Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUitgaan zonder drugs

Uitgaan zonder drugs

35 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
N
NexxtGenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Voor wie van jullie is een avondje uitgaan of naar een feest gaan zonder drugs (alcohol mag wel) veel minder leuk geworden nu jullie de drugswereld hebben ondekt?

Ik moet toegeven dat als ik het wel minder leuk vind... zeker in een discotheek dat met XTC zóó veel leuker is en je met een pilje in je hand zo helder als wat op de vloer een beetje probeert te dansen...tjsa dan weet je toch dat het allemaal met drugs een stuk leuker is...however, als ik goed zat ben is het ook zeker wel leuk :), niet zo leuk als met pillen maar zeker wel leuk :P.

Maar goed hoe denken jullie hierover?
d
disasterLid
01-01-2024, 00:00
#2
In het begin kon ik niet zonder :P . Maar nu hoef het niet zo met XTC. Daarvoor gebruik ik wel alternatieven: het liefst alleen alcohol, maar als ik de verlangens naar speed niet meer kan verdragen leg ik een lijn neer :grin: . Als ik goed zat ben, neem ik wel liefst 'n pilletje. Dan voel ik me helemaal relax :hearteyes: .
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#3
het is zo leuk als dat je het zelf maakt
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Onzin! Weekenden en avondjes uit op alleen alcohol of nuchter kunnen ook enorm leuk zijn. :)

Kan me gelukkig prima vermaken zonder drugs.
M
MarklarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Soms is uitgaan ook veel leuker zonder drugs. Het hangt er voor mij vanaf wie er mee gaan, welk feest, soort muziek etc etc etc. Ik heb wel is gehad dat ik nuchter (alcohol mag niet) naar een feest ging waar ik toch liever wat wilde slikken maar uiteindelijk voelde ik me gewoon space door iedereeen om me heen, en heb me goed vermaakt (in qontrol 2005 :sunglasses: ) Wat dansen betreft was ik vroeger erg zelfbewust toen ik het deed. Drugs hebben me daar wat losser in gemaakt, maar ik heb ze niet meer nodig om los te komen. Heb gewoon wat vertrouwen gekregen in mezelf, en kan me niks meer schelen wat mensen denken zodra ik de zaal binnen kom stampen :P Ik kan dus niet zeggen dat uitgaan zonder drugs veel minder leuk is geworden, maar wel dat de mooiste momenten meestal waren tijdens een vloedgolf van serotonine :hearteyes:
b
ballie15Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Gelukt

Afgelopen weekend uitgeweest.
Iedereen om me heen had pillen op.
Ik had al gedronken en ik combineer liever niet.
Ik heb voor mezelf de grens gesteld, als ik in mijn eigen stad gewoon uitga, neem ik geen pillen.
Ik moet zeggen dat ik het in het begin moeilijk had, ik wilde ook!
Maar hoe meer ik gedronken had, hoe leuker t natuurlijk allemaal werd.
Ik heb me helemaal kapot gelachen om iedereen en het was hartstikke gezellig, iedereen ging helemaal LOS, ik zelf ook, geen probleem.

Achteraf was ik trots dat ik mijn eigen grens niet heb overschreden,
maar ik heb wel zin in aankomend weekend, lekker naar de Fuse en dan gaan ze dr wel weer in.
c
challengeLid
01-01-2024, 00:00
#7
laatste keer wou ikm ook niks nemen.
was in de happydays.
toch uit frustratie om een uurtje of 2 maar iets naar binnen getrapt.
en toen ging de nacht wel erg snel voorbij.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vermaak me net zo goed als ik nuchter ben als wanneer ik helemaal leip ben :wink:
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Safire zei:
Ik vermaak me net zo goed als ik nuchter ben als wanneer ik helemaal leip ben :wink:
Klik om te vergroten...

zo hoort het, ook ik vermaak me eigenlijk altijd wel tijdens het uitgaan... blijft toch een gezellige bezigheid, met of zonder drugs... :grin:
F
FreezingLid
01-01-2024, 00:00
#10
kan makkelyk uitgaan zonder drugs, enige wat standaard is geworden is alcohol.
g
gewoon doen joh!Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Alcohol zowieso, maar de laatste tijd (vanaf een half jaar geleden ofzo) gaan mijn ogen echt zoo vaag staan als ik alcohol met xtc mix, het is gewoon TE duidelijk dat ik drugs op heb, Daarom doe ik dat niet echt meer.
Uitgaan met alcohol en sos vind ik altijd wel leuk, maar de portomonee niet :wave:
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
vermaak me prima met en zonder drugs...
alcohol drink ik niet tot nauwelijk :)
g
gewoon doen joh!Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb nooit een weekend zonder alcohol, dus ik zie het zegmaar als de "basis" die ik zowieso heb, meestal komt daar ook wel sos bij, pillen wil ik nu alleen met "speciale gelegenheden" doen.
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Als ik uitga, dan neem ik vaak ook helemaal niets behalve fris dus ook geen alcohol soms wel alcohol soms niet maar ik ga drinken totdat ik aangeschoten raak en ga dan niet verder.... ik kan me dan wel redelijk vermaken (ben nou 22) maar ik zou best eens XTC willen uitproberen als ik de verhalen zo hoor van andere mensen. :hearteyes:
l
lj_bobLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ligt er vooral aan met wie ik ga. Aangezien mijn vriendenkring niet zo drugsgerelateerd is neem ik in hun bijzijn meestal nix. Behalve op de wat grotere zomerfeestjes zoals extrema.. Dan gezellig een pilletje allemaal.

Verder ga ik 1 keer per maand stappen waarbij ik van mezelf drugs mag gebruiken. Ik ga dan ook zonder mijn drugsvrije vrienden. Meestal gewoon alleen, heb daar toch wel mensen leren kennen in die uitgaansgelegenheden.

I like Electro, House & Techno! TuuuTuuTuTu pieuw! :hearteyes:
G
GoanautLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ga hier in de stad altijd uit zonder drugs. Meestal drink ik dan wel alcohol (niet heel veel), en ik vermaak me prima! Ik moet wel toegeven dat ik me op een feestje in Amsterdam ofzo waar ik op de pillen zit, nóg meer vermaak, maar dat was ook al zo toen ik de meeste drugs nog niet ontdekt had. Ik woon in zo'n klote uithoek van Nederland en ik ga gewoon niet zo heel vaak naar spetterende party's, mede door de reiskosten en door m'n vriendin die meestal niet mee mag.

Wel ben ik teleurgesteld als ik op zo'n feestje dan van plan ben iets te gaan gebruiken, en het gaat niet door of het werkt niet goed.. dan vind ik het jammer dat ik nuchter blijf, want ik had zo graag gewild.
g
gewoon doen joh!Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Het verbaasd me nog best dat zoveel mensen nuchter uitgaan. Ik heb het idee dat als ik uitga echt iedereen MINSTENS bezopen is daar :beer:
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#18
gewoon doen joh! zei:
Het verbaasd me nog best dat zoveel mensen nuchter uitgaan. Ik heb het idee dat als ik uitga echt iedereen MINSTENS bezopen is daar :beer:
Klik om te vergroten...

Als je mij tegenkomt is dat slechts een façade om mijn diepgewortelde intelligentie te verbergen
g
gewoon doen joh!Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Psycho_Chrono zei:
gewoon doen joh! zei:
Het verbaasd me nog best dat zoveel mensen nuchter uitgaan. Ik heb het idee dat als ik uitga echt iedereen MINSTENS bezopen is daar :beer:
Klik om te vergroten...

Als je mij tegenkomt is dat slechts een façade om mijn diepgewortelde intelligentie te verbergen
Klik om te vergroten...

Hmm en ben jij dan een uitzondering of is iedereen eigenlijk toch stiekem helemaal nuchter? :P
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#20
het is een dekmantel voor een grootschalig complot, maar ik ben wel in mijn eentje

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."