Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoffen die de MDMA werking tegen gaan?

Stoffen die de MDMA werking tegen gaan?

18 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
Ik houd me altijd heel erg aan het schema uit de sticky in dit forum om zoveel mogelijk de schade van MDMA te beperken.

Dit houd o.a in dat ik heel veel vitamine C neem voor en na de trip. Maar aangezien het tabletten zijn die de stof vetraagt afgeeft krijg ik het dus ook tijdens de trip.

Ik las dat bij paddo's dingen als vitamine C en zoete stoffen de werking tegengaan. Maar is dit ook zo bij XTC? Ik vroeg me af of er net als bij paddo's verschillende stoffen zijn die de werking tegengaan. Zoiets staat me namelijk wel bij.

Ik denk niet dat ik dan ga stoppen met vit.c want ik vind m'n gezondheid toch belangrijker, maar gaan zoete drankjes en misschien zelfs cola de werking tegen? En vit.c?

Het idee kwam in me op omdat iemand zei dat sinds hij zoveel anti neurotoxiciteit dingen neemt hij de werking minder voelde. Maarja dit kan ook tolerantie zijn natuurlijk... wie weet hoe dit allemaal precies zit?
T
TrippyShitLid
Het zit bij paddo's tussen je oren dat vitamines, (druiven)suikers en andere dingen je trip tegen gaan. Ik heb het wel eens bij een badtrip geprobeerd en het werkte totaal niet. Ook bij mdma gaat dit niet werken. Gewoon je vitamines nemen jongeman!
R
RobdebobLid
Als je echt gezond bezig wilt zijn moet je fluoxetine (prozac) nemen na het gebruik van xtc. deze stof stopt de werking van MDMA in de hersenen acuut. Veel mensen hier op het forum denken dat xtc icm SSRI's leidt tot het serotonine-syndroom, maar dat is een fabeltje.

Bron:
The effects of fluoxetine on the subjective and physiological effects of 3,4-methylenedioxymethamphetamine (MDMA) in humans.
Tancer M, Johanson CE.
Psychopharmacology (Berl). 2007 Jan;189(4):565-73. Epub 2006 Oct 18.
u
underworldLid
ik slik altijd de week voordat ik mdma ga doen vitaminepillen om me lichaam goed op peil te krijgen, 3 dagen van te voren stop ik ermee, en na de mdma ga ik gelijk weer een week aan de vitaminen pillen.

heb er nooit last van dat het bij mij minder is door vitamines..
A
Angramar TemenosLid
Ik heb heel veel research gedaan I.V.M het gebruik van SSRI's en MDMA, en het schijnt dat SSRI's MDMA onderdrukken, maar niet tot serotoninesyndroom leiden.
t
tomz0rLid
Angramar Temenos zei:
Ik heb heel veel research gedaan I.V.M het gebruik van SSRI's en MDMA, en het schijnt dat SSRI's MDMA onderdrukken, maar niet tot serotoninesyndroom leiden.
Klik om te vergroten...

tomz0r zei:
MDMA en methylone werken sowieso niet in combinatie met antidepressiva.
En laat ik maar ja zeggen, anders ben je straks nog echt zo gek om iemand met zulk soort medicijnen zo'n onbekende drug waar helemaal niks over bekend is te geven.
Klik om te vergroten...

Angramar Temenos zei:
Klopt voor geen donder kerel, MDMA heeft juist het risico van serotoninesyndroom samen met SSRI's, en het gaat hier inderdaad om SSRI's.
Klik om te vergroten...

Arme jongen :stoned:
J
J86Lid
Mja aan die prozac begin ik liever niet. medicijnen en drugs combineren vind ik nogal eng ondanks sommige statements.
Bovendien heb ik geen idee hoe ik eraan moet komen.

Maar waar het me dus vooral om ging, gaan stoffen zoals vitamine.C de werking tegen ja of nee?
Nee dus als ik Trippy moet geloven?
k
kunlanLid
Je kan ook niet zomaar even de apotheker binnenwandelen en zeggen doe mij maar een hoopje Prozac ik voel me wat minder vandaag wtf...

Overigens gaat Vitamine C mdma wel wát tegenwerken maar dat is echt miniem en de voordelen die de vitamines je geven wegen er zeker tegen op.

Het belangrijkste is nog steeds je maaginhoud ivm het effect
M
Miss JLid
tomz0r zei:
Angramar Temenos zei:
Klik om te vergroten...

tomz0r zei:
MDMA en methylone werken sowieso niet in combinatie met antidepressiva.
En laat ik maar ja zeggen, anders ben je straks nog echt zo gek om iemand met zulk soort medicijnen zo'n onbekende drug waar helemaal niks over bekend is te geven.
Klik om te vergroten...

Angramar Temenos zei:
Klopt voor geen donder kerel, MDMA heeft juist het risico van serotoninesyndroom samen met SSRI's, en het gaat hier inderdaad om SSRI's.
Klik om te vergroten...

Arme jongen :stoned:
Klik om te vergroten...

PWND! :grin:
J
J86Lid
ja dat is ook een goeie idd...

toch eet ik meestal vrij veel voor de trip om te zorgen dat ik voldoende energie heb tijdens de trip. ook een beetje een gezondheidsdingetje dus.

maarja ik zou ook gewoon heel veel kunnen eten, en dan 4 uur niks zodat m'n maag leeg is, en dan nemen. dan voel ik hem beter en zal het qua energie uitputting wel meevallen denk? aan de andere kant duurt het dan wel weer korter volgens mij ...

hmmm dilemma's :grin:
C
Chris PontiusLid
J86 zei:
ja dat is ook een goeie idd...

toch eet ik meestal vrij veel voor de trip om te zorgen dat ik voldoende energie heb tijdens de trip. ook een beetje een gezondheidsdingetje dus.

maarja ik zou ook gewoon heel veel kunnen eten, en dan 4 uur niks zodat m'n maag leeg is, en dan nemen. dan voel ik hem beter en zal het qua energie uitputting wel meevallen denk? aan de andere kant duurt het dan wel weer korter volgens mij ...

hmmm dilemma's :grin:
Klik om te vergroten...
ik eet gewoon hetzelfde als altijd, zodat mijn lichaam gewoon zo "normaal" is als het maar kan.
J
J86Lid
ff een bump omdat ik toch graag wat meer mensen hierover wil horen

kunnen dingen als sportdrankjes (AA of Extran bijv), of vitamine C tabletten of gewoon zoete drankjes de werking van MDMA tegen gaan?

Het lijkt me nogal sterk maar toch lees ik het verdacht vaak op internet.
C
Chris PontiusLid
J86 zei:
ff een bump omdat ik toch graag wat meer mensen hierover wil horen

kunnen dingen als sportdrankjes (AA of Extran bijv), of vitamine C tabletten of gewoon zoete drankjes de werking van MDMA tegen gaan?

Het lijkt me nogal sterk maar toch lees ik het verdacht vaak op internet.
Klik om te vergroten...

das lees je ook over paddo's maar ik geloof er geen fuk van eigenlijk :P ik denk dat het allemaal tussen de oren zit :)
J
J86Lid
mja weet niet..

toen ik een lichte bad trip kreeg van paddo's heb ik een zooi vit.c tabletten genomen en een uur later was ik weer bijna normaal. terwijl het officieel uitgerekend nog 2 uur had kunnen duren.

maarja dat kan idd psychisch zijn, of het was zelfs miss wel sowieso na een uur uitgewerkt.

point is... ik weet et niet zeker :P
F
FlaffieLid
Ik wilde geen tabletten slikken in mijn laatste bad trip. Ik dacht dat ik mezelf dan zou vergiftigen en dood zou gaan :confused:
t
tomz0rLid
Vitamine c helpt MDMA afbreken.
C
Chris PontiusLid
tomz0r zei:
Klik om te vergroten...
maar in welke hoeveelheid? en hoeveel moet je nemen voordat je iets merkt? en na hoelang werkt het?
t
tomz0rLid
plantenbak zei:
tomz0r zei:
Klik om te vergroten...
maar in welke hoeveelheid? en hoeveel moet je nemen voordat je iets merkt? en na hoelang werkt het?
Klik om te vergroten...

Ik heb gelezen dat het de vrije radicalen neutraliseert, vandaar dat ik 3000 mg vitamine c nam toen mijn pil insloeg. Het helpt echter ook bij het afbreken van MDMA. Waar een rush bij mij normaal 6 uur duurt was het nu binnen 2 uur afgelopen. Na bijpakken werkte het wel weer goed.
Aan tolerantie kan het niet gelegen hebben. Heb er een half jaar tussen gehouden.
J
J86Lid
tomz0r zei:
plantenbak zei:
tomz0r zei:
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Ik heb gelezen dat het de vrije radicalen neutraliseert, vandaar dat ik 3000 mg vitamine c nam toen mijn pil insloeg. Het helpt echter ook bij het afbreken van MDMA. Waar een rush bij mij normaal 6 uur duurt was het nu binnen 2 uur afgelopen. Na bijpakken werkte het wel weer goed.
Aan tolerantie kan het niet gelegen hebben. Heb er een half jaar tussen gehouden.
Klik om te vergroten...

hmmm was daarom m'n trip korter dan normaal...
Neem altijd 2x 1000mg vit.c tablet in voor m'n trip..

miss toch maar achteraf doen volgende keer? :confused:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."