Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsProzac verminderd mijn xtc-werking potverdorie!!!

Prozac verminderd mijn xtc-werking potverdorie!!!

20 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
R
RoxyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja nou niet aankomen met de vraag waarom ik dan Prozac gebruik huh?!

Want de Prozac gebruik ik al sinds 2001 en dat was het meest probate middel voor mij als Borderliner en heb het dus ook op voorschrift van de arts, en nee, ook geen vragen over Borderline... goegel dat maar.

Zo heel af en toe neem ik als het feest echt super is braaf een pilletje.
Maar sinds die tijd (Prozac is pas optimaal werkzaam na vijf weken iedere dag inname) is het gedaan met de inslaande xtc-snoepjes.

Vrienden van mij slaan na pakembeet een half uur al op tilt! Gaan lekker uit hun plaat, grote joekels in de kop, en lekker spacen...

Maar steevast sta ik met hetzelfde snoepje gewoon een beetje te balen. Het inslaande effect (wat ik echt altijd super vind) blijft weg. Pas na anderhalf uur, voel ik het pas hééél tergend langzaam opkomen, maar ook geen echte "joepie-wat-een-lol-stemming" erbij.

Om dan maar nummer twee in te gaan nemen... nope! Dat risico nam ik vroeger weliswaar veel te veel en veel te vaak wel. Maar ik ben inmiddels ook moeder van een kind geworden, dus als ik los ga is het op één en daarmee basta!

Maar ja, daar staat Roxy dan heel koelbloedig... en het maakt niet uit welke het zijn, aan mijn matties te zien, zijn ze altijd goed.

Nu weet ik dat het een serotonine kwestie is, en daarmee kunnen Prozac en xtc elkaar wel in dwars zitten. Ik heb gewoon heimwee naar die tijd dat de pil insloeg... :hearteyes: maar dat doen ze bij mij al heel lang niet meer. Het lijkt net alsof ik er als een ouwe graftak bij sta, en dat anderen dan denken van, ach die ouwe Roxy is gewoon gewend geraakt aan die shit :smilingimp: Vroegah gewoon teveel gebruikt.... GRRRRR!!! Niet aankomen met dat excuus!

Stoppen met Prozac is ook geen optie, maar wat dan wel? Wil ook weten of het idd zo is dat Prozac de xtc tegenwerkt/of verminderd laat werken. En of vloeibare mdma of mdma kristallen een veilige party optie zouden kunnen zijn. Ik troost me meestal met drie Tequila's want dat werkt wel volkomen en altijd goed... snap er niks van. Need advies hierover XTC vs Prozac, iemand?
d
de GTLid
01-01-2024, 00:00
#2
lekker ben jij, eerst bij voorbaat al een gare houding aannemen

'ja nou niet aankomen met de vraag waarom ik dan prozac gebruik huh'
'niet vragen over borderline, google dat maar'

als je zelf even was begonnen met googlen dan had je je eigen antwoord ook kunnen vinden.
dus google maar even op de werking van prozac, en op de werking van xtc. Dan ga ik het antwoord je neit verklappen, maar mag je er zelf achterkomen. have fun!
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#3
youperdepoep zei:
lekker ben jij, eerst bij voorbaat al een gare houding aannemen

'ja nou niet aankomen met de vraag waarom ik dan prozac gebruik huh'
'niet vragen over borderline, google dat maar'

als je zelf even was begonnen met googlen dan had je je eigen antwoord ook kunnen vinden.
dus google maar even op de werking van prozac, en op de werking van xtc. Dan ga ik het antwoord je neit verklappen, maar mag je er zelf achterkomen. have fun!
Klik om te vergroten...

Hehe idd, zegt ze google dat maar, als ze zelf nou eens ging googlen. :P
Ik help je wel ff, ondanks je beetje botte houding:

De eerste de beste site op google over prozac:

Fluoxetine-hydrochloride is een antidepressivum. Het meest bekende geneesmiddel met deze actieve stof is Prozac. Fluoxetine-HCl is een serotonine-heropnameblokker (SSRI); het zorgt ervoor dat vrijgekomen serotonine, een neurotransmitter, minder snel kan worden heropgenomen door de zenuwcel waaruit het komt.

en

Fluoxetine blokkeert de heropname van serotonine vanuit de synaptische spleet. Presynaptisch kan serotonine werken op zogenaamde autoreceptoren, die de afgifte van serotonine remmen.


De eerste de beste site over xtc (MDMA):

MDMA zorgt er onder andere voor dat de neurotransmitter serotonine in de hersenen tijdelijk sterk verhoogd wordt afgegeven. Vervolgens vindt er heropname van serotonine plaats, waarvan een deel wordt afgebroken. Als de MDMA nog steeds actief is in het lichaam zal deze serotonine vrij snel opnieuw afgegeven worden.


Conclusie, ook op elke drugsinfosite te vinden:

XTC en anti-depressiva

Als je depressief bent is het sowieso geen goed idee om XTC te gebruiken.

Als je de moderne antidepressiva gebruikt, de zogenaamde SSRI's, dan zal je hoogstwaarschijnlijk bijna niets meer voelen van je XTC pil. Het heeft dan geen zin om meer te slikken.
c
cobhcLid
01-01-2024, 00:00
#4
haha echt geweldig zo'n moedertje die al 7 jaar verslaafd is aan prozac
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fluoxetine blokkeert inderdaad de werking van MDMA, ken je nix aan doen... :wave:
0
033AmnesiaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Prozac-verslaafde moeder die haar vrienden nog steeds 'matties' noemt..

grow up and help your kid do the same. :wave:
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#7
en ook nog aan de x

klasse moeder :rolleyes:
0
033AmnesiaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lauu zei:
en ook nog aan de x

klasse moeder :rolleyes:
Klik om te vergroten...

zo'n moeder wil ik ook,

Roxy wil je me alstjeblieft adopteren? :rolleyes:
p
pretenderLid
01-01-2024, 00:00
#9
googlen zou ik niet eens doen als ik prozac zou hebben voorgeschreven van mijn huisarts.... ask him!!!

huisartsen weten meer dan je denkt en niemand die achter je vraag komt..

mijn advies: ga je antwoord niet op dit forum zoeken maar bij je hiusarts..

heel veel succes en laat ff wat weten

ps weet wel deze 2 middelen is zeer gevaarlijke combo!
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#10
033Amnesia zei:
Prozac-verslaafde moeder die haar vrienden nog steeds 'matties' noemt..

grow up and help your kid do the same. :wave:
Klik om te vergroten...

Dit is wel een drugsforum he? Ga gewoon in op haar vraag niet op haar persoonlijke leven terwijl je haar helemaal niet eens kent.

Peace :stoned:
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
tomz0r zei:
033Amnesia zei:
Prozac-verslaafde moeder die haar vrienden nog steeds 'matties' noemt..

grow up and help your kid do the same. :wave:
Klik om te vergroten...

Dit is wel een drugsforum he? Ga gewoon in op haar vraag niet op haar persoonlijke leven terwijl je haar helemaal niet eens kent.

Peace :stoned:
Klik om te vergroten...

Inderdaad, er zijn hier ook mensen die WEL verstandig met hun drugsgebruik omgaan. En zoals aangegeven in de TS doet Roxy erg haar best om het verstandig te houden!
R
RoxyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als ik op de feestjes om mij heen kijk, dan ben ik echt niet de enige moeder op deze aardkloot die zo nu en dan nog eens een partypil in der knar duwt, so what's the big deal hierover?

En wat is er mis met het woord matties? Mag dat niet meer als je wat ouder bent? Raar! Wist niet dat het alleen door kleuters gebruikt mocht worden. Waarschijnlijk moesten die kleuters nog geboren worden toen ik als gabber in de energiehal hepperdepeppie stond te hakken...

Bovendien laat ik de rest netjes staan van wat er verder nog in mijn dopehistory staat. En yep I got a life! En daarom feest ik af en toe nog ff flink! Zelfs moeders mogen dat. Alleen moet je consequent met je drugs omgaan. Alsof alcohol altijd zo zaligmakend is... ik hang niet kotsend boven de plee, en heb de volgende dag ook geen kater. Drie tequila's is voor mij ook als moeder een tax, meer drink ik niet.

En nee, sinds mijn Prozac ben ik ook beter uit de voeten mijn mijn Borderline. Een suikerpatient heeft ook zijn/haar medicatie nodig toch?! Of is Prozac nou een schande of zo? Wel raar als je dat hiero durft te beweren.

Maar goed had idd minder cynisch een vraag over Prozac vs XTC kunnen stellen... mea culpa! Excuses dan daarvoor. Maar ik meen wel op de goede plek te zijn voor advies. Natuurlijk kan ik ook goegelen naar het antwoord, maar voor mij was/is dit een directere optie. En ja, het antwoord is duidelijk!

Dus thanXXX en RESPECT voor degene die inhoudelijk hebben gereageerd! En de rest...get a life yourselves! :grin:
p
pythregiusLid
01-01-2024, 00:00
#13
wees blij xtc is troep!
R
RoxyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben ook blij! Ook met dat advies!

Want sommige wijsneusjes hiero beweren dat ik verslaafd ben aan Prozac. :grin: Maar goed dat mag de pret niet drukken om gewoon netjes mijn recept op te halen, en gewoon legaal Prozac te gebruiken... Alsof we hier allemaal zo netjes braaf zitten te wezen...

En ook moeders en vaders van kinderen mogen nog wel eens feesten. Nergens vernomen dat dat verboden is...

En dan wordt het voor mij maar drie Tequila en een dikke tak :stoned: , ipv xtc ook goed! De volgende dag ben ik hoe dan ook gewoon weer een keigoede moeder. En ja, ik wil ook wel lieden van hiero adopteren... zolang je maar wel je eigen kots opruimt, en niet in de wasbak kotst maar op de plee (ivm het afvoerputje wat kan verstoppen) .

:wave:
p
paraobiLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roxy zei:
En wat is er mis met het woord matties? Mag dat niet meer als je wat ouder bent? Raar! Wist niet dat het alleen door kleuters gebruikt mocht worden. Waarschijnlijk moesten die kleuters nog geboren worden toen ik als gabber in de energiehal hepperdepeppie stond te hakken...
Klik om te vergroten...

Ga huilen..
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#16
paraobi zei:
Roxy zei:
En wat is er mis met het woord matties? Mag dat niet meer als je wat ouder bent? Raar! Wist niet dat het alleen door kleuters gebruikt mocht worden. Waarschijnlijk moesten die kleuters nog geboren worden toen ik als gabber in de energiehal hepperdepeppie stond te hakken...
Klik om te vergroten...

Ga huilen..
Klik om te vergroten...

Reageer niet zo triest. Omdat jij dit niet zou doe betekent niet dat andere mensen dat niet mogen doen? Reageer op haar vraag of reageer niet.
Ik vind dat iedereen, hoe gek ook hier een vraag moet kunnen stellen zonder gekke reacties die niks te maken hebben met haar vraag.
Daarbij komt dat ze geen heroinejunk is ofzo, maar alleen een pilletje heeft genomen als moeder. Ik vind die mensen die elke week slikken veel erger dan dit trouwens.
R
RoxyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het zegt meer over die persoon zelf... en al zou ik willen huilen, gaat me toch niet lukken met Prozac... :mrgreen:

Die drie a vier keer per jaar dat ik nog eens lekker uit mijn dak mag gaan... zie er het probleem nog steeds niet van in.

Ik hecht wel waarde aan de adviezen van degene die wel normaal kunnen reageren , daar is dit forum toch voor.

En dat cynische ondertoontje van mij in de topics... okay, daar mag je me wel op afrekenen dan... :P
p
paraobiLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vind dat ze alleen maar stoer loopt te doen ofzo met die Prozac. Als volwassene zou jij toch wel moeten weten dat je die gasten die jou junk noemen gewoon moet negeren ofzo..

fakkin irritant yeah
p
paraobiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat ze alleen maar over die Prozac loopt te zeiken en typt als een 10 jarige over "matties" etc
alleen dat woord al..
M
Marten!Lid
01-01-2024, 00:00
#20
paraobi zei:
Vind dat ze alleen maar stoer loopt te doen ofzo met die Prozac. Als volwassene zou jij toch wel moeten weten dat je die gasten die jou junk noemen gewoon moet negeren ofzo..
Klik om te vergroten...
Waar haal je het nou weer vandaan dat ze "stoer loopt te doen met haar Prozac"? Ik ben geeneen post tegengekomen waaruit zou moeten blijken dat ze het stoer vindt. Alleen dat het voor haar een goed middel is om met haar Borderline om te kunnen gaan. What's your problem? :confused:

paraobi zei:
fakkin irritant yeah
Klik om te vergroten...
Insert random spreekwoord over een pot en een ketel


(k)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."