Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs hallucineren gevaarlijk/dodelijk?

Is hallucineren gevaarlijk/dodelijk?

30 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik bedoel dat ik je post ietsjepietsje verwarrend vind en dat je dingen zegt die de plank net mis slaan. Je komt wel in de buurt hoor..., was je uit je bol toen je het schreef?
R
RezaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bruin/wit gespikkelde pil.. Zat er geen heroine in..? :tearsofjoy:

Ik hbe altijd geleerd dat als er groene of bruine spikkels in de pil zitten ze nooit te nemen... :)
t
tonderslagLid
01-01-2024, 00:00
#3
bruin wit weet ik niet meer zeker kan ook zijn dat het blauw wit was maar de dealer zei dat er 175 mg inzat
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallucineren is een bekend verschijnsel op hoge doseringen mdma, heeft niets met een zuurstof tekort in je hersenen :tearsofjoy:
Je neemt wel in een rap tempo je pillen, dat lijkt mij wel erg heftig vooral als er ook echt zo'n heftige dosering in zou zitten. Heb je ze zelf nog laten testen of heb je alleen naar je dealer geluisterd?

Driehoekken, bruin gespikkelde dat zegt allemaal niets.
Milligrammen en stoffen willen we horen, uiterlijk zegt geen kut.
t
tonderslagLid
01-01-2024, 00:00
#5
De 2 driehoeken bevatten 170 mg dit is getest en staat op pill reports,
en die andere blauwe zou 175 mg bevatten volgens de dealer maar dat is zijn woord.
Wel is het dat ik dat pas vroeg nadat ik ze had gekocht dus zie ik geen reden waarom hij liegt.

maarja u never know :P

Hier staat het hele verhaal xD

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=29427
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hallucineren is levensbedreigend jongeeeuuh! Als je iets ziet kronkelen ben je eraan.
t
tonderslagLid
01-01-2024, 00:00
#7
Inderdaad heb ik te snel gepakt.
En ik zal dat ook nie gauw meer doen zo snel xD
ma als ik het dus goed begrijp kan hallucineren zelf geen kwaad.
alleen is dat een teken dat je een grens bereikt van jezelf en moet uitkijken ?

grz
t
tonderslagLid
01-01-2024, 00:00
#8
daar kan ik je alleen maar gelijk ingeven.

Ik wil jullie en vooral oom klaas bedanken voor alle reacties hier :P
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nee, het "teveel" aan MDMA wordt in MDA omgezet door je lichaam. En van die stof krijg je hallucinaties, vermoeidheid speelt ook een grote rol als je bv. 2 dagen wakker bent zijn de hallucinaties een stuk intenser.
t
tonderslagLid
01-01-2024, 00:00
#10
idd wat jij zegt herken ik wel de hele week gewerkt en dan zoiets.

mda weet ik nog niets over dus ik ga maar weer eens aan het googelen dan :grin:
Wel fijn in ieder geval dat jullie zo snel reageren kan ik weer wat mensen gaan geruststellen:P

als iemand nog wat tips heeft !

give it ur best shot :stoned:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
tonderslag zei:
De 2 driehoeken bevatten 170 mg dit is getest en staat op pill reports,
en die andere blauwe zou 175 mg bevatten volgens de dealer maar dat is zijn woord.
Wel is het dat ik dat pas vroeg nadat ik ze had gekocht dus zie ik geen reden waarom hij liegt.

maarja u never know :P

Hier staat het hele verhaal xD

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=29427
Klik om te vergroten...

Getest door wie?
De pil die op pillreports staat is onderhand alweer 15 keer nagemaakt dus je hebt geen flauw idee wat je in je mik gooit.
En als ik jou vertel dat in die pil 175 mg zit dan ga je waarschijnlijk harder dan wanneer ik je vertel dat er 40 in zit.
t
tonderslagLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oom Klaas zei:
tonderslag zei:
De 2 driehoeken bevatten 170 mg dit is getest en staat op pill reports,
en die andere blauwe zou 175 mg bevatten volgens de dealer maar dat is zijn woord.
Wel is het dat ik dat pas vroeg nadat ik ze had gekocht dus zie ik geen reden waarom hij liegt.

maarja u never know :P

Hier staat het hele verhaal xD

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=29427
Klik om te vergroten...

Getest door wie?
De pil die op pillreports staat is onderhand alweer 15 keer nagemaakt dus je hebt geen flauw idee wat je in je mik gooit.
En als ik jou vertel dat in die pil 175 mg zit dan ga je waarschijnlijk harder dan wanneer ik je vertel dat er 40 in zit.
Klik om te vergroten...


ohh ik dacht dat pr redelijk up to dat was.
als ik die weer een keer heb dan zal ik ze eerst laten testen.
ma die driehoekjes zijn zeker goed die heeft een maat al vet lang.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#13
KoxBox zei:
Nee, het "teveel" aan MDMA wordt in MDA omgezet door je lichaam. En van die stof krijg je hallucinaties, vermoeidheid speelt ook een grote rol als je bv. 2 dagen wakker bent zijn de hallucinaties een stuk intenser.
Klik om te vergroten...

En hier twijfel ik nog een beetje over.
Laatst was hier berekend om het "mda effect " te krijgen moest je 700 mg mdma naar binnen werken. Dan zou er genoeg mda omgezet worden voor een degelijk effect, is de mdma niet dan zelf al "visueel actief" ?
t
tonderslagLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik denk dat er ook een stukje per persoon verschilt
Een vriend van mij pakt op zo'n zelfde avond 4-5 groene canadezen en hij hallucineert nooit.
Mijn vriendengroep hallucineert ook niemand, hooguit soms wat kleurverandering of spikkels in de lucht.

Ik denk dat ik wat gevoeliger ben voor hallucineren

daarbij had ik die 3 pillen in een ontiegelijk kort tijdsbestek ingenomen
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat het per persoon anders is lijkt me vrij logisch. Zo is het met iedere drug.
Mij gaat het erom dat ik denk dat de hallucinaties niet perse door mda hoeven te komen, gezien er genoeg zijn die op een bommetje van 150 mg al de gekste dingen zien.
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#16
KoxBox zei:
Nee, het "teveel" aan MDMA wordt in MDA omgezet door je lichaam. En van die stof krijg je hallucinaties, vermoeidheid speelt ook een grote rol als je bv. 2 dagen wakker bent zijn de hallucinaties een stuk intenser.
Klik om te vergroten...

Bull, het is niet zo dat er boven een bepaalde dosis pas MDA als afbraakproduct verschijnt. Er wordt gewoon een percentage van de MDMA die je binnen krijgt omgezet in MDA. Ik kan me voorstellen dat de threshold dose van MDA om visuals te krijgen lager ligt als er ook al MDMA in je lichaam aanwezig is. Ikzelf krijg in ieder geval bij lage dosissen MDMA ook al wat vreemde visuele vervormingen :)
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zuurstoftekort in je hersenen is zweverig, zwaar, plots niets meer. Dat gaat te snel om te hallucineren. Hallucineren is niet dodelijk dodelijk (op mdma, tenzij je dodelijke overdosis neemt I guess. geen idee wat die bedraagt/kg, het is veel, dus geen zorgen.

Naar eigen ervaring met xtc en mdma-pillen Is het een soort gokken. Hadje gelukt, dan zat er MDMA in, hadje pech was het mcpp (een voor het overgrote deel van de mensen een onaangename stof), Placebo pillen rolden er ook wel 's rond. Er werd meer tussengedraaid dan ik wíl weten. (Kutplek voor xtc ofzo.) Speedpillen waren er ook, maar die zijn naar verluidt eerder zeldzaam. Anyhow, punt is: met pillen is het makkelijk om te knoeien.

Ik lees veel posts lately over pep met coke in omdat ie ietwat harder brandt, of iets bruin in een pil dat't heroïne maakt... Waarom denken mensen dat dealers hun spul ''upgraden'' met duurder spul voor dezelfde prijs? Wishful thinking?
Mdmapillen zijn als xtc in België: testen was onmogelijk, kleur en tekentje was over het algemeen genomen dikke bullshit. XTC is makkelijk om te versnijden, mdmapillen ook. Ik wou dat het coke was ofzo, als je pech had hadje een wel erg foute pil aan je been en liep het fout. Xtcperiode was gewoon puur gokken en bedrogen worden in mijn omgeving. Daarom denkt geen haar op m'n hoofd eraan mdmapillen te kopen. Kristallen zijn fijner, moeilijker om andere spullen door te draaien, en de imo beste dealer van drugland verkoopt enkel kristallen:d Komt goed uit dus.
Kristallen zijn een openbaring imo :grin:

Hallucineren doe je van meer drugs dan je denkt. Mdma aanschouw ik eigenlijk een beetje als'n tripmiddel. Lsd is heftiger op 'n manier, en samen zijn ze... Maar te gebruiken als je kan omgaan met lsd, me dunkt.

Maar de zwaarste hallucinaties die ik ooit al had waren van te lang wakkerblijven. Harder dan ik ooit ben durven gaan met lsd. Slaaptekort is wel dodelijk, en de makkelijkste drugs om hiertoe te raken is pep. Hoe langer je tript, hoe sterker ze worden. In het begin zijn ze meestal ook wel leuk en mooi, maar dan komen de beestjes... Het is al eerder op drugsforum bewezen dat 11 dagen en nachten geen uitzondering is, zolang je extréém goed voor jezelf zorgt. Moetje je inbeelden, na 3 nachten hallucineer je behoorlijk zwaar, beweegt alles, kanje schaduwen zien die net mensen zijn... Maar na nog meer dagen worden de hallucinaties echt reëel. Een boom in je woonkamer is niet uitzonderlijk, en door het slaaptekort hebje het moeilijker om ze als trip te beschouwen. Urenlang praten met mensen die er plots niet blijken te zijn is niet uitzonderlijk voor ''moedige'' peppers.

Ach, hallucineren en drugs gaan vrijwel hand in hand vind ik. Van wiet nor ghb bijv. hallucineer ik, voor de rest kan ik niet echt iets opnoemen waarvan je niet kan gaan hallucineren.
Hallucinaties zijn meestal ongevaarlijk, zolang je écht het besef hebt en vasthoudt dat het maar drugs is. Dat het niet blijvend is. Het kan wel dingen drastisch veranderen, karaktertrekken en meningen, aanpak van dingen. Dat's niet per sé slecht.

Ik weet te weinig over bepaalde giftige planten (granaatappel pitten? duivel...nog iets..? nachtschade enzo), maar als je iets fouts hebt gedaan zijn de hallucinaties meestal ook wel een heel pak minder aangenaam. Drugs gebruiken is jezelf min of mer vergiftigen, die bepaalde (hier voorkomende) gevaarlijkerds staan bij het ''Natuurlijk Hallucinogen (ofzoiets) forum.'' Ik ga ervanuit dat je niet het doel hebt jezelf écht zwaar te vergiftigen, dus check around voor tripmiddelen die je min of meer veilig kan gebruiken en laat andere plantjes met rust :wink:

Trippen is wel ok;tenzij je aanleg hebt tot psychische ziektes (Buiten autisme gerekent. lsd-therapieën behaalden ontzagwekkend fantastische resultaten op autistische jongeren).
In dat geval geen kwestie van beter niet nemen. Dan kies je voor russische roulette met je mental state als inzet.

Echt, hallucinaties zijn over het algemeen vrij harmless, en totale hallucinaties zijn moeiljk te bereiken vind ik. De werkelijkheid ook nog vasthouden en genieten is de boodschap, en dit lukt gewoon het beste door het over je te laten komen zonder tegenstribbelen. Trippen is iedere keer anders, maar je leert ermee omgaan als je het vaker doet.

Als je te hard gaat, is pep een soort emergency reset die je meteen weer helder maakt. Gewoon ter info. Of dit verantwoord is of niet: da's je eigen zaak :).

En slapen, slaaptekort is een gemeen wicht qua hallucinaties. en het is net wat ik nu echt moet doen voor het vervelend wordt!
Succes met hallucineren! Als je het goed aanpakt kan het je echt vooruithelpen, mentaal.

Mijn gigantische bericht staat 100% vol met m'n eigen ervaringen, als er info niet blijkt te kloppen is dit geheel mijn schuld. Ik waag me ook niet aan al teveel chemische uitleg hierin, want hoewel mijn interesse groot is ben ik een complete n00b in vergelijking tot vele andere members hierzo op chemisch vlak, in drugs en hersenen. Als ik ergens naast zit, dan word ik (héél) graag verbeterd :)

:wave:
t
tonderslagLid
01-01-2024, 00:00
#18
nice antwoord man
P
PimLid
01-01-2024, 00:00
#19
die laatste pil kan goed 2cb bevatten. slow motion effect is voor mij heel herkenbaar als 2cb. weekje geleden heeft een maatje van mij een blanco bruin pilletje genomen wat ook 2cb bleek te zijn..
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#20
tonderslag zei:
nice antwoord man
Klik om te vergroten...

uhuh :confused: :confused: ... gevalletje klepel horen luiden, maar niet weten waar de bel hangt ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."