiiiit net nr 51 gedropt!!!!! :cry: :cry: :cry:
Klik om te vergroten...



Arme pometje! :P
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Maar hoeveel mensen doen er nou eenmalig xtc gebruik?
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
^_^ zei:
Maar hoeveel mensen doen er nou eenmalig xtc gebruik?
Klik om te vergroten...

mensen die het als zeer klote hebben ervaren denk ik.
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Nee idd. Het gaat zo snel voorbij, je hebt er nog lang niet genoeg van.
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#7
caatje zei:
^_^ zei:
Maar hoeveel mensen doen er nou eenmalig xtc gebruik?
Klik om te vergroten...

mensen die het als zeer klote hebben ervaren denk ik.
Klik om te vergroten...

kan niet zou je bijna denken :openmouth:
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#8
volgens mij is juist bij iedereen de 1e keer het lekkerst.

Dus waarom 1 malig?

meschien zijn ze bang dat ze verlaafd raken ofzo...
:wave:
G
GewoonVOLLid
01-01-2024, 00:00
#9
1 keer is niet genoeg. :mrgreen:
F
FlasherLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kan iemand me misschien de directe link geven naar het artikel? Want die vermeld staat in de openingspost brengt me er niet... Is interessant voor aan een paar mensen te laten lezen :)
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#11
oké,

1.) www.Krux.nl
2.) www.elsevier.nl
l
lazybonesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als er 1 drug is waar ik verslaaft aan zou kunnen (willen) worden is het wel xtc. Gek genoeg heb ik dat met verder niets eigenlijk. Gelukkig maar dat de werking zo snel afneemt naarmate je vaker gaat slikken.
Die onderzoeken. Ach, ik heb het idee dat als er gebleken zou zijn dat het wel een schadelijk effect had op wat dan ook, het gebruik er niet veel minder om zou worden. Er is al sinds jaar en dag bekend dat alcohol zo giftig is als de pest. Je kan toch niet beweren dat dat verder negatief is uitgepakt voor wat betreft het gebruik ervan. En wat te denken van nicotine? Mensen blijven innemen totdat voor 100% is gebleken dat voor hem / haar op 'n bepaald moment dat gebruik min of meer levens bedreigend is. Een alcohol verslaafde stopt waarschijnlijk pas wanneer hij in het ziekenhuis te horen heeft gekregen dat zijn lever bijna volledig is verwoest.
Een stugge roker zal zich pas overgeven op het moment dat ie een hart infarct heeft overleeft.
Xtc gebruik zal niet echt gezond voor je zijn, dat staat vast. We nemen met z'n alle de risico's gewoon voor lief.
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Toch zou ik niet willen zeggen dat 1x xtc niet schadelijk is. Natuurlijk zal het wel geen tot weinig gevolgen hebben maar als het je beviel zal er vast een 2e en een 3e keer enzovoorts komen. Dus in dat opzicht zal het vast wel schadelijk zijn. Verder is het voor mij totaal niet verslavend, hoe leuk ik het effect ook vind. Speed vind ik misschien minder leuk, maar wel veel en veel handiger en veel en veel verslavender. Ik kan met een gerust hart 200 pillen thuis hebben liggen en er niet aan komen, maar zodra ik ook maar een beetje speed heb liggen is dat zo op.
l
lazybonesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wonderlijk vind ik dat. Speed doet me niks. Vind 't niet vies of zo, maar heb er geen moeite mee het te laten liggen. Coke idem dito. Zo zie je maar dat het per persoon moet worden bepaald of een middel verslavend werkt ja of nee.
k
knoestLid
01-01-2024, 00:00
#15
n dude die ik ken heeft een tijdje bijna elk weekend X gedaan, en hij is er anders uitgekomen.. hij is nu n tijd clean, maar hij zal denk ik nooit meer t zelfde worden als ervoor
l
lazybonesLid
01-01-2024, 00:00
#16
knoest zei:
n dude die ik ken heeft een tijdje bijna elk weekend X gedaan, en hij is er anders uitgekomen.. hij is nu n tijd clean, maar hij zal denk ik nooit meer t zelfde worden als ervoor
Klik om te vergroten...
Wat is er dan met em aan de hand nu? Waarin ie ie veranderd? Is die persoon er slechter van geworden, of alleen anders? Dat is best belangrijk om te weten. Vertel eens iets meer als je wil.
f
fokkerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Veel hangt ervanaf hoe je ermee om gaat.

Zelf laat ik altijd minstens 3 maanden tussen mn gebruik om mn lichaam de kans te geven alles eruit te werken en op adem te komen.

De eerste 50 pillen? Wat een larie, als jij elke dag 5 pillen wegwerkt voor 10 dagen lang, geloof maar dat je flink van de kaart bent na 10 dagen en n test zal aangeven dat je zowat geen hersens meer hebt! :mrgreen:

Gebruik jij die 50 pillen in de vorm van om de 3 maanden 5 pillen op n avond, is dat 30 maanden voor 50 pillen, denk niet dat t veel aan je veranderd heeft na bijna 3 jaar. Tenminste, ik ben nog gezond, mn geheugen doet t prima, ik krijg nog altijd mn rubiks cube in moordtempo in elkaar gezet, mn ruimtelijk inzicht is nog zo goed als t altijd geweest is... merk er eigenlijk weinig verschil in.

Wel merkte ik in mn hardcore-drugstijd dat ik ongeveer een half jaar nodig heb gehad om weer mezelf te worden nadat ik met alles gekapt was. Was totaal mezelf kwijt, kreeg niks geregeld, niks onthouden, technische dingen lukte voor geen meter (ten opzichte van hoe ze normaal lukken), was nerveus, snel onzeker, emotioneel labiel en droomde extreem vreemd. Zo'n 6 maanden heeft t geduurd voor dit alles weg trok. Wat ik gebruikte? Eigenlijk zowat alles wat ik in mn handen kon krijgen, alleen geen heroine. De voornaamste dingen waren XTC, coke en speed. Ook ben ik in die tijd veel vriendschappen verloren, waar ik nu van inzie dat ik dit zelf schuld was. Alle problemen in mn leven legde ik buiten mezelf. Alles wat ik fout deed had wel n reden, daarom deed ik dit, daarom deed ik zo, en dat was ik toen gedaan had dat was omdat die dit en dat gedaan had. En ik had t ook zo moeilijk. Vind t niet gek dat ik weinig mensen overhield. Ik zou mezelf ook niet gemoeten hebben, en dat was eigenlijk diep van binnen ook zo. Ik haatte mezelf om wat ik deed en vooral omdat ik er niet over wilde/kon/durfde te zijn.

Achteraf gezien denk ik dat speed me t meest verrot heeft, smerige shit.
l
lazybonesLid
01-01-2024, 00:00
#18
Best goed hoor, zo in een keer alles laten staan. Als je wil sterk genoeg is lukt dat idd. Heb het zelfde achter de rug met alcohol. Bijna fataal. Drink nu geen druppel meer. Ik moet er niet aan denken. Heel vreemd, ruim 20 jr. gezopen dat t niet normaal meer was. Ik ben verder nergens vies van, maar doe enkel nog xtc en af en toe n lijntje coke. En ik voel me als herboren.
l
lazybonesLid
01-01-2024, 00:00
#19
[Achteraf gezien denk ik dat speed me t meest verrot heeft, smerige shit]

Helemaal mee eens. Maar gooi coke dan ook maar weg, want daar wordt je zo aso van als de pest. Dan jaag je je vrienden echt een voor een de deur mee uit. Goed dat je er vanaf bent gekomen. 'n boel mensen lukt dat niet zo maar. :openmouth:
f
fokkerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ben van de een op de andere dag overal van afgestapt, wat niet wil zeggen dat dit makkelijk was.

Coke gebruik ik idd ook niet meer.

Anderhalf jaar ben ik overal van af gebleven en heb ik NIETS gehad.

Het enige dat ik nog met mate gebruik is XTC (1x in de 3 maanden of meer tijd) en psychedelische drugs (Paddo's, Salvia) en jointjes. Heb hier bewust mee gewacht tot ik de urges niet meer had, toen heb ik besloten dat ik XTC wel nog n keer wilde, en mezelf de regel gesteld er minstens 3 maanden tussen te laten om nieuwe verslaving te voorkomen. Ik houd dit nu al jaren vol :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."