Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEmoties

Emoties

14 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb er zelf nog nooit van gehoord.
Meestal zijn zulke eigenaardige effecten wel over na een halve week.
Ik hoop voor je dat het iig zo is.
probeer sowieso voldoende vitamines te nemen.
m
mikkelkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sero-crash :wink:

Omdat je met MDMA-gebruik een hoop serotine verbruikt kun je zeggen dat het nu even "op" is.
*Serotine = een stofje in je hersenen die je dat lekkere gevoel geeft.

Aangezien je nu "zonder" zit, voel je je kut om het maar even grof te zeggen.
Om deze reden is het ook belangrijk dat je een periode van 2 a 3 maanden tussen het gebruik houdt (ook al zijn hier verschillende meningen over).

You'll be fine! :wink:

~mikkel out.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Inderdaad, je hebt een grote aanslag op je serotonine voorraad gedaan en die moet zich nu weer herstellen. Het beste is om nu weer een tijdje - minimaal 4 tot 6 weken - te wachten, voordat je weer xtc gaat gebruiken.

Je zal wel al merken dat je je over een paar dagen alweer een stuk beter voelt hoor. Slaap/eet goed, dat bevordert je herstel! Alles bij elkaar heeft je lichaam een maand nodig om je serotonine weer geheel op het juiste niveau te brengen, dat "dipgevoel" gaat gelukkig wel een stukje sneller weg!
p
partyspacerLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik herken dat wel dat je helemaal geen controle hebt over waar je gedachte naar toe gaan. Heb ik ook met blowen. Bij mij gaat het meestal niet in een negatieve spiraaal zolang er anderen bij zijn en je dus afleiding hebt.
Erg herkenbaar voor mij, veel slapen goed eten en drinken en op naar de volgende party :)
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik heb het ook altijd is heel 'normaal', gaat over trust me
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Yep, met speed ook. Alleen met speed heb ik meer last van de crash direct de day after, met mdma wat minder sterk, en wat later.
Toch duidelijk ook wel afhankelijk van wat er in je hoofd zit op dat moment, als er niets in de weg zit, dan heb je ook niet zoveel last van de crash en blijft het bij lichamelijke zwakte volgens mij. Als je iets hebt waar je een beetje mee zit (ook al stelt het dus in nuchtere toestand weinig voor) dan word dat wel verergerd tijdens de drug crash.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#7
2 dagen na mijn eerste X was ik zoo chagerijnig.
pils helpt. :beer: :beer: :beer:
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#8
heb je het zo erg..dat als je naar de tv kijkt,je alles ziet en hoort,maar het gwn totaal niet overkomt in je hersens?
N
NajLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ervaar de comming down en crash altijd heel anders, ik vind hem nooit negatief maar ook niet positief, bijna gewoon emotiesloos 1 rechte lijn kwa gevoelens geen ups en downs, wat ik geeneens zo erg vind ik kan er zelfs van genieten op een bepaalde manier, natuurlijk genieten alleen voor een bepaalde tijd maar meer dan 3 dagen duurt het toch niet bij mij.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Marcell` zei:
Ik dacht dat goed sporten ook hielp!
Klik om te vergroten...

Sporten de dag na dat je xtc hebt gebruikt lijkt me echt onmogelijk. :rolleyes:
M
Marcell`Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik dacht dat goed sporten ook hielp!
M
MDMA<3Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Naj zei:
Ik ervaar de comming down en crash altijd heel anders, ik vind hem nooit negatief maar ook niet positief, bijna gewoon emotiesloos 1 rechte lijn kwa gevoelens geen ups en downs, wat ik geeneens zo erg vind ik kan er zelfs van genieten op een bepaalde manier, natuurlijk genieten alleen voor een bepaalde tijd maar meer dan 3 dagen duurt het toch niet bij mij.
Klik om te vergroten...


bij mij idem dito
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#13
Immo zei:
Marcell` zei:
Ik dacht dat goed sporten ook hielp!
Klik om te vergroten...

Sporten de dag na dat je xtc hebt gebruikt lijkt me echt onmogelijk. :rolleyes:
Klik om te vergroten...
doorgehaald sporten kan wel hele leuke taferelen opleveren! :P
M
Marcell`Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Immo zei:
Marcell` zei:
Ik dacht dat goed sporten ook hielp!
Klik om te vergroten...

Sporten de dag na dat je xtc hebt gebruikt lijkt me echt onmogelijk. :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Als je genoeg rust hebt gepakt is het zeker wel mogelijk. Krachttraining lijkt me inderdaad niks, maar even hardlopen doet wonderen! :)
a
aapje31Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Hee allemaal,

ik heb een vraagje, ik heb met Oud en Nieuw en met nog ongeveer 13 andere vrienden MDMA genomen. Het was echt weer zoals ik eerder MDMA had gedaan.
Het enige verschil is dat ik deze keer toen ik wakker werd om 6 uur vanavond dat ik merkte dat ik van een simpele gedachte (In het normale nuchtere leven zou ik hier geen seconde verder over hebben nagedacht) maar nu blijft deze gedachte in me hoofd zitten en gaat hij steeds verder in een negatieve spiraal. Ik kan het niet in de hand houden wanneer zoiets mij overvalt. Soms is het weer een uur niks, en dan weer weet ik niet wat ik moet doen in de situatie.

Heeft iemand dit gehad? Of nog steeds? Ben ik wel benieuwd naar

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."