Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswekelijks xtc gebruik schadelijk?

wekelijks xtc gebruik schadelijk?

28 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
o
oxidoxLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik vraag me echt af of iedere week gebruiken echt zo schadelijk kan zijn..?

want ik weet dat veel mensen dit op wekelijkse basis doen.. stel 2-6 pillen per week.

word je hier dom van :grin: ? , blijvende schade aan hersenen? , of andere zaken? ,

als je er meer van weet .... , zal het aprecieren!
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#2
je wordt vergeetachtig van xtc...en als je het elke blijft doen dan heeft je serontonin gehalte geen tijd om te herbouwen wat veel mensen in een depressie kan laten glijden en met wekelijks gebruik heb je steeds meer en meer nodig sinds je lijf gewent raakt aan de mdma...dus ja het is slecht...het is niet voor niets een harddrug en illegaal...lijkt me sterk dat het goed voor je is
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee.. van meerdere keren xtc per week doen kan je niet dom worden.

Dit om de simpele reden dat je al dom bent als je zoiets doet.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja dan kan er schade optreden, en het effect gaat weg, althans, het gedeelte geassocieert met het grote geluksgevoel en de liefde die mensen beschrijven te voelen. Als je het echt misbruikt kan dat zelfs zo eindigen dat dit gewoon nooit meer terug komt, ook niet als je wel gewoon een jaar wacht.
Verder door blijvend misbruik kan je de serotonine receptoren zodanig beschadigen dat je minder voelt, dus door het te misbruiken kan je het verpesten waardoor je permanent eigenlijk het omgekeerde krijgt.

3 maanden wachten is nodig om te zorgen dat je serotonine herstelt, in dat geval is de schade beperkt tot vrijwel geen schade als je geen idiote hoeveelheden neemt.
o
oxidoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik heb nooit gezegt dat ik dit doe, en door het te vragen doe ik WAARschijnlijk niemand kwaad?


en wie heeft het over meerdere keren per week?, wekelijks gebruik , iedere week 1x ..

dit omdat mensen in de buurt dat dusdanig iedere week doen..
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb het ongeveer een half jaar iedere week gedaan en de schade die ik er van heb opgelopen is vooral vergeetachtig zijn en lichte HPPD verschijnselen. Klinkt misschien niet heel ernstig maar ik raad het echt niet aan....
o
oxidoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Miss J zei:
Ik heb het ongeveer een half jaar iedere week gedaan en de schade die ik er van heb opgelopen is vooral vergeetachtig zijn en lichte HPPD verschijnselen. Klinkt misschien niet heel ernstig maar ik raad het echt niet aan....
Klik om te vergroten...

ok, bedangt vr de informatie :)

.. kan je wat meer informatie geven over : lichte HPPD verschijnselen ?

heb echt geen idee wat dat is.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#8
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=8795

eerste link die je krijgt als je met google zoekt :rolleyes:
o
oxidoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
ok bedangt !, veel bijgeleerd
o
oxidoxLid
01-01-2024, 00:00
#10
ja dit is wel degelijk serieus te nemen, komen deze symtomen ook voor bij gebruik van bloeibare , of andere drugs?

of is dit echt specifiek voor xtc?
h
htweeooLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb weken XTC gebruikt, weken achter mekaar. Geloof me het is schadelijk. Nu mindert het (bijna 2 maand geleden de laatste pil).

Maar ik heb iets aan mijn zicht een soort HPPD. Ik zie zwarte puntjes verspringen nr overal. En ik heb net altijd zonlicht in mijn gezicht.
Soms ook coordinatieverlies, ik ben erg sportief maar soms ik weet niet geen evenwicht.
Ook je kent het klappertanden dit heb ik gewoon in de warmte ofzo.
Ook heb je al je pil uitwerkt die koude rillingen die heb ik voortdurend.

In het begin voel je dit niet, na 10 dagen komt de hardste dip.
F
Fat Freddy's catLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik heb eens 2 jaar aan een stuk elke week enkele pillen met een opdruk van Mickey Mouse op genomen, na 2 jaar begon ik een beetje op Mickey Mouse te lijken, toen ben ik maar gestopt!
c
citrobacterLid
01-01-2024, 00:00
#13
oxidox zei:
ik heb nooit gezegt dat ik dit doe, en door het te vragen doe ik WAARschijnlijk niemand kwaad?


en wie heeft het over meerdere keren per week?, wekelijks gebruik , iedere week 1x ..

dit omdat mensen in de buurt dat dusdanig iedere week doen..
Klik om te vergroten...

Ik merk het wel degelijk als ik gebruik hebt, tot zelfs een week nadien dat ik niet zo zuiver kan denken als normaal. Ik volg universiteit dus ik heb men verstand nog wel redelijk nodig en daarom probeer ik het te beperken tot een paar keer per jaar. Maar komt tegenwoordig al dichter bij een paar avonden per maand.
HOe groter de kater , hoe meer hersencellen je kwijt bent. Ik heb ook gemerkt dat best je brein niet laat oververhitten, door afentoe buiten te gaan staan of veel water te drinken. Schijnt hoe warmer het hoofdje, hoe meer braindamage. (is wetenschappelijk bewezen) Maar ik ken ook mensen die wel ongeveer ieder week of toch zeker twee maal per maand gebruiken en nog perfect afstuderen op unief.
Dus het kan wel... Van alchohol krijg je trouwens ook hersenschade, het voordeel is dat het je serotonine en andere hormoon levels niet aantast.
Tis wikken en afwegen, bij niemand zal x hetzelfde effect en ook dezelfde schade hebben.
Véél plezier nog met slikken, probeer gewoon niet te ontsporen...
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#14
citrobacter zei:
Ik volg universiteit dus ik heb men verstand nog wel redelijk nodig en daarom probeer ik het te beperken tot een paar keer per jaar.
Klik om te vergroten...

moet je niet zoveel zuipen :P

citrobacter zei:
Maar komt tegenwoordig al dichter bij een paar avonden per maand.
Klik om te vergroten...

ja dat gaat snel...
S
Shana_PLid
01-01-2024, 00:00
#15
Doe het ongeveer 1.5 jaar elk weekend, meestal zowel vrijdag en zaterdag. Soms enkel een dag per weekend. Laten we zeggen dat ik ongeveer neerkom op 8 pillen per weekend, meestal met een gemiddelde van 100 mg.
Soms ben ik vergeetachtig ja maar dit is niet zo storend. Waar ik wel veel last van heb is het feit dat ik nadenk dat het niet juist is, ik zeg wel ik stop ermee maar eigenlijk meen ik dit niet omdat het te plezant is. Ook mijn vrienden wijzen me er vrijwel iedere keer op. Lichamelijk ook weinig tot geen klachten (wel beetje vermagerd) doordat ik overdreven goed op men voeding let en omdat ik veel sport, dit is zeer belangrijk denk ik. Ook voldoende rust is belangrijk.
Voor de rest geen andere drugs voor mij, heb het allemaal wel geprobeerd hoor maar ik vind x gewoon het beste en het onschuldigste. X is gewoon een partdrug, meer niet. Als je verslaafd bent aan speed of coke bv heb je het echt nodig om te kunnen functioneren, dat vind ik een stapje te ver.
Kijk er toch maar goed mee uit of je beland in hetzelfde schuifje als mij.
c
citrobacterLid
01-01-2024, 00:00
#16
Shana_P zei:
Doe het ongeveer 1.5 jaar elk weekend, meestal zowel vrijdag en zaterdag. Soms enkel een dag per weekend.
Kijk er toch maar goed mee uit of je beland in hetzelfde schuifje als mij.
Klik om te vergroten...

Jah, ik moet zeggen, int begin kon ik na een avond gebruiken makkelijk een paar maanden wachten tot er weer een groot feest was ofzo. Maar hoe langer , hoe meer ik het bij gewonere feestjes ook wil nemen. Maar ik probeer toch de maat erin te houden.. toch bedankt voor de gouden raad
B
BrownyLid
01-01-2024, 00:00
#17
htweeoo zei:
Ik heb weken XTC gebruikt, weken achter mekaar. Geloof me het is schadelijk. Nu mindert het (bijna 2 maand geleden de laatste pil).

Maar ik heb iets aan mijn zicht een soort HPPD. Ik zie zwarte puntjes verspringen nr overal. En ik heb net altijd zonlicht in mijn gezicht.
Soms ook coordinatieverlies, ik ben erg sportief maar soms ik weet niet geen evenwicht.
Ook je kent het klappertanden dit heb ik gewoon in de warmte ofzo.
Ook heb je al je pil uitwerkt die koude rillingen die heb ik voortdurend.

In het begin voel je dit niet, na 10 dagen komt de hardste dip.
Klik om te vergroten...

Wekelijks gebruik = schadelijk,zeker weten
Ik neem dit zelf 1 maal/maand maximum 2 sessies per maand.
Een sessie in de uitgang betekent toch een 3 tal xtc tabletten.en heb ongeveer de zelfde symptomen als "htweeoo" .. + nog andere symptomen doordat ik erbij nog is alcohol drink en meestal versterk met coke of speed.
De negatieve bijwerkingen zoals hierboven overal vermeld onderdruk ik met cannabis en/of faramaceutische drug (diazepam,flunitrazepam enz)

toch ben ik van mening dat als het redelijk zuivere mdma betreft en men doet dit een 2 tal keer per maand,zonder alcohol en iets anders het geen kwaad kan op middel lange termijn :)

grtz
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wekelijks gebruik is absoluut niet goed voor je! Ik heb het zelf ondervonden en de electrische schokjes in mijn hoofd die meestal een dag of vier later bij mij optreden zijn echt niet goed!! Dat betekent namelijk dat mijn "serotonine-huishouding" flink van slag is! Om die reden gebruik ik het tegenwoordig dus echt nog maar zo min mogelijk (cq. nauwelijks)....
c
citrobacterLid
01-01-2024, 00:00
#19
Shana_P zei:
Klinkt wel verontrustend NexxtGen aangezien ik het al veel langer doe.
Tijd om te stoppen dus.
Klik om te vergroten...

Tjah, dat ligt eraan wat je wil bereiken natuurlijk. En lang niet iedereen ervaart dit soort dingen hetzelfde.
N
NexxtGenLid
01-01-2024, 00:00
#20
100% zeker schadelijk. Ik heb het 'slechts' 4 maanden lang elke week gebruikt (april tm augustus 2006 (!)) en ik heb nog steeds last van slechte concentratie en een sterk verminderd kortetermijngeheugen. Ook heb ik constant het gevoel alsof ik door een soort waas kijk waardoor ik een beetje het gevoel heb alsof ik in een droomwereld leef, alsof je bewust naar alles staart. Ook gaat tijd nu véél sneller voorbij, of ik nou iets stoms of iets leuks doe, het lijkt alsof de wereld aan me voorbij gaat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."