Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBlijvende depressie na 2x XTC gebruik?

Blijvende depressie na 2x XTC gebruik?

9 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
r
revolutionLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben een normale jongen van 20. Ik ben de laatste tijd lusteloos, depressief en voel me echt niet goed. heb last van zware (niet snelle) hartkloppingen de laatste tijd als ik bijvoorbeel rustig op de bank lig ofzo. Voel me al een lange tijd lusteloos. Ik heb het verhaal wat ingekort trouwens.

Ik heb 2 keer harddrugs gebruikt. Nu veel spijt van, want ik heb het gevoel dat het daar begonnen is. De laatste keer heb ik teveel gedaan (xtc), ik dacht dat ik het gevoel alleen maar verlengde. maar ik ging veel te hard. Veel fris met suiker gehad toen ging het weer beter. Ik dacht dat mijn receptoren misschien beschadigd waren, of kan dat niet? alleen door veel gebruik? Ik hoop dat ik hier nog uit kom. dat het geen schade is van de drugs waar ik nu last van heb.
Ik heb het al een tijd niet meer gedaan. Zou het voor altijd wel willen opzeggen om dit te stoppen.
k
kappahLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kan me niet voorstellen dat je je nooit meer gelukkig zult
voelen na 1x overmatig xtc gebruik.

Naar mijn weten richt xtc pas psygolochische schade
aan bij regelmatig veel gebruik.

Zelf ben ik iemand die zich erg snel
zorgen maakt over dingen, en merk dat dit na gebruik van xtc nog
veel erger is. Wat je op die momenten niet moet doen is jezelf gek gaan praten.
Het is erg makkelijk om jezelf gek te maken en de dip te verlengen.

Ik denk dat je jezelf bang maakt met het idee nooit meer gelukkig te kunnen worden.
Tuurlijk is dit niet zo!

Je moet jezelf er van weten te overtuigen dat dit wel kan. Het was de nasleep van xtc dat je even kut deed voelen, en jijzelf die dit verlengd heeft, dat is wat je
moet onthouden!
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
kappah zei:
Kan me niet voorstellen dat je je nooit meer gelukkig zult
voelen na 1x overmatig xtc gebruik.

Naar mijn weten richt xtc pas psygolochische schade
aan bij regelmatig veel gebruik.
Klik om te vergroten...

+1
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#4
gwn lekker aan de lexapro gaan..dat krijg je icm met een ander medicijn waarvan ik de naam ff niet weet, dit werkt goed tegen hoe jij je voeld
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#5
alcoholist zei:
gwn lekker aan de lexapro gaan..dat krijg je icm met een ander medicijn waarvan ik de naam ff niet weet, dit werkt goed tegen hoe jij je voeld
Klik om te vergroten...
Inderdaad, doe maar, dat zal wel het meest gezonde zijn.

Nee, van zulk mdma-gebruik zal je niet in een blijvende depressie terecht komen. De twee zijn niet gerelateerd, al zal de mdma het gevoel wel versterkt hebben.

Geef het nog wat tijd voordat je in paniek raakt, nog een maand ofzo. Als het na die tijd nog niet over is zou je wel met een dokter moeten gaan praten, maar ik denk dat ook hij je zal zeggen dat het niet mdma-gerelateerd is. Wel is het verstandig niet te gebruiken als je vatbaar bent voor depressies, omdat de dip dan ontzettend intens zal zijn.

Sterkte ermee.

Olle
m
mrrenoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lijkt me heel sterk dat je mdma/xtc gebruik blijvende schade heeft aangericht.

Maar ik zou toch de komende tijd echt geen xtc of pep meer gebruiken. En ook geen alcohol wat dat betreft. Bij mensen die gevoelig zijn voor depressies kunnen beide nou eenmaal hun stemming negatief beinvloeden.

Daarnaast kan het helpen om te sporten, gezond te eten en goeie nachtrust te nemen.

Het is overigens niet uitzonderlijk voor begin twintigers om lichte depressies te hebben hoor, je hoort dit wel vaker. Ik heb zelf toen ik 23 was ook een lichte depressie gehad van een maandje of drie vier, jankbuitje zus, scheldpartijtje zo, paniekaanvalletje hier en daar, gekkehuis.

Om je nog even een hart onder de riem te steken:

Dit gaat over en als het over is dan voel je je 2x zo sterk als daarvoor. :)
D
DrPepperLid
01-01-2024, 00:00
#7
als je gebruikt is het verstandig om te weten wat jij doet, en wat drugs met je doet. Je kan leren door de risico's te kennen, mate te houden. Vooral moet je goed kunnen relativeren, dat houdt je met beide beentjes op de grond. Als je psyche niet zo sterk is in relativeren is het misschien beter HD achterwege te laten...
A
AllolalieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Klinkt dat je angststoornis-achtige klachten hebt overgehouden aan het gebruik. Een maat van mij kampte met dergelijke klachten en moest uiteindelijk aan anti-depressiva.. een tip: ga na je huisarts en zoek evt verdere hulp hierbij... Zulke klachten als ze al langer duren gaan vaak niet zo maar over... waarschijnlijk is er niet zo veel met je aan de hand, maar is het psychisch.... sterkte
N
NajLid
01-01-2024, 00:00
#9
Klinkt heel bekend ik had dit ook is, maar ik ben iemand die zich echt overal zorgen over kan maken, zo iemand die paranoia word van een jointje, dus in mijn achterhoofd wist ik ook wel dat er niks aan de hand was.

Wat ik zo eng vind aan uppers is gewoon wat je ermee beschadigd, je kunt het wel in heel veilige lijnen doen maar als je iets beschadigd heeft dat eerder effect op je gelukszaligheid, en ookal heb ik maar een paar keer in heel lange periodes uit elkaar uppers gebruikt kon ik mij nog lang mee bezighouden of ik nou depri was of niet, en achteraf bleek het enigste wat mij depri maakte de gedachte te zijn dat ik zo depri zou zijn, wat mij dus weer depri maakte en die gedachte oproepte en zo raak je in een vicieuze cirkel, gewoon een mindfuck.

En als je naar afwijkingen gaat zoeken zul je ze ook vinden, je hartklopping zal raar voelen, je ademhaling zal niet kloppen, en elke onregelmatigheid op je lichaam is kanker, puur paranoide.
d
dagonwebLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik kan me er iets bij voorstellen, maar het is dan andersom. Niet alle mensen zijn hetzelfde, en er is een aantal mensen wat de eerste jaren van het leven 'redelijk normaal' functioneert maar eigenlijk al een depressie heeft. Als je dan een ecstacy ervaring hebt besef je dat er iets niet klopt en ga je handelen naar de depressieve toestand. Je geeft in aan wat je altijd al voelde maar waar je niet aan kmon toegeven door het vaak opgelegende levensritme (familie, school, werk, uitgaan) tot dan toe.

Een voor mij recentlijk erg goed werkende oplossing is legaal te koop bij het kruidvat - vraag naar hypericum. Ik neem er zelf in november-januari 5, in september-october en feburai-maart 2 a 4 en van april tot augustus 1.

Met veel van dit soort zaken besef je pas na jaren wat er werkelijk aan de hand was - en met name hoe weinig empathie of geduld de meeste mensen hebben met dit soort zaken. Iedereen wordt geacht hetzelfde te zijn, en een vaag aangeboren 'ongewone stemming" komt de samenleving slecht gelegen. Dan moet je maar niet zeuren.

Er is recentelijk veel onderzoek naar hoe deze stoornissen ontstaan. Naar aangeboren afwijkingen is er recentlijk een sterke aanwijzing dat herhaaldelijke blootstelling aan kleine hoeveelheden lood bij sommige mensen een hele reeks stoornissen oproept, waaronder depressies of een levenslange aanleg tot depressies.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."