Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSluipende MDMA verslaving

Sluipende MDMA verslaving

37 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
g
geoxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste leden,

Telkens leg ik m'n eigen de drie maand regel weer op, maar bijna elke keer mislukt het wel, als een domme boer ga ik dan maar aan de MDMA. Het is niet zo dat ik zelf zou bellen om pillen of kristallen, maar dan heeft een maat er weer een paar liggen ( zoals gisteren ) en dan komt hij naar jou huis, en dan krijg ik die ongelooflijke drang om hoe dan ook die pillen te slikken. Ook als ik uitga en ik zie iemand met pupillen als een eurostuk rondlopen krijg ik ook weer meteen zin, en kan me juist nog weerhouden om te gaan vragen of die gast nog wat kan missen. Ik slik zeker niet elk weekend maar ik merk dat de tussenpauzes altijd korter en korter worden, het gevoel veranderd en de katers worden kutter. Terwijl ik vroeger helemaal geen kater kreeg.

Ik ben er wel zeker van dat iemand zich hier in herkent en ik zou graag weten wat jij er tegen doet...


Met vriendelijke groeten
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zelfdisipline :beer:
g
geoxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nick de Neger zei:
Zelfdisipline :beer:
Klik om te vergroten...
H
Heb ik niet
Als ik slik en ik heb 1 gram mdma of 5 pillen of whatever , ik stop niet voor het op is.. En als ik dan iets zou overhebben zou ik het de volgende avond slikken..
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wegeven aan mensen die er ook wel raad mee weten? :P
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#5
geox zei:
Nick de Neger zei:
Zelfdisipline :beer:
Klik om te vergroten...
H
Heb ik niet
Als ik slik en ik heb 1 gram mdma of 5 pillen of whatever , ik stop niet voor het op is.. En als ik dan iets zou overhebben zou ik het de volgende avond slikken..
Klik om te vergroten...

MAak je geen zorgen, ik was precies zoals jij. Op een gegeven moment worden de katers zo heftig klote en het gevoel wordt zoveel minder lekker dan eerst, da stop je vanzelf.
g
geoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nja het gevoel is nog wel zeer nice, maar niet zoals de eerste keren.
Weggeven dat is geen optie, snoep het veel liever zelf op dan :hearteyes:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heel herkenbaar maar op een gegeven moment was ik er gewoon klaar mee. De roes kwam niet meer en de 1 daagse dipjes werden een dagenlange Dip.

Nu kan ik het laten liggen omdat ik niet meer wekelijks met mensen in aanraking kom die wat op hebben/nemen. Of het ook zo zou zijn als dat wel zo was??? Het werkt toch erg aanstekelijk. Een tijdje terug had ik nachtdienst en mijn vriendin belde om een uur of 3 met een geweldig "I love you" verhaal en ik kreeg gelijk zin om en baalde dat ik aan het werk was.

Toch is het stukken minder geworden, de drang, mede omdat we allemaal andere prioriteiten hebben gekregen. De een heeft werk, de ander kinderen enzzz. Zelf heb ik een voorraadje in huis liggen waar ik goed vanaf kan blijven omdat ik gewoon niet meer zoals "vroeger" zin heb om dagen lang depri op de bank te hangen en m'n afspraken niet nakomen.

Conclusie: krijg ruggengraat!
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Plaats jezelf eens minder in situaties waarvan je weet dat je er mee in aanraking komt. Ga een weekend niet uit, ga eens een poosje niet naar die vriend die altijd wel wat heeft liggen of vraag hem om jou in geen geval iets te geven. Als je merkt dat je de wilskracht nog niet hebt om het te laten liggen, kan je maar één ding doen: je omgeving aanpassen.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#9
caatje zei:
Heel herkenbaar maar op een gegeven moment was ik er gewoon klaar mee. De roes kwam niet meer en de 1 daagse dipjes werden een dagenlange Dip.
Klik om te vergroten...



This is your future ....
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
lysergine25 zei:
caatje zei:
Heel herkenbaar maar op een gegeven moment was ik er gewoon klaar mee. De roes kwam niet meer en de 1 daagse dipjes werden een dagenlange Dip.
Klik om te vergroten...



This is your future ....
Klik om te vergroten...


Als dat je niet laat minderen!
N
NexxtGenLid
01-01-2024, 00:00
#11
DarkScope zei:
geox zei:
Nick de Neger zei:
Zelfdisipline :beer:
Klik om te vergroten...
H
Heb ik niet
Als ik slik en ik heb 1 gram mdma of 5 pillen of whatever , ik stop niet voor het op is.. En als ik dan iets zou overhebben zou ik het de volgende avond slikken..
Klik om te vergroten...

MAak je geen zorgen, ik was precies zoals jij. Op een gegeven moment worden de katers zo heftig klote en het gevoel wordt zoveel minder lekker dan eerst, da stop je vanzelf.
Klik om te vergroten...

Precies en precies om die reden is het nu inmiddels 5 maanden geleden dat ik het het laatst gedaan heb. De laatste 2 keer allebei (beetje) ziek geworden en de crash duurde serieus een paar weken, de laatste keer.
Nu ga ik het weer proberen en ik ben dan ook superbenieuwd of ik ziek ga worden, mijn tolerantie omlaag is en bovenalles hoe kneiterhard ik zal gaan. :hearteyes:
9
982Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dipjes waren bij mij in het begin ook minimaal, maar verloop van tijd had ik zondag, maandag, dinsdag en woensdag een dip. En niet zo'n klein beetje ook!

Echt stoppen doe je volgens mij pas als je goede redenen ervoor hebt, en uiteraard zelfdiscipline
F
Felix4815Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Het effect zal steeds minder intens worden en de laatste tijd loop ik steeds 2 dagen klote depressief na MDMA.Op een duur moet je het gewoon niet meer hebben.Anders moet je gwn 1 keer 'nee' durven zeggen als een vriend van je er bij heeft want als je het 1 keer gedaan hebt zal je zien dat dat toch niet zo moeilijk is,dat was bij mij toch zeker het geval.Gewoon 1 keer doorbijten.
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#14
geox zei:
Heb ik niet
Als ik slik en ik heb 1 gram mdma of 5 pillen of whatever , ik stop niet voor het op is.. En als ik dan iets zou overhebben zou ik het de volgende avond slikken..
Klik om te vergroten...

Dat is inderdaad klote, dat gebeurd mij ook elke keer. Je maakt jezelf wijs om niet teveel te nemen om het vervolgens wel te doen en dan spijt te hebben.

Ik heb het afgelopen half jaar sowieso om de twee weken gebruikt en ik merk de nadelen heel goed: Ik krijg HPPD verschijnselen en ik ben ontzettend vergeetachtig geworden.

Ik heb daarom nu (pas) door dat het te ver gaat en vanaf oud en nieuw besloten om het echt om de 3 maand te gaan doen en omdat ik de nadelen toch te erg vind worden ga ik dit zeker volhouden.

Als je niet genoeg zelfdiscipline hebt ga je waarschijnlijk ook net zover door tot dat de nadelen te groot worden maargoed, ik neem aan dat je wel gaat proberen om rustiger aan te doen dus succes... :)
g
geoxLid
01-01-2024, 00:00
#15
Miss J zei:
geox zei:
Heb ik niet
Als ik slik en ik heb 1 gram mdma of 5 pillen of whatever , ik stop niet voor het op is.. En als ik dan iets zou overhebben zou ik het de volgende avond slikken..
Klik om te vergroten...

Dat is inderdaad klote, dat gebeurd mij ook elke keer. Je maakt jezelf wijs om niet teveel te nemen om het vervolgens wel te doen en dan spijt te hebben.

Ik heb het afgelopen half jaar sowieso om de twee weken gebruikt en ik merk de nadelen heel goed: Ik krijg HPPD verschijnselen en ik ben ontzettend vergeetachtig geworden.

Ik heb daarom nu (pas) door dat het te ver gaat en vanaf oud en nieuw besloten om het echt om de 3 maand te gaan doen en omdat ik de nadelen toch te erg vind worden ga ik dit zeker volhouden.

Als je niet genoeg zelfdiscipline hebt ga je waarschijnlijk ook net zover door tot dat de nadelen te groot worden maargoed, ik neem aan dat je wel gaat proberen om rustiger aan te doen dus succes... :)
Klik om te vergroten...
Ja zeker weten, ik heb het ook tegen mijn beste vriend beloofd. Ik wacht tot 22 april, dan is een goa. Het gaat zeker moeilijk worden.

Bedankt voor alle reacties!
S
Shana_PLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb 1.5 jaar iedere vrijdag en zaterdag xtc genomen. Ik vond het zo leuk en heb nooit veel last gehad van katers en de negatieve bijwerkingen. Toch voelde ik dat het grondig fout zat, niet alleen ik maar vooral kennissen. Ik dacht dat ik er nooit mee zou kunnen stoppen maar op een gegeven moment kreeg ik een klik van ik doe het niet meer. Nu drink ik me elk weekend zat, maar niet overdreven. en ik amuseer mij even hard, iets wat ik daarvoor niet voor mogelijk hield. Ooit komt die klik bij jou ook wel, zorg dan wel dat je noet overschakeld op andere dingen want dan is de trein weer vertrokken...
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#17
Discipline, één van de basisregel des levens.

Leer met X (eigenlijk met alle drugs) om te gaan :openmouth:
g
geoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
Felix4815 zei:
Het effect zal steeds minder intens worden en de laatste tijd loop ik steeds 2 dagen klote depressief na MDMA.Op een duur moet je het gewoon niet meer hebben.Anders moet je gwn 1 keer 'nee' durven zeggen als een vriend van je er bij heeft want als je het 1 keer gedaan hebt zal je zien dat dat toch niet zo moeilijk is,dat was bij mij toch zeker het geval.Gewoon 1 keer doorbijten.
Klik om te vergroten...
Nja zo ging het. Ik wist dat al van de hele dag dat hij pillen ging meehebben vanavond, ik zei heel de dag tegen mezelf dat ik absoluut nee ging zeggen tegen die pillen. Als mijn maat uiteindelijk hier is in de avond en dan vraag ik zowiezo of ik eens mag kijken naar de pillen, en dan vraag ik of er wat mag hebben.. Het is niet zo dat mijn vrienden grote pillenslikkers zijn ( ik ben de grootste ) maar dan heeft die maat er weer een paar, of kan ik daar toevallig wat kristal krijgen van iemand..

Ik heb me nu wel voorgenomen om ECHT 3 maand te wachten.. Ik hoop dat het lukt, ik hou jullie op de hoogte :P

Groetjes geox
c
camelLid
01-01-2024, 00:00
#19
Goed om dit te lezen.
Ik ben een groentje op dit gebied, heb 2x XTC gebruikt en met oud en nieuw MDMA.
Dat vond ik echt zo vreselijk leuk (XTC trouwens ook) dat ik erg benieuwd ben naar de volgende keer.

Moet echter wel een uitzondering blijven; dus goed om jullie ervaringen te lezen.
Is het echt zo dat je gaat wennen aan MDMA? jammer zeg.... Ook als er heel veel tijd tussen zit? bijvoorbeeld idd 3 maanden?

Oja, nog iets; volgens mij heb ik een soort tic ontwikkeld met die kaken, ik merk soms ineens dat ik vreselijk hard zit te knarsen (ook gewoon nuchter enzo). Hebben anderen dat ook?

:wave:
g
geoxLid
01-01-2024, 00:00
#20
Tuurlijk wel, MDMA is een upper.
Wat de meeste aanraden is maximum 1 keer in de 3 maand en maximum 20 keer per leven. Ik zou zeggen hou het 1 keer om de 3 maand en niet teveel dan zit je goed. Ga niet zoals ik dan een gram slikken want dan ben je de dagen erna zo rot als een ei dat 4 maand in de zon heeft gelegen.

Sommige mensen spreken van "Loss of the magic" als je het teveel doet. Ze zeggen ook dat ze jaren later zelfs niet meer het effect kunnen terugkrijgen. So don't fuck it up :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."