Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXtc of alcohol

Xtc of alcohol

19 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
d
dr0gzLid
01-01-2024, 00:00
#1
Petrovic zei:
Nu heb je nog geen kater, maar die gaan nog wel komen als je het vaker gebruikt. En MDMA breekt meer spierweefsel af dan alcohol en is ook slechter voor je conditie. De corsitol gehaltes zijn enorm.
Klik om te vergroten...
Heb je misschien iets van een bron dat het spierweefsel/conditie afbreekt? Ik kon namelijk niks vinden hierover...
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#2
dr0gz zei:
Petrovic zei:
Nu heb je nog geen kater, maar die gaan nog wel komen als je het vaker gebruikt. En MDMA breekt meer spierweefsel af dan alcohol en is ook slechter voor je conditie. De corsitol gehaltes zijn enorm.
Klik om te vergroten...
Heb je misschien iets van een bron dat het spierweefsel/conditie afbreekt? Ik kon namelijk niks vinden hierover...
Klik om te vergroten...
http://www.ergogenics.org/gezondheid101.html
Na MDMA stijgt je cortisol met 800% in je lichaam en cortisol is niet echt lief voor je spieren.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alcohol tot je aangeschoten ben, dat lijkt mij minder gevaarlijk; dan is er de volgende dag niks aan de hand.
Van XTC kun je toch wel een enorme dip hebben.
m
maiskorrelLid
01-01-2024, 00:00
#4
De vraag is natuurlijk ook hoe vaak je dan drinkt? Stel je bent over een periode van 2 maanden 8 keer aangeschoten geweest dan lijklt mij dat 1 keer XTCin 2 maanden wel "gezonder" is. Stel je doet vaker XTC in die periode dan is het natuurlijk een ander verhaal.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#5
dr0gz zei:
Oké dat is dan duidelijk.
Maar ik heb 2 weken geleden mdma gebruikt(2 dipjes), en vorige week een heel klein beetje(half dipje),,, maar heb ik nu nog genoeg spul in me lichaam dat als ik nu een pilletje neem dat ik wat voel of?
Klik om te vergroten...

Heb je überhaupt wel iets gelezen over mdma? Je moet het absoluut niet iedere week gebruiken, daar kun je hersenbeschadiging van oplopen. Beter hou je er 2-3 maanden tussen. Sowieso neemt het effect ook af als je het zo vaak gebruikt, je serotoninereceptoren gaan naar de tering en je krijgt dat heerlijke gevoel nooit meer helemaal terug. Dit kun je echt in iedere willekeurige informatietekst over mdma lezen.
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#6
dr0gz zei:
Oké dat is dan duidelijk.
Maar ik heb 2 weken geleden mdma gebruikt(2 dipjes), en vorige week een heel klein beetje(half dipje),,, maar heb ik nu nog genoeg spul in me lichaam dat als ik nu een pilletje neem dat ik wat voel of?
Klik om te vergroten...

Dat zul je vanzelf merken. Als je teveel slikt is je serotine voorraad op, en word je alles van een pilletje BEHALVE gelukkig :kots:

Dus kijk goed uit,
Wekelijks gebruik is af te raden ook al lijkt het zo verleidelijk.
Je komt jezelf keihard tegen.
d
dr0gzLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb er heel veel over gelezen maar ik kan nergens vinden hoe snel je serotoninereceptoren is bijgevuld...

Kwam alleen iets tegen dat je bij de smartshop iets van pillen kan halen dat je serotoninereceptoren binnen 3 dagen weer is bijgevuld...
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja, dat betekent dus NIET dat je weer mdma kunt nemen zodra je serotonine is aangevuld hè. Je lichaam ondervindt schade van mdma-gebruik; schade die niet zo snel herstelt en schade die exponentieel stijgt als je zo vaak mdma gebruikt. In ieder willekeurig informatief topic over mdma kun je lezen dat je zeker 2 tot 3 maanden tussen je gebruik in moet laten!!
d
dr0gzLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rabbithole zei:
Ja, dat betekent dus NIET dat je weer mdma kunt nemen zodra je serotonine is aangevuld hè. Je lichaam ondervindt schade van mdma-gebruik; schade die niet zo snel herstelt en schade die exponentieel stijgt als je zo vaak mdma gebruikt. In ieder willekeurig informatief topic over mdma kun je lezen dat je zeker 2 tot 3 maanden tussen je gebruik in moet laten!!
Klik om te vergroten...
Ik vraag niet of ik schade ga krijgen als ik het nu neem, maar of ik iets ga voelen of dat ik gewoon me geld weg gooi...
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#10
Geld is inderdaad het meest belangrijk in jou verhaaltje.

Ik zou maar oppassen, er zijn hier zat mensen die de echte magie kwijt zijn.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jij wil toch zo gezond mogelijk bezig zijn? Misschien moet je dan in je openingspost zetten dat het je alleen om het geld draait. Ja, het is weggegooid geld als je nu mdma neemt. En ook weggegooide hersencellen.

:wave:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#12
Deze mag naar het xtc subforum...
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#13
je gaat van beide meer roken en van mdma al helemaal en dat is ook niet goed voor je conditie
d
dr0gzLid
01-01-2024, 00:00
#14
Beste,
Heb me vraag eerst op een ander forum gesteld maar dat was niet de juiste... Daarom mij hier maar aangemeld...

Ik ben een sportman, train veel conditie, kracht en massa.

Alleen nu is mijn vraag wat is slechter:
Alcohol tot je aangeschoten bent, of 1 pilletje xtc/mdma poeder?

En nog een 2de vraag:
Hoe vaak kan je zo'n xtc pilletje nemen, want een stofje in je hersens moet telkens worden bijgevuld, maar hoe snel gaat dat?

Ik weet dat alcohol veel spieren afbreekt en vond mdma poeder wel chill aangezien ik ook geen kater had etc,,, maarja het blijft drugs...
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#15
1 xtc pil zal waarschijnlijk gezonder voor je zijn, en je hersens hebben als ik het goed heb 2/3 maanden nodig om te herstellen.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nu heb je nog geen kater, maar die gaan nog wel komen als je het vaker gebruikt. En MDMA breekt meer spierweefsel af dan alcohol en is ook slechter voor je conditie. De corsitol gehaltes zijn enorm.
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#17
Petrovic zei:
Nu heb je nog geen kater, maar die gaan nog wel komen als je het vaker gebruikt. En MDMA breekt meer spierweefsel af dan alcohol en is ook slechter voor je conditie. De corsitol gehaltes zijn enorm.
Klik om te vergroten...

Dat dus,

En ik ben van mening dat xtc toch echt een grotere aanslag is op je lichaam.
Ook voor de eerste keer! (al voelt dat nog niet zo)
d
dr0gzLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oké dat is dan duidelijk.
Maar ik heb 2 weken geleden mdma gebruikt(2 dipjes), en vorige week een heel klein beetje(half dipje),,, maar heb ik nu nog genoeg spul in me lichaam dat als ik nu een pilletje neem dat ik wat voel of?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#19
ja, maar ligt ook aan de kwaliteit
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Niemand kan je vertellen wat slechter is. Het is appels en peren vergelijken. Het is de vraag hoe belangrijk je sport is. Als je succesvol topsporter wil zijn neem je volgens mij beter helemaal geen alcohol of drugs (of fastfood of roken) Als je naast je sport ook nog wat van het leven wil genieten en het niet om elke 100e seconde gaat kan dat misschien wel.

Hoe vaak je het kan doen is ook niet precies te beantwoorden. Een paar keer per jaar, misschien eens per maand. Zal ook per persoon verschillend zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."