Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4 raarste maanden van mijn leven

4 raarste maanden van mijn leven

39 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Flameon zei:
Dus ik vind het geen onzin als mensen je adviseren om op zulke sites eens te gaan kijken.
Klik om te vergroten...
Ik vind het ook geen onzin, alleen zijn ze al best goed op de hoogte over die drugs, ze vinden het erg interresant en hebben dus ook al aardig wat sites afgesurft naar info :wink:
s
steelpadLid
01-01-2024, 00:00
#2
haha bullshit, weed hoef je ook niet te onderschatten :wink:
geef hun genoeg informatie over xtc, vooral dan over het stofje in de hersenen serotonine want daar gaat het allemaal om.
zorg dat ze niet meer dan 1x in de maand gebruiken en dan zit alles wel oke.
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#3
pbwebmaster zei:
alleen zijn ze al best goed op de hoogte over die drugs
Klik om te vergroten...

Waar maak je je dan in godsnaam druk om dan?
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als ze al best goed op de hoogte zijn dan weten ze de risico's toch? En het is hun leven, jij hoeft die keuzes niet voor ze te maken, jij maakt alleen de keus of je meer pillen voor ze gaat regelen of niet. Als ze dan doorgaan en een andere dealer vinden heb jij in ieder geval je best gedaan toch?
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#5
ja mee eens :)
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#6
dat is toch juist positief? of beleefde jij die spanning (het wachten) als negatief
E
EverioLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dit verhaal doet me echt denken aan toen ik klein was met oud op nieuw (nee toen speelde ik niet al met x :P)

Maanden van te voren ga je alle vaste vuurwerk verkoopplaatsen af om daar het foldertje te halen. Niet land nadat je ze hebt ken je ze van binnen en van buiten en heb je je lijstje al gemaakt.

Maja dan nog al die weken wachten!

Korte tijd ervoor kan je je lijstje afgeven al bestelling en dan met de jaarwisseling is het eindelijk zo ver.

Lijken wel kleine knderen die in een groepje niet kunnen wachten tot oud op nieuw want dan krijgen ze een "snoepje"...! En dan op school met zn alle in een kringsprek "ja hoe zal het zijn?" blablabla :P

Zie het helemaal voor me (H)


Naja zal wel aan mij liggen (A)
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#8
Everio zei:
Dit verhaal doet me echt denken aan toen ik klein was met oud op nieuw (nee toen speelde ik niet al met x :P)

Maanden van te voren ga je alle vaste vuurwerk verkoopplaatsen af om daar het foldertje te halen. Niet land nadat je ze hebt ken je ze van binnen en van buiten en heb je je lijstje al gemaakt.

Maja dan nog al die weken wachten!

Korte tijd ervoor kan je je lijstje afgeven al bestelling en dan met de jaarwisseling is het eindelijk zo ver.

Lijken wel kleine knderen die in een groepje niet kunnen wachten tot oud op nieuw want dan krijgen ze een "snoepje"...! En dan op school met zn alle in een kringsprek "ja hoe zal het zijn?" blablabla :P

Zie het helemaal voor me (H)


Naja zal wel aan mij liggen (A)
Klik om te vergroten...

en je punt is?
E
EverioLid
01-01-2024, 00:00
#9
pbwebmaster zei:
Everio zei:
Dit verhaal doet me echt denken aan toen ik klein was met oud op nieuw (nee toen speelde ik niet al met x :P)

Maanden van te voren ga je alle vaste vuurwerk verkoopplaatsen af om daar het foldertje te halen. Niet land nadat je ze hebt ken je ze van binnen en van buiten en heb je je lijstje al gemaakt.

Maja dan nog al die weken wachten!

Korte tijd ervoor kan je je lijstje afgeven al bestelling en dan met de jaarwisseling is het eindelijk zo ver.

Lijken wel kleine knderen die in een groepje niet kunnen wachten tot oud op nieuw want dan krijgen ze een "snoepje"...! En dan op school met zn alle in een kringsprek "ja hoe zal het zijn?" blablabla :P

Zie het helemaal voor me (H)


Naja zal wel aan mij liggen (A)
Klik om te vergroten...

en je punt is?
Klik om te vergroten...

Dat het een beetje over komt als kinderlijk gedrag. En of iemand er dan wel klaar voor is? Daar valt dan over te twisten!

Maar goed, los daarvan! Als jij je er niet goed bij voelt moet je het niet doen! Als je ze één keer regelt moet je dat blijven doen! Of zelf ook geheel stoppen! Anders krijg je het effect dat je ze er aan laat "proeven" en dan weer van ze afpakt!

Doe er je voordeel mee met wat hier gezegd is geworden en trek dan je eigen conclusie!
a
aapje31Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik snap je bezorgheid,
maar als je je vrienden duidelijk maakt dat dit o zo lekkere gevoel minder wordt naarmate je het tevaak gebruikt ( meerdere keren per maand) dan zullen ze na de eerste keer wel beseffen dat ze dit gevoel zo willen behouden..
Dit heeft bij mij iig een belangrijke rol gespeeld, ik wil niet over 2/3 jaar geen effect meer hebben van MDMA!
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zoals Wacky al zegt, jij slikt jezelf naar de kloten en voor je vrienden vind je het gevaarlijk? Dat jij er geestelijk aan verslaafd bent geraakt hoeft niet te gelden voor je vrienden... En trouwens, als jij de enige bent die het voor ze kan regelen doe je dat toch gewoon niet?
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat een onzin zeg, niet iedereen is meteen verslaafd aan xtc hoor, gewoon je hoofd erbij houden en niet toegeven aan de drang om vaker dan één keer per drie maanden te gebruiken. Als je ze dat gewoon duidelijk maakt (en jezelf) gaat er niks verkeerd hoor.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat een bullshit zeg:
Nu is er dus nog iemand bijgekomen uit de niet-slikkende groep vrienden. Dus 5 tripmaatjes. En wat ik dus eigenlijk al had moeten zien aankomen was dat nu, FUCKING IEDEREEN pilletjes wil proberen :openmouth:. En dat vind ik gewoon in 1 woord GEVAARLIJK. Wat moet ik nu doen?
Klik om te vergroten...

Jij kunt er wel "verstandig" mee om gaan en hun zouden dat niet kunnen? Daar komt nog bij als jij het ze niet door verkoopt/geeft dan ligt het niet aan jou als ze wel gaan gebruiken.
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#14
het idee was dus met oud en nieuw, dat duurt nog wel ff gelukkig. Maar het gaat er gewoon om dat als zei dagelijks gaan slikken, het mijn schuld niet is. Maar IK heb ze er wel aan laten beginnen, dus al 'zouden' ze eraan verslaafd raken, heb ik schuldgevoel logisch toch. En als ik met oud en nieuw voor een groep van 20 man, want zoveel zijn het er wel. Pilletjes ga inslaan, is de kans denk ik zelf toch wel groot dat het bij 1 van hen mis gaat? Niet dood ofzo, maar gewoon ligge kotse :kots: dat verpest het wel beetje, maarja jullie hebben wel gelijk ik vind zelf ook dat als zei het willen ik het wel voor ze moet halen, en beginners zullen met een halve toch wel een nachtje zoet zijn
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
pbwebmaster zei:
het idee was dus met oud en nieuw, dat duurt nog wel ff gelukkig. Maar het gaat er gewoon om dat als zei dagelijks gaan slikken, het mijn schuld niet is. Maar IK heb ze er wel aan laten beginnen, dus al 'zouden' ze eraan verslaafd raken, heb ik schuldgevoel logisch toch.
Klik om te vergroten...


Ja dan kun je ze het vast leren hoe er mee om te gaan..... :rolleyes:
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#16
caatje zei:
pbwebmaster zei:
het idee was dus met oud en nieuw, dat duurt nog wel ff gelukkig. Maar het gaat er gewoon om dat als zei dagelijks gaan slikken, het mijn schuld niet is. Maar IK heb ze er wel aan laten beginnen, dus al 'zouden' ze eraan verslaafd raken, heb ik schuldgevoel logisch toch.
Klik om te vergroten...


Ja dan kun je ze het vast leren hoe er mee om te gaan..... :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Ja ik zou het liefst met iedereen die ik ken zo'n ervaring hebben. Maar ik wil altijd graag de controle over dingen houden, ook al lukt het niet altijd
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Precies, nou ben je er! Je kunt decontrole niet hebben over andere. Als jij r niet mee om kunt gaan dat andere het spulletje ook eens willen gaan gebruiken moet je zorgen dat je er of niet bij bent of dat je niet gebruikt als je erbij bent.
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat ze het helemaal het einde vinden en al vaker en vaker gaan gebruiken. Aan het begin heb ik er vast wel controle op maar die controle gaat natuurlijk langzaam verdwijnen, hoe dan ook.
e
edwin__Lid
01-01-2024, 00:00
#19
beginnnend gebruik is niet erg stimuleer het !
voed ze op en gebruik als hoofdregel: verstandig en verantwoordelijk te gebruiken.
zoek zelf veel info op.. niet alleen voor jezelf maar voor al die anderen die jij dan perfect kunt informeren :grin:
gun ze het plezier, geef ze de zekerheid.
peace
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#20
inderdaad...

zorg voor dat je begint sowieso dat je er zelf ALLES vanaf weet zodat je niet voor verassingen komt te staan en weet wat je moet doen om de risico's te verkleinen en wat je moet doen als het fout gaat.

en zorg dat je vrienden ook voorgelicht zijn! eerder moet je ze niks geven

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."