Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswaarom harde kaken en doppen ?

waarom harde kaken en doppen ?

18 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#1
slim dat wist ik niet :grin:
t
twistenLid
01-01-2024, 00:00
#2
heye

ik had een vraag....waarom krijg je van xtc en speed enz eigenlijk harde kaken en doppen ?

de kaken zijn denk ik door een chemisch goede waardoor je spieren samen trekken.
maar dat verklaard de ogen niet lijkt me ?

en als het met de kaken wel juist is ...een iets uitgebreidere uitleg aub :)
I
IkWilGeenGebruikersNaamLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pupillen worden groot bij verhoogde leveractieviteit.

Je lichaam spant zich aan (gaat strak staan) van amfetamine of aanverwante stoffen. Je kaken dus ook.
t
twistenLid
01-01-2024, 00:00
#4
okee :)! dankje!
P
PuppiiiEyesLid
01-01-2024, 00:00
#5
BigBadWeirdo zei:
Pupillen worden groot bij verhoogde leveractieviteit.
Klik om te vergroten...

Wow vreemd :openmouth: hoe je lever er voor kan zorgen dat je ogen groot worden.
Is het bij alcohol dan ook? want alcohol laat je lever ook hard werken en sosa ook...

:wave:
t
takedown84Lid
01-01-2024, 00:00
#6
je pupillen ook door adrenaline denk ik
had op bassleader heel de tijd grote pupillen
maar toen ik buiten ging werden ze vanzelf kleiner, geen muziek, geen lichten,...
volgens mij ligt het aan beide
I
IkWilGeenGebruikersNaamLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik weet het niet 100% zeker van die pupillen, maar ik heb het op dit forum meerdere malen voorbij zien komen dus ging er eigenlijk van uit dat het wel klopte.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik vond dit:
Het antwoord zit in je hersenstam. Je hebt twee soorten zenuwstelsel: sympatisch en parasympatisch. De eerste brengt je lichaam in actie het tweede in rust. Gebruik je amfetamine, dan breng je je lichaam in actie (hartslag en bloeddruk gaan omhoog, je zweet meer en je wordt drukker).
De sympatische zenuwenkernen in de hersenstam, die de vergroting van de pupil regelen, worden dan gestimuleerd en geven een seintje naar een spiertje dat de pupil kan vergroten, de musculus dilatator pupillae.
Andersom kan dit ook als men morfine of heroïne gebruikt. Dit zijn allebei opiumderivaten en werken op het parasympatische systeem. Bovenin de herstenstam zitten de hersenzenuwkernen van Edinger Westphal. Als deze parasympatisch gestimuleerd worden geven zij een signaal door aan de musculus constrictor pupillae. Dit spiertje zorgt dan weer voor vernauwing van de pupil. Als je heroine hebt gebruikt krijg je dus kleine pupillen.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
en natuurlijk adrenaline

Het vrijkomen van adrenaline maakt ook deel uit van de vecht- of vluchtreactie. In geval van gevaar is dat heel nuttig, door te vechten of te vluchten heb je immers meer kans om te overleven, dan als je in plaats daarvan het gevaar zonder weerstand tracht te trotseren. Ook stijgt de bloeddruk door perifere vaatvernauwing en versnelt de hartslag waardoor er meer bloed rondgepompt kan worden. De pupillen worden groter, de ademhaling versnelt, en de handpalmen gaan zweten.
p
partyspacerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik denk toch dat je van mdma toch veel grotere doppen krijgt dan van speed, maar ik weet niet hoe dat komt...
en van mdma worden al je spieren oncontroleerbaar. je kaken bewegen zich onbewust. maar je kunt bijvoorbeeld ook zwaar gaan trillen met je armen en benen, en spastisch lopen natuurlijk...
a
appelflapLid
01-01-2024, 00:00
#11
toen ik een overdose paddos had genomen waren mijn pupillen ook MEGA groot dat was niet normaal. gewoon helemaal zwart. hoe komt dat dan?
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
appelflap zei:
toen ik een overdose paddos had genomen waren mijn pupillen ook MEGA groot dat was niet normaal. gewoon helemaal zwart. hoe komt dat dan?
Klik om te vergroten...
Ellesdee zei:
en natuurlijk adrenaline

Het vrijkomen van adrenaline maakt ook deel uit van de vecht- of vluchtreactie. In geval van gevaar is dat heel nuttig, door te vechten of te vluchten heb je immers meer kans om te overleven, dan als je in plaats daarvan het gevaar zonder weerstand tracht te trotseren. Ook stijgt de bloeddruk door perifere vaatvernauwing en versnelt de hartslag waardoor er meer bloed rondgepompt kan worden. De pupillen worden groter, de ademhaling versnelt, en de handpalmen gaan zweten.
Klik om te vergroten...
P
PuppiiiEyesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ellesdee zei:
ik vond dit:
Het antwoord zit in je hersenstam. Je hebt twee soorten zenuwstelsel: sympatisch en parasympatisch. De eerste brengt je lichaam in actie het tweede in rust. Gebruik je amfetamine, dan breng je je lichaam in actie (hartslag en bloeddruk gaan omhoog, je zweet meer en je wordt drukker).
De sympatische zenuwenkernen in de hersenstam, die de vergroting van de pupil regelen, worden dan gestimuleerd en geven een seintje naar een spiertje dat de pupil kan vergroten, de musculus dilatator pupillae.
Andersom kan dit ook als men morfine of heroïne gebruikt. Dit zijn allebei opiumderivaten en werken op het parasympatische systeem. Bovenin de herstenstam zitten de hersenzenuwkernen van Edinger Westphal. Als deze parasympatisch gestimuleerd worden geven zij een signaal door aan de musculus constrictor pupillae. Dit spiertje zorgt dan weer voor vernauwing van de pupil. Als je heroine hebt gebruikt krijg je dus kleine pupillen.
Klik om te vergroten...

Het menselijk lichaam zit toch op een wonderbaarlijke manier in elkaar :openmouth:
Nog wel een interessante topic eigenlijk :)

:wave:
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik heb trouwens bijna nooit kauwproblemen. heb daar nooit last van.
E
EverioLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als jij iets van drugs pakt ofzo is dit in principe giftig voor je lichaam. Je lever wordt dan opgeschrikt en moet je lichaam direct propberen te "zuiveren"... En omdat je lever dus in prinipe alert is op gif worden je pupillen hierdoor een stuk groter (soort teken van waarchuwing)
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#16
nicolai zei:
ik heb trouwens bijna nooit kauwproblemen. heb daar nooit last van.
Klik om te vergroten...

Ruilen? :P
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#17
nou heb er op een bepaalde manier wel "last" van. maar ik kan het goed controleren, waardoor ik dus meestal niet kauw. maar van binnen voel ik wel dat ik "moet" kauwen.
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik probeer het ook altijd onder controle te houden maar dat ben ik na 5 sec. meestal alweer vergeten :P
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nooit last van gehad, die kaken...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."