Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXtc gevaarlijker bij hoge doseringen?

Xtc gevaarlijker bij hoge doseringen?

15 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Achja, hij vraagt het tenminste. Beter dan dat hij het gewoon aan zou nemen.

Maar inderdaad wel dom van je.
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#2
Aaaaargghhhh

Lees jij eigenlijk wel wat mensen antwoorden?
Begrijp jij eigenlijk wel nederlands?

Weet je wat? Als jij nou eens iedere dag 20 pillen neemt zodat je een grote tolerantie opbouwt, dan doen we een leuk experimentje daarna. Ja? Ik spreek je over een dag of 10 en dan gaan we lachen!
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#3
IK had hier net een heftige discussie over met wat gasten.

Mijn vraag is namelijk dit:

Als ik samen met iemand mdma ga gebruiken. En die gene waarmee ik gebruik heeft 2 pillen gehad en ik 6, en we gaan precies even hard ( kun je nooit weten maar stel dat je precies even heftig gaat ), omdat ik een hogere tollerantie heb dan die gene.

Is mijn gebruik dan gevaarlijker dan die van die andere gast, omdat ik er 6 gehad heb ( en dus meer mdma ) en die andere gast 2 ( en dus minder mdma), ook al voelen we het even hevig?

Dit lijkt mij namelijk niet, want ik heb dan toch een hogere tollerantie en dus gaan we gewoon even hard. Of is mijn gebruik een stuk belastender voor mijn lichaam en hart omdat ik alleen een hogere tollerantie heb voor het mdma-effect en niet voor het oppeppende effect?

Ervan uit gaand dat er iemand is met een super hoge tollerantie, die bijvoorbeeld 10 goede pillen nodig heeft om even hard te gaan als een ander iemand met 2 bijvoorbeeld. Als het bovenstaande waar is, dan zou deze persoon dus nooit even hard kunnen gaan als die gene met 2 pillen op, want als hij dat wel doet is het voor hem veel gevaarlijker en dus veel meer kans om eraan te sterven?
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#4
nutsss zei:
Aaaaargghhhh

Lees jij eigenlijk wel wat mensen antwoorden?
Begrijp jij eigenlijk wel nederlands?

Weet je wat? Als jij nou eens iedere dag 20 pillen neemt zodat je een grote tolerantie opbouwt, dan doen we een leuk experimentje daarna. Ja? Ik spreek je over een dag of 10 en dan gaan we lachen!
Klik om te vergroten...

ik zeg toch niet dat ik zo een tolerantie heb. Ik ken inderdaad mensen die er 6 gooien, en gaan even hard als ik van 2. Maar is dat dan gevaarlijker? ook al gaan ze exact even heftig?
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is het stofje dat schadelijk is voor het grootste deel. Het effect speelt een veel kleinere rol in de schadelijkheid.

Dus jou gebruik is ongezonder. Dat lijkt me eigenlijk toch wel heel erg logisch.

Zou toch ook maar eens even wat beter onderzoek naar de effecten van de stoffen die je tot je neemt. Je dus wat meer verdiepen in wat zon stof nou precies met je lichaam doet.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#6
TeQ zei:
Het is het stofje dat schadelijk is voor het grootste deel. Het effect speelt een veel kleinere rol in de schadelijkheid.

Dus jou gebruik is ongezonder. Dat lijkt me eigenlijk toch wel heel erg logisch.

Zou toch ook maar eens even wat beter onderzoek naar de effecten van de stoffen die je tot je neemt. Je dus wat meer verdiepen in wat zon stof nou precies met je lichaam doet.
Klik om te vergroten...

Maar als je een hoge tolerantie van een stof hebt is het dus altijd schadelijker voor je? Maar als je weinig effect ervaart heeft de stof toch ook weinig effect op je lichaam? Want bij hoge tolerantie heb je weinig effect, dus het stofje werkt niet goed, maar het zou dan wel nog gewoon schadelijk ziijn voor je lichaam?

Klinkt inderdaad wel logischer dan wat ik zei. Maar ik dacht dat de schadelijkheid ervan lag aan dat je serotonine opraakt en dat er veel adrenaline vrijkomt ( kans op oververhitting en uitdroging, en dat je hart het begeeft door de adrenaline). Als je hoge tolerantie hebt gebeurt dat allemaal maar in kleine mate dus hoe is het dan gevaarlijk voor je?
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#7
DarkScope zei:
TeQ zei:
Het is het stofje dat schadelijk is voor het grootste deel. Het effect speelt een veel kleinere rol in de schadelijkheid.

Dus jou gebruik is ongezonder. Dat lijkt me eigenlijk toch wel heel erg logisch.

Zou toch ook maar eens even wat beter onderzoek naar de effecten van de stoffen die je tot je neemt. Je dus wat meer verdiepen in wat zon stof nou precies met je lichaam doet.
Klik om te vergroten...

Maar als je een hoge tolerantie van een stof hebt is het dus altijd schadelijker voor je? Maar als je weinig effect ervaart heeft de stof toch ook weinig effect op je lichaam? Want bij hoge tolerantie heb je weinig effect, dus het stofje werkt niet goed, maar het zou dan wel nog gewoon schadelijk ziijn voor je lichaam?

Klinkt inderdaad wel logischer dan wat ik zei. Maar ik dacht dat de schadelijkheid ervan lag aan dat je serotonine opraakt en dat er veel adrenaline vrijkomt ( kans op oververhitting en uitdroging, en dat je hart het begeeft door de adrenaline). Als je hoge tolerantie hebt gebeurt dat allemaal maar in kleine mate dus hoe is het dan gevaarlijk voor je?
Klik om te vergroten...

Volgens mij heb je geen tolerantie tegen mdma. Tolerantie is dat je lichaam 'went' aan een stof waardoor je meer nodig hebt, zoals bij speed. Bij mdma heb je gewoon een beperkte voorraad serotine in je hersenen en die put je uit. Op is op en dat heeft weer tijd nodig.
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#8
nutsss zei:
Volgens mij heb je geen tolerantie tegen mdma. Tolerantie is dat je lichaam 'went' aan een stof waardoor je meer nodig hebt, zoals bij speed. Bij mdma heb je gewoon een beperkte voorraad serotine in je hersenen en die put je uit. Op is op en dat heeft weer tijd nodig.
Klik om te vergroten...


Ja, maar je krijgt ook tolerantie in het opzicht van hoeveel serotonine wordt los gelaten bij welke dosering. Er treed dus lichamelijke en geestelijke tolerantie op.

@Darkscope
Maar dat betekent dus niet dat lever, hersenen e.d. minder schade oplopen wanneer ze in aanraking komen met de stof. Sterker nog, waarschijnlijk zelfs meer omdat ze voortdurend de klap te verwerken krijgen.
Dus als je dan meer mdma tot je neemt resulteert dat in meer schade.
m
melissaLid
01-01-2024, 00:00
#9
mijn vriendin nam ooit 13 pillen op een avond.....
toen belde ze me snachts(s"ochtends)op met de mededeling dat ze doodging en geesten en t licht zag...... :rolleyes: :rolleyes:
waarschijnlijk is t dus niet echt goed als je er teveel slikt :wink:
zei heeft er nooit meer eentje genomen,haar absolute dieptepunt dus...
en nou ga ik haar morgen lastig vallen met mijn zakje toverpoeder :mrgreen: :mrgreen:
ik ben evil :smilingimp: :smilingimp:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik denk wel dat het een stuk schadelijker is, maar niet 3 keer zo schadelijk..

Voor sommige onderdelen van het effect bestaat er een tolerantie, dus voor datgene is het dan mss minder gevaarlijk..

mijn voorbeeld daarvoor:
Iemand die speedjunk is snuift 3 gram op een dag
laat iemand die voor de eerste keer speed doet ook eens 3 gram snuiven aan hetzelfde tempo en die kerel is waarschijnlijk dood..

het is dus niet even schadelijk voor beiden :wave:
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jeller zei:
mijn voorbeeld daarvoor:
Iemand die speedjunk is snuift 3 gram op een dag
laat iemand die voor de eerste keer speed doet ook eens 3 gram snuiven aan hetzelfde tempo en die kerel is waarschijnlijk dood..

het is dus niet even schadelijk voor beiden :wave:
Klik om te vergroten...


Klopt, maar wil benadrukken dat een effect zijn schade heeft. Maar de stof zelf zeker ook, hoe het door je lichaam verwerkt wordt.
Het lever van die speedjunk krijgt wel een hele zooi rommel erdoor heen gewerkt.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#12
idd daar heb je wel gelijk in
b
buzzyLid
01-01-2024, 00:00
#13
DarkScope zei:
Is mijn gebruik dan gevaarlijker dan die van die andere gast, omdat ik er 6 gehad heb ( en dus meer mdma ) en die andere gast 2 ( en dus minder mdma), ook al voelen we het even hevig?

Dit lijkt mij namelijk niet, want ik heb dan toch een hogere tollerantie en dus gaan we gewoon even hard.
Klik om te vergroten...
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#14
@nutss. Er bestaat zeker tolerantie tegen mdma. Het klopt ook zeker dat je serotonine-voorraad uitgeput wordt, hetgeen kan leiden tot een maximale waarde van het effect, dus als je veel achter elkaar gebruikt hebt, hebben alle pillen vanaf de derde bijvoorbeeld geen effect meer.

Maar iemand zei me eens dat het opppeppende effect wel nog meer wordt, en dat je wel nog waziger wordt, ook al is je serotonine op?

Er bestaat ook tolerantie want als jij elke week mdma gebruikt, heb je al snel het dubbel aantal pillen nodig voor hetzelfde effect ( mits je serotonine voorraad nog redelijk hoog is anders heb je geen effect meer )

- Over de schadelijkheid. Dom van me om te denken dat het niet schadelijker is als je meer neemt, ook al is het gevoel niet hevig bijvoorbeeld. Je lever en je hart hebben toch een stuk meer mdma te verwerken, waardoor ze schaden oplopen. Dit staat natuurlijk los van het effect dat door serotonine wordt veroorzaakt. Dus het kan dan zeker zo zijn dat je hoge tolerantie hebt en dus weinig serotonine vrijkomt en dus nauwelijks effect kwa gevoel, maar wel op je hart en je lever moet de mdma toch zeker afbreken.

Ik heb mijn antwoord op mijn vraag dus :)
P
PRINCEZS_Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Het lijkt me echt wel LOGISCH dat 6 pillen gevaarlijker zijn dan 2......
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Voel je dan niks van 2 pillen. :confused: Ik slikte vroeger ook weleens 10 of meer pillen op een avond, 6 jaar terug of zo. Maar ik heb nu echt wel een vette avond met 1 of 2 pillen op en alcohol.

6 is denk ik wel schadelijker dan 2, ondanks je zelf misschien een hogere tolerantie hebt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."