Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZit met een probleempje...

Zit met een probleempje...

12 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
A
AmfyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb sinds vrijdag 2 weken terug (22 jan.), tot aan afgelopen maandag (1 feb.) vrij veel pillen gebruikt, minimaal één per avond, maximaal 3.
Hierbij moet ik zeggen dat ik nog geen ervaren gebruiker ben.
Kort samengevat; een hele hele domme actie.

Sinds dinsdag, de eerste dag zonder pil, heb ik helemaal nergens zin meer in.
Ik ben een vaste roker (pakje per dag), maar ik heb sinds die dag geen peuk meer aangeraakt.

Het enigste wat ik de hele dag nog doe, is liggen met m'n ogen dicht.
Ik probeer dan te slapen maar zonder succes (ookal voel ik me helemaal leeg en vermoeid van binnen).

Als ik een tijd heb gelegen, en probeer te zitten, heb ik het gevoel alsof ik voor de vlakte ga, en ik had vooral 2 dagen geleden, gewoon niet de kracht om mezelf overeind te houden.

Als ik koffie drink, of iets probeer te eten, komt het er bijna altijd meteen weer uit, zonder een misselijk gevoel te hebben.

De eerste 2 nachten zonder XTC, ben ik minstens 10 keer wakker geworden, vaak na een (korte) nachtmerrie, die vrijwel allemaal levensecht leken.
Ook praatte ik volgens mijn moeder nogal veel in m'n slaap.

De afgelopen 2-3 dagen waren het ergst, en het gaat nu iets beter, maar ik voel me nog altijd niet mezelf, en echt alles om me heen is gewoon "anders".

Nou weet ik haast zeker dat dit inderdaad door de XTC komt, en dat het wat langer aanhoud doordat ik het langer dan een week dagelijks gebruikte.
Als dit zo is, is er dan een manier om hier sneller van af te komen?
Het is m'n eigen domme schuld, dat weet ik maar al te goed, maar dit had ik er nou ook weer niet voor over..

Ik heb hierbij zeker m'n lesje geleerd, en zal voorlopig, en misschien wel helemaal geen pil meer aanraken.

M'n vraag aan jullie is: Is er een manier om sneller uit deze "depressie" te komen?
Ik probeer dingen te doen die ik normaal leuk vind, maar tot dusver helpt dat niet.

Alvast bedankt.
s
sjaaktrekhaakLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee, er is geen manier om sneller uit deze dip te raken.

Hoe kwam je op het belachelijke idee om weken achter elkaar dagelijks aan de pillen te gaan? Kan niet zeggen dat ik medelijden met je heb.

XTC & je hersenen
XTC stimuleert de afgifte van een aantal stoffen in de hersenen waardoor de stemming verandert. Door aanmaak van serotonine voelt een gebruiker zich blij en wil contact met anderen (bewustzijnsverandering). Door aanmaak van adrenaline voelt iemand zich actief. En afgifte van dopamine zorgt voor het genotsgevoel. Het bewustzijnsveranderende effect vermindert als je vaker gebruikt. De serotonine raakt door het gebruik van XTC op.

TC & de dip
XTC verbruikt extra serotonine in je hersenen. De volgende dag kom je die hoeveelheid te kort, waardoor vaak een depri-achtige dip volgt. Geïrriteerd zijn, je moe voelen en een lusteloos gevoel hebben zijn ook het gevolg van het te kort aan serotonine. In wezen is er even sprake van depressieve klachten, hoewel men dat niet als zodanig herkent. Wanneer je regelmatig XTC gebruikt, kunnen stemmingsklachten aanhouden. Ook buiten het moment direct nadat XTC is uitgewerkt.
Klik om te vergroten...

Wachten dus tot het serotonine gehalte in je hersenen weer op normaal niveau is, dan zul je je beter voelen.

XTC is een geweldige drug voor iedereen die ermee om kan gaan. Voor jou dus waarschijnlijk niet.
m
mrrenoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gezond eten, sporten, genoeg slapen, leuke dingen doen. Komt vanzelf weer in orde...

En niet meer zo veel en zo lang achter elkaar gebruiken, zonde van je lichaam en geest.

Daarnaast snap ik het ook niet want op deze manier bouw je in no time resistentie op...
En das natuurlijk zonde! :)
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Okay, je geeft aan dat je je lesje heb geleerd. Jij begrijpt nu ook wel dat dit een hele domme actie is geweest.

Als ik zou was zou ik veel fruit eten, in het bijzonder bananen.

Koop een potje 5-HTP. Hier kan je lichaam weer serotonine van maken. Dat is een hormoon wat je helemaal hebt uitgeput door je gebruik.

Probeer toch goed te eten...

Vitaminen pillen erbij...

Foei!! Niet meer doen...
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#5
En mocht je ooit weer de neiging hebben om in een weken lange xtc binge te vallen vul dan eens "Wendy" in in de forum doorzoekert....

Sterkte er mee man. Leer je lesje en ga voortaan wat respectvoller om met drugs en je lichaam.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Niet meer doen he! Drugs zijn geen speelgoed...
M
MÐMALid
01-01-2024, 00:00
#7
ten eerste snap ik niet dat je elke dag xtc kan nemen, als ik het 1x in de 1/2 maanden doe heb ik de volgende dag al een verneukt gevoel.

je moet gewoon rustig aan doen met mdma, iedereen heeft de fout wel eesn gemaakt om het tevaak te doen en je wordt er idd raar van ken er zat mensen die helemaal raar werden van dit mooie spul.

m
A
AmfyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt voor alle reacties, het gaat met de dag beter =)
Ik wil wel melden dat het niet "weken" was, maar een ruime week (10 dagen).
Ik zal maar is goed aan de vitaminen gaan.

Nathaniel zei:
En mocht je ooit weer de neiging hebben om in een weken lange xtc binge te vallen vul dan eens "Wendy" in in de forum doorzoekert....

Sterkte er mee man. Leer je lesje en ga voortaan wat respectvoller om met drugs en je lichaam.
Klik om te vergroten...

Hier ben ik even stil van..
Dit zal toch hopelijk niet met mij gebeuren he?
Gezien het feit dat het voor mijn gevoel steeds beter gaat..
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Amfy zei:
Bedankt voor alle reacties, het gaat met de dag beter =)
Ik wil wel melden dat het niet "weken" was, maar een ruime week (10 dagen).
Ik zal maar is goed aan de vitaminen gaan.

Nathaniel zei:
En mocht je ooit weer de neiging hebben om in een weken lange xtc binge te vallen vul dan eens "Wendy" in in de forum doorzoekert....

Sterkte er mee man. Leer je lesje en ga voortaan wat respectvoller om met drugs en je lichaam.
Klik om te vergroten...

Hier ben ik even stil van..
Dit zal toch hopelijk niet met mij gebeuren he?
Gezien het feit dat het voor mijn gevoel steeds beter gaat..
Klik om te vergroten...

Blijf daar ook maar even stil van....

En nee, dat gaat niet met jou gebeuren, want een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus blijf stil én gewaarschuwd!
P
Paddo100Lid
01-01-2024, 00:00
#10
waarom zou je door de weeks xtc nemen? hoe komt het sowiezo al in je hoofd om 2 dagen achter elkaar te doen, laat staan 3 of in jou geval 10... :confused:

gewoon veel fruit eten en groente. gezond en veel water drinken. al het standaard gelul je kent het wel :grin:
p
plopkoekLid
01-01-2024, 00:00
#11
wacht een week, en je voelt je terug als voor dat je xtc nam ! :wink:
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb het vroeger ook wel eens te bont gemaakt, 1 van de redenen dat ik het nu nog steeds (jaren later) niet meer interessant en leuk vindt.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#13
gamerboy007 zei:
wacht een week, en je voelt je terug als voor dat je xtc nam ! :wink:
Klik om te vergroten...

Nou, denk dat het in het geval van de ts wel wat langer dan een weekje duurt hoor!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."